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市場調査レポート
商品コード
1627113

アジア太平洋地域の受託包装:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific Contract Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋地域の受託包装:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域の受託包装市場は予測期間中にCAGR 12%を記録する見込み

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主なハイライト

  • アジア太平洋地域の受託包装市場の成長は、通常、第三者企業にパッケージング業務を委託している製造企業の嗜好の変化に主に影響を受けています。これは、製造業者がコスト最適化とコアビジネスにますます重点を置くようになっているためです。
  • 受託包装にはいくつかの利点があります。第一に、メーカーの運営コストを削減できます。包装業務を受託包装業者に委託することで、機械代が削減され、人件費も下がるため、運営コストは7%から9%削減できます。
  • 市場の顧客は、中国での共同包装のために保税区を探しています。保税区には、広東省、浙江省、上海市、福田市などの沿岸地域があります。これらの保税区には、強固な貿易・港湾ネットワークがあり、中国製製品には関税がかからず、輸出ライセンシングの問題もなく、サプライヤーとクライアントのトラッキングもないです。保税倉庫を運営する主要ベンダーには、GPA Global、Asiapack、Presence Asia Groupなどがあります。
  • インドでは現在、様々な製薬業界による薬物消費の急増やワクチン生産の増加により、受託包装の需要が増加しています。最大のワクチン製造業者の1つであるSerum Institute of India(SII)は、アストラゼネカのCovishieldと米国のライバルNovavax Inc.が開発した別の製剤を製造しています。第2次COVID-19波によるワクチン生産増に対応するため、市場ベンダーが充填サービスを導入する機会が増えます。ロシアとウクライナの戦争が包装エコシステム全体に与える影響もあります。
  • オーストラリアでも、世界の様々な製薬業界による大幅な開発と投資により、コ・パッケージング・サービスの力強い成長が見られます。例えば、PCI Pharma Services(PCI)はオーストラリアを拠点とするPharmaceutical Packaging Professionals(PPP)を買収しました。この地域の商業的共同包装サービスのニーズに対応しています。
  • 現在のシナリオでは、メーカーは数量に応じた変動費構造を必要としています。この数量は、100リットルの少量から大量のものまで様々です。しかし、最小注文の包装は、その総コストにより、受託包装業者にとって損失となる可能性があり、メーカーがプロジェクトを外注するために多くの時間を必要とすることにつながる可能性があります。

アジア太平洋地域の受託包装市場の動向

医薬品セクターが著しい成長を遂げる

  • コ・パッケージングにより、ベンダーは医薬品のようなダイナミックな市場特有のバリエーションに適応することができます。生産ラインの柔軟性により、企業は再包装作業を防ぎ、運転資本を削減し、完成品の在庫を減らすことができます。
  • アジア太平洋地域では、中国伝統医学(TCM)と西洋医学をより多くの人々が利用できるようになり、膨大な量の医薬品が生産されるようになったため、中国の医薬品市場は大きなチャンスをもたらしています。同じ理由で、中国は高速ブリスター包装の最も重要な市場となった。
  • 中国では原薬の製造が一般的だが、同国のCMOのほとんどは液体または固形製剤の製造に限られています。同国の大手製薬会社では、ブリスターパッケージング、プラスチック容器、ラベリングなど、一次、二次、三次レベルでのコ・パッケージング・サービスの需要が増加すると予想されます。
  • インドでは現在、様々な製薬業界による医薬品消費の急増やワクチン生産の増加により、受託包装の需要が増加しています。さらに、同国はアーユルヴェーダやホメオパシー医学、スキンケアの最大生産国の1つとしても知られています。
  • インドは世界第12位の医薬品輸出国です。世界200カ国以上がインドの医薬品を輸出し、米国はその主要市場となっています。インドは世界有数のジェネリック医薬品供給国であり、世界輸出の20%をジェネリック医薬品が占めています。22年度と21年度のインドの医薬品輸出総額はそれぞれ246億米ドルと244億4,000万米ドルでした。昨年6月のインドの医薬品・薬品の輸出総額は21億1,908万米ドルでした。

二次包装が市場を牽引する要因のひとつ

  • 物理的保護、バリア保護、二次封じ込め、規制遵守、安全性へのニーズの高まりが二次包装の採用を増加させました。標準的な二次包装には、段ボール箱、段ボール箱、段ボール/プラスチッククレート、小型膨張式空気枕、プチプチ、ルースフィル、ラベルなどがあります。
  • 二次包装には包装レベルが含まれるため、消費者が最初に目にするのは二次包装であり、その重要性は極めて高いです。そのため、業界各社は包装を外注することで、製品の魅力を高め、顧客を惹きつけることができます。したがって、予測期間中の市場成長を後押しします。
  • 世界的に、二次委託包装は医薬品の開発のみに集中したい製薬会社にとって重要な役割を果たしています。このような場合、企業は包装会社を契約ベースで雇用します。製品の研究開発に専念させる一方で、輸送のための製品の包装業務は外部に委託するのであろう。
  • セカンダリーパックは、オンラインであれ、店頭であれ、あるいはその中間であれ、消費者がブランドと最初に接するものであることが多いです。製品タイプは、その製品が通路で識別されるように、典型的な包装タイプと関連付けられています。
  • 現在のパッケージ市場のシナリオでは、eコマースや小売業の台頭により、二次包装のアウトソーシングがますます普及しています。そのため、余分な労働力や機械を必要とせず、大規模なプロジェクトを請け負うことができます。

アジア太平洋地域の受託包装産業の概要

アジア太平洋地域の受託包装市場は、より結束力を高める必要があります。地域市場の開発と海外直接投資における現地企業のシェア増加が、市場の断片化を促進する主な要因です。同市場で事業を展開する企業には、Central Glass、MJS Packaging、Stamar Packaging、TricorBraun、Premier Packaging、Sharp Packaging Servicesなどがあります。

  • 2022年7月-受託包装と臨床供給サービスの世界的プロバイダーであるシャープは、その存在感と能力を高めるため、中国で事業を展開するClinsChain社と提携しました。シャープの製薬およびバイオファーマの顧客が中国市場にアクセスできるよう支援するとともに、中国のイノベーターが世界の足跡を拡大できるよう支援するため、シャープはClinsChainと協力します。同社は地域および国際的な臨床試験に臨床供給サービスを提供しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 業界内の競争企業間の敵対関係
  • 産業政策

第5章 市場力学

  • イントロダクション
  • 促進要因
    • 急速な技術の進歩
    • 小売チェーンの開発
  • 抑制要因
    • 社内パッケージング
  • 機会
    • 製薬業界

第6章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • 一次包装
    • 二次包装
    • 三次包装
  • 業界別
    • 飲料
    • 食品
    • 医薬品
    • ホーム&ファブリックケア
    • 美容
    • その他
  • 国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Berkeley Contract Packaging
    • Central Glass
    • Unicep
    • MJS Packaging
    • Stamar Packaging
    • TricorBraun
    • Premier Packaging
    • DHL
    • Sharp Packaging Services
    • Multipack

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 49291

The Asia Pacific Contract Packaging Market is expected to register a CAGR of 12% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Asia-Pacific contract packaging market growth is mainly influenced by the changing manufacturing firms' preferences, who usually outsource packaging activities to third-party players. It is because manufacturers are increasingly focusing on cost optimization and their core business.
  • Contract packaging provides several advantages. Firstly, it reduces the operational costs of the manufacturers. The operating costs can be reduced by 7% to 9% by outsourcing packaging activities to contract packagers due to the reduced costs of machines and lowered labor costs.
  • The customers in the market look for bonded zones for co-packaging in China. Some bonded zones include coastal zones such as Guandong, Zhejiang, Shanghai, and Futian. They have robust trade and port networks, no Customs Duty for products made out of China, No Export Licensing Issues, and No Supplier-Client Tracking. Some significant vendors operating in bonded sones are GPA Global, Asiapack, and Presence Asia Group.
  • India is currently witnessing an increase in demand for contract packaging due to the sudden surge in medication consumption and increased vaccine production from various pharmaceutical industries. The Serum Institute of India (SII), one of the largest vaccine producers, manufactures AstraZeneca's Covishield and another formulation developed by US rival Novavax Inc. It increases opportunities for vendors in the market to introduce filling services to cater to the increased vaccine production during the second COVID-19 wave. There is also an impact of the Russia-Ukraine war on the overall packaging ecosystem.
  • Australia is also witnessing robust growth for co-packaging services, with significant developments and investments made by various pharmaceutical industries worldwide. For instance, PCI Pharma Services (PCI) acquired Australia-based Pharmaceutical Packaging Professionals (PPP), one of the leading packaging, storage, distribution, and trial manufacturing providers. It caters to the need for commercial co-packing services in the region.
  • In the current scenario, manufacturers require a variable cost structure based on volume. This volume might differ from a small quantity ranging from 100 l to a large one. However, packaging a minimum order might result in a loss for contract packagers, owing to its total costs, which could lead to manufacturers needing more time to outsource their projects.

APAC Contract Packaging Market Trends

Pharmaceutical Sector is Observing Significant Growth

  • Co-packaging allows vendors to adapt to variations specific to a dynamic market, like Pharmaceuticals. Production line flexibilities help companies prevent repackaging work, reduce working capital, and lower finished goods inventories.
  • In the Asia-Pacific region, the Chinese Pharmaceutical market offers enormous opportunities as more and more people gain access to Traditional Chinese Medicine (TCM) and Western medicine, produced in huge volumes. For the same reason, China became the most significant market for high-speed blister packaging.
  • While API manufacturing is typical in China, most of the country's CMOs are limited to manufacturing liquid or solid dosage formulations. It is expected to increase the demand for co-packaging services on primary, secondary, and tertiary levels, such as blister packaging, plastic containers, and labeling, among others, for major pharmaceutical companies in the country.
  • India is currently witnessing an increase in demand for contract packaging due to the sudden surge in medication consumption and increased vaccine production from various pharmaceutical industries. In addition, the country is also known for being one of the largest producers of Ayurvedic and Homeopathic medicine and skincare.
  • India is the world's No. 12 exporter of medical supplies. More than 200 nations worldwide receive Indian medications for export, with the US serving as the primary market. The country is the world's leading supplier of generic medicines, with 20% of global exports made up of generic drugs. In FY22 and FY21, Indian medication and pharmaceutical exports totaled USD 24.60 billion and USD 24.44 billion, respectively. In June last year, Indian pharmaceutical and medicine exports totaled USD 2,119.08 million.

Secondary Packaging is One of the Factor Driving the Market

  • The increasing need for physical and barrier protection, secondary containment, adherence to regulations, and safety increased secondary packaging adoption. Standard secondary packaging includes cardboard cartons, cardboard boxes and cardboard/plastic crates, small inflatable air pillows, bubble wrap, loose-fill, and labels.
  • As secondary packaging involves a packaging level within it, it is the secondary packaging that the consumer gets to see first, making it of prime importance. It is propelling the players in the industry to outsource the packaging that enables them to increase the product's attractiveness and henceforth attract customers. Thus, it boosts market growth over the forecast period.
  • Globally, secondary contract packaging plays a vital role for pharmaceutical companies that want to focus solely on developing the drug. In such cases, the company employs packaging companies on a contract basis. It is likely to let them focus on the R&D of the product while the packaging duties of the product for transportation are outsourced.
  • Secondary packs are often the first interaction with the brand consumers have, whether online, in-store, or at any point in between. Brands have associated themselves with a typical packaging type so that their products are identified on aisles.
  • In the current packaging market scenario, outsourcing secondary packaging is becoming increasingly popular, owing to the rise of e-commerce and retailing. Thus, it aids manufacturers in undertaking large projects without needing extra workforce or machinery while also enabling the company to strengthen its distribution channels.

APAC Contract Packaging Industry Overview

The Asia Pacific Contract Packaging market needs to be more cohesive. Regional market development and increasing local players' shares in foreign direct investments are the major factors promoting the fragmented nature of the market. Some of the players operating in the market Central Glass, MJS Packaging, Stamar Packaging, TricorBraun, Premier Packaging, and Sharp Packaging Services are some of the players.

  • July 2022 - Sharp, a global provider of contract packaging and clinical supply services, partnered with ClinsChain, a company with operations in China, to increase its presence and capabilities. To help Sharp's pharma and biopharma clients gain access to the Chinese market while also assisting Chinese innovators in expanding their global footprint, Sharp will work with ClinsChain. This company provides clinical supply services for regional and international clinical trials.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industrial Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat from new entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Competitive rivalry within the industry
  • 4.4 Industry Policies

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Drivers
    • 5.2.1 Rapid Technology Advancements
    • 5.2.2 Development in the Retail Chain
  • 5.3 Restraints
    • 5.3.1 In-house packaging
  • 5.4 Opportunities
    • 5.4.1 Pharmaceutical Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Service
    • 6.1.1 Primary Packaging
    • 6.1.2 Secondary Packaging
    • 6.1.3 Tertiary Packaging
  • 6.2 By Vertical
    • 6.2.1 Beverages
    • 6.2.2 Food
    • 6.2.3 Pharmaceuticals
    • 6.2.4 Home and Fabric Care
    • 6.2.5 Beauty Care
    • 6.2.6 Others
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 China
    • 6.3.2 India
    • 6.3.3 Japan
    • 6.3.4 Australia
    • 6.3.5 Others

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Berkeley Contract Packaging
    • 7.1.2 Central Glass
    • 7.1.3 Unicep
    • 7.1.4 MJS Packaging
    • 7.1.5 Stamar Packaging
    • 7.1.6 TricorBraun
    • 7.1.7 Premier Packaging
    • 7.1.8 DHL
    • 7.1.9 Sharp Packaging Services
    • 7.1.10 Multipack

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET