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市場調査レポート
商品コード
1643223

スマートアドバイザー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Smart Advisor - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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スマートアドバイザー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

スマートアドバイザーの市場規模は2025年に83億5,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは19.96%で、2030年には207億4,000万米ドルに達すると予測されています。

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自然言語を理解し、エンドユーザーのためにすべての電子タスクを完了するために使用されるアプリケーション・プログラムは、スマートアドバイザー・プログラムと呼ばれます。スマートアドバイザーは、より良い意思決定のための運用データを提供します。スマートアドバイザーは、エージェントが複数のビジネスの知識ベースにアクセスできるようにするインテリジェントな検索エンジンです。さらに、エージェントが顧客とチャットしている間、ナレッジベース・マネージャーとチャットボット・コンテンツ作成者が共同作業できるようにします。

主なハイライト

  • COVID-19の大流行中、金融詐欺の事例が多数報告され、その結果、不正請求によって世界各国の政府が数十億米ドルの損害を被った。Fintech企業は、こうした詐欺に対処するための革新的なツールに着手しました。英国政府は、フィンテック企業Quantexaと共同で、自動デューディリジェンス・ツール「Spotlight」を発表しました。Spotlightを使用することで、多くのデータを収集し、それらのデータポイントに対してリスク指標を提供することができます。
  • サイバー犯罪の増加は、スマートアドバイザー市場に課題を突きつけています。最近のKPMGの調査では、サイバー・セキュリティ・リスクが近い将来、組織の成長を脅かす最大の脅威となると指摘されています。これは、訪問者がチャットで質問している内容に基づいてリアルタイムでエージェントを支援するソフトウェアのセキュリティに影響を与えるでしょう。ある調査によると、サイバー犯罪は、消費者データの漏洩、金融犯罪、市場操作、知的財産の盗難により、世界経済に年間4,700億米ドルの損失を与えていることが明らかになりました。
  • 財務カウンセラーは、あらゆる分野でビジネスを成功させるために必要です。ヘルスケア部門は、業績向上のためにスマートなアドバイスを導入している業界のひとつです。分析能力を持つ企業は、最も緊急なヘルスケア需要に対応しています。臨床データの保存、照会、分析は、より多くのデータ統合の必要性から、現在厄介なものとなっています。このようなビジネス・インテリジェンス企業は、意思決定者に適切なツールを提供し、リソースの利用を評価し、規模の経済を見出します。
  • 2023年1月、顧客と従業員のエンゲージメントのための会話型AIの世界リーダーの1つであるCreative Virtualは、今年度のチャットボット購入の意思決定を支援するために書かれたバイヤーズガイドを発表しました。この詳細なガイドには、会話AIソリューションの能力を評価する比較表が含まれています。会話AI専門業者はアドオン型ボット・ベンダーとは異なり、主力製品は会話AIプラットフォームであり、大成功を収めたバーチャル・エージェントおよびチャットボット・ソリューションを提供してきた実績があります。
  • 不動産会社はまた、買い手のポートフォリオに関する貴重な洞察を得るために、技術の進歩に期待しています。適切なインテリジェント・ドキュメント・プロセッサー(IDP)のようなツールは、手作業をほとんど介さずに、より多くのデータを望ましいエンド・システムに送り込むために使用されています。様々な文書タイプに関するAIの深い知識は、有益な取引と財務上の決定を行うための装備となると思われます。

スマートアドバイザーの市場動向

リテール・セグメントでは、スマートアドバイザー・ソリューションの導入が顕著になると予想されます。

  • ロボアドバイザーやパッシブ投資のような自動化ツールが投資家を惹きつけています。そのため、アドバイザーは顧客体験を向上させるためにデータ分析に切り替えています。ライブ・コネクションズのようなスマートアドバイザー・アプリケーションは、デジタル時代のマーケティング、ビジネス開拓、リードジェネレーションへのアプローチを支援します。
  • ファイナンシャルアドバイザー(FA)はしばしば、リアルタイムの市場変化や顧客のニーズに対応するための支援を必要としています。このギャップを克服するために、次世代のAI/MLテクノロジーはインテリジェント・ソリューションの開発に不可欠となっています。これらのAIを搭載したスマートアドバイザー・ツールは、市場データ、イベント、ニュースについて複数のデータ・ソースをスキャンすることができます。これらのツールはまた、ソーシャルメディアの足跡のように、多数の顧客のポートフォリオを同時に管理し、顧客のライフイベントを判断します。そのため、FAは重要な市場インサイトをより迅速に分析し、リスク削減や投資収益率向上のためにタイムリーな行動を取ることができます。
  • アドバイザリー・ファームは、ビジネス拡大のために国境を越えて協力し合っています。2022年12月、全米ソフトウェア・サービス企業協会(NASSCOM)は、NSWと呼ばれるニューサウスウェールズ州政府の経済開発と提携し、インドのテクノロジー企業を対象としたロードショーを開催し、オーストラリアでのビジネスと投資の機会を紹介しました。
  • 2022年10月- アクセスフィンテックは、Deloitteと協力し、金融機関が差し迫った連結監査証跡規制(CAT)を遵守するために奮闘するのを支援します。アクセスフィンテックのCATエラー解決ワークフローを使用することで、クライアントは、構造化された方法でエラーを調査し、コラボレーションすることが容易になるため、金銭的な罰則から解放されます。
  • アクセンチュアが実施した調査では、10人中8人のアドバイザーが、ワンストップ・プラットフォームの利用やアプリケーションを1つの画面にデジタル化することが効率向上につながることを認めています。この調査では、今後3年間でアドバイザーの生産性が3~7倍向上すると指摘しています。

欧州市場は大幅な成長が見込まれる

  • フィンテック活動は欧州全域で拡大しています。マッキンゼーのレポートによると、消費者がフィンテックを利用して銀行取引を行う理由のトップは、価格設定と顧客体験だといいます。欧州の銀行は、業務や決済を含む主要分野で様々なフィンテックとのコラボレーションに依存しています。フィンテック部門は欧州全体で100万人以上の雇用を創出し、大きな成長の可能性を秘めています。欧州のフィンテックは、2022年6月時点で総額約4,530億米ドルの評価を得ています。
  • フィンチ・キャピタルの洞察によると、欧州では250以上のフィンテック企業がKYCコンプライアンスに特化しており、300以上のフィンテック企業がコスト管理ソフトウェアを提供しています。スペイン政府は、起業家精神を奨励し、外国人投資家や創造的思考の持ち主にとって魅力的な国にするため、スタートアップ法を成立させました。スペインのFintech市場は欧州近隣のフランスやドイツに比べると発展途上だが、EUはスペインのFintech企業に魅力的な可能性を提供しています。
  • 2022年1月、ABNアムロは小売・商業顧客向けに自転車保険を提供するラカに投資しました。eモビリティに対する需要の高まりが、ABNアムロ・ベンチャーズによる投資を促しました。これによりラカは、欧州でトップのグリーン・モビリティ・インシュアテックになるという使命を果たすことになります。一方、ABMアムロは、世界クラスのデジタル・サービスを提供し、より持続可能な生活への転換を支援することで、顧客層を拡大します。

スマートアドバイザー業界の概要

スマートアドバイザー市場は、プレーヤーが多いため競争が激しいです。一部の著名なスマートアドバイザー企業は、顧客からの信頼を得て市場を独占しています。アドバイザーがビジネスで成功するためには、データ主導の分析と共感主導の議論の適切なバランスを見つけなければならないです。スマートアドバイザー・ソリューションは企業の機密データを扱うため、データ保護が問題となります。そのため、顧客はスマートアドバイザー・ソリューションの老舗企業を好みます。このサービスでは、イーゲイン、IBM、シスコなどが知られています。

  • 2023年5月- 企業が顧客、従業員、コンタクトセンター・エージェントにシームレスでパーソナライズされたデジタル・サポートを提供できるようにする会話AI主要企業の1つであるCreative Virtualは、V-PersonTM技術の新バージョンであるGluonをリリースしました。Creative VirtualのV-PortalTMおよびV-Person製品スイートを支えるGluonリリースは、新たな技術的機能を備え、より優れたユーザー体験を提供します。
  • 2022年9月-eGainがFeet Management社と提携し、一元化されたオムニチャネルのナレッジハブを提供することで、顧客サービス体験を変革。ナレッジマネジメントの専門知識と主要CRMシステムとの接続の容易さにより、eGainナレッジハブは、この車両管理会社のために世界中のサービスコンタクトセンターで19言語のエージェントをサポートします。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • インテリジェントな顧客エンゲージメントに対する需要の急増
    • ヘルスケアにおけるコスト管理の自動化需要
    • クラウドコンピューティングと統合されたウェブサイトとモバイルアプリケーションの普及拡大
  • 市場抑制要因
    • アナリティクスの下でのアドインとしての認識と情報および入手性の欠如
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 新たな技術動向

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 業界別
    • BFSI
    • 小売
    • 旅行・ホスピタリティ
    • 政府機関
    • その他エンドユーザー別(ヘルスケア、コンシューマー・エレクトロニクス)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • eGain Corporation
    • Creative Virtual Pvt. Ltd
    • CX Company Limited
    • 24/7 Customer Inc.
    • Nuance Communications Inc.
    • Artificial Solutions International AB
    • Next IT Corporation
    • Speakoit Inc.
    • Codebaby Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70299

The Smart Advisor Market size is estimated at USD 8.35 billion in 2025, and is expected to reach USD 20.74 billion by 2030, at a CAGR of 19.96% during the forecast period (2025-2030).

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An application program that is used to understand the natural language and complete all the electronic tasks for an end user is called the smart advisor program. A smart advisor provides operational data for better decision-making. A smart advisor is an intelligent search engine that gives agents access to the knowledge bases of multiple businesses. Additionally, it allows knowledge base managers and chatbot content creators to collaborate while agents chat with clients.

Key Highlights

  • Many instances of financial fraud were reported during the COVID-19 pandemic, resulting in fraud claims costing governments worldwide billions of dollars. The Fintech companies started to move towards innovative tools to handle these frauds. UK Govt., in collaboration with fintech company Quantexa, launched "Spotlight," an automated due-diligence tool. Using Spotlight, a lot of data can be collected, and risk indicators can be provided against those data points, resulting in a better informed and timely award decision.
  • Increasing cybercrimes are posing challenges to the smart advisor market. A recent KPMG survey identified cyber security risk as the biggest threat to the organization's growth in the near future. This will impact the security of software that help agents in real time based on what the visitor is asking in the chat. A survey revealed cybercrime costs the global economy USD 470 billion in annual losses due to consumer data breaches, financial crimes, market manipulation, and intellectual property theft.
  • A financial counselor is necessary for successful business operations in every area. The healthcare sector is one industry implementing smart advice for improved performance. Companies that have analytical capacity handle the most urgent healthcare demands. Storage, query, and analysis of clinical data are currently tricky due to the need for more data consolidation. These Business Intelligence companies provide decision-makers with the right tools to assess the use of resources and find economies of scale.
  • In January 2023, Creative Virtual, one of the global leaders in conversational AI for customer and employee engagement, published a buyer's guide written to assist with chatbot purchasing decisions in the current year. The in-depth guide includes a comparison chart that evaluates the capabilities of conversational AI solutions. A conversational AI specialist differs from an add-on bot vendor, and their core product is their conversational AI platform and established history of delivering highly successful virtual agent and chatbot solutions.
  • Real estate companies also look forward to technological advancements to gain valuable insights into buyer portfolios. Tools like the suitable intelligent document processor (IDP) are being used to feed more data into desired end systems with little to no manual intervention. AI's in-depth knowledge of various document types will equip the company to make profitable deals and financial decisions.

Smart Advisor Market Trends

The Retail Segment is Expected to Witness Significant Adoption for Smart Advisor Solutions.

  • Automated tools like robo-advisors and passive investing are attracting investors. Therefore advisors are switching to data analytics to improve the client experience. Smart advisor applications like Live Connections help advisors to approach marketing, business development, and lead generation in the digital age.
  • Financial Advisors (FA) often need help to keep up with real-time market changes and client needs. To overcome this gap, next-gen AI/ML technologies are becoming essential in developing intelligent solutions. These AI-powered smart advisor tools can scan multiple data sources for market data, events, and news. These tools also manage numerous client portfolios simultaneously, like social media footprints, to determine their life events. Thus, FA can analyze critical market insights more quickly and take timely action to reduce risk or improve returns on investment.
  • Advisory firms are collaborating across borders for business expansion. In December 2022, the National Association of Software and Services Companies (NASSCOM) partnered with New South Wales Government's economic development, called NSW, to organize roadshows for Indian technology companies to highlight business and investment opportunities in Australia.
  • October 2022 - AccessFintech joined hands with Deloitte to assist financial institutions in their struggle to comply with the impending Consolidated Audit Trail regulation (CAT). By using AccesssFintech's CAT Error Resolution workflow, Clients will be saved from monetary penalties as it will be easy to investigate errors and collaborate in a structured manner.
  • In a survey conducted by Accenture, eight in ten advisors accepted that using a one-stop platform or digitalizing applications into a single screen would help improve their efficiency. The research pointed out that this would boost advisor productivity three to seven times in the next three years.

European Market is Expected to Grow Significantly

  • Fintech activity is expanding throughout Europe. According to a report by Mckinsey, pricing and customer experience are the top reasons for banking with fintech, for consumers, as per the survey. European banks rely on various fintech collaborations in major sectors, including operations and payments. Fintech Sector creates more than 1 million jobs across Europe, with huge potential for growth. Fintechs in Europe represented a total valuation of almost 453 billion USD as of June 2022.
  • According to Finch Capital insights, more than 250 fintech businesses specialize in KYC compliance in Europe, while more than 300 provide cost management software. Spain's government passed the Startups Law to encourage entrepreneurship and make the country more appealing to foreign investors and creative thinkers. Although Spain's Fintech market is less developed than its European neighbors France and Germany, the EU offers intriguing potential for Spanish Fintechs.
  • In January 2022, ABN Amro invested in Laka, a bicycle insurance provider for retail and commercial customers. The growing demand for e-mobility prompted ABN AMRO Ventures to invest. This will assist Laka in its mission to become the top green mobility insurtech in Europe. On the other side, ABM AMRO will increase its clientele by providing world-class digital services and assisting them in making the switch to a more sustainable way of life.

Smart Advisor Industry Overview

The smart advisor market is highly competitive because of many players. Some prominent smart advisory companies are dominating the market with their trust among customers. The advisors must find the appropriate balance of data-driven analytics and empathetically-driven discussions to be successful in the business. Data protection is a problem as smart advisor solutions handle the firm's sensitive data. Customers, therefore, favor well-established companies for smart adviser solutions. Some of the known players in this service are eGain, IBM, Cisco, and more.

  • May 2023 - Creative Virtual, one of the leading conversational AI companies that enables businesses to deliver seamless, personalized digital support to customers, employees, and contact center agents, released Gluon, a new version of its V-PersonTM technology. Powering Creative Virtual's V-PortalTM and V-Person product suites, the Gluon release has new technical capabilities and provides a better user experience.
  • September 2022 - eGain partners with Feet Management company to provide a centralized omnichannel knowledge hub to transform their customer service experience. With its knowledge management expertise and ease of connection with leading CRM systems, eGain Knowledge Hub will support agents in 19 languages in service contact centers across the globe for this fleet management company.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Burgeoning Demand for Intelligent Customer Engagement
    • 4.2.2 Demand for Automation for Cost Management in the Healthcare
    • 4.2.3 Increasing Penetration of Websites and Mobile Applications Integrated with Cloud Computing
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Awareness and Information and Availability as add-in Under Analytics
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment on the Impact of COVID-19 on the Market

5 EMERGING TECHNOLOGY TRENDS

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Offerings
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By End-user Verticals
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 Retail
    • 6.2.3 Travel and Hospitality
    • 6.2.4 Government
    • 6.2.5 Other End-user Verticals (Healthcare and Consumer Electronics)
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 eGain Corporation
    • 7.1.3 Creative Virtual Pvt. Ltd
    • 7.1.4 CX Company Limited
    • 7.1.5 24/7 Customer Inc.
    • 7.1.6 Nuance Communications Inc.
    • 7.1.7 Artificial Solutions International AB
    • 7.1.8 Next IT Corporation
    • 7.1.9 Speakoit Inc.
    • 7.1.10 Codebaby Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS