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市場調査レポート
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1645002

インドのスポーツチームとクラブ市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

India Sports Team And Clubs - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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インドのスポーツチームとクラブ市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

インドのスポーツチームとクラブ市場は、予測期間中に7%を超えるCAGRで推移すると予想されます。

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COVID-19の出現により、インドのスポーツ産業は大きな後退に見舞われました。BCCIは、多数のスタッフがCOVID-19に陽性反応を示し、イベントの延期を決定しました。インディアンプレミアリーグの価値は、この期間中に40億米ドルに達し、大幅に減少しました。

インドのスポーツ界におけるメディア支出は、パンデミック時には若干の減少が見られたもの、ここ数年で大幅に増加しており、昨年は601億8,000万米ドルに達しました。テレビとデジタルチャネルを通じたスポット放送は、昨年79億6,000万米ドルと19億7,000万米ドルのシェアを占め、スポーツチームやクラブにとって大幅な増収となりました。さらに、さまざまなスポーツにおけるインドと外国のクラブ間のパートナーシップの増加は、さまざまなスポーツクラブやブランドの民間参入企業がインドに投資することを奨励しています。

インドのスポーツチームとクラブ市場動向

インドのスポーツチームとクラブ市場をリードするクリケット

世界の比較の中で、Board of Cricket Control of India(BCCI)は昨年4億500万米ドルの収益を上げており、世界最大の収益を上げているクリケット協会です。インドのクリケットクラブは、世界的にインディアンプレミアリーグの市場が拡大し、現在合計10チームが存在することから、長年にわたりインドで大きな盛り上がりを見せています。

現在、インドは世界の男子テスト国ランキングで1位となり、121の評価を受けています。その結果、政府だけでなく民間セクターによる資金提供やプロモーションが大幅に増加し、インドには世界最大となる合計53の国際クリケット会場ができました。

広告収入の増加がスポーツチームとクラブ市場を牽引

インドのデジタル広告収入は、昨年5,000億米ドルのレベルに上昇し、このスポーツのメディア支出は継続的に増加し、昨年600億米ドルに達し、長年にわたって大幅な増加を観察しました。All India Football Federationは、その総収入のうち61%をマーケティング権から得ています。

インドにおけるスポーツ収入の継続的な増加に伴い、広告による収入も大幅に増加しています。昨年、インドのスポーツイベントは9億米ドルの総収入を生み出しました。最近開催されたIPLでは、広告収入が1,012億インドルピーと大幅な伸びを示し、このうちインドクリケット統制委員会(BCCI)、フランチャイズオーナー、放送局が直接65%を稼ぎ、残りは間接的に稼いです。

インドのスポーツチームとクラブ産業概要

インドのスポーツチームとクラブ市場はセグメント化されており、市場をリードしているスポーツはわずかで、スポーツチームとクラブ市場のシェアは断片的です。クリケット以外のスポーツも市場に出てきているが、様々なクラブやチームが市場シェアを拡大するのは長い道のりです。

バルセロナ、マンチェスター・ユナイテッド、アーセナル、リバプールなど、既存の人気クラブは現在、インド各地にセンターを構え、高まる需要を取り込んでいます。国産のBBFAは、インド全土で運営拠点の増加を観察しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • スポーツ広告とマーケティング収入の増加
    • インドにおける各種スポーツ観戦者の増加
  • 市場抑制要因
    • 市場の拡大がインドの一部のスポーツに集中
    • 政府と民間の投資は特定のスポーツに限定
  • 市場機会
    • 新しいスポーツを奨励する世界クラブとのパートナーシップの増加
    • インドにおける様々なスポーツの国内・国際リーグの促進
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • インドのスポーツチームとクラブ市場に影響を与える動向
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 観戦型スポーツ
    • 参加型スポーツ
  • 観戦スポーツ別
    • スポーツチームとクラブ
    • レース・個人スポーツ
  • 参加型スポーツ別
    • ゴルフ場・カントリークラブ
    • スキー施設
    • フィットネス・レクリエーション・スポーツセンター
    • その他
  • 収入源別
    • メディア権
    • マーチャンダイジング
    • チケット
    • スポンサーシップ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Royal Challenger Bangalore
    • Chennai Super Kings
    • Chennaiyin FC
    • Bengaluru FC
    • Bombay Presidency Golf club
    • Hockey India
    • Avalanche Motorsports
    • Basketball Federation of India
    • Meco Motorsports
    • Indore Tennis Club*

第7章 市場の将来

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50001007

The India Sports Team And Clubs Market is expected to register a CAGR of greater than 7% during the forecast period.

India Sports Team And Clubs - Market - IMG1

With the advent of COVID-19 sports industry in India suffered a major setback. BCCI India decided the postponement of the event with a large number of staff tested positive for COVID-19. The value of the Indian Premier League declined significantly during the period reaching USD 4 billion.

Media spending in Indian sports has observed a significant increase over the years with a small decline observed during the pandemic reaching a value of USD 60.18 Billion last year. Spots broadcasting through TV and digital channels had a share of USD (7.96 & 1.97) Billion last year generating a significant increase in revenue growth for sports teams and clubs. In addition, rising partnerships between India and Foreign clubs in different sports are encouraging private players of different sports clubs and brands to invest in India.

India Sports Team And Clubs Market Trends

Cricket Leading Sports Team and Club Market In India

Among the global comparisons, the Board of Cricket Control of India (BCCI) exists as the largest revenue-generating cricket council globally with revenue existing at USD 405 Million last year. Over the years cricket clubs in India have observed a significant rise in India with the expanding market of the Indian Premier League globally with a total of 10 teams currently.

Currently, India Ranks 1 in the global men's test countries worldwide with a rating of 121, resulting in a significant increase in funding and promotion by the government as well as the private sector, resulting in a total of 53 International cricket venues in India which is the largest globally.

Increase In Advertisement Revenue Driving Sports Team And Club Market

India's digital Ads revenue had observed a significant rise over the years rising to a level of USD 500 Billion last year with this media spending in Sports observed a continuous increase reaching USD 60 Billion last year. All India Football Federation out of its total revenue generated 61% of its revenue through marketing rights.

With a continuous rise in sports revenue in India, the generation of revenue through advertisement is also observing a significant increase. Last year Sports events in India generated total revenue of USD 0.9 Billion. Recently held IPL witnessed significant growth in advertising revenue of INR 10,120 crore of this, the Board of Control for Cricket in India (BCCI), franchise owners, and broadcasters directly earned 65%, while the remaining was earned indirectly.

India Sports Team And Clubs Industry Overview

India's Sports Team and Club Market is fragmented with only a few sports leading, the market share of the Sports team and Club Market is Fragmented. Over the years sports other than cricket have emerged in the market but still, it's a long journey for them to get an increasing market share with various clubs and teams.

Existing popular Clubs, such as Barcelona, Manchester United, Arsenal, Liverpool, etc., now have centers across India to capitalize on the rising demand. Homegrown BBFA is observing an increase in operational locations across India.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rise In Sports Advertisement and Marketing Revenue
    • 4.2.2 Rising spectators for different sports in India
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Market Expansion concentrated to few sports in India
    • 4.3.2 Government and Private investment limited to certain sports
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Increase in partnership with global clubs encouraging new sports.
    • 4.4.2 Promotion of National and International leagues on different sports in India.
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Trends Influencing India Sports Team And Club Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Types
    • 5.1.1 Spectator Sports
    • 5.1.2 Participatory Sports
  • 5.2 By Spectator Sports
    • 5.2.1 Sports teams and Club
    • 5.2.2 Racing and Individual Sports
  • 5.3 By Participatory Sports
    • 5.3.1 Golf Courses & Country Clubs
    • 5.3.2 Skiing Facility
    • 5.3.3 Fitness and Recreational Sports Centre
    • 5.3.4 Others
  • 5.4 By Revenue Source
    • 5.4.1 Media Rights
    • 5.4.2 Merchandising
    • 5.4.3 Tickets
    • 5.4.4 Sponsorship

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Royal Challenger Bangalore
    • 6.2.2 Chennai Super Kings
    • 6.2.3 Chennaiyin FC
    • 6.2.4 Bengaluru FC
    • 6.2.5 Bombay Presidency Golf club
    • 6.2.6 Hockey India
    • 6.2.7 Avalanche Motorsports
    • 6.2.8 Basketball Federation of India
    • 6.2.9 Meco Motorsports
    • 6.2.10 Indore Tennis Club*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US