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市場調査レポート
商品コード
1690098

東南アジアのCRM:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

South East Asia CRM - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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東南アジアのCRM:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

東南アジアのCRMの市場規模は2025年に22億7,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは1.56%で、2030年には24億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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成熟した顧客サービス、エンゲージメントの自動化、顧客体験の向上、デジタル業務の範囲の拡大などが、この地域のさまざまな業種におけるCRMソリューションの需要を促進しています。

主なハイライト

  • さらに、クラウドコンピューティング技術の開発と、SaaS、Platform as a Service(PaaS)、Infrastructure as a Service(IaaS)などのさまざまなサービスモデルの利用可能性も、同地域の予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。
  • 東南アジアでは、中堅企業やエンタープライズ企業がビジネスプロセスを強化し、顧客体験を豊かにするために、より近代的なビジネスソフトウェアアプリケーションに移行する動きが加速しています。eコマース、ERP、顧客関係管理(CRM)アプリケーションはすべて、このソフトウェア技術採用の最前線にあります。
  • さらに、企業における顧客エンゲージメントの重視の高まりや、ベンダーが提供する柔軟な価格戦略に後押しされた中小企業による導入の拡大が、この地域における市場成長の原動力となっています。
  • SoftClouds(テクノロジー・ソリューションとデジタルトランスフォーメーションのベンダー)によるCRMクラウド調査レポートによると、82%の企業が営業プロセスの自動化と営業報告のためにCRMソリューションを利用しています。セールスフォースによると、CRMソフトウェアは従業員の生産性向上、顧客エンゲージメントとリテンションの強化、その他のビジネスメリットの獲得に役立ちます。Cloudswave社によると、CRMを営業に活用することで、顧客の購買回数を増やすことができるといいます。こうした事実は、同地域の市場成長を後押ししそうです。

東南アジアのCRM市場動向

BYOD、意思決定促進のためのITツール利用など、世界市場が将来の展望に期待

  • 意思決定のためのビッグデータ技術などのITツールは、将来的にCRMと大きく統合される構えです。顧客サービスは、今日の情勢において組織が指標を提供すべき最も重要な分野の一つです。この地域の企業は、リアルタイムのデータを利用して、顧客に1対1でパーソナライズされたサービスやソリューションを提供しています。
  • CRMにはデータが含まれるが、そのほとんどは、最新の連絡先、連絡先情報、購入した商品などの構造化されたものです。ビッグデータ技術のようなITツールの統合により、顧客から提供されない大量の非構造化データを処理、保存、分析し、これを利用してさらなる洞察を得ることも可能になります。ビッグデータ技術を活用することで、CRMは重要な収益ドライバーになり得る。
  • SASによると、ほとんどのインドネシア企業は認知段階にあり、競合他社との差別化を図るためにビッグデータとAI技術の導入を始めています。COVID-19の発生は、クラウドの採用を大幅に増加させました。例えば、GoCloudによるクラウドネイティブ化以降、銀行・ビジネスソリューションプロバイダーのNewGens Pte Ltdは新製品を開発し、新規顧客を獲得しました。
  • また、Komodo Motors、Hyundai Motor Company、Maserati、Ferrari Automotive Dealerships、Four Seasons Hotelなどの顧客を持つITビジネスコンサルティングのスペシャリストであるScionは、Amazon Web ServicesとGoCloudでの道のりや経験を共有しています。
  • 前述の要因により、この地域におけるクラウド CRMの成長機会が期待されます。クラウドベースのCRMは、事前に構築されたアプリケーションコネクタを通じて、重要なビジネスアプリケーションとの強固な統合を可能にします。その結果、CRMの大幅なユーザー導入が促進されます。また、他のビジネス・システムとのスムーズなデータ・トランスミッションが可能になるため、集中的なITサポートや関与の必要性が軽減されます。

小売・物流業界が市場を牽引

  • スマートフォンの利用拡大に対応するため、地域の新しいプレーヤーがeコマースのビジネスモデルを採用しています。
  • また、小売企業は顧客データに対して実践的なアプローチを取り、パターンや顧客の嗜好を予測し、他のデータ資産と組み合わせてインサイトを導き出しています。そのため、これらの企業は消費者インサイトと位置情報データ(GIS)を統合し、人々がどこでどのように買い物をするかという新たなインサイトを発見しています。
  • さらに、オムニチャネル小売企業は、各セグメントがどこで、どのように行動するかに対応するために、コアショッパープロファイルへの顧客セグメンテーション開発の最前線にいます。
  • シンガポールを拠点とするCapillary Technologies社との提携により、消費財小売企業のBata社は、フィリピンとベトナムでオムニチャネルCRM戦略を強化しました。導入後、同社はシンガポールでターゲットキャンペーンから2.2倍、マレーシアでFacebookベースのキャンペーンから57倍のROIを達成しました。Bata社は、Capillary社のインサイトとエンゲージメント・プラットフォームを活用し、統合キャンペーンと精度の高いカスタム・ターゲティングを実現しました。

Centaur Media plcとResulticksが共同で実施した調査によると、コンテンツやメッセージをリアルタイムで複数のチャネルに配信する能力は、顧客エンゲージメントの効率と効果に直接影響を与えました。東南アジアの企業の多くは、短期的なマーケティング目標を達成するために、リアルタイムマーケティングとオムニチャネル配信、エンゲージメントを利用しています。リアルタイム・マーケティングは65%の企業が選択し、オムニチャネル配信とエンゲージメントは52%が選択しています。

東南アジアのCRM業界の概要

東南アジアのCRM分析市場は競争が激しく、世界プレイヤーとローカルプレイヤーで構成されています。これらの企業は、市場シェアを強化し収益性を高めるために、製品の強化やパートナーシップのイニシアティブを活用しています。市場の主な発展をいくつか紹介する:

2022年7月、オラクルが開発したオラクル・フュージョン・セールスは、質の高い販売見込み客を発見し、ディーラーがより迅速に取引を完了するよう促す次世代の販売自動化プログラムです。Fusion Salesは、Oracle Fusion Cloud Customer Experience(CX)の一部であり、人工知能(AI)によって駆動され、販売者に提案書、見積書、推奨ステップを自動的に提供し、生産性を高め、より多くの取引を完了させ、顧客からの信頼を構築します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • BYODや意思決定におけるITツールの活用など、世界な潮流が将来の成長展望をもたらす見込み
    • 上位5社に対抗する、ローカルおよび地域レベルのピュアプレイCRMソリューションの出現
    • ベンダーが提供する柔軟な価格戦略が後押しする中小企業の導入拡大
  • 市場の課題
    • 運用と実装の課題
    • コストとリソースおよび熟練専門家の不足
  • 世界のCRM情勢の分析
  • 東南アジアのCRM市場へのCOVID-19の影響分析(デジタルチャネルを選択する顧客と見込み客|ターゲット顧客とエンゲージするためにデジタルツールを活用する中小企業のニーズの高まり|短期・中期動向分析)
  • CRM業界の主要セグメント-コンタクトセンター、カスタマーサービス、セールスオートメーション、マーケティングオートメーション
  • SEA地域におけるCRMツールの選択に関わる主な考慮事項

第5章 市場セグメンテーション

  • 組織規模別
    • 中小規模
    • 大規模
  • 展開規模別
    • クラウド
    • オンプレミス
    • ハイブリッド
  • エンドユーザー業界別
    • サービス
    • 製造業
    • BFSI
    • 小売・物流
    • 政府機関
    • その他業界別(建設、非営利、教育、エネルギー・公益事業など)
  • 国別
    • インドネシア
    • シンガポール
    • フィリピン
    • タイ
    • マレーシア

第6章 海洋の主要CRMソリューションベンダーの分析(世界および地域別-現在のフットプリントに基づく)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Salesforce.com Inc.
    • Microsoft Dynamics
    • Oracle Siebel
    • SAP SE
    • Hubspot Asia Pte Ltd
    • IBM Corporation
    • Zoho Corporation
    • Barantum(PT Kosada Group)
    • Capillary Technologies
    • Infusion Software Inc.
    • SugarCRM Inc.
    • Qontak Pte Ltd
    • Deskera Holdings Ltd
    • Soft Solvers Solutions Sdn Bhd
    • Tigernix Pte Ltd
    • Vinno Software Company
    • Creatio
    • Sage Group PLC
    • Insightly Inc.
    • PT VADS Indonesia

第8章 投資分析

第9章 将来展望

目次
Product Code: 69905

The South East Asia CRM Market size is estimated at USD 2.27 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.46 billion by 2030, at a CAGR of 1.56% during the forecast period (2025-2030).

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Mature customer service, automated engagement, improved customer experience, and increasing scope of digital operations are a few factors fueling the demand for CRM solutions across various industry verticals in the region.

Key Highlights

  • Moreover, the development of cloud computing technology and the availability of various service models, such as SaaS, Platform as a Service (PaaS), and Infrastructure as a Service (IaaS), are also expected to drive market growth during the forecast period in the region.
  • Southeast Asia has witnessed an uptake in midmarket and enterprise companies moving to more modern business software applications to enhance their business processes and enrich the customer experience. E-commerce, ERP, and Customer Relationship Management (CRM) applications have all been at the forefront of this software technology adoption.
  • Furthermore, the increasing emphasis on customer engagement among enterprises and growing adoption from SMEs aided by flexible pricing strategies provided by the vendors are driving market growth in the region.
  • According to the CRM Cloud Survey Report by SoftClouds (a vendor in technology solutions and digital transformation), 82% of companies use CRM solutions for sales process automation and sales reporting. According to Salesforce, CRM software helps to increase employee productivity, enhance customer engagement and retention, and reap other business benefits. According to Cloudswave, using CRM in sales can increase the number of purchases customers make with the company. These facts are likely to boost the market growth in the region.

South East Asia CRM Market Trends

Global Cues, such as BYOD, and Use of IT tools for Driving Decision Making Expected to Provide Ample Scope for Future Growth

  • IT tools, such as Big Data technology for decision-making, are poised to integrate with CRM significantly in the future. Customer service is one of the most critical areas in which organizations should deliver metrics in today's landscape. Enterprises in the region have been using real-time data to provide one-on-one personalized services and solutions to their customers.
  • CRM involves data, but most of it is structured, such as the latest contacts, contact information, products bought, etc. With the integration of IT tools, such as Big Data techniques, it is also possible to process, store, and analyze massive amounts of unstructured data not supplied by the customer and use this to gain additional insights. Using Big Data technologies, CRM could become a significant revenue driver.
  • According to SAS, most Indonesian companies are at the awareness stage and are starting to adopt Big Data and AI technology to differentiate themselves from their competitors. The outbreak of COVID-19 significantly increased the cloud's adoption. For example, since going cloud native with GoCloud, banking and business solutions provider NewGens Pte Ltd has developed new products and gained access to new customers.
  • Also, Scion, an IT business consulting specialist for clients such as Komodo Motors, Hyundai Motor Company, Maserati, Ferrari Automotive Dealerships, and the Four Seasons Hotel, shares its journey and experience on GoCloud with Amazon Web Services.
  • The aforementioned factors are expected to provide growth opportunities for cloud CRM in the region. Cloud-based CRM allows robust integration with vital business applications through pre-built application connectors. This, in turn, facilitates significant user adoption of CRM. It also provides smooth data transmission to and from other business systems, reducing the requirement for intensive IT support and involvement.

Retail and Logistics Industry to Drive the Market

  • To capitalize on the growing smartphone usage, new regional players have adopted e-commerce business models.So, there have been a lot of chances for vendors in the market to get more customers.
  • Additionally, retailers have taken a hands-on approach to customer data to predict patterns and customer preferences and derive insights when combined with other data assets. Therefore, these companies have been integrating consumer insight with location data (GIS) to discover new insights into where and how people shop.
  • Furthermore, omnichannel retailers have been at the forefront of developing customer segmentations into core shopper profiles to cater to where and how each segment behaves.
  • In partnership with Singapore-based Capillary Technologies, Bata, a consumer goods retailer, strengthened its omnichannel CRM strategies across the Philippines and Vietnam. Post-deployment, the company achieved 2.2x higher returns from targeted campaigns in Singapore and 57x ROI from Facebook-based campaigns in Malaysia. To name a few, Bata used Capillary's insights and engaged platform to leverage unified campaigns and precise custom targeting.

According to a joint survey conducted by Centaur Media plc and Resulticks, the ability to deliver content and messages in real-time and across multiple channels directly impacted the efficiency and effectiveness of customer engagement. Most Southeast Asian businesses use real-time marketing and omnichannel delivery and engagement to meet their short-term marketing goals. Real-time marketing is chosen by 65% of businesses, while omnichannel delivery and engagement is chosen by 52%.

South East Asia CRM Industry Overview

The Southeast Asia CRM analytics market is competitive and consists of global and local players. These companies leverage product enhancements and partnership initiatives to strengthen their market share and increase profitability. Some of the key developments in the market are:

In July 2022, Oracle Fusion Sales, developed by Oracle, is the next-generation sales automation program that discovers high-quality sales prospects and encourages dealers to complete transactions more quickly. Fusion Sales, part of Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) and driven by artificial intelligence (AI), automatically offers sellers proposals, quotations, and recommended steps to enhance productivity, complete more deals, and build confidence among customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Global Cues, such as BYOD, and Use of IT tools for Driving Decision Making Expected to Provide Ample Scope for Future Growth
    • 4.3.2 Emergence of Several Pure-Play CRM Solutions at a Local and Regional-Level, to Compete with the Top 5 incumbents
    • 4.3.3 Increasing Adoption from SME's Aided by Flexible Pricing Strategies Provided by the Vendors
  • 4.4 Market Challenges
    • 4.4.1 Operational and Implementational Challenges
    • 4.4.2 Cost and Lack of Resources and Skilled Professionals
  • 4.5 Analysis of the Global CRM Landscape
  • 4.6 Assessment of Impact of Covid-19 on the South East Asia CRM Market (Customers & Prospective buyers opting for digital channels| Growing need for SME's to utilize digital tools to engage with their target audience| Short & Medium-term trend analysis)
  • 4.7 Key Segments in the CRM Industry - Contact Center, Customer Service, Sales Automation, and Marketing Automation
  • 4.8 Key Considerations Involved in the Selection of a CRM tool in the SEA region

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Organization Size
    • 5.1.1 Small and Medium
    • 5.1.2 Large Scale
  • 5.2 By Deployment Size
    • 5.2.1 Cloud
    • 5.2.2 On-premise
    • 5.2.3 Hybrid
  • 5.3 By End-user Vertical
    • 5.3.1 Services
    • 5.3.2 Manufacturing
    • 5.3.3 BFSI
    • 5.3.4 Retail and Logistics
    • 5.3.5 Government
    • 5.3.6 Other End-user Verticals (Construction, Not for Profits, Education, Energy & Utilities, etc.)
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Indonesia
    • 5.4.2 Singapore
    • 5.4.3 Philippines
    • 5.4.4 Thailand
    • 5.4.5 Malaysia

6 ANALYSIS OF KEY CRM SOLUTION VENDORS IN SEA (GLOBAL AND REGIONAL - BASED ON THEIR CURRENT FOOTPRINT)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Salesforce.com Inc.
    • 7.1.2 Microsoft Dynamics
    • 7.1.3 Oracle Siebel
    • 7.1.4 SAP SE
    • 7.1.5 Hubspot Asia Pte Ltd
    • 7.1.6 IBM Corporation
    • 7.1.7 Zoho Corporation
    • 7.1.8 Barantum (PT Kosada Group)
    • 7.1.9 Capillary Technologies
    • 7.1.10 Infusion Software Inc.
    • 7.1.11 SugarCRM Inc.
    • 7.1.12 Qontak Pte Ltd
    • 7.1.13 Deskera Holdings Ltd
    • 7.1.14 Soft Solvers Solutions Sdn Bhd
    • 7.1.15 Tigernix Pte Ltd
    • 7.1.16 Vinno Software Company
    • 7.1.17 Creatio
    • 7.1.18 Sage Group PLC
    • 7.1.19 Insightly Inc.
    • 7.1.20 PT VADS Indonesia

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK