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市場調査レポート
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フランスのガラス包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

France Glass Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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フランスのガラス包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスのガラス包装市場は予測期間中にCAGR 3.29%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • フランスは欧州連合(EU)の飲料生産国であり、シャンパンとコニャックを中心に、様々なアルコール飲料とそれに適した高級パッケージング・ソリューションの開発を促進する、広く栽培された環境を有しています。
  • フランスのガラス産業は、機械化が進み、特にコールドオペレーション部門では、選別、積み込み、積み下ろしが機械化されています。いくつかの業務は外注化されています。残っているのは、ガラス成形や成型など、最も技術的なものだけです。フランスは、国中に多くの著名なガラス工芸家がいる恩恵を受けています。
  • しかし、ドイツとフランスは、ボトルや瓶のようなガラスの包装資材の流通を維持することができないです。過去40年間で、ドイツはガラスのデポジット制度をほとんど失った。その結果、さまざまなエンドユーザー産業でプラスチックが多用されるようになった。フランス政府は最近、プラスチックを再利用する代わりにリサイクルするためのデポジット制度を提案しました。専門家によれば、世界のプラスチックのリサイクル率は25%にとどまっており、これは欠陥のある政策だといいます。政府は、時間の経過とともにリサイクルから失われるプラスチックを補うための包括的な計画を必要としています。
  • しかし、牛乳やその他の食品などの日用品にガラス瓶を使用する機会を増やすことが期待されています。ブルーニグラス・フランスは、ジン・メーカーにはより軽量なガラス瓶を、コニャックにはより重く底の厚いガラス瓶を提供しています。

フランスのガラス包装市場の動向

飲料分野が大きな市場シェアを占める見込み

  • ワインの包装にガラス瓶を使用する動向は、フランスのワイン愛好家の間で支配的な選択肢であり続けた。新しいフォーマットの台頭は、伝統的なガラス包装にちょっとした課題を投げかけています。このデータは、ガラス産業連盟とフランスのガラス協会が2021年4月から5月にかけて全国のワイン愛好家1,000人を対象に行った最近の調査によって実証されています。
  • フランスガラス産業連盟はまた、2021年5月にソーシャルネットワーク上で開始された「#MyUniverre」(「verre」はフランス語で「ガラス」を意味する)キャンペーンのような、いくつかのキャンペーンにも取り組んでいます。このようなキャンペーンは、同国で調査された市場の成長を直接的に後押ししています。
  • さらに、OIV(国際ブドウ・ワイン機構)によると、ワインの生産量はイタリアがどの国よりも多く、フランスは2位です。ガラスの特性はワインの性質に適しており、プラスチックや金属とは比べものにならないため、市場は潜在的な成長を反映しています。
  • さらに、アイスティーも人気飲料のひとつで、市場の特定地域からの需要を目の当たりにしています。例えば、コークス傘下のFuze Tea社は、フランス市場やオランダ、ベルギー、ノルウェー、スウェーデン、ドイツなどの新興国市場向けの製品開発を支援しています。CCEPはソックス工場に新しいガラス瓶生産ラインを投資しました。

パーソナルケア分野は大幅な成長が見込まれる

  • フランスは化粧品産業の規模においても主要国のひとつです。ガラスは最適な製品保存を保証し、リサイクルも可能なため、化粧品包装に最も使用されている素材のひとつです。
  • さらに、ガラスが化粧品包装に好まれるのは、それが冷たい素材であり、純粋な自然に訴えるからです。重厚感は品質感を高め、化粧品業界では差別化要因として作用することが多いです。
  • 日本には世界的に有名なファッション、化粧品、パーソナルケアブランドの本拠地があり、これが日本におけるガラス包装の需要を牽引しています。例えば、ITAのデータによると、フランスには約430の化粧品会社があり、55,000人の従業員が働いています。Marionnaud、L'Oreal、Sephora、Douglas、Nocibeは、化粧品業界の流通網における重要なプレーヤーです。薬局やデパートなどの大衆流通部門も重要な役割を果たしています。

フランスのガラス包装産業の概要

フランスのガラス包装市場は、多くの地域的・世界的プレーヤーが存在し、競争は中程度です。しかし、ガラスの特性と飲料、化粧品、その他の分野での利点により、ガラス瓶、容器、バイアル、アンプルなどの採用が増加しています。プレーヤーは市場シェアを拡大し、市場をさらに牽引するために、製品革新、提携、合併、買収などの戦略を採用しています。

  • 2022年3月-Coca-Cola Europacific Partnerはフランスのホテル、レストラン、カフェ向けにリターナブルガラスびんプログラムを拡大。CCEPによると、ガラス瓶は25回まで詰め替え可能。CCEPは、新しい詰め替えボトルは温室効果ガス(GHG)排出量が3倍少ないと述べており、これにより2022年には1,500万本以上の使い捨てガラスボトルの生産を防ぐことができると推定されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 可処分所得の増加とプレミアム包装への統合
    • より良いソリューションを提供する技術の向上
  • 市場の課題
    • 代替包装ソリューションとの高い競合
    • オペレーションと物流に関する懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ボトルと容器
    • バイアル
    • シリンジ
    • アンプル
    • その他の製品
  • 業界別
    • 飲料
    • 食品
    • 化粧品
    • 医薬品
    • その他のエンドユーザー業界別

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ardagh Packaging Group PLC
    • Owens-illinois Inc.
    • Sonoco Products Company
    • Verallia Packaging SAS
    • Gerresheimer AG
    • APG Europe
    • Bormioli Pharma SpA
    • Saver Glass Inc.
    • Stolzle Glass Group(CAG Holding GmbH)
    • Quadpack Industries SA
    • SGD Pharma

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 51095

The France Glass Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.29% during the forecast period.

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Key Highlights

  • France is a dominant beverage producer in the European Union, with an extensively cultivated environment aiding the development of different indigenous alcohol forms and their appropriate premium packaging solutions, primarily champagne and cognac.
  • The French glass industry labored through increasing mechanization, particularly in the cold operations section, where sorting, loading, and unloading are mechanized. Several operations have been outsourced. Remnant areas only include the most technical additions, such as glass forming and molding. France benefits from many recognized glass artists present throughout the country.
  • However, Germany and France cannot keep glass packaging materials, like bottles and jars, in circulation. Over the last 40 years, it lost most of its glass deposit systems. It led to an overuse of plastics in various end-user industries. The French Government recently proposed a deposit system to recycle plastic instead of reusing it. According to experts, this is a flawed policy, as the global recycling of plastics stalled at 25%. The government needs a comprehensive plan to replace the plastics lost in recycling over time.
  • It, however, is expected to create opportunities for enhanced use of glass bottles for daily-use products, such as milk and other food items. Bruni Glass France is offering lighter glass bottles to gin manufacturers and heavier and thick-bottomed glass bottles for cognac.

France Glass Packaging Market Trends

Beverages Segment is Expected to Hold a Significant Market Share

  • The trend of using glass bottles for wine packaging remained the dominant choice amongst wine lovers in France. The rise of new formats poses a little challenge for traditional glass packaging. The data is substantiated by a recent survey made between April and May 2021 by the Federation of Glass Industries and France's glass association, with the participation of 1,000 wine lovers across the country.
  • The French Glass Industry Federation also engaged in several campaigns, like the #MyUniverre ('verre' meaning 'glass' in French) campaign launched on social networks in May 2021. Such campaigns directly support the studied market growth in the county.
  • Further, according to the OIV (The International Organization of Vine and Wine (OIV)), Italy is the leading producer of wine than any country, and France comes in the second spot. As the properties of glass are well suited to the nature of wine, unmatched by plastic or even metals, the market reflects a potential growth.
  • Further, iced tea is another popular beverage that is witnessing demand from specific regions in the market. For instance, Coke-owned Fuze Tea supports its product development for the French market and export markets, such as the Netherlands, Belgium, Norway, Sweden, and Germany. CCEP invested in a new glass bottle production line at its Socx plant.

Personal Care Segment Expected to Witness Significant Growth

  • France is also among the leading countries in terms of the size of the cosmetics industry. Glass is one of the most used materials in cosmetics packaging, as the material guarantees optimum product preservation and is also recyclable.
  • Additionally, Glass is preferred for cosmetics packaging because it's a cold material and appeals to pure nature. The sensation of heaviness drives a feeling of quality which often act as a differentiating factor in the cosmetics industry.
  • The country is home to some of the globally recognized fashion, cosmetics, and personal care brands which is driving the demand for glass packaging in the country. For instance, according to data provided by ITA, there are approximately 430 cosmetics companies in France with 55,000 employees. Marionnaud, L'Oreal, Sephora, Douglas, and Nocibe are vital players in the cosmetic industry's distribution network. The mass distribution sectors, such as pharmacies and department stores, also play a significant role.

France Glass Packaging Industry Overview

The French glass packaging market is moderately competitive, with many regional and global players. However, the properties of glass and its benefits to beverages, cosmetics, and other sectors are leading to the increased adoption of glass bottles, containers, vials, and ampoules. Players adopt strategies, such as product innovation, partnerships, mergers, and acquisitions, to increase their market shares and further drive the market.

  • March 2022 - Coca-Cola Europacific Partnersexpanded the returnable glass bottle program for French hotels, restaurants, and cafes. The glass bottles are refillable up to 25 times, according to CCEP. With CCEP stating that the new refillable bottle includes three times fewer greenhouse gas (GHG) emissions, it is estimated that this will prevent the production of more than 15 million single-use glass bottles in 2022.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Higher Disposable Income and Integration in Premium Packaging
    • 5.1.2 Improved Technology Offering Better Solutions
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions
    • 5.2.2 Operation and Logistical Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product
    • 6.1.1 Bottles and Containers
    • 6.1.2 Jars
    • 6.1.3 Vials
    • 6.1.4 Syringes
    • 6.1.5 Ampoules
    • 6.1.6 Other Products
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Beverage
    • 6.2.2 Food
    • 6.2.3 Cosmetics
    • 6.2.4 Pharmaceuticals
    • 6.2.5 Other End-user Verticals

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ardagh Packaging Group PLC
    • 7.1.2 Owens-illinois Inc.
    • 7.1.3 Sonoco Products Company
    • 7.1.4 Verallia Packaging SAS
    • 7.1.5 Gerresheimer AG
    • 7.1.6 APG Europe
    • 7.1.7 Bormioli Pharma SpA
    • 7.1.8 Saver Glass Inc.
    • 7.1.9 Stolzle Glass Group (CAG Holding GmbH)
    • 7.1.10 Quadpack Industries SA
    • 7.1.11 SGD Pharma

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET