デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627219

北米の飲料包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Beverage Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
北米の飲料包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

北米の飲料包装市場は予測期間中にCAGR 5.3%を記録する見込み

North America Beverage Packaging-Market-IMG1

主なハイライト

  • 技術革新、持続可能性への懸念、魅力的な経済性が、米国における過去20年間の飲料包装の著しい成長の理由です。消費者のパッケージに対する見方や接し方は変化しています。持続可能性への注目が高まっているため、従来の硬質パッケージングソリューションは、革新的で持続可能性の高い軟質パッケージングに取って代わられつつあります。顧客に優しいパッケージと製品保護の強化に対する市場の需要の高まりは、実行可能で費用対効果の高い代替品としての軟包装を後押しすると予想されます。
  • 炭酸飲料、エナジードリンク、ジュースなどの需要が伸びていることから、PETボトルや金属缶が好まれる素材となっています。一方、リサイクル可能な特性を持つガラスは、製造とリサイクルのコスト増が課題となっています。最近、飲料包装の持続可能性動向に関して、ガラスへの嗜好が高まっています。
  • さらに、プラスチックは、製造、耐久性、物流コストの削減により、世界の飲料メーカーが長年にわたって好んで使用してきた包装オプションであるため、持続可能な包装への移行は、これらの包装メーカーやボトリング会社が、同地域でより新しい材料の使用を誓約し、コミットする原動力となっています。
  • 例えば、コカ・コーラは、2030年までに使用するペットボトルと同数のペットボトルをリサイクルすることを約束しました。そのために、同社は世界各地のNGOと提携し、回収の改善を支援しています。また、ネスレは2020年1月時点で、再生プラスチック包装の使用に向けて21億米ドルを拠出しています。
  • ベンダーの面では、飲料メーカーからの需要増加を補完するため、金属、ガラス、rPETの各分野で能力増強が見られます。例えば、2020年2月現在、Ball Corporationは2021年までに米国メタル缶の生産を拡大する予定です。同社の特殊飲料缶は、2021年末までに少なくとも80億ユニットの生産能力を追加するという以前の公約に沿って、アリゾナ州と米国北東部で操業を開始する予定です。

北米飲料包装市場の動向

eコマースが市場シェアを牽引する見込み

  • 多くの企業がまだeコマース向けにパッケージングを最適化しておらず、物流センターから消費者に製品を出荷する際に過剰包装が一般的であるため、eコマースが大きなシェアを占めることは市場にプラスの影響を与えると予想されます。出荷物は通常、配送のために個々のパッケージに分割されるため、この小売チェーンの複雑化により、さらなる浪費、エネルギー消費、公害を引き起こしています。
  • さらに、飲料包装は、防水素材や軽量素材、より優れた寸法重量メリットなどの性能を提供し、この地域のeコマースプロバイダーにとって魅力的です。
  • ビジネスインサイダーが報告するように、eコマースは事実上小売成長を推進しており、飲料包装への影響は、この地域で開発することができます。米国の小売業界は、Walmart、Kroger、Albertsonsのような確立された食品小売業者のために競争が激しく、それによって同国市場の成長を牽引しています。
  • さらに、米国を拠点とするウォルマートは、世界最大の小売企業であり、最大手です。世界の小売企業上位10社のうち5社が米国を拠点としており、同国を主要な小売産業としています。
  • また、飲料包装製品の需要は、一般的に、この地域のミレニアル世代の顧客が牽引しています。彼らは、1回分の飲料や外出先での飲料を熱烈に好むからです。これらの製品は一般的に、持ち運びができ、耐久性があり、軽量であるように設計されており、軟包装はこのような製品を包装する有名な選択肢となっています。

アルコール飲料が最大の市場シェアを占める

  • アルコール飲料には、ワイン、ビール、スピリッツなどがあり、ボトル、樽、カートン、缶などの包装形態があります。アルコール飲料に関しては、スティルワインの世界の消費が減速しているため、パッケージングフォーマットに関するワイン業界の大幅な移行が観察されています。このため、米国を拠点とするワイナリーは、コスト削減と若い消費者へのアピールのため、パッケージのイノベーションを推進するようになった。
  • そのため、携帯性と利便性がワイン・パッケージの革新における重要な原動力となり、Bota BoxやBlack Boxは、テトラパックやバッグ・イン・ボックス・ワイン、カートンなどの代替パッケージを活用するようになった。シリコンバレー銀行によるState Of Wine Industry Report 2020によると、国内の缶入りワインは全体のシェアとして0.5%にもかかわらず、2019年には80%の成長を記録しています。
  • さらに、缶ワインは他のアルコール飲料のシングルサーブオプションの足跡を増やしています。ここでは、375ミリリットルおよび500ミリリットルのガラスフォーマットに対する缶の小型化の経済性は変わらないです。例えば、100~200ミリリットルのような小型のボトルや缶は、世界全体でビール容積の90%を占めています。
  • 一方、ビールのパッケージは多様性に富んでいます。包装形態の嗜好は、地域の法律、規制、嗜好、文化、その他の原動力が包装状況に影響を与える地域によって異なっています。
  • さらに、COVID-19の発生と米国全土におけるアルコール飲料の需要急増に伴い、複数の包装業者が在庫不足に陥っていると報告しています。例えば、米国では、新型コロナウイルス感染症COVID-19をきっかけとした取り組みによるオンプレミス・シャットダウンのため、生ビールの販売がストップしました。そのため、クラフトビールメーカー各社は、酸化する前に樽に残ったビールを売り切るため、オンデマンドで充填・密封される32オンス缶に目をつけた。これは、現在の手持ちの生産に向けたパッケージングの需要の増加につながった。閉鎖シナリオの中、パッケージングメーカー自身は労働力を減らして操業可能であると報告しており、供給主導の課題を作り出しています。

北米の飲料包装業界の概要

北米の飲料包装市場は、支配的な企業が少なく、新規参入企業も少ないため、競争は緩やかです。各社は市場シェアを維持するために技術革新を続け、戦略的パートナーシップを結んでいます。

  • 2021年4月-Amcor Ltdは、軟包装向け高品質小ロットデジタル印刷部門であるePac Flexible Packagingへの戦略的投資を発表します。投資額は1,000万~1,500万米ドルで、ePac Holdings LLCの少数株主持分と1つ以上のePacフランチャイズサイトへの資金提供を含みます。
  • 2020年11月-トランスコンチネンタル社は、30%ポストコンシューマーリサイクル(PCR)照合シュリンクフィルム「インターグリタイト」を発売。この新しい包装フィルムは、オハイオ州、バージニア州、メリーランド州、ウェストバージニア州、インディアナ州、サウスカロライナ州、ノースカロライナ州、アーカンソー州、テネシー州、ケンタッキー州、ミシシッピ州、デラウェア州などの一部のSam'sとBJ's Club Storeの棚に並ぶスパークリングウォーターの印刷ケースラップに適用されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 市場の範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 主な規制と環境への配慮
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • eコマース産業の成長
  • 市場抑制要因
    • プラスチックに対する環境問題

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • ガラス
    • プラスチック
    • 板紙
    • 金属
  • 製品タイプ別
    • ボトル
    • パウチ
    • カートン
    • その他の製品タイプ
  • 用途別
    • 炭酸飲料・果実飲料
    • アルコール飲料(ビール、ワイン、蒸留酒)
    • ボトルウォーター
    • 牛乳
    • エナジー&スポーツドリンク
    • その他の用途
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Limited
    • Mondi Group
    • Tetra Laval International S.A.
    • Crown Holdings, Inc.
    • Alcoa Inc.
    • Berry Global Inc.
    • Saint Gobain S.A.
    • Reynolds Group Holdings Limited
    • Rexam PLC
    • Owens Illinois Inc.
    • Graham Packaging Company
    • Westrock Company
    • Ball Corporation

第8章 市場展望

目次
Product Code: 51479

The North America Beverage Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.3% during the forecast period.

North America Beverage Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Technological innovation, sustainability trepidations, and attractive economics are the reasons for the remarkable growth of beverage packaging in the last two decades in the United States. The way consumers view and interact with packages is altering. Due to the rising focus on sustainability, traditional rigid packaging solutions are being substituted by innovative, more sustainable, flexible packaging. The growing market demand for customer-friendly packages and heightened product protection is expected to boost flexible packaging as a viable and cost-effective substitute.
  • The growing demand for carbonated drinks, energy drinks, and juices, among others, indicates rising PET bottles and metal cans as preferred materials for the same. On the other hand, with its recyclable properties, Glass has been challenged by increased costs of production and recycling. The preference for the same has been growing recently concerning sustainability trends across beverage packaging.
  • Moreover, as plastic has been a long-standing and preferred packaging option by global beverage manufacturers, due to the reduced manufacturing, durability, and logistics costs, the transition towards sustainable packaging has driven these packaging manufacturers and bottling companies to pledge and commit usage of newer materials for the same in the region.
  • For instance, Coca-Cola shared its commitment towards recycling as many plastic bottles as it uses by 2030. For the same, the company has been partnering with NGOs globally to help improve collection. Then, as of January 2020, Nestle committed USD 2.1 billion towards using recycled plastic packaging.
  • On the vendor front, increased capacities across the metal, glass, and rPET have been observed to complement the increasing demand rising from beverage manufacturers. For instance, as of February 2020, Ball Corporation is expected to expand United States Metal Can to increase production by 2021. Its specialty beverage can would commence operations in Arizona and the northeastern US, in line with its previous commitment to add at least 8 billion units of capacity by the end of 2021.

North America Beverage Packaging Market Trends

E-commerce is Expected to Drive the Market Share

  • The significant share contributed by e-commerce is expected to positively impact the market as many companies have not yet optimized packaging for e-commerce, and overpacking is common while shipping products from a distribution center to a consumer. Because shipments are usually broken down into individual packages for delivery, this causes additional wastage, energy consumption, and pollution due to the increasing complexity of this retail chain.
  • Moreover, Beverage packaging offers performance features, such as waterproof and lightweight materials and better dimensional weight benefits, which are attractive to e-commerce providers in the region.
  • As business insider reports, e-commerce is driving retail growth virtually, and its influence on beverage packaging may develop in the region. The retail industry in the US is highly competitive due to established food retailers such as Walmart, Kroger, and Albertsons, thereby driving the growth of the country's market.
  • Moreover, based out of the United States, Walmart is the largest global retailer and the largest. Five of the top 10 largest retail companies globally are based out of the United States, making the country the primary retail industry.
  • Also, the demand for beverage packaging products is generally driven by millennial customers in the region, as they have an ardent preference for single-serving and on-the-go beverages. These products are generally designed to be portable, durable, and lightweight; flexible packaging stands as a famous option to pack such products.

Alcoholic Beverages Accounts For the Largest Market Share

  • The categorization of alcoholic beverages includes wine, beer, spirits, etc., being packaged using formats such as bottles, kegs, cartons, and cans, to name a few. When it comes to Alcoholic beverages, there has been a significant transitioning of the wine industry concerning packaging format has been observed, as the global consumption across still wine has been slowing down. This has led the Unites States-based wineries to drive packaging innovations to cut costs and appeal to younger consumers.
  • Therefore, portability and convenience became significant drivers in wine packaging innovation, leading Bota Box and Black Box to leverage alternative packagings, such as tetra packs and bag-in-box wine and cartons. According to the State Of Wine Industry Report 2020 by Silicon Valley Bank, canned wine in the country has recorded an 80% growth in 2019, despite the 0.5% as an overall share.
  • Moreover, Cans have been observed increasing footprints across other alcoholic single-serve options. Here, the economies of smaller sizes remain the same for cans for 375- and 500-milliliter glass formats. For instance, small-sized bottles and cans, such as 100-200 milliliters, hold 90% of beer volume globally.
  • Beer's packaging, on the other hand, is highly diverse. The format packaging type preference has been driven by different regions where local laws, regulations, tastes, culture, and other drivers influence the packaging landscape.
  • Further, with the COVID-19 outbreak and an upsurge in demand for alcoholic beverages across the United States, multiple packagers have reported running on low stocks. For instance, the draft beer sales stopped flowing in the United States due to on-premise shutdowns caused by efforts in the wake of novel coronavirus disease COVID-19. Therefore, allied craft brewers turned to 32 oz. Cans filled and sealed on demand to sell out leftover beer in kegs before oxidization. This has led to an increased demand for packaging towards current production in hand. Amidst the lockdown scenarios, packaging manufacturers have themselves reported operability with a reduced workforce, creating a supply-driven challenge.

North America Beverage Packaging Industry Overview

The North America Beverage Packaging Market is moderately competitive with few dominant and few new entrants. The companies keep on innovating and entering into strategic partnerships to retain their market share.

  • April 2021 - Amcor Ltd is pleased to announce a strategic investment in ePac Flexible Packaging, a high-quality, short-run length digital printing segment for flexible packaging. The investment will range between USD 10 to USD 15 million, including a minority ownership interest in ePac Holdings LLC and funding for one or more ePac franchise sites.
  • November 2020 - Transcontinental Inc. launched the Intergritite, a 30% post-consumer recycled (PCR) collation shrink film. The new packaging film is applicable for Sparkling Water printed case wrap appearing on select Sam's and BJ's Club Store shelves in countries like Ohio, Virginia, Maryland, West Virginia, Indiana, South Carolina, North Carolina, Arkansas, Tennessee, Kentucky, Mississippi, and Delaware.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Competitive Rivalry within the Industry
  • 4.3 Key Regulations and Environmental considerations
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Impact of Covid-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing e-commerce industry
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Environmental concerns against plastic

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Glass
    • 6.1.2 Plastic
    • 6.1.3 Paperboard
    • 6.1.4 Metal
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Cans
    • 6.2.2 Bottles
    • 6.2.3 Pouches
    • 6.2.4 Cartons
    • 6.2.5 Other Product Types
  • 6.3 By Application Type
    • 6.3.1 Carbonated Soft Drinks & Fruit Beverages
    • 6.3.2 Alcoholic (Beer, Wine & Distilled Spirits)
    • 6.3.3 Bottled Water
    • 6.3.4 Milk
    • 6.3.5 Energy & Sport Drinks
    • 6.3.6 Other Applications
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United States
    • 6.4.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Limited
    • 7.1.2 Mondi Group
    • 7.1.3 Tetra Laval International S.A.
    • 7.1.4 Crown Holdings, Inc.
    • 7.1.5 Alcoa Inc.
    • 7.1.6 Berry Global Inc.
    • 7.1.7 Saint Gobain S.A.
    • 7.1.8 Reynolds Group Holdings Limited
    • 7.1.9 Rexam PLC
    • 7.1.10 Owens Illinois Inc.
    • 7.1.11 Graham Packaging Company
    • 7.1.12 Westrock Company
    • 7.1.13 Ball Corporation

8 MARKET OUTLOOK