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市場調査レポート
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1639461

ドイツのガラス包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Germany Glass Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 101 Pages
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2~3営業日
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ドイツのガラス包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 101 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ドイツのガラス包装市場は予測期間中にCAGR 8.51%を記録する見込み

Germany Glass Packaging-Market-IMG1

主要ハイライト

  • ガラスメーカーはドイツのリユース・リサイクルシステムにおいて重要な役割を担っています。例えばゲレスハイマーは、ドイツのテタウ工場で再生ガラスの比率を高めたガラスの生産を開始しました。再生ガラスを使用することで、新たな高品質の化粧品包装を生み出すことを目指しています。Gerresheimerのように、多くの有力企業が日々、循環型社会と省資源を推進しています。
  • 国内で製造される医薬品の品質と完全性を高めるための厳格な法律の採用は、医薬品包装製品へのガラスの使用を増加させる原動力となっています。また、製薬産業からの無菌医療用包装製品に対する需要もあり、予測期間中の市場成長の原動力になると予想されます。また、ガラス媒体で包装される医薬品の数が増加していることも、ガラスベースのバイアルやアンプルの需要を促進しています。
  • さらに、ドイツでは、飲料を販売するすべての店舗が、その飲料を購入したか否かにかかわらず、その飲料を引き取り、保証金を顧客に返還しなければならないです。ペットボトルの保証金は0.25ユーロ(0.256米ドル)であり、環境負荷の高さが認められています。ガラス瓶の保証金ははるかに低く、0.08ユーロ(0.082米ドル)から0.15ユーロ(0.154米ドル)です。ガラス瓶は再利用が可能であるため、顧客はプラスチックを返却することでより多くの見返りを与えることができ、初期費用が安いためガラス瓶の商品を購入するようになります。
  • ドイツガラス産業連邦協会によると、ドイツの大手ガラスメーカー10社は、ガラス産業全体の売り上げの約20%を生み出しています。現在、市場を独占している国際的な大手ガラスメーカーはほとんどなく、ガラス瓶の生産に関心を持っています。
  • さらに、ドイツのCoca-ColaはPETボトルからガラス瓶にシフトしたため、膨大な量のガラス瓶を必要としています。同社は、マンハイムとルネブルグにある2つの新しいガラス生産ラインに5,000万ユーロ(5,129万米ドル)を投資しました。清涼飲料産業からのこのような圧力は、酒類部門のガラス瓶供給にさらに影響を及ぼします。
  • 国の可処分所得の拡大と高級包装への取り込みが、ガラス包装産業の主要推進力となっています。さらに、ゴミの分別が義務化された法律や、信じられないほど効果的なデポジット払い戻しプログラムによって、ゴミの管理がかなり改善され、リサイクル率が向上したため、政府はガラス包装を採用するようになりました。
  • しかし、原料費の高騰や他の包装材料との熾烈な競争により、市場開拓のペースが落ちる可能性があります。パンデミックによるサプライチェーンへの影響、ガラス材料の過敏性、運営経費の増加は、市場の成長をさらに妨げると考えられます。
  • COVID-19の発生に伴い、ドイツでは政府による医薬品用ガラス包装の需要が大幅に増加し、特にバイアル、ボトル、アンプルなどのワクチンに対するニーズが高まり、COVID-19に対するワクチンを見つけるための調査が始まって以来急増しています。

ドイツのガラス包装市場の動向

可処分所得の増加とプレミアムパーソナルケア包装への統合

  • 様々なカスタマイズ型美容製品の販売が好調なため、効率的な包装への需要が大幅に増加しました。さらに、身だしなみに関する消費者の意識の高まりが化粧品へのニーズを高め、それが同国のガラス包装市場を牽引しています。
  • 美容液やオイルは、水分補給、保湿、アンチエイジング、シミ消し、肌修復などの効果があるため、過去5年間で需要が伸びています。これらのプレミアム製品は、高齢化した人口の間で需要を目の当たりにしています。こうした需要の増加が、国内におけるスポイトボトルやプッシュポンプボトルの成長を高めています。
  • また、国内のガラスメーカーは、クラフトビールメーカーや小規模ブランドに対し、産業を支配してきた長期生産から脱却するよう説得するため、色や型を素早く入れ替える新技術に投資しています。
  • 美容・フレグランス産業におけるガラス包装の動向の中には、外側や内側の成形ガラスに施された革新的な形態に象徴される、破壊的なデザインの増加があります。例えば、Verescenceは、特許を取得したSCULPT'in技術を用いて、Illuminare by Vince Camuto(Parlux Group)の洗練された複雑な100mlボトルを製造しました。このボトルの革新的なデザインは、ムラーノ島のガラス工房からインスピレーションを得ています。
  • さらに政府機関は、ドイツのローアムマインにあるGerresheimer AGを支援し、製薬・化粧品産業向けの高品質な一次ガラス包装を製造する新プロセスを導入することで、ガラス生産を持続可能で環境に優しいものにしています。2021年12月、Bayerン州のガラス産業は、ドイツ連邦環境省から約990万ユーロ(1,015万米ドル)の支援を受けたプロジェクトの恩恵を受けることになります。
  • さらにITCによると、2021年のエッセンシャルオイルと樹脂、香水、化粧品またはトイレタリー製品の輸出額は約119億4,000万米ドルで、約103億2,000万米ドルを記録した前年の2020年から15.6%増加しました。輸出の大幅な増加は、予測期間中にかなりのガラス生産において、全国のベンダーに機会の増加をもたらす可能性があります。

著しい成長が期待される医薬品セグメント

  • ベンダーは世界中で100以上のコロナウイルスワクチンの臨床検査にバイアルを供給しています。例えば、Schott AGは、ワクチンの保存に必要な温度が摂氏-70度であることから、Pfizer/バイオンテックワクチンのために摂氏-80度から500度の温度に耐えることができるホウケイ酸ガラス製のバイアルを導入しました。さらに、Schott AGは2021年末までにCOVID-19ワクチン用ガラスバイアルを20億本生産することを目指しています。
  • さらに、ドイツはCOVID-19の蔓延によって悪影響を被っています。例えば、WHOによると、ドイツで2020年1月以降に確認されたCOVID-19感染者数は347万3,503人で、8万4,126人が死亡しています。また、Robert Koch Instituteによると、同国は第3のパンデミックの波に襲われ、ワクチンの必要性が高まっています。COVID-19に対するワクチンの調査が始まって以来、バイアルやアンプルの需要が急増しています。
  • また、WHOによると、2021年5月、ドイツでは合計3,063万1,299回分のCOVID-19ワクチンが投与されており、2021年8月からアストラゼネカのワクチン投与を12歳から18歳の年齢層に開始するという同国の16の地域保健大臣による決定の変更により、さらに増加すると予想されています。このような取り組みは、同国におけるガラス包装の需要を増加させています。
  • さらに、ITCによると、2021年の医薬品輸入額は約792億6,000万米ドルで、前年の2020年(656億米ドル)から20.82%増加しました。輸入の大幅な増加は医薬品の需要を表しており、国内における様々な医薬品ガラス包装製品への投資機会を生み出す可能性があります。
  • Bormioli Pharmaは、ドイツのバート・コーニヒスホーフェン工場に投資することにより、2023年9月までに生産能力を倍増し、新たな生産ラインを設置する計画です。また、2023年までにSan Vito al Tagliamento炉の1つをアップグレードする計画で、ガラス瓶製造産業における同社の成長目標をさらに後押しします。

ドイツのガラス包装産業概要

ドイツのガラス包装市場は、地域的・世界的にかなりの数の参入企業が存在し、競争は中程度です。しかし、ガラスの特性と飲料、化粧品、その他の産業におけるその利点により、ガラス瓶、容器、バイアル、アンプルの採用が増加しています。同市場の参入企業は、市場シェアを拡大し、リサイクル性をさらに高めるために、製品革新、提携、合併、買収などの戦略を採用して市場を牽引しています。

  • 2022年9月:Gerresheimer AGとStevanato Group S.p.A.(製薬、バイオテクノロジー、ライフサイエンス産業に薬剤封じ込め、ドラッグデリバリー、診断ソリューションを提供する世界的企業)は、市場をリードするStevanato GroupのEZ-fill技術に基づき、当初はバイアルに焦点を当てたハイエンドのReady-To-Use(RTU)ソリューションプラットフォームを共同開発したと発表しました。今回の提携により、顧客は効率性の向上、品質水準の向上、市場投入までの時間の短縮、総所有コスト(TCO)の削減、サプライチェーンリスクの低減といった恩恵を受けることが期待されます。
  • 2022年4月:Wiegand-Glasはドイツのシュレヒンゲン工場で新しい炉を開始しました。Wiegand-Glasの経営陣は、エネルギー市場の供給と価格設定が厳しく予測できない状況にもかかわらず、チューリンゲン州の新しいガラス工場で2つ目の炉を開始することを決定しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19のドイツガラス産業への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 可処分所得の増加とプレミアム包装への統合
    • ガラスの商品価値
  • 市場課題
    • 代替包装ソリューションとの高い競合
    • オペレーションと物流への懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ボトル/容器
    • バイアル
    • アンプル
    • ジャー
  • 産業別
    • 医薬品
    • パーソナルケア
    • 家庭用品
    • 農業
    • その他のエンドユーザー別

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ardagh Group S.A.
    • O-I Glass, Inc.
    • Gerresheimer AG
    • Verallia Packaging SAS(Horizon Holdings II SAS)
    • BA Glass BV
    • Wiegand-Glas Holding GmbH
    • Piramal Glass Ltd
    • Schott AG
    • Stolzle Glass Group(CAG Holding GmbH)
    • APG Europe

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 50130

The Germany Glass Packaging Market is expected to register a CAGR of 8.51% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Glass manufacturers have been critical players in Germany's reuse and recycling system. Gerresheimer, for instance, began producing glass with a higher proportion of recycled glass at the Tettau site in Germany. By using recycled glass, it aims to create new high-quality cosmetics packaging. Many prominent players, like Gerresheimer, drive circularity and resource savings daily.
  • The introduction of stringent laws in the country to enhance the quality and integrity of domestically manufactured drugs is driving an increase in the use of glass for pharmaceutical packaging products. Also, there is a demand for sterile medical packaging products from the pharmaceutical industries, which is anticipated to drive the market's growth during the forecast period. Also, the growing number of drugs packaged in the glass medium is driving the demand for glass-based vials and ampoules.
  • Moreover, all stores in Germany that sell beverages must take them back and return the deposit to the customer - whether or not that person bought that beverage from them. The warranty for plastic bottles is EUR 0.25 (USD 0.256), recognizing the higher environmental impact. The deposit for glass bottles is far lower - between EUR 0.08 (USD 0.082) and EUR 0.15 (USD 0.154) - because they can be reused, which will allow customers to give more of a reward for returning plastic and encourage them to buy products in glass bottles because it's cheaper upfront.
  • According to The Federal Association of the German Glass Industry, ten big glass producers in Germany generate around 20% of the whole glass industry revenue. Few big international glassmakers are dominating the market presently and are interested in producing glass bottles.
  • Further, Coca-Cola, Germany, shifted from PET bottles back to glass bottles; therefore, it needs enormous amounts of glass bottles. The company has invested EUR 50 million (USD 51.29 million) in two new glass production lines in Mannheim and Luneburg. This pressure from the soft drinks industry further affects the supply of glass bottles in the liquor segment.
  • The country's expanding disposable income and incorporation into premium packaging are the main drivers of the glass packaging industry. Additionally, the government adopted increased glass packaging due to the mandated trash sorting laws and an incredibly effective deposit refund program that has considerably improved garbage management and raised recycling rates.
  • However, shifts in the cost of raw materials and the fierce competition from other packaging materials may reduce the market's development pace. The pandemic's effects on the supply chain, the sensitivity of glass materials, and a rise in operational expenses will further hinder the market growth.
  • With the outbreak of COVID-19, the country witnessed significant demand for pharmaceutical glass packaging from the government, which has increased the need for vaccines, especially for vials, bottles, and ampoules, surging since research began to find a vaccine against COVID-19.

Germany Glass Packaging Market Trends

Higher Disposable Income and Integration in Premium Personal Care Packaging

  • The demand for efficient packaging increased significantly due to robust sales of various customized beauty products. Furthermore, the rising consumer awareness regarding personal grooming is driving the need for cosmetic products, which, in turn, is driving the glass packaging market in the country.
  • Face serums and oils have witnessed demand over the past five years, as they offer hydration, moisturization, anti-aging, blemish-clearing benefits, and skin repair. These premium products have been witnessing demand among the aging population. Their increase in demand has increased the growth of dropper and push pump bottles in the country.
  • Glassmakers in the country are also investing in new technology to quickly swap colors and molds to persuade craft brewers and small brands to break from the long production runs that have dominated the industry.
  • Among the glass packaging trends in the beauty and fragrance industry is the uptick in disruptive designs, embodied by innovative shapes featured in the outer or inner molded glass. For instance, Verescence manufactured the sophisticated and complex 100 ml bottle for Illuminare by Vince Camuto (Parlux Group) using its patented SCULPT'in technology. The glassworks from Murano inspired the innovative design of the bottle.
  • Further, the government agency is assisting Gerresheimer AG in Lohr am Main, Germany, with the implementation of a new process for producing high-quality primary glass packaging for the pharmaceutical and cosmetics industries to make glass production sustainable and environmentally friendly. In December 2021, the Bavarian glass industry will benefit from a project supported by around EUR 9.9 million (USD 10.15 million) from the Federal Environment Ministry of Germany.
  • Furthermore, according to ITC, in 2021, the exports of essential oils and resinoids, perfumery, and cosmetic or toilet preparations were valued at around USD 11.94 billion, a 15.6% rise in exports from the previous year, 2020, which was recorded about USD 10.32 billion. The significant rise in exports may create increased opportunities for vendors across the country in considerable glass production over the forecast period.

Pharmaceutical Sector Expected to Witness Significant Growth

  • Vendors have been supplying vials for more than 100 coronavirus vaccine trials worldwide. For instance, Schott AG introduced vials made of Borosilicate glass that can withstand temperatures from -80 to 500 degrees Celsius for the Pfizer/BioNTech vaccine as the temperature required to store the vaccine is -70 degrees centigrade. Furthermore, Schott AG aims to produce two billion glass vials for COVID-19 vaccine doses by the end of 2021.
  • Furthermore, Germany has been adversely hit by the spread of COVID-19. For instance, according to WHO, the number of confirmed COVID-19 cases since January 2020 in Germany is 3,473,503, with 84,126 deaths. Also, according to the Robert Koch Institute, the country was struck by a third pandemic wave, which increases the need for vaccines. The demand for vials and ampoules has been surging since the research for a vaccine against COVID-19 began.
  • Also, according to WHO, in May 2021, a total of 30,631,299 COVID-19 vaccine doses have been administered in Germany, and it is expected to rise further owing to the change in decisions made by 16 regional health ministers of the country to start initiating AstraZeneca's vaccine doses to age group 12 to 18 years from August 2021. Such initiatives increase the demand for glass packaging in the country.
  • Furthermore, according to ITC, in 2021, the imports of pharmaceutical products were valued at around USD 79.26 billion, a 20.82% increase in the imports from the previous year, 2020, which recorded USD 65.6 billion. The significant rise in imports represents the demand for pharmaceutical products, which may create opportunities for various pharmaceutical glass packaging product investments in the country.
  • Bormioli Pharma plans to double its production capacity by September 2023 and install new production lines by investing in its Bad Konigshofen plant in Germany. The company also plans to upgrade one of its San Vito al Tagliamento furnaces by 2023, further supporting its growth goals in the glass vial manufacturing industry.

Germany Glass Packaging Industry Overview

The German Glass Packaging Market is moderately competitive, with a considerable number of regional and global players. However, the properties of glass and its benefits to beverages, cosmetics, and other industries are leading to the increased adoption of glass bottles, containers, vials, and ampoules. Players in the market adopt strategies such as product innovation, partnerships, mergers, and acquisitions to increase their market share and further recyclability driving the market.

  • September 2022: Gerresheimer AG and Stevanato Group S.p.A., a global provider of drug containment, drug delivery, and diagnostic solutions to the pharmaceutical, biotechnology, and life sciences industries, announced that they have jointly developed a high-end Ready-To-Use (RTU) solution platform with an initial focus on vials, based on Stevanato Group's market-leading EZ-fill technology. Customers are expected to benefit from increased efficiency, higher quality standards, quicker time to market, lower total cost of ownership (TCO), and reduced supply chain risk as a result of this partnership.
  • April 2022: Wiegand-Glas started a new furnace in Germany's Schleusingen facility. The Wiegand-Glas management decided to start the second furnace at the new glass factory in Thuringia despite the energy market's severely unpredictable supply and pricing conditions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Germany Glass Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Higher Disposable Income and Integration in Premium Packaging
    • 5.1.2 Commodity Value of Glass
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions
    • 5.2.2 Operation and Logistical Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Bottles/Containers
    • 6.1.2 Vials
    • 6.1.3 Ampoules
    • 6.1.4 Jars
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Pharmaceuticals
    • 6.2.2 Personal Care
    • 6.2.3 Household Care
    • 6.2.4 Agricultural
    • 6.2.5 Other End-user Vertical

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ardagh Group S.A.
    • 7.1.2 O-I Glass, Inc.
    • 7.1.3 Gerresheimer AG
    • 7.1.4 Verallia Packaging SAS (Horizon Holdings II SAS)
    • 7.1.5 BA Glass BV
    • 7.1.6 Wiegand-Glas Holding GmbH
    • 7.1.7 Piramal Glass Ltd
    • 7.1.8 Schott AG
    • 7.1.9 Stolzle Glass Group (CAG Holding GmbH)
    • 7.1.10 APG Europe

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET