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市場調査レポート
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1686654

製造業のデジタルトランスフォーメーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Digital Transformation In Manufacturing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 137 Pages
納期
2~3営業日
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製造業のデジタルトランスフォーメーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

製造業のデジタルトランスフォーメーション市場規模は、2025年に4,400億米ドルと推定され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは19.4%で、2030年には1兆700億米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 製造業のデジタル化は、オペレーションとサプライチェーンのあらゆる側面に影響を与えます。機器の設計から始まり、製品設計、生産プロセス開発、そして最終的にはエンドユーザー体験のモニタリングと改善へと続きます。国境を越えたコラボレーションを通じて、デジタルトランスフォーメーションは、メーカーがクラウド上で製品やエンジニアリングの設計仕様を伝達し、維持する方法に革命をもたらしつつあります。
  • さらに、モノのインターネット(IoT)デバイスの普及は、産業プロセスを変革し、生産性を向上させています。IoTデバイスは、さまざまな産業プロセスのデータをリアルタイムで監視、収集、分析することを可能にします。これにより、予防保全が可能になり、エネルギー使用量が削減され、全体的な生産性が向上します。
  • これらのツールの助けを借りて、利害関係者、システム、機械は、より簡単に通信し、連携して作業することができ、プロセスを合理化し、ダウンタイムを減らすことができます。IoTデバイスを統合することで、メーカーは品質管理を改善し、在庫をリアルタイムで管理し、サプライチェーンの可視性を向上させることができます。
  • しかし、デジタルトランスフォーメーションには多額の初期費用がかかります。IoTガジェットやオートメーション・システムなどの新技術を導入するには、ハードウェア、トレーニング、ソフトウェア、インフラストラクチャーに多額の出費が必要になることが多く、特定の企業にとっては財政的に困難であり、市場拡大の妨げになる可能性があります。
  • COVID-19の発生は、製造業のデジタル化を加速させました。サプライチェーンと労働者の稼働率が途絶えたため、企業はリスクを軽減し、業務効率を改善するための技術的ソリューションを求めました。自動化、遠隔監視、データ分析は、製造手順の合理化、在庫管理、作業員の安全保証に不可欠でした。リアルタイムのデータ分析、リモート・コラボレーション、予知保全を促進するための回復力と敏捷性の強化とともに、製造業者は来るべき課題に直面して、クラウドベースのプラットフォーム、IoTガジェット、人工知能を導入しました。この急速なデジタル化により、よりスマートで統合された工場への道も開かれ、ポストパンデミック期における効率性と創造性が高まりました。

製造業のデジタルトランスフォーメーション市場動向

モノのインターネット(IoT)が主要市場シェアを占める

  • モノのインターネットは、物理的なデバイスやセンサーをインターネットに接続し、スマートで接続されたシステムを構築するデジタルトランスフォーメーションの重要な推進力です。この接続により、リアルタイムのデータ収集と分析が可能になり、業務効率の向上、意思決定の改善、新たなビジネスモデルの構築、さまざまな業界における自動化の拡大が実現します。
  • 製造業は、デジタルトランスフォーメーションを強化し、業務効率を向上させる重要なイネーブラーとしてIoTに注力しています。IoTはリアルタイムのデータ収集と分析を容易にし、企業が情報に基づいた意思決定を行い、製造と関連プロセスを最適化することを可能にします。
  • モノのインターネットは、新たな投資機会の創出、顧客体験の向上、生産性の向上、運用コストと効率の低下、ビジネスモデルの強化によって、組織のデジタルトランスフォーメーションに影響を与えます。モノのインターネットは、ヘルスケア、政府・教育、セキュリティ、通信などの産業にとって不可欠なものとなり、今後数年間は競合要因として機能する可能性があります。
  • IoT技術が製造業でますます使用されるようになり、市場は積極的に拡大しています。モノのインターネット(IoT)は、従来の製造業がデジタル化されるにつれて、インテリジェントな接続性という次の産業革命を推進しています。IoTは、企業が生産性を向上させ、ダウンタイムを最小限に抑えるために使用する、ますます複雑化するシステムや機械の取り扱い方法を変革しています。エリクソンによると、ioT接続は2022年の132億米ドルから2028年にはCAGR18%以上で347億米ドルに増加すると予想されています。
  • 全体として、製造業者はIoT技術を活用することでプロセスを最適化し、生産性を向上させ、コストを削減しています。これは、世界中で急速に拡大している製造業で競争力を獲得し、製造業のデジタルトランスフォーメーションを推進するためです。予測期間中、製造業の市場開拓とIoTの導入により、市場の成長は継続するとみられます。

アジア太平洋地域が急成長

  • 中国の製造業は近年デジタル革命を遂げました。中国政府は、生産、効率、イノベーションを向上させるため、従来の製造プロセスにおけるデジタル技術を積極的に支援しています。
  • 中国は、スマート製造のために、ロボット工学、IoT、ビッグデータ分析、AI、クラウドコンピューティング技術などの革新的技術に多額の投資を行いました。これらの技術の助けを借りて、産業プロセスが最適化され、予防保全が可能になります。これにより生産性が大幅に向上し、コストが削減されるため、市場の成長機会が高まる。
  • 日本はロボットとオートメーションの重要な供給国であり、デジタルトランスフォーメーションがその採用をさらに促進しています。先進的なロボットは、パッケージング、組み立て、マテリアルハンドリングなど、さまざまな製造工程で使用されています。自動化は効率の改善、ミスの削減、職場の安全性向上に役立ちます。
  • さらに、日本は近年、デジタルツイン技術の創造と応用における世界リーダーとなりました。デジタルツインとは、実際のモノ、システム、手順を仮想的に表現したもので、分析、シミュレーション、最適化に利用できます。製品設計を強化し、コストを下げ、製造効率を高めることができます。この技術は、製造業を含む日本の多くの産業で使われています。
  • インド政府は、製造業のデジタルトランスフォーメーションを促進するため、「メイク・イン・インディア」と「デジタル・インディア」を導入しました。これらのイニシアチブは、ビジネスを容易にし、インフラや技術投資を促進し、製造業におけるデジタル技術の利用を早めるための法的支援やインセンティブを提供することを目的としています。また、インドの製造業ではIIoTの導入が加速しています。IIoTは、機械、センサー、デバイスを統合することで、リアルタイムのデータ収集、遠隔監視、予知保全を実現します。これは、オペレーションの合理化、ダウンタイムの削減、設備全体の性能向上において生産者を支援します。
  • アジア太平洋地域では、ロボット工学と自動化技術が製造業で急速に広く採用されています。先進的なロボットは、効率性、生産性、製品品質を向上させるため、組立ライン、マテリアルハンドリング、その他の反復作業でますます使用されるようになっています。自動化により、産業界は人件費を削減し、精度を向上させながら、移り変わる市場の需要に迅速に対応できるようになります。

製造業のデジタルトランスフォーメーションの概要

デジタル・トランスフォーメーションにおける競合は、多くのソリューション・プロバイダーが存在することと、業界における技術的向上により、相当なものとなっています。特に、企業は市場シェアを維持し、新規および既存の消費者を維持するために価格設定方法を調整することが多く、他社に価格圧力をかけ、市場競争力を高めています。さらに、企業は買収や競争力のある価格での新商品の生産といった手法を絶えず追求し、組織間の競争を激化させています。同市場の主なプレーヤーには、シスコシステムズ社、マイクロソフト社、インテル社、IBM社、シーメンス社などがあります。

  • 2023年3月、三菱電機はiOSとアンドロイド・プラットフォーム向けの無料モバイル・アプリケーションを発表しました。これは、同社のファクトリー・オートメーション製品を検索・比較するためのもので、デジタル・メーカーを支援する関連製品を迅速に特定することを容易にします。
  • 2023年2月、オラクルはサウジアラビアに第3のパブリック・クラウド・リージョンを開設する計画を発表しました。リヤドに位置するこの新しいクラウド地域は、オラクルが計画する15億米ドルの投資の一部となり、サウジアラビアにおけるクラウド・インフラストラクチャ全体の能力を拡大します。オラクル・クラウドは、機械学習、AI、IoTなどの主要テクノロジーにおいて先駆的なイノベーションを提供します。オラクル・クラウドは、サウジ・ビジョン2030に不可欠な経済成長とデジタルトランスフォーメーションの促進を支援します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • 技術スナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • コスト効率の高いプロセスへのメーカーの傾斜
    • IoTの普及
  • 市場抑制要因
    • 技術的専門知識の不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 技術別
    • ロボティクス
    • IoT
    • 3Dプリンティングと積層造形
    • サイバーセキュリティ
    • その他の技術
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco Systems Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Intel Corporation
    • IBM Corporation
    • Siemens AG
    • SAP SE
    • Nortonlifelock Inc.
    • Oracle Corporation
    • Schneider Electric SE
    • Mitsubishi Electric Corporation
    • General Electric Company
    • ABB Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 53746

The Digital Transformation In Manufacturing Market size is estimated at USD 0.44 trillion in 2025, and is expected to reach USD 1.07 trillion by 2030, at a CAGR of 19.4% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The digitalization of the manufacturing sector impacts every aspect of operations and the supply chain. It begins with the design of the equipment and continues with the product design, production process development, and, finally, the monitoring and improvement of the end-user experience. Through cross-border collaboration, digital transformation is revolutionizing how manufacturers communicate and maintain product and engineering design specifications on the cloud.
  • In addition, the widespread use of Internet of Things (IoT) devices is transforming industrial processes and increasing productivity. IoT devices enable real-time monitoring, gathering, and analyzing data on various industrial processes. It enables preventative maintenance, reduces energy use, and boosts overall productivity.
  • With the help of these tools, stakeholders, systems, and machines can communicate and work together more easily, streamlining processes and decreasing downtime. By integrating IoT devices, manufacturers can improve quality control, manage inventories in real-time, and improve supply chain visibility.
  • However, there are significant up-front expenses related to digital transformation. Implementing new technologies, including IoT gadgets and automation systems, frequently necessitates large expenditures in hardware, training, software, and infrastructure, which can be financially challenging for certain businesses, impeding market expansion.
  • The COVID-19 outbreak expedited the manufacturing industry's digital transition. As supply chains and worker availability were disrupted, businesses sought technological solutions to reduce risks and improve operational effectiveness. Automation, remote monitoring, and data analytics were essential for streamlining manufacturing procedures, controlling inventory, and guaranteeing worker safety. Along with enhancing resilience and agility to facilitate real-time data analysis, remote collaboration, and predictive maintenance, manufacturers implemented cloud-based platforms, IoT gadgets, and artificial intelligence in the face of upcoming challenges. This rapid digitization also cleared the way for smarter, more integrated factories to boost efficiency and creativity in the post-pandemic period.

Digital Transformation in Manufacturing Market Trends

Internet-of-Things (IoT) to Hold Major Market Share

  • The Internet of Things is a key driver of digital transformation that connects physical devices and sensors to the Internet, creating smart and connected systems. This connection enables real-time data collection and analysis, improving operational efficiency, better decision-making, new business models, and increased automation across various industries.
  • Manufacturing businesses are concentrating on IoT as the critical enabler to augment digital transformation and unlock operational efficiencies. It facilitates the collection and analysis of real-time data, enabling organizations to make informed decisions and optimize manufacturing and related processes.
  • The Internet of Things impacts organizations' digital transformation by creating new investment opportunities, improving customer experience, increasing productivity, lowering operational costs and efficiency, and empowering business models. It became essential for industries, including healthcare, government and education, security, communication, and others, owing to numerous benefits that could act as a competitive factor in the coming years.
  • The market is expanding positively as IoT technology is increasingly used in manufacturing. The Internet of Things (IoT) is driving the next industrial revolution of intelligent connectivity as the traditional manufacturing sector transforms digitally. It is transforming how businesses handle the increasingly complex systems and machines they use to increase productivity and minimize downtime. According to Ericsson, ioT connections are anticipated to increase from USD 13.20 billion in 2022 to USD 34.70 billion by 2028 at a CAGR of over 18%.
  • Overall, manufacturers are optimizing processes, improving productivity, and reducing costs by leveraging IoT technologies. It is to gain a competitive edge in the rapidly involving manufacturing industry across the globe and driving digital transformation in the manufacturing sectors. The market's growth is likely to continue with the development of the manufacturing industry and the adoption of IoT over the forecast period.

Asia-Pacific to Register Fastest Growth

  • China's manufacturing sector saw a digital revolution in recent years. The Chinese government actively supports digital technologies in traditional manufacturing processes to increase production, efficiency, and innovation.
  • China invested significantly in innovative technologies like robotics, IoT, Big Data Analytics, AI, and cloud computing technologies for smart manufacturing. With the help of these technologies, industrial processes can become optimized, and preventative maintenance is made possible. It significantly boosts productivity and lowers costs, boosting the market's growth opportunities.
  • Japan is a significant provider of robotics and automation, and digital transformation is further driving their adoption. Advanced robots are used in various manufacturing processes for packaging, assembly, and material handling tasks. Automation helps improve efficiency, reduce errors, and enhance workplace safety.
  • Moreover, Japan became a global leader in digital twin technologies creation and application in recent years. Digital twins are virtual representations of actual things, systems, or procedures that can be used for analysis, simulation, and optimization. They can enhance product design, lower costs, and boost manufacturing effectiveness. This technique is used in many industries in Japan, including manufacturing.
  • The Indian government introduced "Make in India" and "Digital India" to encourage the manufacturing sector's digital transformation. These initiatives seek to make doing business easier, promote infrastructure and technology investments, and offer legislative support and incentives to hasten the use of digital technologies in manufacturing. Also, IIoT adoption is accelerating in the Indian manufacturing sector. IIoT offers real-time data collection, remote monitoring, and predictive maintenance by integrating machines, sensors, and devices. It aids producers in streamlining operations, decreasing downtime, and enhancing overall equipment performance.
  • In the Asia-Pacific region, robotics and automation technologies are rapidly being widely adopted in the manufacturing industry. Advanced robots are increasingly used in assembly lines, material handling, and other repetitive operations to increase efficiency, productivity, and product quality. Automation enables industries to respond rapidly to shifting market demands while lowering labor costs and improving precision.

Digital Transformation in Manufacturing Industry Overview

The competition in digital transformation is considerable due to the availability of many solution providers and technological improvements in the industry. Notably, firms often adjust their pricing methods to maintain market share and retain new and existing consumers, placing pricing pressure on other companies and boosting market competitiveness. Furthermore, firms are continually pursuing techniques such as acquisitions and the production of new goods at competitive prices, increasing competition among organizations. Some significant players in the market are Cisco Systems Inc., Microsoft Corporation, Intel Corporation, IBM Corporation, and Siemens AG.

  • In March 2023, Mitsubishi Electric launched a free mobile application for iOS and Android platforms. It is for searching and comparing its factory automation products to make it easier to identify relevant products to aid digital manufacturers quickly.
  • In February 2023, Oracle declared plans to open a third public cloud region, especially in Saudi Arabia, to fulfill the rapidly growing demand for its cloud services. Located in Riyadh, the new cloud region will be part of a planned USD 1.5 billion investment by Oracle to expand its overall cloud infrastructure capabilities in the Kingdom. Oracle Cloud delivers pioneering innovation in key technologies like Machine Learning, AI, and IoT. It will help fuel economic growth and digital transformation, an integral part of Saudi Vision 2030.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Inclination of Manufacturers Toward Cost-efficient Processes
    • 5.1.2 Proliferation of IoT
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Technical Expertise

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Technology
    • 6.1.1 Robotics
    • 6.1.2 IoT
    • 6.1.3 3D Printing and Additive Manufacturing
    • 6.1.4 Cybersecurity
    • 6.1.5 Other Technologies
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 United kingdom
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 India
      • 6.2.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 Intel Corporation
    • 7.1.4 IBM Corporation
    • 7.1.5 Siemens AG
    • 7.1.6 SAP SE
    • 7.1.7 Nortonlifelock Inc.
    • 7.1.8 Oracle Corporation
    • 7.1.9 Schneider Electric SE
    • 7.1.10 Mitsubishi Electric Corporation
    • 7.1.11 General Electric Company
    • 7.1.12 ABB Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET