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市場調査レポート
商品コード
1690135

受託包装とフルフィルメントサービス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Contract Packaging and Fulfillment Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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受託包装とフルフィルメントサービス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

受託包装とフルフィルメントサービス市場規模は2025年に1,095億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは11.43%で、2030年には1,882億米ドルに達すると予測されます。

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飲食品や製薬産業からの需要の増加は、COVID-19の大流行によってさらに拍車がかかりました。さらに、世界のeコマース産業の成長は、予測期間中に調査した市場の成長を促進する主要因の1つです。

主要ハイライト

  • 近年、受託包装とフルフィルメントサービス市場は大きな成長を遂げています。これは、製造企業がコアコンピタンスを強化するためにコスト最適化を重視するようになり、受託包装業者に対する嗜好が変化しているためです。多くの産業専門家は、こうしたサービスによって機械のメンテナンスコストや人件費が削減されるため、運営コストを7~10%削減できると主張しています。
  • また、多くの政府が医薬品や食品のラベル表示や包装に関する厳しい法律や規制を義務付けており、これが包装受託の範囲をさらに拡大しています。例えば米国では、同様の法律があるため、資本やその他の規制上の障壁から、企業は製造や包装を外注することを好んでいます。
  • 欧州や北米などの市場でも、品質向上の必要性から、企業は研究市場への投資を余儀なくされています。これらの地域では、受託包装とフルフィルメントサービスプロバイダの役割は、外部包装のための一時的な施設から、納期をさらに短縮し、さらに少量生産が可能な戦略的イノベーションパートナーへと移行しています。
  • 市場はまた、調査された市場でより多くの認識を作成するための団体や組織の出現を確認しています。European Co-Packers AssociationやContract Packaging Associationはその一例です。欧州では約1,000の受託包装ベンダーが活動しており、そのうち40~50%が小規模企業です。
  • COVID-19の発生に伴い、契約包装とフルフィルメントサービス市場は、eコマース市場は、消費者の大半が買い物のためのオンラインチャネルを好んでいるロックダウンと社会的距離の規範のおかげでブームを取っており、企業が成長する需要を満たすために彼らの包装のエンドツーエンドまたはスタンドアロンサービスをアウトソーシングしているように途方もない成長を示しています。

受託包装とフルフィルメントサービスの市場動向

受託包装は大幅な成長が見込まれる

  • 受託包装サービスは、ボトル詰め/充填、包装、ラベル貼り、ラッピングなど、受託包装サービスに不可欠な様々な作業で構成されるため、調査市場において最大級の市場シェアを占めています。また、受託包装は一次包装、二次包装、三次包装の3つに分けられます。
  • 一次包装は、製品と直接接触したり、製品が封入されている最初の包装層であり、外部からの汚染、損傷、腐敗から製品を保護し、保存することを可能にします。
  • 一次包装は、特に、新製品やニッチ製品、季節需要など、通常一次製造の経済圏外にあるような小ロットや頻繁な切り替えを必要とするプロジェクトに関しては、メーカーがアクセスできないような「ミッションクリティカル」な機能を記載しています。
  • 一次包装には通常、ブリスターパック、クラムシェル包装、板紙包装、単位用量パック、シュリンク包装が含まれます。Wasdell Packaging Groupなどの企業は、ブリスターパック、容器充填、ストリップパック、小袋充填包装などの一次包装受託サービスを提供しています。
  • 飲食品やパーソナルケアなど、その他のエンドユーザー産業からの一次包装に対する需要の高まりにより、各社は最終製品の増産を余儀なくされており、その結果、包装活動をアウトソーシングすることで市場投入までの時間を短縮することが不可欠となっています。このことは、予測期間中に一次包装受託市場を押し上げると予想されます。

アジア太平洋が最も高い成長を遂げる

  • パンデミックは、中国の売り手と欧州の買い手の間の国境を越えたオンライン販売を含むeコマースの成長を促進しています。CNBCによると、中国の越境eコマース売上は2020年に31.1%に増加し、倉庫は80%増加しました。Alibabaなど中国市場の大手企業は、AliExpressプラットフォームやCainiao物流部門を通じて越境EC事業を拡大しています。これにより、同地域におけるフルフィルメントと倉庫管理サービスが促進されると期待されています。
  • Alibabaによると、越境eコマースは2020年の最後の3ヶ月間で17億4,000万米ドルとCainiaoの収益に前年比51%の急増に貢献しました。同社の国際商取引卸売からの収益は53%増加し、その間に5億7,700万米ドルを占めました。これにより、同市場のベンダーはアジア市場で倉庫サービスを拡大する機会が増えています。
  • また、中国では共同梱包サービスが増加しており、この事業に乗り出すベンダーが増えています。例えば、中国を拠点とするSofeastは、中国のバイヤー向けに現地サプライヤーとの共同梱包サービスを提供しており、顧客は知財、価格、流通チャネル情報の必要性を排除することで、ラベリングと梱包サービスのアウトソーシングを可能にしている、
  • さらに、Amazon、eBay、flipkart、snapdealのような様々なオンライン市場からの即日配達やケータリング注文のような動向は、組織が専門知識を得るのに役立っています。また、Amazon、flipkartは、フルフィルメントセンターを開設することで、新興経済諸国への骨格を広げています。例えば、2020年7月、Amazon Indiaは、インドにおけるフルフィルメントネットワークを拡大し、10カ所のフルフィルメントセンター(FC)を新設し、既存の7カ所のビルを拡大すると発表しました。これにより、Amazonはインドの15の州にまたがる60のフルフィルメントセンターにオペレーションネットワークを拡大し、保管容量を20%増やし、合計3,200万立方フィート以上とします。これにより、包装、物流、輸送の迅速な配達と成長が可能になります。

受託包装とフルフィルメントサービス産業概要

受託包装とフルフィルメント受託サービス市場は、国内外市場で事業を展開する複数の参入企業が存在するため、競争が激しくなっています。市場は適度に集中しており、主要企業は競合を維持し、事業範囲を拡大するために、事業拡大などの戦略を採用しています。市場の主要企業には、Aaron Thomas Company、ActionPak Inc.、Assemblies Unlimitedなどがあります。

  • 2021年3月-ActionPak Inc.は、ニュージャージー州Camdenにある新しい17万5,000平方フィートの包装施設に196kWの屋上ソーラー設置を完了したと発表しました。491枚のソーラーパネルにより、新設された建物の電気使用量の20%が相殺されるといいます。
  • 2020年5月-Sharp(UDG Healthcare PLC)がQuality Packaging Specialists International LLC(QPSI)から医薬品包装施設を買収したと発表。この施設は16万平方フィートで、完全な規制認可を取得しています。この施設には12の一次生産スイート、複数の二次包装ライン用のスペースがあり、瓶詰め、ブリスター加工、バイアルラベリング、医療機器キッティングを含む一次と二次医薬品包装のほか、シリアライゼーションサービスも記載しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーター分析
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • 非中核事業のアウトソーシングにより競合優位性を得ようとする企業
    • 飲食品部門などの主要産業別からの安定した需要
    • 主要倉庫ベンダーの受託包装セグメントへの参入による技術革新の促進
  • 市場抑制要因
    • 厳しい政府規制
    • 社内包装との競合
  • 産業の規制と基準
  • 受託包装の進化

第6章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ
    • 包装デザイン&プロトタイピング
    • 受託包装(ボトル詰め/充填、包装、ラベル貼り、ラッピングなど)
    • 包装テスト
    • 倉庫保管とフルフィルメント
    • その他
  • エンドユーザータイプ
    • 食品
    • 飲料
    • 医薬品
    • 家庭用品・パーソナルケア
    • その他のエンドユーザーセグメント
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Aaron Thomas Company, Inc.
    • ActionPak Inc.
    • Assemblies Unlimited, Inc.
    • PAC Worldwide, Inc.
    • AmeriPac Inc
    • Kane Logistics
    • FW Logistics
    • Warren Industries, Inc.
    • Swan Packaging Fulfillment, Inc.
    • Multi-Pac Solutions LLC
    • Sharp(UDG Healthcare plc)
    • Boughey Distribution Ltd
    • Budelpack Poortvliet B.V
    • Wasdell Packaging Group
    • Sonoco Products Company

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70173

The Contract Packaging and Fulfillment Service Market size is estimated at USD 109.55 billion in 2025, and is expected to reach USD 188.20 billion by 2030, at a CAGR of 11.43% during the forecast period (2025-2030).

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The increased demand from food and beverage and pharmaceutical industries was further fuelled by the COVID-19 pandemic. Furthermore, growth of the e-commerce industry globally are among some of the major factors driving growth of the market studied over the forecast period.

Key Highlights

  • In recent years, the contract packaging and fulfilment services market has witnessed significant growth, owing to the changing preference of manufacturing firms toward contract packagers, as they are increasingly focusing on cost optimization, to enhance their core competency. Many industry experts claim that these services can reduce operational costs by 7-10%, due to the reduced maintenance costs of machines and labor costs.
  • Many governments are also mandating stringent laws and regulations on the labeling and packaging of drugs and food products, which is further expanding the scope of contract packaging. For instance, in the United States, due to similar laws, the companies have preferred to outsource their manufacturing and packaging due to capital and other regulatory barriers.
  • In developed markets, such as Europe and North America, the need to enhance quality is also forcing companies to invest in the studied market. In these regions, the role of contract packaging and fulfilment service providers shifted from temporary facility for external packaging to a strategic innovation partner, which ensures even shorter delivery times and can produce even smaller production batches.
  • The market is also witnessing the emergence of associations and organizations to create more awareness in the studied market. European Co-Packers Association and Contract Packaging Association are a few examples. There are around 1,000 contract packaging vendors active in Europe, out of which 40-50% are small companies.
  • With the outbreak of COVID-19, the contract packaging and fulfillment services market has witnessed tremendous growth as the e-commerce market has taken a boom owing to lockdown and social distancing norms where the majority of the consumer are preferring online channel for shopping and companies are outsourcing their packaging end to end or standalone services to meet the growing demand.

Contract Packaging and Fulfillment Service Market Trends

Contract Packing is Expected to Witness Significant Growth

  • Contract packing service holds one of the largest market shares in the studied market as it comprises of various operation ranging from Bottling/Filling, Packaging, Labeling, Wrapping, among other that are an essential part of contract packaging services. Also, the contract packing are divided into three parts- primary packaging, secondary packaging, and tertiary packaging.
  • Primary packaging involves direct contact with the product or is the first packaging layer in which the product is enclosed, which enables the user to protect and preserve the product from external contamination, damage, and spoiling.
  • Primary contract packaging provides 'mission-critical' capabilities that may be inaccessible to manufacturers, especially when it comes to projects that require short runs or frequent changeovers, such as new or niche products, or seasonal demand, that are usually outside of primary manufacturing economies.
  • The primary packaging typically includes blister packs, clamshell packaging, paperboard packaging, unit dose packs, and shrink-wrapping. Players, such as the Wasdell Packaging Group, provide primary contract packaging services that include blister packing, container filling, strip packs, and sachet filling and packing.
  • The rising demand from other end-user industries, such as food and beverages and personal care, for the primary packaging, has left the players to increase the production of their end products, thereby making it essential for them to reduce the time to markets by outsourcing the packaging activities. This is expected to boost the primary contract packaging market over the forecast period.

Asia-Pacific to Witness Highest Growth

  • The pandemic has fueled E-commerce growth, including the cross-border online sales between Chinese sellers and European buyers. According to CNBC, China's cross-border e-commerce sales rose to 31.1% in 2020, while warehouses grew by 80%. Some of the Chinese market's big giants, such as Alibaba, have been expanding their cross-border e-commerce business through the AliExpress platform and Cainiao logistics arm. This is expected to drive the Fulfillment and warehousing services in the region.
  • According to Alibaba, cross-border e-commerce has contributed a 51% year-on-year surge in Cainiao's revenue to USD 1.74 billion in the last three months of 2020. Revenue from the company's international commerce wholesale rose 53%, accounting for USD 577 million during that time. This increases opportunities for the vendors in the market to expand the warehousing services in the Asian market.
  • Also, co-packing services are increasing in China, with more and more vendors venturing into the business. For instance, Sofeast, a chines-based company, offers Co-packaging for Chinese buyers with local suppliers and enable the customers to outsource the labeling and packaging services by eliminating the need for IP, pricing, or distribution channel information,
  • Furthermore, trends like same-day deliveries and catering orders from various online marketplaces, like Amazon, eBay, flipkart, and snapdeal, have helped organizations gain expertise. Also, Amazon, Flipkart, is expanding its foothold in the developing economy by opening its fulfillment center. For instance, in July 2020, Amazon India announced to expand its fulfillment network in India, with ten new Fulfillment Centers (FC) and an expansion of 7 existing buildings. With this, Amazon expands its operations network to sixty fulfillment centers across 15 states in India to increase the storage capacity by 20% to total more than 32 million cubic feet. This helps in faster delivery and growth of packaging, logistics, and transportation.

Contract Packaging and Fulfillment Service Industry Overview

The Contract Packaging and Fulfillment Service Market is highly competitive owing to the presence of multiple players in the market operating their business in domestic and international markets. The market appears to be moderately concentrated with the major players adopting strategies like expansion among others in order to stay competitive and expand their reach. Some of the major players in the market are Aaron Thomas Company, ActionPak Inc., Assemblies Unlimited among others.

  • March 2021 - ActionPak Inc. announced that it completed the 196-kW rooftop solar installation on its new 175,000 sq ft, packaging facility located in Camden, New Jersey, to do both primary and secondary packaging of food and OTC products under strict SQF and FDA guidelines. The 491 solar panels are said to offset 20% of the electric usage at the newly constructed building.
  • May 2020 - Sharp (UDG Healthcare PLC) announced the acquisition of a pharmaceutical packaging facility from Quality Packaging Specialists International LLC (QPSI). The facility is 160,000 sq. ft and has full regulatory approval. It encompasses 12 primary production suites, space for multiple secondary packaging lines for offering both primary and secondary pharmaceutical packaging including bottling, blistering, vial labeling and medical device kitting as well as serialization services.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Threat of New Entrants
    • 4.3.3 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Companies Looking to Gain Competitive Advantage by Outsourcing Non-core Operations
    • 5.1.2 Steady Demand from Key Verticals, such as the Food and Beverage Sector
    • 5.1.3 Entry of Key Warehousing Vendors in the Field of Contract Packaging Expected to Drive Innovation
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Government Regulations
    • 5.2.2 Competition from In-house Packaging
  • 5.3 Industry Regulations and Standards
  • 5.4 Evolution of Contract Packaging

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Service Type
    • 6.1.1 Packaging Design & Prototyping
    • 6.1.2 Contract Packing (Bottling/Filling, Packaging, Labeling, Wrapping, etc.)
    • 6.1.3 Package Testing
    • 6.1.4 Warehousing and Fulfilment
    • 6.1.5 Other Service Types
  • 6.2 End-user Type
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Pharmaceutical
    • 6.2.4 Household & Personal Care
    • 6.2.5 Other End-user Segments
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Aaron Thomas Company, Inc.
    • 7.1.2 ActionPak Inc.
    • 7.1.3 Assemblies Unlimited, Inc.
    • 7.1.4 PAC Worldwide, Inc.
    • 7.1.5 AmeriPac Inc
    • 7.1.6 Kane Logistics
    • 7.1.7 FW Logistics
    • 7.1.8 Warren Industries, Inc.
    • 7.1.9 Swan Packaging Fulfillment, Inc.
    • 7.1.10 Multi-Pac Solutions LLC
    • 7.1.11 Sharp (UDG Healthcare plc)
    • 7.1.12 Boughey Distribution Ltd
    • 7.1.13 Budelpack Poortvliet B.V
    • 7.1.14 Wasdell Packaging Group
    • 7.1.15 Sonoco Products Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS