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市場調査レポート
商品コード
1645027

米国の学生向けアコモデーション:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

US Student Accommodation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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米国の学生向けアコモデーション:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の学生向けアコモデーション市場は、予測期間中に6.5%以上のCAGRで推移すると予想されます。

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COVID-19パンデミックの影響が収まるにつれ、教育施設やキャンパスが再開され、学生が戻り始めました。学生向けアコモデーション提供者の自信は、パイプライン・プロジェクトの増加によって強化され、当面の業界に対する信頼度を示しました。

米国では、留学生や国内学生の数が着実に増加しており、その結果、学生向けアコモデーションの需要が高まっています。有名大学のある都市は、この動向に特に敏感です。この地域の学生用宿泊施設は、従来のドミトリー、学生専用住宅(PBSA)、民間アパートメント、ホームステイなどの形態で提供されています。PBSAは、便利な機能と学生のニーズに合わせたサービスにより人気を集めています。米国の学生向けアコモデーションは、国内外の投資家からの投資が増加し、先進的で現代的な学生向け住宅の開発が進んでいます。

米国の学生向けアコモデーション市場動向

米国の学生数

米国の機関投資家向け学生向け住宅市場は、景気サイクルを通じて4年制公立大学への入学者数が安定しており、不動産投資家にとって安定した需要源となってきました。しかし、ミレニアル世代の高齢化に伴い、大学年齢人口(18歳から24歳)が減少し、入学者数の増加に影響を与えています。しかし、米国では2020年から2031年までという長期間にわたって、高等教育機関への入学者数は年平均1.1%増加すると見込んでいます。人口動態がより厳しくなっても、目の肥えた投資家にとっての課題は引き続き存在します。

都市化が市場を押し上げる

都市の急速な開発により、都市部では大学やカレッジのような高等教育機関が発展しています。このため、都市部では学生向けアコモデーションの需要が増加しています。学生は、近代的な設備、安全性、体育館、共同スペース、学習ラウンジなどのアメニティを提供する質の高い学生向けアコモデーションを探しています。安定した家賃収入と高い入居率が見込めることから、機関投資家や不動産開発業者による学生向けアコモデーション分野への投資が活発化しています。

米国の学生向けアコモデーション業界の概要

本レポートでは、米国の学生向けアコモデーション市場で事業を展開する主要企業を取り上げています。市場シェアでは、現在少数の大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や革新に伴い、中堅から中小の企業が新規契約の獲得や新規市場の開拓によって市場での存在感を高めています。主なプレーヤーとしては、COAST、EdR、Aspen Heights、Peak Campus、Greystar Advantageなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 高等教育の継続的拡大
    • 留学生数の急増
  • 市場抑制要因
    • 手頃な価格と供給不足
    • 留学生の高コスト
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場の動向とイノベーションに関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ホームステイ
    • 学生アパート
    • キャンパス内住宅
    • キャンパス外住宅
    • ドミトリー
    • その他のタイプ
  • サービスタイプ別
    • Wi-Fi
    • ランドリー
    • 水道光熱費
    • 食器洗い機
    • 駐車場
  • 用途別
    • 卒業生
    • 大学2年生
    • 大学院生
    • その他の用途

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • COAST
    • EdR
    • Aspen Heights
    • Peak Campus
    • Greystar Advantage
    • The Scion Group
    • Campus Advantage
    • American Campus Communities
    • Core Spaces
    • University Student Living*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50001415

The US Student Accommodation Market is expected to register a CAGR of greater than 6.5% during the forecast period.

US Student Accommodation - Market - IMG1

As the effects of the COVID-19 pandemic subsided, educational facilities and campuses reopened, and students began to return; this increased student accommodation demand and, consequently, an increase in accommodation prices. The confidence of student accommodation providers was reinforced by an increase in pipeline projects, which indicated a level of confidence in the industry for the foreseeable future.

The US is experiencing a steady increase in international and domestic student numbers, which has resulted in a rise in the demand for student accommodation in residential settings. Cities with renowned universities have been particularly responsive to this trend. Student accommodation in the region can be found in the form of traditional dormitories, purpose-built student housing (PBSA), private apartments, homestays, and other forms of accommodation. PBSA is gaining popularity due to its convenient features and services tailored to the needs of students. US student housing has seen an increase in investment from both domestic and international investors, leading to the development of advanced and contemporary student housing complexes.

US Student Accommodation Market Trends

Enrolment of Students in the US

The institutional student housing market in the US has been a steady source of demand for real estate investors, with steady enrollment in four-year public universities throughout the business cycle. However, as the millennial generation ages, the college-aged population (aged 18 to 24) has declined, impacting enrollment growth. However, over a longer time frame - from 2020 to 2031 - the US expects enrolment in postsecondary schools to grow by an average of 1.1% annually. Even in a more challenging demographic environment, opportunities for the discerning investor will continue to be there.

Urbanization Boosting the Market

The rapid development of cities has led to the development of higher education institutions like universities and colleges in urban areas. This has led to an increase in student accommodation demand in urban areas. Students are looking for high-quality student accommodation that offers modern amenities, safety, and amenities like a gymnasium, communal areas, study lounges, etc. The promise of stable rental income and high occupancy rate has attracted significant investment in the student accommodation sector by institutional investors and real estate developers.

US Student Accommodation Industry Overview

The report covers major players operating in the US Student Accommodation market. In terms of market share, few major players currently dominate the market. However, with technological advancements and innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets. Some major players are COAST, EdR, Aspen Heights, Peak Campus, Greystar Advantage, etc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Continued Expansion of Higher Education
    • 4.2.2 The Surge in the Number of International Students
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Affordability and Shortage of Supply
    • 4.3.2 High Cost for International Students
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Insights on Current Trends and Innovations in the Market
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Homestays
    • 5.1.2 Student Apartments
    • 5.1.3 On-Campus hosuing
    • 5.1.4 Off-Campus Housing
    • 5.1.5 Dormitory
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 By Service Type
    • 5.2.1 Wi-Fi
    • 5.2.2 Laundry
    • 5.2.3 Utilities
    • 5.2.4 Dishwasher
    • 5.2.5 Parking
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Graduates
    • 5.3.2 Sophomore
    • 5.3.3 Post-Graduates
    • 5.3.4 Other Applications

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 COAST
    • 6.2.2 EdR
    • 6.2.3 Aspen Heights
    • 6.2.4 Peak Campus
    • 6.2.5 Greystar Advantage
    • 6.2.6 The Scion Group
    • 6.2.7 Campus Advantage
    • 6.2.8 American Campus Communities
    • 6.2.9 Core Spaces
    • 6.2.10 University Student Living*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US