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市場調査レポート
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1628776

北米の受託包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Contract Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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北米の受託包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の受託包装市場は予測期間中にCAGR 9.7%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 米国政府が食品、飲食品、医薬品のラベリングやパッケージングにさまざまな法律や規制を課すとともに、需要が増加し、製造企業の契約パッケージング業者への嗜好が変化していることが、同地域の契約パッケージング需要にプラスの影響を与えています。
  • 手指消毒剤や消毒液などの供給が不足したため、米国の化粧品製造業界はこれらの必需品を生産するために設備の改造を余儀なくされ、これは機会を提供する一方で、通常の製品レンジの生産を減速させた可能性があります。
  • また、多くの政府が医薬品や食品のラベル表示や包装に関する厳しい法律や規制を義務付けており、受託包装の範囲がさらに拡大しています。例えば米国では、同様の法律があるため、企業は資本面などから製造や包装を外注することを好んでいます。
  • 前述の要因は、最終的に原材料や包装の価格上昇につながる可能性があり、高品質のプラスチックを使用する要件のために、受託包装企業にとって課題として機能するかもしれないです。このような規制は、特定の種類の包装資材の成長に大きく影響し、ひいては市場の成長にも影響を与えます。しかし、この脅威は企業によるイノベーションにより、現在では最小限に抑えられています。

北米の受託包装市場の動向

飲食品産業が市場成長の重要な要因のひとつ

  • 需要の高まりと、食品製造会社の受託包装業者に対する嗜好の変化、そして食品会社のコスト最適化と中核事業への集中がますます強まる中、調査された市場の需要に起因して、食品製造会社の多くは、包装サービス活動をサードパーティの受託包装業者にアウトソーシングしています。
  • また、多くの政府が医薬品や食品のラベル付けや包装に関する厳しい法律や規制を義務付けており、これが受託包装市場の範囲をさらに拡大しています。例えば、米国では食品産業における受託包装の需要が増加しています。
  • オンラインショッピングの需要が増加し、オンライン購入のための包装保護の層が追加され、飲食品、医薬品ニーズ、家庭用品、個人用品の包装需要の増加とともに、主にCOVID-19パンデミックの間に、この地域における受託包装の需要が増加しています。パンデミックに伴い、この地域のCPG企業は、より迅速なターンアラウンドと需要の突然のシフトに適応するための柔軟性をサプライチェーンに押し付けています。その多くは、受託包装業者を通じて製造能力を補い、製品の拡大や革新、あるいは主力製品への集中を可能にしています。
  • 飲料の受託包装は、バリューチェーンにおける飲料の確実な流通を保証し、製造後のダメージを軽減します。受託包装は、外的・環境的ダメージから製品を保護することを目的としています。受託飲料包装市場の成長を促進する主な要因の1つは、RTD飲料への嗜好が高まり、消費者の消費パターンが変化していることです。
  • 大麻産業は、飲食品、健康・ウェルネス、化粧品、スキンケア&トピカル、ペットサプリメント、医薬品などの分野で成長が見込まれており、大麻産業における受託包装の可能性を示しています。業界が成長を続けるにつれて、大麻企業は受託包装サービスを提供する能力と知識を身につけつつあります。経験と専門知識を持つ企業の中には、ラベリングサービスやその他の二次包装サービスを請け負っているところもあります。しかし、大麻規制の第244条では、認可を受けた加工業者は、過去にカナダで販売したことのない大麻製品を販売する意図をカナダ保健省に通知しなければならないです。

一次包装が大きなシェアを占める

  • 一次包装は、製品と直接接触するか、製品が封入されている最初の包装層であり、外部からの汚染、損傷、腐敗から製品を保護し、保存することを可能にします。
  • 特に、新製品やニッチ製品、季節需要など、通常一次生産の経済圏外にあるような、小ロットや頻繁な切り替えを必要とするプロジェクトに関しては、一次包装の受託は、メーカーがアクセスできないような「ミッションクリティカル」な機能を提供します。
  • 飲食品や製薬業界のような産業は、一次包装の最大の採用者の一つであり、したがって、これらの産業の全体的な生産能力の成長は、世界中で一次受託包装サービスの採用を促進すると予想されます。
  • 一次包装製品は、生物汚染、物理的損傷、劣化、偽造などの好ましくない外部要素から医薬品や薬剤を保護するために使用されているため、ここ数年の間に製薬分野で重要な地位を獲得しています。受託包装市場の拡大は、研究開発活動の活発化、包装材料の新たな技術革新、世界のジェネリック医薬品市場の成長、再利用可能で環境に優しい包装製品に対する需要の急増などが主な要因となっています。
  • 家庭用品やパーソナルケアなどのエンドユーザー産業からの一次包装に対する需要の高まりにより、各社は最終製品の増産を余儀なくされており、包装業務のアウトソーシングによって市場投入までの時間を短縮することが不可欠となっています。このため、予測期間中は一次包装の受託が増加すると予想されます。

北米の受託包装産業の概要

北米の受託包装市場は適度に統合されています。北米の受託包装市場は競争が激しく、有力な企業で構成されています。市場シェアの面では、これらの重要なアクターの一部が現在市場を管理しています。市場で顕著なシェアを持つこれらの有力企業は、海外に広がる顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアを向上させ、収益性を高めるために、戦略的な協力行動を活用しています。

  • 2021年2月-受託包装製造業者協会(CPA)はヌロジーと提携しました。この提携により、CPA会員は受託包装・受託製造(CP/CM)ビジネス向けの独自のオンライントレーニングプラットフォームであるNulogy Universityに無料でアクセスできるようになります。
  • 2021年3月-ActionPak Inc.は、ニュージャージー州カムデンにある新しい175,000平方フィートの包装施設に196kWの屋上太陽光発電設備の設置を完了したと発表しました。491枚のソーラーパネルにより、新設された建物の電気使用量の20%が相殺されるといいます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 食品業界からの需要の着実な増加
    • 最近の非中核業務のアウトソーシング動向
    • 製薬業界におけるシリアル化への継続的な取り組み
  • 市場の課題
    • 規制基準の動的性質
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 包装別
    • 一次包装
    • 二次包装
    • 三次包装
  • エンドユーザー>業界別
    • 飲料
    • 医薬品
    • 食品
    • その他のエンドユーザー産業

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Aaron Thomas Company
    • Multipack Solutions LLC
    • Pharma Tech Industries Inc.
    • Reed Lane Inc.
    • Sharp Corporation(UDG)
    • UNICEP Packaging LLC
    • Green Packaging Asia
    • Jones Healthcare Group
    • Stamar Packaging Inc.
    • Genco(FedEx Supply Chain)
    • Complete Co-Packing Services Ltd
    • MJS Packaging
    • Anderson Packaging LLC
    • AmeriPac
    • Co-Pak Packaging Group
    • WG-Pro Manufacturing Inc

第7章 投資分析

第8章 市場の将来展望

目次
Product Code: 53900

The North America Contract Packaging Market is expected to register a CAGR of 9.7% during the forecast period.

North America Contract Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Increasing demand and the changing preference of manufacturing firms toward contract packagers, along with the U.S. government imposing various laws and regulations on the labeling and packaging of food, beverages, and pharmaceutical drugs, there is a positive impact on the demand for contract packaging in the region.
  • Contract packaging for household and personal care industry has seen an increasing demand in the region with the pandemic, as there was a shortage in supply of hand sanitizers, disinfectant liquids, etc., which has compelled the U.S. cosmetics manufacturing industry to retrofit their facilities to produce these necessities which, while providing opportunities, may have also slowed production of the usual range of products.
  • Many governments are also mandating stringent laws and regulations on the labeling and packaging of drugs and food products, further expanding the scope of contract packaging. For instance, in the United States, due to similar laws, the companies have preferred to outsource their manufacturing and packaging due to capital and others.
  • The aforementioned factors might act as a challenge for contract packaging companies, owing to the requirement of using high-quality plastics, which might ultimately lead to increasing prices in raw materials and packaging. Such regulations highly challenge the growth of a specific type of packaging materials and, in turn, challenge the market growth. However, this threat is now minimal due to innovations by companies.

North America Contract Packaging Market Trends

Food and Beverage Industry is one of the Significant Factor for Growth of Market

  • With the rising demand and changing preference of food production firms toward contract packagers, and the food companies increasingly focusing on cost optimization and their core business, most of them have been outsourcing their packaging services activities to third party contract food packagers, owing to the demand in the market studied.
  • Also, many governments are also mandating stringent laws and regulations on the labeling and packaging of drugs and food products, which is further expanding the scope of the contract packaging market. For instance, the United States witnessed an increase in the demand for contract packaging in the food industries, owing to the inability of an in-house packaging facility for a few companies in this region.
  • Rising demand for online shopping, and added layers for packaging protection for online purchases, along with the increasing demand for packaging in food and beverage, pharmaceutical needs, household, and personal items, majorly during the covid-19 pandemic, has increased the demand for contract packaging in the region. With the pandemic, CPG companies in the region have pushed their supply chains for even faster turnarounds and flexibility to adjust to sudden shifts in demand. Many of them have supplemented their manufacturing capabilities through contract packagers, which allowed them also to expand and innovate their products or to focus on their core products.
  • Contract beverage packaging ensures the reliable distribution of beverages in the value chain and reduces post-production damage. Contract packaging is aimed to protect the product from external and environmental damage. One of the main factors driving the growth of the contract beverage packaging market is the changing consumption patterns of the consumer with an increasing preference for RTD beverages.
  • The cannabis industry is anticipating growth in food and beverage, health and wellness, cosmetics, skincare & topicals, pet supplements, and pharmaceuticals, which shows the potential of contract packaging in the cannabis industry. As the industry continues to grow, cannabis companies are gaining the capacity and knowledge to offer contract packaging services. Some of the companies with experience and expertise have contracted out labeling services and other secondary packaging services. However, Under section 244 of the Cannabis Regulations, licensed processors must notify Health Canada of their intent to sell a cannabis product they have not previously sold in Canada.

Primary Packaging Holds a Significant Share

  • Primary packaging involves direct contact with the product or is the first packaging layer in which the product is enclosed, which enables the user to protect and preserve the product from external contamination, damage, and spoiling.
  • Primary contract packaging provides 'mission-critical' capabilities that may be inaccessible to manufacturers, especially when it comes to projects that require short runs or frequent changeovers, such as new or niche products, or seasonal demand, that are usually outside of primary manufacturing economies.
  • Industries such as the food and beverage and pharmaceutical industry are one of the biggest adopters of primary packaging; therefore, the growth in the overall production capacity of these industries is expected to drive the adoption of primary contract packaging services across the globe.
  • The primary packaging products have gained significant importance in the pharmaceutical sector during the last few years as they are being used for protecting medicines and drugs against any unfavorable external elements such as biocontamination, physical damage, degradation, and counterfeiting. The contract packaging market expansion is primarily being driven by increased research and development activities, newer innovations in packaging materials, growth in the global generics market, to name a few, as well as the rapidly rising demand for reusable and eco-friendly packaging products.
  • The rising demand from end-user industries, such as household and personal care, for the primary packaging, has left the players to increase the production of their end products, thereby making it essential for them to reduce the time to markets by outsourcing the packaging activities. This is expected to boost the primary contract packaging over the forecast period.

North America Contract Packaging Industry Overview

The North America Contract Packaging market is Moderately consolidated. The North America Contract Packaging Market is competitive and consists of some influential players. In terms of market share, some of these important actors currently manage the market. These influential players with a noticeable share in the market are concentrating on expanding their customer base across foreign countries. These businesses are leveraging strategic collaborative actions to improve their market percentage and enhance their profitability.

  • Feb 2021- The Association for Contract Packagers and Manufacturers (CPA) partnered with Nulogy. The partnership will grant CPA members complimentary access to Nulogy University, a proprietary online training platform for contract packaging and contract manufacturing (CP/CM) businesses.
  • March 2021- ActionPak Inc. has announced that it completed the 196-kW rooftop solar installation on its new 175,000 sq ft packaging facility located in Camden, New Jersey, to do both primary and secondary packaging of food and OTC products under strict SQF and FDA guidelines. The 491 solar panels are said to offset 20% of the electric usage at the newly constructed building.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Steady rise in demand from the food industry
    • 4.2.2 Recent trend of outsourcing non-core operations
    • 4.2.3 Ongoing efforts towards serialization in the pharmaceutical sector
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Dynamic nature of regulatory standards
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Packaging
    • 5.1.1 Primary Packaging
    • 5.1.2 Secondary Packaging
    • 5.1.3 Tertiary Packaging
  • 5.2 By End-User Vertical
    • 5.2.1 Beverages
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Food
    • 5.2.4 Other End-Users Industries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Aaron Thomas Company
    • 6.1.2 Multipack Solutions LLC
    • 6.1.3 Pharma Tech Industries Inc.
    • 6.1.4 Reed Lane Inc.
    • 6.1.5 Sharp Corporation (UDG)
    • 6.1.6 UNICEP Packaging LLC
    • 6.1.7 Green Packaging Asia
    • 6.1.8 Jones Healthcare Group
    • 6.1.9 Stamar Packaging Inc.
    • 6.1.10 Genco (FedEx Supply Chain)
    • 6.1.11 Complete Co-Packing Services Ltd
    • 6.1.12 MJS Packaging
    • 6.1.13 Anderson Packaging LLC
    • 6.1.14 AmeriPac
    • 6.1.15 Co-Pak Packaging Group
    • 6.1.16 WG-Pro Manufacturing Inc

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET