デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1643076

米国の受託包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United States Contract Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
米国の受託包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

米国の受託包装市場は予測期間中にCAGR 9.42%を記録する見込みです。

United States Contract Packaging-Market-IMG1

主なハイライト

  • 米国政府は、特に医薬品のラベリングとパッケージングに関して様々な法律と規制を設けています。このため、一部の製薬企業では社内にパッケージング施設を持つことができず、受託パッケージングの需要が増加する可能性があります。
  • 将来的には、シリアル化、デジタル印刷、高度なロボット工学の出現により、技術が重要な役割を果たすと予想され、それによって企業は助かる。持続可能性とカスタマイズは受託包装市場にプラスの影響を与え、パーソナルケアや飲食品のような消費者包装商品の成長につながると予想されます。
  • また、多くの政府が医薬品や食品のラベル表示や包装に関する厳しい法律や規制を義務付けており、受託包装市場の範囲をさらに拡大しています。例えば、米国では食品産業における受託包装の需要が増加しています。
  • 同国の様々な受託包装企業は、厳しい事業環境に適応しています。企業はまた、コスト圧力、激しい競争、OEMからの非常に可変的な需要に関する認識を得ています。このような環境が、同国の受託包装市場の成長をさらに後押ししています。Persson InnovationやLangen Groupなど、多くの欧州企業も米国に投資しています。
  • 複数のロジスティクス企業が存在することで、輸送における二次・三次包装の需要が高まり、受託包装市場の成長に道を開いています。しかし、高いリサイクルコストと包装材料に関連する政府の厳しい規制が市場の成長を阻害しています。
  • COVID-19パンデミックは、製造活動の制限や生産ラインでの労働力の確保が制限されたため、米国の受託包装市場の成長を妨げています。しかし、パンデミック後は、製造業が最大限の能力で再開され、飲食品、医薬品、パーソナルケア、消費財、その他の産業に対する市場需要が伸びていることから、市場の見通しは明るいです。さらに、ロシアとウクライナの戦争は、全体的なパッケージングエコシステムに影響を与えています。

米国の受託包装市場動向

急成長する医薬品業界が市場を牽引

  • 米国は医薬品の最大市場として台頭し、医薬品・バイオテクノロジー市場における研究開発費のほぼ半分を占めています。そのため、受託包装会社はこの市場で重要な役割を担っており、幅広いアウトソーサーに対応するため、新しい施設や技術に投資しています。例えば、米国の主要なバイオ医薬品研究企業を代表する業界団体である米国研究製薬工業協会(PhRMA)によると、2021年に会員企業の研究開発(R&D)支出は世界で約1,020億米ドルに達しました。
  • 急速に変化する消費者の嗜好を満たすための革新的な包装方法の採用が拡大し、環境への関心が高まっていることが、米国の製薬業界における受託包装の需要を刺激しています。さらに、医薬品受託包装における自動化の浸透が進み、人為的な取り扱いミスのリスクが最小限に抑えられていることも、同地域の市場成長を後押ししています。
  • また、米国は消費と開発の両面で医薬品市場を独占しています。STATによると、同国の処方薬支出は2019年の推定5,000億米ドルから2023年には6,000億米ドルに上るとみられており、米国の受託包装市場をさらに牽引すると期待されています。
  • この業界は、収益性の高いビジネスと需要の増加により、同国への投資が増加しています。例えば、2022年1月、イーライリリー・アンド・カンパニーは、ノースカロライナ州コンコードに新たな製造拠点を作るために10億米ドル以上を投資することを計画しました。この新しい施設では、最新技術を活用して非経口(注射)製品やデバイスを製造し、同社の製造能力を高める予定です。

食品産業が大きなシェアを占める見込み

  • 米国では、食品製造企業の需要の高まりと受託包装業者に対する嗜好の変化に伴い、食品会社はコスト最適化と中核事業にますます重点を置くようになっています。
  • 食品製造企業は、コスト削減とコアコンピタンスにますます重点を置くようになっています。さらに、コンビニエンス・フードの製造にナノテクノロジーを取り入れることで、保存、パッケージ・デザイン、完成品の加工といった重要なプロセスがかなり改善されています。この技術により、米国で受託包装サービスを提供する組織に商品の包装を委託する企業のニーズが大幅に高まると予想されます。
  • パウチ、袋、箱、クラムシェルなどの受託包装サービスの需要が高まる中、多くの企業は自社製品が米国のFDA規制に準拠していることを確認しています。パッケージとともに受託包装に印刷される健康や栄養価の表示も、FDAの規制に沿ったものでなければなりません。例えば、ActionPak社はニュージャージー州カムデンに175,000平方フィートの包装施設を新設し、厳格なSQFとFDAのガイドラインの下、食品とOTC製品の一次包装と二次包装の両方を行っています。
  • また、COVID-19の発生に伴い、多くの社会人やその他の人々が安全目的のために包装された食品に依存しているため、食品製造会社は安全性と健康上の懸念のために包装サービスを受託包装業者に委託する必要に迫られています。国際食品情報協議会によると、COVID-19の大流行により、米国でコロナウイルスが流行した際、約36%の米国人が同量以上の包装食品を購入したと主張しています。

米国の受託包装業界の概要

米国の受託包装市場は断片化されており、多くの大小ベンダーが存在します。主なプレーヤーには、Aaron Thomas Company、Multipack Solutions、Pharma Tech Industries、Reed-Lane Inc.、Sharp Packaging Servicesなどがあります。各社は、事業拡大、合併、買収、提携などのイニシアチブを取ることで、様々なエンドユーザー市場において事業領域を拡大し、市場での存在感を高めています。

  • 2022年2月- ニューヨークを拠点とするプライベート・エクイティ会社GenNx360 Capital Partnersは、ニュージャージー州を拠点とし、医薬品、ヘルス&ウェルネス、医療機器市場向けの包装に注力する受託包装会社Nutra-Med Packaging Inc.への投資を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 世界の受託包装市場の概要

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 急速な技術進歩の高まり
    • 小売チェーンの開発
  • 市場抑制要因
    • 自社包装
    • リードタイムと物流コストの増加

第6章 市場セグメンテーション

  • 包装タイプ別
    • 一次
    • 二次
    • 三次
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • 医薬品
    • ホームケア・パーソナルケア
    • 自動車
    • その他のエンドユーザー産業

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Aaron Thomas Company
    • Multipack Solutions
    • Pharma Tech Industries
    • Reed-Lane Inc.
    • Sharp Packaging Services
    • UNICEP Packaging
    • Bell-Carter Packaging
    • Jones Packaging Inc.
    • Stamar Packaging
    • Genco(FedEx Supply Chain)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 69606

The United States Contract Packaging Market is expected to register a CAGR of 9.42% during the forecast period.

United States Contract Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • The United States government has placed various laws and regulations on labeling and packaging, especially for drugs. This could lead to an increase in the demand for contract packaging, owing to the inability of an in-house packaging facility for a few pharmaceutical companies in this country.
  • Technology is expected to play a vital role in the future, with the emergence of serialization, digital printing, and advanced robotics, thereby helping the companies. Sustainability and customization are expected to positively impact the contract packaging market, leading to growth in consumer-packaged goods, like personal care and food & beverages.
  • Also, many governments are mandating stringent laws and regulations on the labeling and packaging of drugs and food products, further expanding the scope of the contract packaging market. For instance, the United States witnessed an increase in demand for contract packaging in the food industries, owing to the inability of an in-house packaging facility for a few companies in the country.
  • Various contract packaging companies in the country are adapting to challenging business conditions. The companies are also getting awareness regarding the cost pressures, intense competition, and highly variable demand from OEMs. This environment is further supporting in the growth of contract packaging market in the country. Many European companies, such as Persson Innovation and Langen Group, have also invested in the United States.
  • The presence of multiple logistics companies brings out a high demand for secondary and tertiary packaging, owing to their prominence in transportation, thus paving the way for the growth of the contract packaging market. However, the high recycling cost and singringent government regulations related to packaging materials are restarining market growth.
  • The COVID-19 pandemic has hampered the growth of the United States Contract Packaging Market due to restrictions on manufacturing activities and limited workforce availability in the production line. However, post-pandemic, the reopening of manufacturing industries at their maximum capacities and growing market demand for food and beverage, pharmaceuticals, personal care, consumer goods, and other industry reflect a positive market outlook. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.

US Contract Packaging Market Trends

Rapidly Growing Pharmaceutical Industry is Driving the Market

  • The United States has emerged as the largest market for drugs and accounts for almost half of the R&D spending in pharmaceutical and biotechnology markets. Hence, contract packaging organizations play a critical role in this market and have invested in new facilities and technologies to cater to a wide range of outsourcers. For instance, According to the Pharmaceutical Research and Manufacturers of America (PhRMA) trade group that represents the leading biopharmaceutical research companies in the United States, in 2021, the research and development (R&D) expenditure of its member companies reached some USD 102 billion worldwide.
  • The escalating adoption of innovative packaging methods to satisfy rapidly changing consumer preferences and rising environmental concerns have stimulated the demand for contract packaging in the pharmaceutical industry in the United States. In addition, the increasing penetration of automation in pharmaceutical contract packaging has minimized the risks of human handling errors, thereby catalyzing market growth in the region.
  • The United States also dominates the pharmaceutical market, both in consumption and development. According to STAT, prescription drug spending in the nation is considered to add up to USD 600 billion by 2023, up from an estimated USD 500 billion in 2019, which is further expected to drive the United States contract packaging market.
  • The industry has been witnessing increasing investments in the country owing to profitable business and growing demand. For instance, in January 2022, Eli Lilly and Company planned to invest over USD 1 billion to create a new manufacturing site in Concord, North Carolina. The new facility would utilize the latest technology to manufacture parenteral (injectable) products and devices and increase the company's manufacturing capacity.

Food Industry is Expected to Hold Major Share

  • In the United States, with the rising demand and changing preference of food production firms toward contract packagers and the food companies increasingly focusing on cost optimization and their core business, most of them have been outsourcing their packaging services activities to third-party contract food packagers, owing to the demand in the market studied.
  • Food manufacturing companies are increasingly focusing on cost reduction and core competencies. Furthermore, incorporating nanotechnology into the production of convenience foods has considerably improved critical processes such as preservation, package design, and finished goods processing. This technology is expected to significantly increase businesses' need to outsource their goods' packaging to organizations that provide contract packaging services in the United States.
  • With the increasing demand for contract packaging services for pouches, bags, boxes, clamshells, etc., many companies are ensuring that their products comply with FDA regulations in the United States. Any health or nutritional value claims printed on the contract packaging along with the packaging must also align with FDA regulations. For instance, ActionPak has its new 175,000 sq ft packaging facility in Camden, New Jersey, to do both primary and secondary packaging of food and OTC products under strict SQF and FDA guidelines.
  • Also, with the outbreak of COVID-19, many working professionals and others have been depending on packaged food for safety purposes, which owed food manufacturing companies to outsource their packaging services to contract packagers for safety and health concerns. According to International Food Information Council, due to the COVID-19 pandemic, around 36% of Americans claimed to have purchased the same amount or more packaged foods during the coronavirus outbreak in the United States.

US Contract Packaging Industry Overview

The United States contract packaging market is fragmented, with the presence of many small and large vendors. Some of the key players include Aaron Thomas Company, Multipack Solutions, Pharma Tech Industries, Reed-Lane Inc., and Sharp Packaging Services. Companies are increasing their market presence by expanding their business footprint across various end-user markets by undergoing initiatives such as expansion, merger, acquisition, collaboration, and others.

  • February 2022 - GenNx360 Capital Partners, a New York-based private equity firm, announced its investment in Nutra-Med Packaging Inc., a New Jersey-based contract packaging organization focused on packaging for the pharmaceutical, health & wellness, and medical devices markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Overview of the Global Contract Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Rapid Technological Advancements
    • 5.1.2 Development in the Retail Chain
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 In-house Packaging
    • 5.2.2 Increasing Lead Time and Logistics Cost

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Packaging Type
    • 6.1.1 Primary
    • 6.1.2 Secondary
    • 6.1.3 Tertiary
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Pharmaceutical
    • 6.2.4 Home Care and Personal Care
    • 6.2.5 Automotive
    • 6.2.6 Other End-user Industry

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Aaron Thomas Company
    • 7.1.2 Multipack Solutions
    • 7.1.3 Pharma Tech Industries
    • 7.1.4 Reed-Lane Inc.
    • 7.1.5 Sharp Packaging Services
    • 7.1.6 UNICEP Packaging
    • 7.1.7 Bell-Carter Packaging
    • 7.1.8 Jones Packaging Inc.
    • 7.1.9 Stamar Packaging
    • 7.1.10 Genco (FedEx Supply Chain)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET