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市場調査レポート
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米国の飲料包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

US Beverage Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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米国の飲料包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の飲料包装市場は予測期間中にCAGR 5.6%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 炭酸飲料、エナジードリンク、ジュースなどの需要が伸びていることから、PETボトルや金属缶が好まれる材料となっています。一方、リサイクル可能な特性を持つガラスは、製造とリサイクルのコスト増が課題となっています。最近では、飲料包装の持続可能性に関する動向から、ガラスが好まれる傾向が強まっています。
  • さらに、プラスチックは、製造、耐久性、物流コストの削減により、世界の飲料メーカーが長年にわたって好んで使用してきた包装オプションであるため、サステイナブル包装への移行が、これらの包装メーカーやボトリング会社を、より新しい材料の使用を誓約し、約束させる原動力となっています。
  • 米国飲料協会(American Beverage Association)は、この地域の複数の清涼飲料メーカーの中で、米国でPETボトルのリサイクルを推進し、産業のバージンプラスチック使用を削減するために1億米ドルの共同投資を行うことを発表しました。複数の地域や国々における同様の動向は、ボトラーや包装メーカーが製品開発戦略の転換を迫られている状況を示唆しています。
  • 例えば、2020年2月の時点で、Ball Corporationは2021年までに米国の金属缶の生産を拡大する予定です。同社の特殊飲料缶は、アリゾナ州と米国北東部で操業を開始する予定で、2021年末までに少なくとも80億ユニットの生産能力を追加するという同社の以前の公約に沿ったものです。
  • COVID-19のリサイクルへの影響により、複数の廃棄物処理会社がリサイクルと回収プロセスを停止または縮小していることが確認されています。米国では、ウェイスト・マネジメント社が一部の資源回収施設(MRF)の操業を停止しました。

米国の飲料包装市場の動向

アルコール飲料が大きな市場シェアを占める

アルコール飲料の分類には、ワイン、ビール、蒸留酒などが含まれ、ボトル、樽、カートン、缶などの形式で包装されています。

  • アルコール飲料に関して言えば、スティルワインの世界の消費が鈍化しているため、包装形態に関するワイン産業の大幅な移行が観察されています。このため、米国を拠点とするワイナリーは、コスト削減と若い消費者へのアピールのため、包装・イノベーションを推進しています。
  • 一方、ビールの包装は多様性に富んでおり、包装の形態は、地域の法律、規制、嗜好、文化、その他の要因が影響する地域によって好まれています。
  • 米国では、新型コロナウイルス感染症COVID-19をきっかけとした取り組みによるオンプレミスシャットダウンのため、生ビールの販売がストップしました。そのため、クラフトビールメーカーは、酸化する前に樽に残ったビールを売り切るために、オンデマンドで充填・密封される32オンス缶に目を向けた。これは、現在の手持ちの生産に向けた包装の需要の増加につながりました。ロックダウンのシナリオの中で、包装・メーカー自身も、労働力を減らしての操業性を報告しており、供給主導の課題を作り出しています。
  • 包装資材の変化、サイズの小型化、持続可能性はすべて、包装開発の変化に大きく寄与しています。アルコール飲料の新しい形態が、消費者の受け入れ、賞味期限の制約、缶製造パートナーの不足といった課題に直面しているため、蒸留酒の缶や箱詰はまだ開発途上です。
  • カーボンフットプリントの作成に関して言えば、CO2の最も大きな貢献は小瓶の製造と輸送であるため、アルコール会社は環境に配慮した製造方法を採用しています。実際、サプライチェーンのこの2つの要素は、ワイン製品のカーボンフットプリントの51%から68%を占める。

飲料で高い需要を持つ金属包装

飲料は家庭での消費、食料品としての需要がレストランに比べて高まっています。多くの著名な市場関係者は、需要の増加を満たすために新しい製造インフラを設置するための投資を発表しています。

  • 金属包装の最大の利点の一つは、リサイクル性が高いことです。金属包装は、その品質を劣化させることなく、ライフサイクルの終わりにリサイクルすることができ、そのため、金属包装は、プラスチックやボトルなどの他の材料に先駆けて、様々な飲料会社のブランドにとって好ましい包装タイプとなっています。缶に使用されているアルミニウムのほぼ100%は、溶かして再び使用することができます。
  • さらに米国では、国内のさまざまな飲料ニーズに対応するため、新しいアルミ缶製造施設がいくつか建設されています。例えば、2021年9月、缶メーカーのCanpackがインディアナ州東部に新しいアルミ缶工場の建設を開始し、年間約36億缶の生産が見込まれています。キャンパックはポーランドのGiorgi Globalの子会社で、この工場では長期的に約340人の雇用が見込まれています。
  • ワシントン州アルミニウム協会は、リサイクルの流れにおけるプラスチック汚染は、主にプラスチックラベル、シュリンクスリーブ、同様の製品の使用増加によって引き起こされ、リサイクル業者にとって作業上、さらには安全上の問題を引き起こす可能性があると述べています。2020年9月、アルミニウム協会は、これらの課題をさらに解決し、飲料会社に解決策を推奨するためのアルミニウム容器デザインガイドを発表しました。このようなプラスチックやガラスに代わる課題や事例を解決するためのソリューションが、市場におけるアルミ缶の需要を牽引しています。
  • さらに、米国で生産される平均的なアルミ缶は、ガラス瓶が23%、プラスチックが6%以下であるのに対し、約73%の再生資源を含んでいます。さらに、アルミ缶のスクラップはガラスやプラスチックよりも有益であるため、アルミ缶は米国のリサイクルシステムの財政的存続に不可欠な原動力となっています。
  • しかし、プラスチックが環境に与える影響への意識が高まるにつれ、ペットボトルではなく缶飲料を選ぶ人が増えています。さらに、アメリカのビール会社であるバドワイザーは、持続可能性へのコミットメントを示すために、アイコンの包装を開始しました。バドワイザーの包装に新しく入った100%再生可能エネルギーのロゴは、同ブランドが消費者に、ビールは再生可能エネルギーを動力源とする醸造所で作られていることを伝えるためのものです。

米国飲料包装産業概要

米国の飲料包装市場はセグメント化されており、Owens-Illinois Inc、Ball Corporation、Cronw Holdings Inc、Berry Global Inc.、Sonoco Products Compnayといった主要企業が存在します。これらの企業は、米国における包装の新製品開発のための研究開発に投資しています。

  • 2021年3月-Owens-illinois Inc.は、ガラス包装のサステイナブル市場にサービスを提供するため、アンデス市場での事業拡大を発表しました。同社はコロンビアのジパキラ施設での拡大に約7,500万米ドルを投資。2022年末までの完成により、このプロジェクトは同社の南北アメリカセグメントの生産能力の約2%を追加し、年間約5億本のボトルを生産する見込み。
  • 2021年9月-Ball Corporationは、ネバダ州ノースラスベガスに米国アルミ飲料包装工場を新設する計画を発表。このマルチライン工場は2022年後半に生産を開始する予定で、フル稼働時には180人近い製造業の雇用が創出される見込み。
  • 2021年10月-Crown Holdings, Inc.はVelox Ltdとの提携を発表。CrownとVeloxは、製品ラインナップを増やしたいと考える大手ブランドや、完全にリサイクル可能な飲料缶の利点を活用しようとする小規模生産者のために、両社の専門知識を結集して新たな可能性を切り開きます。この技術とソリューションは、市場初のものであり、既存のデジタルソリューションの5倍以上の実行速度で、より大きなブランドデザインの選択肢を生み出します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
    • 板紙
  • 製品タイプ別
    • ボトル
    • パウチ
    • カートン
    • ビール樽
  • 用途別
    • アルコール飲料
    • 牛乳
    • エナジードリンク
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Owens-illinois Inc.
    • Ball Corporation
    • Crown Holdings Inc.
    • Silgan Containers Inc.
    • Berry Global Inc.
    • Sonoco Products Company
    • CCL Containers Inc
    • Ardagh Group
    • Amcor Limited
    • Berlin Packaging
    • Westrock

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 55494

The US Beverage Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.6% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The growing demand for carbonated drinks, energy drinks, and juices, among others, is indicative of rising PET bottles and metal cans as preferred materials for the same. Glass, on the other hand, with its recyclable properties, has been challenged by increased costs of production and recycling. The preference for the same has been growing recently concerning sustainability trends across beverage packaging.
  • Moreover, as plastic has been a long-standing and preferred packaging option by global beverage manufacturers, due to the reduced manufacturing, durability, and logistics costs, the transition towards sustainable packaging has driven these packaging manufacturers and bottling companies to pledge and commit usage of newer materials for the same.
  • The American Beverage Association, amongst multiple soft drink producers in the region, announced a USD 100 million joint investment to drive PET bottle recycling in the United States and reduce the industry's use of virgin plastic. Similar trends across multiple regions and countries have been suggestive of a landscape influencing bottlers and packaging manufacturers to pivot product development strategies.
  • For instance, as of February 2020, Ball Corporation is expected to expand the United States Metal Can production by 2021. Its specialty beverage can would commence operations in Arizona and the northeastern US, in line with the company's previous commitment to add at least 8 billion units of capacity by the end of 2021.
  • Due to COVID-19 impact on the recycling front, multiple waste companies have been observed to have stopped or reduced recycling and collection processes. In the United States, Waste Management suspended operations at some of its materials recovery facilities (MRFs).

US Beverage Packaging Market Trends

Alcohol Beverages to hold significant market share

The categorization of alcoholic beverages includes wine, beer, spirits, etc., being packaged using formats such as bottles, kegs, cartons, and cans, to name a few.

  • When it comes to Alcoholic beverages, there has been a significant transitioning of the wine industry concerning packaging format has been observed, as the global consumption across still wine has been slowing down. This has led the Unites States-based wineries to drive packaging innovations to cut costs and appeal to younger consumers.
  • On the other hand, Beer's packaging is highly diverse; the formats packaging type preference has been driven by different regions where local laws, regulations, tastes, culture, and other drivers influence the packaging landscape.
  • The draft beer sales stopped flowing in the United States due to on-premise shutdowns caused by efforts in the wake of novel coronavirus disease COVID-19. Therefore, allied craft brewers turned to 32 oz. Cans filled and sealed on demand to sell out leftover beer in kegs before oxidization. This has led to an increased demand for packaging towards current production in hand. Amidst the lockdown scenarios, packaging manufacturers have themselves reported operability with a reduced workforce, creating a supply-driven challenge.
  • Changes in packaging materials, smaller sizes, and sustainability have all contributed significantly to changes in packaging development. Canned and boxed spirits are still in development as new forms of alcoholic beverages face challenges such as consumer acceptance, shelf life constraints, and lack of canning partners.
  • Alcohol companies are adopting green production methods as when it comes to carbon footprint creation, the largest contribution of CO2 actually comes from the production and transportation of vials. In fact, these two components of the supply chain can account for 51% to 68% of a wine product's carbon footprint.

Metal Packaging holds high demand in beverages

Beverages demand home consumption, and grocery is increased compared to restaurants. Many prominent market players have announced investments to set up new manufacturing infrastructures to fulfill the increased demand.

  • One of the biggest benefits of metal packaging is that they are highly recyclable. Metal packaging can be recycled at the end of their lifecycle without its quality degradation, and which makes metal packaging the preferred packaging type for brands across various beverage companies, ahead of other materials, such as plastic and bottle. Nearly 100% of the aluminum used in the cans can be melted down and used again.
  • Further, the United States is witnessing several new aluminum can production facilities catering to various beverage needs in the country. For instance, in September 2021, Canpack, a can manufacturer, began constructing a new aluminum can factory in eastern Indiana and is expected to produce approximately 3.6 billion cans per year. The Canpack is a subsidiary of the Polish company Giorgi Global and the factory is expected to employ approximately 340 people in the long run.
  • The Aluminum Association, Washington stated that plastic contamination in the recycling stream is driven mainly by increased use of plastic labels, shrink sleeves, and similar products, which can cause operational and even safety issues for recyclers. In September 2020, the Aluminum Association released an aluminum container design guide to further address some of these challenges and recommend solutions to beverage companies. Such solutions to address the challenges and instances of replacing plastic and glass drive the demand for aluminum cans in the market.
  • Further, the average aluminum can produced in the United States contains approximately 73% recycled content, compared to 23% for glass bottles and less than 6% for plastic. Furthermore, aluminum can scrap more beneficial than glass or plastic, making aluminum a vital driver of the financial viability of the United States' recycling system.
  • However, as people become more aware of the environmental impact of plastic, they are increasingly opting to buy beverages in cans rather than bottles. Additionally, Budweiser -an American beer company, started packaging icons to showcase its commitment to sustainability. The new 100% Renewable Energy logo on Budweiser packaging is a way for the brand to tell consumers the beer is made in breweries powered by renewable energy.

US Beverage Packaging Industry Overview

The United States Beverage Packaging Market is fragmented with the presence of key players such as Owens-Illinois Inc, Ball Corporation, Cronw Holdings Inc, Berry Global Inc., and Sonoco Products Compnay. These players are investing in R&D for new product innovations of packaging in the United States.

  • March 2021 - Owens-illinois Inc announced an expansion in Andean Market to serve a sustainable market in glass packaging. The company invested approximately USD 75 million in an expansion at its Zipaquira, Colombia facility. Upon completion by the end of 2022, the project is expected to add nearly 2 percent of capacity to the company's Americas segment and produce about 500 million bottles annually.
  • September 2021 - Ball Corporation announced plans to build a new U.S. aluminum beverage packaging plant in North Las Vegas, Nevada. The multi-line plant is scheduled to begin production in late 2022 and is expected to create nearly 180 manufacturing jobs when fully operational.
  • October 2021 - Crown Holdings, Inc. announced a collaboration with Velox Ltd. Crown and Velox brought together their expertise to unlock new possibilities for major brands wishing to increase product offerings, as well as smaller producers are taking advantage of the benefits of fully recyclable beverage cans. The technology and solution deliver market firsts and create greater brand design options with running speeds over five times faster than existing digital solutions

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.3 Porters 5 Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 Market Dynamics

  • 5.1 Market Drivers
  • 5.2 Market Restraints

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Metal
    • 6.1.3 Glass
    • 6.1.4 Paperboard
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Bottles
    • 6.2.2 Cans
    • 6.2.3 Pouches
    • 6.2.4 Cartons
    • 6.2.5 Beer kegs
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Alcoholic Beverages
    • 6.3.2 Milk
    • 6.3.3 Energy Drinks
    • 6.3.4 Other applications

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Owens-illinois Inc.
    • 7.1.2 Ball Corporation
    • 7.1.3 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.4 Silgan Containers Inc.
    • 7.1.5 Berry Global Inc.
    • 7.1.6 Sonoco Products Company
    • 7.1.7 CCL Containers Inc
    • 7.1.8 Ardagh Group
    • 7.1.9 Amcor Limited
    • 7.1.10 Berlin Packaging
    • 7.1.11 Westrock

8 Investment Analysis

9 Future of the Market