![]() |
市場調査レポート
商品コード
1645002
インドのスポーツチームとクラブ市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)India Sports Team And Clubs - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
インドのスポーツチームとクラブ市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
|
インドのスポーツチームとクラブ市場は、予測期間中に7%を超えるCAGRで推移すると予想されます。
COVID-19の出現により、インドのスポーツ産業は大きな後退に見舞われました。BCCIは、多数のスタッフがCOVID-19に陽性反応を示し、イベントの延期を決定しました。インディアンプレミアリーグの価値は、この期間中に40億米ドルに達し、大幅に減少しました。
インドのスポーツ界におけるメディア支出は、パンデミック時には若干の減少が見られたもの、ここ数年で大幅に増加しており、昨年は601億8,000万米ドルに達しました。テレビとデジタルチャネルを通じたスポット放送は、昨年79億6,000万米ドルと19億7,000万米ドルのシェアを占め、スポーツチームやクラブにとって大幅な増収となりました。さらに、さまざまなスポーツにおけるインドと外国のクラブ間のパートナーシップの増加は、さまざまなスポーツクラブやブランドの民間参入企業がインドに投資することを奨励しています。
世界の比較の中で、Board of Cricket Control of India(BCCI)は昨年4億500万米ドルの収益を上げており、世界最大の収益を上げているクリケット協会です。インドのクリケットクラブは、世界的にインディアンプレミアリーグの市場が拡大し、現在合計10チームが存在することから、長年にわたりインドで大きな盛り上がりを見せています。
現在、インドは世界の男子テスト国ランキングで1位となり、121の評価を受けています。その結果、政府だけでなく民間セクターによる資金提供やプロモーションが大幅に増加し、インドには世界最大となる合計53の国際クリケット会場ができました。
インドのデジタル広告収入は、昨年5,000億米ドルのレベルに上昇し、このスポーツのメディア支出は継続的に増加し、昨年600億米ドルに達し、長年にわたって大幅な増加を観察しました。All India Football Federationは、その総収入のうち61%をマーケティング権から得ています。
インドにおけるスポーツ収入の継続的な増加に伴い、広告による収入も大幅に増加しています。昨年、インドのスポーツイベントは9億米ドルの総収入を生み出しました。最近開催されたIPLでは、広告収入が1,012億インドルピーと大幅な伸びを示し、このうちインドクリケット統制委員会(BCCI)、フランチャイズオーナー、放送局が直接65%を稼ぎ、残りは間接的に稼いです。
インドのスポーツチームとクラブ市場はセグメント化されており、市場をリードしているスポーツはわずかで、スポーツチームとクラブ市場のシェアは断片的です。クリケット以外のスポーツも市場に出てきているが、様々なクラブやチームが市場シェアを拡大するのは長い道のりです。
バルセロナ、マンチェスター・ユナイテッド、アーセナル、リバプールなど、既存の人気クラブは現在、インド各地にセンターを構え、高まる需要を取り込んでいます。国産のBBFAは、インド全土で運営拠点の増加を観察しています。
The India Sports Team And Clubs Market is expected to register a CAGR of greater than 7% during the forecast period.
With the advent of COVID-19 sports industry in India suffered a major setback. BCCI India decided the postponement of the event with a large number of staff tested positive for COVID-19. The value of the Indian Premier League declined significantly during the period reaching USD 4 billion.
Media spending in Indian sports has observed a significant increase over the years with a small decline observed during the pandemic reaching a value of USD 60.18 Billion last year. Spots broadcasting through TV and digital channels had a share of USD (7.96 & 1.97) Billion last year generating a significant increase in revenue growth for sports teams and clubs. In addition, rising partnerships between India and Foreign clubs in different sports are encouraging private players of different sports clubs and brands to invest in India.
Among the global comparisons, the Board of Cricket Control of India (BCCI) exists as the largest revenue-generating cricket council globally with revenue existing at USD 405 Million last year. Over the years cricket clubs in India have observed a significant rise in India with the expanding market of the Indian Premier League globally with a total of 10 teams currently.
Currently, India Ranks 1 in the global men's test countries worldwide with a rating of 121, resulting in a significant increase in funding and promotion by the government as well as the private sector, resulting in a total of 53 International cricket venues in India which is the largest globally.
India's digital Ads revenue had observed a significant rise over the years rising to a level of USD 500 Billion last year with this media spending in Sports observed a continuous increase reaching USD 60 Billion last year. All India Football Federation out of its total revenue generated 61% of its revenue through marketing rights.
With a continuous rise in sports revenue in India, the generation of revenue through advertisement is also observing a significant increase. Last year Sports events in India generated total revenue of USD 0.9 Billion. Recently held IPL witnessed significant growth in advertising revenue of INR 10,120 crore of this, the Board of Control for Cricket in India (BCCI), franchise owners, and broadcasters directly earned 65%, while the remaining was earned indirectly.
India's Sports Team and Club Market is fragmented with only a few sports leading, the market share of the Sports team and Club Market is Fragmented. Over the years sports other than cricket have emerged in the market but still, it's a long journey for them to get an increasing market share with various clubs and teams.
Existing popular Clubs, such as Barcelona, Manchester United, Arsenal, Liverpool, etc., now have centers across India to capitalize on the rising demand. Homegrown BBFA is observing an increase in operational locations across India.