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市場調査レポート
商品コード
1640709

医薬品プラスチックボトル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Pharmaceutical Plastic Bottles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 154 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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医薬品プラスチックボトル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 154 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

医薬品プラスチックボトルの市場規模は2025年に96億米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.07%で、2030年には117億1,000万米ドルに達すると予測されます。

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医薬品の保管と配送のための医薬品包装に対する需要の高まりが、予測期間中の市場を牽引すると予想されます。

主なハイライト

  • プラスチック包装の需要は、その比類のない能力により、製薬業界で著しい成長を示しています。さらに、湿気に対するバリア性、高い寸法安定性、高い衝撃強度、ひずみに対する耐性、低吸水性、透明性、耐熱性、耐炎性、有効期限の延長といった特徴も、医薬品での採用拡大につながった。
  • 医薬品プラスチックボトル市場は、リサイクル率を高め、製薬業界における環境への影響を最小限に抑えることで、持続可能性への関心が高まっていることから拡大しています。技術の進歩と、固形、さらには液体の経口医薬品におけるプラスチックボトルの用途の増加が、医薬品プラスチックボトルの市場成長に拍車をかけています。しかし、原油価格の変動や様々な規制によるプラスチック価格の上昇が反映され、製品の消費に影響を与え、調査した市場の成長をさらに妨げる可能性があります。
  • 業界では、無菌充填や包装にプラスチックボトルを使用するケースが増えています。市場ベンダーは様々な地域で無菌ボトル充填包装サービスを提供しています。例えば、LSNEは無菌スポイトボトル充填サービスを提供しています。同社は、5mlおよび10mlの標準的な多剤式3ピースボトルや無菌多剤式ボトルを充填できる自動充填ラインを持っています。
  • アジア太平洋はPET樹脂とポリマーの生産拠点として突出しており、原材料の供給不足の問題もなく、市場の成長を後押ししています。中国は最大のPETボトル生産・消費国の一つです。
  • 医薬品やその他の必需品の需要がかつてないほど高まる中、それらを包装して出荷するための包装材が不足し、サプライチェーンに大きな支障をきたしていました。しかし、COVID-19患者に使用される一部の医薬品については需要が増加しました。その中には、麻酔薬、抗生物質、筋弛緩薬、適応外薬も含まれていました。これが製薬企業におけるプラスチックボトルの供給につながった。

医薬品プラスチックボトル市場動向

HDPEセグメントが最も高い成長率を示す

  • HDPEは様々なタイプのボトルを製造するのに使用されるが、中でも無着色ボトルは半透明で、剛性とバリア性に優れています。この素材には顔料入りもあり、製薬業界では光に敏感な薬剤を包装することができます。これらの素材は、賞味期限が短い製品の包装に適しています。米国化学工業協会によると、2021年の米国の樹脂生産量は1,239億ポンドで、そのうち熱可塑性樹脂が全体の約86%を占めています。同年に最も生産された樹脂は高密度ポリエチレン(HDPE)で、生産量は220億ポンドだった。
  • HDPEは耐薬品性にも優れ、さまざまな化学薬品や医薬品の包装に利用されています。顔料入りHDPEボトルは、顔料なしのHDPE素材よりも耐ストレスクラック性が向上していることが確認されています。HDPEのブロー成形用途は、PPやLDPE材料よりも耐久性が高く、汎用性が高いです。また、他のポリエチレン材料に比べ、ほとんどの溶剤に対する耐性に優れ、引張強度が高いです。
  • HDPEはまた、一般的なポリマーの中では強度重量比が高く、PPよりももろいため、主に商業分野の大型容器に使用されています。HDPEは成形時に軽量性を維持するため、プラスチックキャニスターのような大型容器に適しています。
  • さらに、市場では複数のプレーヤーによる様々な研究開発が行われています。例えば、2021年4月、アドビル・メーカーのGSKコンシューマー・ヘルスケア(GSK)は、8,000万本以上のアドビル・ボトルに含まれるプラスチックを20%削減する取り組みを発表しました。2022年までに、アドビルブランドのイージーオープンボトルを除く、店舗やオンラインで入手可能なほぼ全てのボトルのプラスチックを削減する予定です。新しいバリア樹脂技術は、バリア保護特性を維持しながら、高密度ポリエチレン(HDPE)ボトルの成形と加工に必要な樹脂の量を削減します。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 米国のプラスチックボトル市場は、プラスチック製の容器やボトルの消費と産業用途が絶えず増加しているため、安定した成長率を示すと推定されます。プラスチック工業協会(PLASTICS)によると、米国ではプラスチックボトルの市場需要が拡大を続けています。
  • Pharmaceutical Commerceによると、米国では医薬品市場が増加傾向にあります。2023年までに、アメリカ人は医薬品に6,350億~6,550億米ドルを費やすと予想されています。その結果、米国は医薬品への支出が最も多い国となります。
  • さらに、Pharmaceutical Commerceによると、米国では医薬品市場が増加傾向にあります。2023年までに、アメリカ人は医薬品に6,350億~6,550億米ドルを費やすと予想されています。その結果、医薬品への支出が最も大きい国になることはほぼ間違いないです。
  • プラスチック樹脂・製品部門は、1,932の事業所で93,000人を雇用しています。ほとんどすべての現代製品に使用されているプラスチック製品は、カナダ経済のほとんどの分野で需要があり、包装、建設、自動車の3カテゴリーでプラスチック最終用途の69%を占めています。

医薬品プラスチックボトル業界の概要

医薬品プラスチックボトル市場は、Amcor Limited、Berry Plastics Group, Inc.Berry Plastics Group, Inc.、Aptar Pharma、Gerresheimer AG、Graham Packaging Company、Alpha Packaging、Alpack Plastic Packagingなどです。プレーヤーは、市場を独占するために、M&A、パートナーシップ、新製品の発売、コラボレーションなど様々な有機的・無機的戦略を採用しています。

  • 2021年12月-コマールは射出成形、ブロー成形製品メーカーのオメガ・パッケージングを買収したと発表しました。オメガ・パッケージングのチャイルドレジスタンス(CR)クロージャのラインアップと精密金型製造能力は、エンドツーエンドのカスタム製造能力と製品ポートフォリオの拡大でヘルスケア顧客にサービスを提供するコマールの戦略を促進します。
  • 2021年9月-Clearlake Capital Groupのポートフォリオ会社であるPretium Packagingは、米国を拠点とするAlpha PackagingをIrving Place Capitalから非公開の金額で買収することに合意しました。アルファ・パッケージング社とプレティウム・パッケージング社の統合により、両社の既存顧客と新規顧客に幅広い先進パッケージング・ソリューションを提供できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 消費者による医薬品軽量ボトルのニーズの高まり
    • ヘルスケアと医薬品への支出増加による市場成長の促進
  • 市場抑制要因
    • 原材料コストの上昇
    • プラスチックの使用をめぐる環境への懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 原材料別
    • ポリエチレンテレフタレート(PET)
    • ポリプロピレン(PP)
    • 低密度ポリエチレン(LDPE)
    • 高密度ポリエチレン(HDPE)
  • タイプ別
    • 固形容器
    • スポイトボトル
    • 点鼻薬ボトル
    • 液体ボトル
    • オーラルケア
    • その他のタイプ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • 日本
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Limited
    • Gerresheimer AG
    • Berry Group Inc.
    • Aptar Pharma
    • O.Berk Company LLC
    • Alpha Packaging
    • Pro-Pac Packaging Ltd
    • COMAR LLC
    • Gil Plastic Products Ltd
    • Drug Plastics Group
    • Frapak Packaging

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 57357

The Pharmaceutical Plastic Bottles Market size is estimated at USD 9.60 billion in 2025, and is expected to reach USD 11.71 billion by 2030, at a CAGR of 4.07% during the forecast period (2025-2030).

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The growing demand for the packaging in pharmaceuticals for the storage and delivery of medicines is expected to drive the market during the forecast period.

Key Highlights

  • The demand for plastic packaging has witnessed significant growth in the pharmaceutical industry because of its unmatched ability. Additional features that led to increased adoption in pharma are barrier against moisture, high dimensional stability, high impact strength, resistance to strain, low water absorption, transparency, resistance to heat and flame, and extension of expiry dates.
  • The market for pharmaceutical plastic bottles is growing due to growing sustainability concerns by increasing the recycling rate and minimizing the environmental impact in the pharmaceutical industry. Technological advancement and the rising application of plastic bottles in solid and even liquid oral medicines have added to market growth for pharmaceutical plastic bottles. However, the rise in the price of plastics due to fluctuating prices of crude oil and various regulations would reflect on the increase in the price of plastics, which may affect the consumption of the product and further hinder the growth of the market studied.
  • Plastic bottles are increasingly used for aseptic filling and packaging in the industry. Market vendors provide aseptic bottle filling and packaging services in various regions. For instance, LSNE offers aseptic dropper bottle filling services. The company has an automated filling line capable of filling standard multi-dose three-piece bottles in 5 ml and 10 ml bottles and sterile multi-dose bottles.
  • Asia-Pacific has a prominent base for the production of PET resin and polymers, which is also aiding the growth of the market with no issues of a supply shortage of raw material. China is one of the largest producing and consuming countries of PET bottles.
  • With the increasing demand for medicine and other essential goods at an all-time high, a lack of available packaging to package and ship them further caused a significant interruption in supply chains. However, the demand increased for some medicines used in patients with COVID-19. These included some anesthetics, antibiotics, muscle relaxants, and some off-label medicines. This led to the supply of plastic bottles in the pharmaceutical companies.

Pharmaceutical Plastic Bottles Market Trends

HDPE Segment to Report the Highest Growth Rate

  • HDPE is used to manufacture various types of bottles, and among those, un-pigmented bottles are translucent, with excellent stiffness and barrier properties. The material has a pigmented variety, which can package light-sensitive drugs in the pharmaceutical industry. These materials are suited for packaging products with a short shelf life. According to American Chemical Council, in 2021, the United States produced 123.9 billion pounds of resins, in which thermoplastics accounted for roughly 86% of total production. High-density polyethylene (HDPE) was the most produced resin that year, with an output of 22 billion pounds.
  • HDPE also has excellent chemical resistance, which presents it as a valuable material for packaging various chemicals and medicinal products. Pigmented HDPE bottles are witnessed to have improved stress crack resistance than un-pigmented HDPE material. The blow-molding application of HDPE makes it more durable and more versatile than PP and LDPE materials. It also has excellent resistance to most solvents and high tensile strength compared to other forms of polyethylene materials.
  • HDPE is also primarily used for larger containers in the commercial sector as it has a high strength-to-weight ratio in common polymers and is less brittle than PP. It maintains a lightweight nature in molding, making it suitable for larger containers, like plastic canisters.
  • Further, there have been various research and development activities by multiple players in the market. For instance, in April 2021, Advil maker GSK Consumer Healthcare (GSK) announced a commitment to reducing the plastic in more than 80 million Advil bottles by 20%, which will result in a reduction of nearly 500,000 pounds of plastic in the environment. By 2022, Advil is expected to reduce plastic in nearly all bottles available in stores and online, except the brand's Easy Open bottles. The new barrier resin technology reduces the amount of resin required to mold and craft the high-density polyethylene (HDPE) bottles while maintaining barrier protection properties.

North America Accounts for a Significant Market Share

  • The US plastic bottles market is estimated to grow at a steady rate, owing to the constantly increasing consumption and industrial applications of plastic-made containers and bottles. According to the Plastics Industry Association (PLASTICS), the market demand for plastic bottles continues to expand in the United States.
  • According to Pharmaceutical Commerce, in the United States, the pharmaceutical market is on the rise. By 2023, it is expected that Americans would spend USD 635 to USD 655 billion on pharmaceuticals. As a result, the United States will be the country with the greatest pharmaceutical spending.
  • Moreover, according to Pharmaceutical Commerce, in the United States, the pharmaceutical market is on the rise. By 2023, it is expected that Americans will spend USD 635 to USD 655 billion on pharmaceuticals. As a result, it will almost certainly be the country with the most significant pharmaceutical spending.
  • The plastic resin and products sector employs 93,000 people across 1,932 establishments. With usage in almost every modern product, plastic products are in demand in Canada in most sectors of the economy, with three categories packaging, construction, and automotive accounting for 69% of plastic end use.

Pharmaceutical Plastic Bottles Industry Overview

The pharmaceutical plastic bottle market is fragmented with the presence of many players like Amcor Limited. Berry Plastics Group, Inc., Aptar Pharma, Gerresheimer AG, Graham Packaging Company, Alpha Packaging, and Alpack Plastic Packaging. The players have adopted various organic and inorganic strategies such as mergers & acquisitions, partnerships, new product launches, and collaborations to dominate the market.

  • December 2021 - Comar announced that it acquired Omega Packaging, an injection, and blow-molded product manufacturer. Omega Packaging's line of child-resistant (CR) closures and precision mold-building capabilities advance Comar's strategy to serve healthcare customers with end-to-end custom manufacturing capabilities and an expanded product portfolio.
  • September 2021 - Clearlake Capital Group portfolio company Pretium Packaging agreed to acquire US-based Alpha Packaging from Irving Place Capital for an undisclosed sum. Alpha Packaging and Pretium Packaging will allow the combined entity to offer a wide range of advanced packaging solutions to both firms' existing customer bases and new customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyer
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Need for Lightweight Pharma Bottles by Consumers
    • 5.1.2 Increasing Spending on Healthcare and Pharmaceutical to Augment the Market Growth
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Raw Material Costs
    • 5.2.2 Environmental Concerns over Usage of Plastics

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Raw Material
    • 6.1.1 Polyethylene Terephthalate (PET)
    • 6.1.2 Poly Propylene (PP)
    • 6.1.3 Low-density Poly Ethylene (LDPE)
    • 6.1.4 High-density Poly Ethylene (HDPE)
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Solid Containers
    • 6.2.2 Dropper Bottles
    • 6.2.3 Nasal Spray Bottles
    • 6.2.4 Liquid Bottles
    • 6.2.5 Oral Care
    • 6.2.6 Other Types
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
    • 6.3.3 Asia
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
    • 6.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.3.5 Latin America
      • 6.3.5.1 Brazil
      • 6.3.5.2 Argentina
      • 6.3.5.3 Mexico
    • 6.3.6 Middle East and Africa
      • 6.3.6.1 Saudi Arabia
      • 6.3.6.2 United Arab Emirates
      • 6.3.6.3 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Limited
    • 7.1.2 Gerresheimer AG
    • 7.1.3 Berry Group Inc.
    • 7.1.4 Aptar Pharma
    • 7.1.5 O.Berk Company LLC
    • 7.1.6 Alpha Packaging
    • 7.1.7 Pro-Pac Packaging Ltd
    • 7.1.8 COMAR LLC
    • 7.1.9 Gil Plastic Products Ltd
    • 7.1.10 Drug Plastics Group
    • 7.1.11 Frapak Packaging

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS