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市場調査レポート
商品コード
1628739

CRMアナリティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

CRM Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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CRMアナリティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

CRMアナリティクス市場は予測期間中に12.8%以下のCAGRで推移する見込み

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主なハイライト

  • CRMアナリティクスとは、CRMデータベースに存在するデータから、企業が行動できる顧客に関する貴重な洞察を明らかにするプロセスを指します。アナリティクスを統合することで、CRMシステムはよりインテリジェントに顧客を理解できるようになり、消費者はデータ主導で意思決定できるようになります。
  • CRMは、サプライチェーン活動を管理するERPシステムが果たす役割と同様に、あらゆる規模の企業にとって必要不可欠なものとなっています。
  • CRMアナリティクス市場では、コンタクトセンターに流れ込む膨大な量の非構造化情報を分析するための音声分析ツールの活用など、さらなる進歩が発表されており、コールコンプライアンスからセンチメント分析まで、すべてをリアルタイムで評価できる可能性を秘めています。
  • 昨年7月、オラクル社は次世代Oracle Fusion Middlewareを発表しました。この営業自動化アプリケーションは、質の高い営業機会を特定し、売り手がより早く取引を完了できるよう導く。オラクルフュージョンクラウドカスタマーエクスペリエンス(CX)の一部であり、人工知能(AI)を搭載したFusion Salesは、売り手に見積書、提案書、推奨ステップを自動的に提供し、生産性を高め、より多くの取引を成立させ、買い手に信頼を与えるよう支援します。このような包括的ソリューションのイントロダクションは、本調査市場の成長に有利な機会を提供すると思われます。
  • さらに、COVID-19の大流行は中小企業や零細企業に不釣り合いな影響を及ぼし、企業はそうした企業をターゲットとしたCRMアプリケーションを発売しました。例えば、Zohoは2021年6月に中小企業向けのパイプライン中心のCRMを開始したと発表し、開始から1年で7,500社以上の顧客を獲得しています。Beginはまた、パンデミックの後遺症から回復しつつある中小企業が顧客との関係を強化できるよう、モバイルパイプラインビューなどの最新機能をリリースしています。

CRMアナリティクス市場動向

小売業界が市場成長を牽引する見込み

  • CRMアナリティクス市場は、急拡大する小売業界への各企業の投資により拡大が見込まれています。例えば、IBEFのレポートによると、インドでは、小売業界にデジタル台帳、在庫管理、決済オプション、物流・フルフィルメント用ツールなどのサービスを提供する小売テクノロジー企業の数が急増しています。
  • より大きな収益、より高い顧客満足度、そして全体的なショップの活性化につながる、より賢明な意思決定は、憶測ではなく、小売分析と確かな事実に頼ることで可能となります。AlteryxとRetailWireが350以上の小売業者やブランドメーカーを対象に行った世論調査によると、回答者の81%がショッパーインサイトを取得していると回答し、76%がそのインサイトがビジネスに不可欠であると考えています。残念なことに、多くの小売業者はデータを取得しているもの、そのほとんどは何もしていません。世論調査の回答者のうち、データを活用する"エキスパート "と答えたのはわずか16%で、それぞれ24%と60%が"初心者"と"そこそこ"と答えています。
  • ソーシャルメディアとモバイルの力によって消費者行動が大きく左右される、電子的に相互接続された今日の世界村における小売業界で、誰が成功し、失敗するかを決定する1つの要因は、消費者の注目を集め、保持する能力です。小売業におけるCRM分析によって、店舗は顧客の購買習慣を知り、その嗜好に基づいてパーソナライズされたサービスを提供することができます。これは店舗にとっても顧客にとっても良いことです。
  • 顧客に最高の商品と体験を提供するため、多くの小売チェーンは、機械学習やコンピュータ・ビジョンのような人工知能(AI)ツールを採用し、オンラインや実際の場所で消費者の行動を調査することで、顧客の幸福度を高めようとしています。例えば、昨年1月、アディティヤ・ビルラ・ファッション&リテール社が所有するマルチブランド小売チェーン「パンタロン」は、ベンガルールとサンフランシスコにオフィスを構えるAIソリューション・ベンダー、アルゴノミー社の「Xen AI」と名付けられたAIベースの意思決定エンジンを導入しました。Xen AIは、顧客のプロファイルと購買プロセスにおける位置に基づいて、各インタラクションに最適なエクスペリエンスをリアルタイムで選択します。販売員がアプリを使えば、オンラインで桃色のドレスを探し、来店して試着した女性の好みや検索履歴、以前に購入した商品に基づいて、その女性をサポートすることができます。
  • 新しい企業は、スマートフォン利用の増加から利益を得ようと、eコマースのビジネスモデルを採用しています。そのため、この市場のベンダーは、顧客基盤を拡大する機会にさらされています。さらに、いくつかの小売企業は、顧客データのパターンを予測し、他のデータ資産と組み合わせてインサイトを導き出すために、実践的なアプローチを取っています。その結果、これらの企業は、消費者インサイトと位置情報データ(GIS)を組み合わせ、人々がどこでどのように買い物をするかについて新たな理解を深めています。
  • さらに、オムニチャネル小売企業は、各セグメントがどこでどのように行動するかに対応するため、顧客ベースをコアショッパープロファイルにセグメンテーションする開発を指導してきました。位置情報と人工知能を利用して実店舗のドル価値を特定することで、小売企業はその地理的地域におけるオンライン販売の増加から利益を得ています。こうした洞察は、顧客関係管理(CRM)と地理情報システム(GIS)ソフトウェアという2つのテクノロジーの融合によって可能になった。同時に、アナリティクス部分がタイムリーな統計的知見を提供します。

北米が主要市場シェアを占める見込み

  • 北米は世界のCRMアナリティクス市場に大きく貢献しています。これは主に、データ量の増加と貴重な顧客の維持に対する意識の高まりによるものです。BFSI、IT・通信、ヘルスケア・ライフサイエンス、運輸、物流などの成長産業が、世界のCRMアナリティクス市場の成長を後押ししています。
  • 技術開発が予測期間中の市場をさらに牽引しています。例えば、昨年4月、ワークフローにAIを活用した実用的な洞察を表示する新たな機能強化により、セールスフォースはCRMアナリティクスをリリースしました。さらに、より個別化された顧客体験を提供するために、これらの技術は、金融サービス、製造業、消費者製品、通信を含む多くの業界の営業幹部、サービスリーダー、スタッフを支援しています。
  • カナダ市場でも、データ主導の意思決定の導入が様々な分野で進んでいます。クラウドビジネス管理ソリューションベンダーのセージは、2021年3月に米国とカナダ市場でSage 300とSage 100向けのクラウド初となるSage Data and Analyticsサービス統合を開始しました。AIと機械学習アルゴリズムの助けを借りて、そのビジネスインテリジェンスツールキットは、ライブセールスダッシュボードと詳細な損益レポートをユーザーに提供することができます。
  • セールスフォースは昨年4月、営業リーダーに営業・収益サイクル全体にわたる洞察を提供する統合収益管理コマンドセンターを提供するため、Sales CloudとCRM Analyticsを統合したRevenue Intelligenceを発表しました。収益インテリジェンスを利用することで、チームは時間の経過とともに予測がどのように変化しているかをより深く可視化し、コンバージョンする可能性の高い案件に関するAI主導の洞察を得ることができます。
  • AI主導のビジネスインテリジェンスソフトウェアが銀行や投資会社を含む金融機関に価値をもたらす方法は、主に2つあります。レポート作成と予測分析です。例えば、米国を拠点とするSAS Visual Analyticsは、予測分析と自然言語処理を組み合わせて、銀行がリードスタッフにセルフサービス分析や対話型レポートを提供できるよう支援すると主張しています。銀行にとって、この分析とレポートは、顧客の購買パターン、ローン支払い、または顧客体験に関連するものです。このようなソフトウェアアプリケーションは、BFSI機関が顧客を獲得したり、貸し倒れしにくい顧客を見つけたりするための戦略を開発するのに役立ちます。

CRMアナリティクス業界の概要

CRMアナリティクス市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。圧倒的な市場シェアを持つこれらの大手企業は、海外にも顧客基盤を拡大しています。これらの企業は、戦略的協業イニシアティブを活用して市場シェアと収益性を高めています。市場の最近の動向をいくつか紹介する:

2022年6月、インドの著名な近代的ビジネス・アドバイザリー会社であるCapSavvy社は、統合CRMソフトウェアにより、さまざまな中小企業で100人のユーザーを支援することに成功しました。また、2021年に発売されたCRMソフトウェアは、中小企業にとって経済的なソリューションであり、目標達成を効果的に支援します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場ベンダーに関する主要合併・統合分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 小売業界におけるCRMアナリティクスの利用増加
    • 世界の消費財需要の増加
    • 消費者行動の包括的理解の必要性
  • 市場の課題
    • データ管理と統合
    • CRMアナリティクス市場に対する認識不足

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • セールス&マーケティング分析
    • コンタクトセンター分析
    • 顧客分析
    • その他のタイプ
  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 小売
    • 通信・IT
    • 運輸・物流
    • メディア・エンターテイメント
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • SAS Institute, Inc.
    • Accenture PLC
    • Infor
    • Teradata Corporation
    • Altair Engineering Inc.
    • Salesforce.com, Inc.

第8章 投資分析

第9章 将来の機会

目次
Product Code: 52620

The CRM Analytics Market is expected to register a CAGR of less than 12.8% during the forecast period.

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Key Highlights

  • CRM analytics refers to the process of uncovering valuable insights about customers that businesses can act upon from the data that resides in the CRM database. Integration with analytics makes CRM systems more intelligent at comprehending customers and empowers consumers to make data-driven decisions.
  • A company's sales team has traditionally managed lead management using customer relationship management (CRM) and data from all human interactions (calls, direct mail, and other marketing tools).CRM has become a necessity for enterprises of all sizes, similar to the role played by the ERP system in managing supply chain activities.
  • Further advancements have been announced in the CRM analytics market, such as leveraging speech analytics tools for analyzing the vast amounts of unstructured information pouring into a contact center, which has the potential to evaluate everything from call compliance to sentiment analysis in real time.
  • In July last year, Oracle Corporation announced the next generation of Oracle Fusion Middleware. This sales automation application identifies high-quality sales opportunities and guides sellers to close deals faster. Part of Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) and powered by artificial intelligence (AI), Fusion Sales automatically supplies sellers with quotes, proposals, and recommended steps to assist them in increasing productivity, closing more deals, and instilling confidence among buyers. The introduction of such comprehensive solutions is likely to provide lucrative opportunities for the study market's growth.
  • Moreover, the COVID-19 pandemic disproportionately impacted small and microbusinesses, and companies launched CRM applications targeting such companies. For instance, in June 2021, Zoho announced that it began its pipeline-centric CRM for small businesses, which has gained more than 7,500 customers in a year since its launch. Begin is also releasing the latest features, including a mobile pipeline view, to help small businesses enhance customer relationships while recovering from the after-effects of the pandemic.

CRM Analytics Market Trends

Retail Industry is Expected to Drive the Market's Growth

  • The market for CRM analytics is expected to expand as a result of the investments made by various companies in the rapidly expanding retail industry. For instance, IBEF reports that India sees a boom in the number of retail technology companies that provide the retail industry with services like digital ledgers, inventory management, payment options, and tools for logistics and fulfillment.
  • Making smarter decisions that lead to greater earnings, higher customer satisfaction, and a keener shop overall is possible by relying on retail analytics and hard facts rather than conjecture. According to a poll of over 350 retailers and brand manufacturers conducted by Alteryx and RetailWire, 81% of respondents said they obtain shopper insights, and 76% believe that insights are essential to their business. Unfortunately, while many retailers get data, most don't do anything with it. Only 16% of respondents to the poll said they were "experts" at exploiting data, while 24% and 60%, respectively, said they were "newbies" and "getting there."
  • The one factor that determines who succeeds and fails in the retail industry in today's electronically interconnected global village, where consumer behavior is greatly influenced by the power of social media and mobile, is the ability to attract and hold consumers' attention. CRM analytics in retail give stores a way to learn about their customers' buying habits and deliver personalized service based on their preferences. This is good for both the store and the customer.
  • In order to provide customers with the greatest products and experiences, many retail chains are attempting to increase customer happiness by employing artificial intelligence (AI) tools like machine learning and computer vision to research consumer behavior online and in real locations. For instance, in January last year, a multi-brand retail chain owned by Aditya Birla Fashion and Retail Ltd. called Pantaloons implemented an AI-based decision engine dubbed Xen AI by Algonomy, an AI solutions vendor with offices in Bengaluru and San Francisco. Xen AI chooses the best experience for each interaction in real-time based on the customer's profile and place in the purchasing process. A salesperson could use an app to help a woman who looks for a peach dress online and then comes to the store to try it on based on her preferences, search history, and what she has bought before.
  • New players have been adopting the e-commerce business model to benefit from increasing smartphone usage. Thus, the vendors in the market have been exposed to opportunities to expand their client base. Additionally, several retailers have taken a hands-on approach to customer data to predict patterns and derive insights when combined with other data assets. As a result, these companies have been combining consumer insight with location data (GIS) to gain a new understanding of where and how people shop.
  • Further, omnichannel retailers have been guiding the development of the segmentation of their customer base into core shopper profiles to cater to where and how each segment behaves. By using location data and artificial intelligence to pinpoint the dollar value of a physical store, retailers have benefited from increased online sales in that geographic region. These insights are made possible by the convergence of two technologies: customer relationship management (CRM) and geographic information system (GIS) software. At the same time, the analytics part takes care of timely statistical findings.

North America is Expected to Hold a Major Market Share

  • North America is a major contributor to the global CRM analytics market. This is mainly due to growth in the data and increased awareness about retaining valuable customers. Growing industries such as BFSI, telecommunications and IT, healthcare and life sciences, transportation, and logistics are fueling the global CRM analytics market's growth.
  • Technological development is further driving the market in the forecasted period. For instance, in April last year, with new enhancements that display AI-powered, practical insights in the workflow, Salesforce released CRM Analytics. Further, to provide more individualized customer experiences, these technologies assist sales executives, service leaders, and staff members across many industries, including financial services, manufacturing, consumer products, and communications.
  • The implementation of data-driven decision-making is also rising in Canadian markets across various sectors. Cloud business management solutions vendor Sage launched its cloud-first Sage Data and Analytics service integration for Sage 300 and Sage 100 in the US and Canadian markets in March 2021. With the help of AI and machine learning algorithms, its business intelligence toolkit can provide users with live sales dashboards and detailed P&L reports.
  • In April last year, in order to provide a unified revenue management command center that provides sales leaders with insights throughout the sales and revenue cycles, Salesforce unveiled Revenue Intelligence, bringing Sales Cloud and CRM Analytics together. With revenue intelligence, teams have deeper visibility into how their forecast is changing over time and AI-led insights on deals that are more likely to convert.
  • Predominantly, there are two ways in which AI-driven business intelligence software could bring value to banks and financial institutions, including investment firms. These include report generation and predictive analytics. For instance, SAS Visual Analytics, a United States-based firm, claims to help banks provide their lead staff with self-service analytics and interactive reports using a combination of predictive analytics and natural language processing. For banks, this analysis and reporting are related to customer buying patterns, loan payments, or customer experience. Such software applications can help BFSI institutions develop strategies for gaining customers or finding customers less likely to default on loans.

CRM Analytics Industry Overview

The CRM analytics market is highly competitive and consists of several major players. These major players with a prominent market share are expanding their customer base across foreign countries. These companies leverage strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability. Some of the recent developments in the market are:

In June 2022, CapSavvy, India's prominent modern business advisory firm, successfully empowered 100 users across various SMEs with its integrated CRM software. Also launched in 2021, the CRM software is an economical solution for small businesses and assists them in effectively achieving their goals.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Key Merger and Integration Analysis on the Market Vendors
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising use of CRM analytics in Retail industry
    • 5.1.2 Rise in Demand for Global Consumer Goods
    • 5.1.3 Need for Comprehensive Understanding of Consumer Behavior
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Data Management and Integration
    • 5.2.2 Lack of Awareness on CRM Analytics Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Sales and Marketing Analytics
    • 6.1.2 Contact Center Analytics
    • 6.1.3 Customer Analytics
    • 6.1.4 Other Types
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By End-User
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Health Care
    • 6.3.3 Retail
    • 6.3.4 Telecom and IT
    • 6.3.5 Transportation and Logistics
    • 6.3.6 Media and Entertainment
    • 6.3.7 Other End-Users
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 Germany
      • 6.4.2.2 UK
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Spain
      • 6.4.2.5 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 Australia
      • 6.4.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Mexico
      • 6.4.4.3 Argentina
      • 6.4.4.4 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle-East and Africa
      • 6.4.5.1 UAE
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 South Africa
      • 6.4.5.4 Rest of MEA

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 SAP SE
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 SAS Institute, Inc.
    • 7.1.6 Accenture PLC
    • 7.1.7 Infor
    • 7.1.8 Teradata Corporation
    • 7.1.9 Altair Engineering Inc.
    • 7.1.10 Salesforce.com, Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OPPORTUNITIES