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市場調査レポート
商品コード
1522847

冷凍ベーカリー製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Frozen Bakery Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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冷凍ベーカリー製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の冷凍ベーカリー製品市場は予測期間中(2022-2027年)にCAGR 8.21%を記録すると予測されています。

Frozen Bakery Products-Market

COVID-19は市場に大きな影響を与えました。消費者の購買行動に変化が生じたのです。消費者は健康志向になり、健康的な食生活を維持するようになった。また、世界中のベーカリーショップや小売店などが閉鎖されたため、消費者はベーカリー製品の購入にeコマースサイトを利用するようになった。このセグメントで最大手の1つであるラントマネン・ユニバンク・インターナショナルは、パンデミックの間、売上高の減少を目の当たりにしました。同社によると、売上の落ち込みは、世界中で数多くのベーカリーが閉鎖されたことが主な原因だといいます。

労働人口の増加とコンビニエンス・フードの人気の高まりが、冷凍ベーカリー製品の市場を牽引すると思われます。冷凍ベーカリーの分野では、店内ベーカリー、コーヒー・チェーン、カフェ、クイック・サービス・レストランが定着しています。これらの店舗は、冷凍ベーカリー製品の利便性、入手のしやすさ、製品の幅広いバリエーションといったメリットをいち早く捉えています。

便利で嗜好性が高く、外出先でも食べられるスナックを求める消費者は、焼きたてのベーカリー製品と冷凍ベーカリー製品のどちらを選ぶかを迫られています。消費者は、焼き菓子の価格を押し上げる大きな圧力をかけています。

冷凍ベーカリー製品の市場動向

Readyto-Bake(焼くだけで食べられる)ベーカリー製品に対する需要の高まり

消費者のライフスタイルの変化に伴い、消費者もより健康的な生活を維持する傾向にあります。さらに、労働シフトの増加により、消費者は多忙な日常生活を送る傾向にあります。そのため、消費者は健康的で、便利で、軽い食品、例えば食パンなどを求めています。ベークオフ・ベーカリー製造は、欧州のほとんどすべての工業用ベーカリーにとって、重要なターゲットのひとつとなっています。スクラッチ・ベーキングは手間がかかり、長期間を要します。業界は伝統的なベーキングからベークオフ技術(BOT)へとシフトしています。3つの主要なBOTは、未発酵冷凍生地(UFD)と部分焼成冷凍パン(PBF)です。冷凍半焼成品とReadyto-Bake品も食品業界にとって重要な製品分野です。プリフーズ冷凍パン生地も、焼きたてパンの代替品として便利です。パン、ロールパン、ベーグルのようなベーカリー製品は主に解凍済み製品として提供され、クロワッサンやペストリーは焼成済み製品として提供されています。

欧州が大きな市場シェアを占める

欧州のベーカリー業界は世界のベーカリー市場をリードしており、冷凍ベーカリー業界も同様です。成熟した米国と欧州の冷凍ベーカリー市場において、最も急成長しているブランドは、高品質で栄養価の高い原材料を使用し、より健康的なベーカリーに特化したブランドであり、フリー・フロムやフーズ・オン・ザ・ゴーの需要に応えています。モーニング・グッズセグメントは、業界で最も支配的なセグメントです。人々は朝食に便利で手軽な製品を好むため、冷凍ベーカリー製品の需要が増加しています。グルテンフリーの冷凍ベーカリー製品が入手可能になったことも、市場の成長に寄与しています。可処分所得の増加、都市化、欧米式食生活への需要が、アジア太平洋、特に中国とインドにおける焼き菓子やペストリーの売上増を支えており、冷凍ベーカリー製品の需要増を目の当たりにしています。冷凍ベーカリー製品市場の成長は、加工食品製造部門の巨大な成長にも道を開き、その逆もまた然りです。また、多様で革新的な冷凍ベーカリー製品のイントロダクションもつながっています。

冷凍ベーカリー製品業界の概要

冷凍ベーカリー製品業界は非常に細分化されており、数多くの世界的・地域的プレーヤーが存在します。主要企業は、消費者に革新的でエキゾチックな風味を幅広く提供する一方、包装や消費に利便性を提供することに注力しています。冷凍ベーカリー製品市場の主要企業は、Dawn Food Products Inc.、Bridgford Foods Corporation、T. Marzetti Company、General Mills Inc.です。主要プレイヤーの中には、M&Aを主要戦略としているところもあります。これら主要企業のM&A戦略は、業界における主導的地位を維持・確保することです。これにより、各社は他のプレーヤーに対する優位性を維持することができ、市場の他のプレーヤーにとって強力な競争相手であり続けることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • パン
    • ケーキとペストリー
    • モーニンググッズ
    • ピザクラスト
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン小売
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • Dawn Food Products Inc.
    • General Mills Inc.
    • Bridgford Foods Corporation
    • Lantmannen
    • T. Marzetti Company
    • Pepperidge Farm Incorporated
    • Kellogg NA Co.
    • Rhodes Bake-N-Serv
    • TreeHouse Foods
    • Associated British Foods PLC

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 48524

The global frozen bakery products market is projected to witness a CAGR of 8.21% during the forecast period (2022-2027).

Frozen Bakery Products - Market

COVID-19 has significantly affected the market. There was a change in consumers' buying behavior. Consumers were becoming health-conscious, and they were maintaining a healthy diet. Consumers were also using the e-commerce websites for purchasing bakery products as the bakery shops, retail stores, and other shops were closed due to lockdowns across the world. Lantmannen Unibank International, which is one of the largest players in this segment, has witnessed a fall in sales during the pandemic. According to the company, the downfall of sales was majorly due to the closures of numerous bakeries around the globe.

The increasing number of work professionals, coupled with the growing popularity of convenience foods, is likely to drive the market for frozen bakery products. The frozen bakery sector exhibits well-established in-store bakeries, coffee chains, cafes, and quick-service restaurants. These outlets are quickly seizing the opportunity associated with frozen baked products - greater convenience, availability, and a wide range of variability in products.

Consumers who are looking for convenient, indulgent, and on-the-go snacks are presented with the choice between fresh and frozen baked products. Consumers exert considerable pressure to drive the prices of baked goods.

Frozen Bakery Products Market Trends

Rising Demand for Readyto-Bake Bakery Products

With the changing lifestyle of the consumers, the consumers are also trending toward maintaining a healthier life. Moreover, the consumers are even trending toward busy routines because of the increasing working shifts. Hence, they are looking for certain healthy, convenient, and light food, such as slices of bread, etc. Bake-off bakery production has become one of the key targets for almost all industrial bakers in Europe. Scratch baking is labor-intensive and requires a long term. The industry is shifting from traditional baking to Bake-off technologies (BOT). Three key BOT are unfermented frozen dough (UFD) and partially baked frozen bread (PBF). Frozen semi-baked goods and ready-to-bake goods are also important product segments for the food industry. Pre-poofed frozen dough is also a convenient alternative to fresh-baked bread. Bakery products like bread, rolls, and bagels are majorly served as ready-to-thaw products, while croissants and pastries are available in the ready-to-bake form.

Europe Holds a Major Market Share

The European bakery industry leads the global bakery market, and so does the frozen bakery industry. In the mature US and European frozen bakery markets, the fastest-growing brands are those specializing in healthier baked goods, using the high-quality nutritional ingredients, and meeting the demand for free-from and food-on-the-go. The morning goods segment is the most dominating segment in the industry. People prefer convenient and grab-and-go products for breakfast, and this favors the increasing demand for frozen bakery products. The availability of gluten-free frozen baked goods has helped in the growth of the market. Rising disposable incomes, urbanization, and the demand for Western-style diets are supporting the growth in sales of baked goods, and pastries in Asia-Pacific, especially in China and India, and are witnessing a growing demand for frozen bakery products. The growth in the frozen bakery products market also paves the way to enormous growth in the processed food production sector and vice-versa. It has also led to the introduction of a diverse range of innovative frozen bakery products.

Frozen Bakery Products Industry Overview

The market studied is highly fragmented, with the substantial presence of numerous global and regional players. The major players are focusing on extensively providing consumers with innovative and exotic flavors while providing convenience in packaging and consumption. The key players in the frozen bakery product market are - Dawn Food Products Inc., Bridgford Foods Corporation, T. Marzetti Company, and General Mills Inc. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy. The strategy to follow mergers and acquisitions by these top players is to sustain and secure a leading position in the industry. This will enable the companies to maintain dominance over other players, and the companies can remain a strong competition for other players in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Bread
    • 5.1.2 Cakes and Pastries
    • 5.1.3 Morning Goods
    • 5.1.4 Pizza Crust
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Speciality Stores
    • 5.2.3 Online Retailing
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Active Companies
  • 6.3 Most Adopted Strategies
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Dawn Food Products Inc.
    • 6.4.2 General Mills Inc.
    • 6.4.3 Bridgford Foods Corporation
    • 6.4.4 Lantmannen
    • 6.4.5 T. Marzetti Company
    • 6.4.6 Pepperidge Farm Incorporated
    • 6.4.7 Kellogg NA Co.
    • 6.4.8 Rhodes Bake-N-Serv
    • 6.4.9 TreeHouse Foods
    • 6.4.10 Associated British Foods PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET