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市場調査レポート
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1441568

ヘルスケアにおける仮想現実(VR):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Virtual Reality in Healthcare - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 111 Pages | 納期: 2~3営業日

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ヘルスケアにおける仮想現実(VR):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 111 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ヘルスケアにおける仮想現実(VR)の市場規模は、2024年に40億5,000万米ドルと推定され、2029年までに135億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に27.26%のCAGRで成長します。

ヘルスケアにおける仮想現実(VR)-市場

主なハイライト

  • COVID-19感染症のパンデミック中、ヘルスケア事業における仮想現実テクノロジーのニーズが高まりました。ヘルスケアにおける仮想現実(VR)の使用により、医療従事者は新型ウイルスの影響をよりよく理解し、研究できるようになりました。医療関係者は、病気が患者の体に及ぼす影響についてリアルタイムのX線写真から洞察を得るテクノロジーによって支援されました。たとえば、Elsevier Public Health Emergency Collectionが2020年 8月に発表した研究によると、VRテクノロジーは、医師とCOVID-19感染症患者との対面でのやり取りを減らすプラットフォームを開発しています。ライブビデオストリーミングを通じて、進行中の状況における監視システムの改善に役立ちます。
  • ヘルスケア市場におけるテクノロジーの利用増加により、パンデミック後も市場は急成長すると予想されています。したがって、COVID-19は、パンデミックの段階を通じて、そしてパンデミック後も調査対象の市場の成長に大きな影響を与えています。
  • ヘルスケアにおける技術の進歩とデジタル化、患者治療における仮想現実の応用の増加、ヘルスケア費と医療訓練の増加は、ヘルスケア業界における拡張現実(AR)技術の成長と採用を促進すると予想される基本的な要因の一部です。これらのテクノロジーは、手術、診断、リハビリテーション、トレーニング、教育などのヘルスケアで幅広く応用されています。
  • 仮想現実は、患者の治療能力を高めるためにヘルスケア従事者によって使用されています。専門家は、健康状態を迅速に特定、診断、指導、治療することができます。たとえば、米国FDAは2021年 10月に、眼帯やぼやける目薬の代わりにVRヘッドセットを使用する弱視(怠惰な目)の子供の新しい治療方法を承認しました。
  • スミソニアン誌が2022年 5月に掲載した記事によると、医療専門家は、患者が心的外傷後ストレス障害(PTSD)や不安障害などに対処できるよう支援するテクノロジーを採用しています。したがって、患者の治療におけるアプリケーションの増加により、予測期間中にヘルスケアにおける仮想現実(VR)の需要が増加すると予想されます。
  • さらに、各国政府によるデジタルヘルス推進の取り組みも市場の成長に貢献しています。たとえば、2021年 9月、インドのナレンドラモディ首相はプラダンマントリデジタルヘルスミッションを開始しました。これは、全国のヘルスケア行為をデジタル化し、患者が医療記録を保存、アクセス、共有することに同意できる国全体のデジタル医療エコシステムを構築することを目的としています。
  • 革新的な製品に対する需要の高まりに対応するためのメーカーによる発売と投資の増加が、市場の成長を促進すると予想されます。たとえば、2021年 3月、AppliedVRはシリーズ A資金で総額 3,500万米ドルを調達しました。この資金は、慢性的な痛みを持つ患者を支援するイマーシブヘッドセット用ソフトウェアの開発を継続するために使用されます。このような取り組みは、予測期間中に市場の成長を促進すると予想されます。
  • ただし、コンピューターの仕様や利用可能な解像度などの技術的な欠点が市場の成長を抑制しています。

ヘルスケアにおける仮想現実(VR)市場の動向

疼痛管理セグメントは予測期間中に急速に成長すると予想される

  • 仮想現実(VR)は、既知のさまざまな痛みを伴う医療処置に伴う痛みや苦痛を管理するために使用されています。臨床現場や実験研究では、VRに没頭した参加者は痛みのレベルの低下や一般的な苦痛/不快感を経験し、痛みを伴う医療処置中に再びVRを使用したいという願望を報告しました。 VRは、身体の複雑な疼痛調節システムに一連の感情的、感情ベースの認知、および注意のプロセスを作用させることにより、非薬理学的な鎮痛形態として機能します。
  • 2021年 9月にJournal of Medical Internet調査に掲載された研究では、仮想現実が既存の疼痛管理アプローチに代わる、便利でスケーラブルで魅力的な代替手段となり得ることがわかりました。したがって、疼痛管理における仮想現実の研究開発の増加により、予測期間中の市場の成長が促進されると予想されます。
  • さらに、2021年 11月に米国FDAは、慢性腰痛の軽減に役立つ処方家庭用 VRデバイスの販売を認可しました。ハーワードメディカルスクールが2022年 4月に発表した記事によると、ハーバード大学付属のスポルディングリハビリテーション病院は、このアプローチがあらゆるタイプの慢性疼痛を管理できる可能性があるかどうかを確認するために、数年間にわたってVRを研究してきました。このような事例は、予測期間中に市場の成長を促進すると予想されます。

北米は引き続き市場を独占すると予想される

  • 先進地域である北米は現在、ヘルスケア市場における仮想現実を独占しています。今後数年間は大きな市場シェアを維持すると予想されます。この地域で最大の市場シェアを獲得している主な要因は、確立されたヘルスケア業界と、ヘルスケア現場全体でのITサービスの早期導入です。
  • 米国は北米地域の市場の大部分を占めています。これは、国内でデジタルヘルスケアの導入が進んでいることに加え、主要な市場プレーヤーが集中していること、およびヘルスケアサービスとインフラストラクチャに対する政府の資金提供が増加しているためです。
  • 2022年 2月に米国HHSが発行した報告書によると、HHSは地域ヘルスケアセンターを通じた仮想ヘルスケアへのアクセスと質の向上に約5,500万米ドルを助成しました。この資金は、保健センターが最新のイノベーションと技術を導入して、十分なサービスを受けられていない地域社会のプライマリケア施設を拡張するのに役立ちます。
  • 2022年 2月、XRHealthはメタバースでの仮想ヘルスケア治療を拡大するために1,000万米ドルの資金を調達しました。この資金は、HTC、ブリッジズイスラエルインパクト投資ファンド、AARP、StartEngine.comのクラウドファンディング、および既存の投資家によって支援されました。このような要因は、予測期間中に米国の市場の成長を促進すると予想されます。
  • さらに、2021年 11月に米国FDAは、認知行動療法やその他の行動手法を使用して、慢性腰痛と診断された18歳以上の患者の痛みの軽減を支援する処方箋使用の没入型VRシステムであるEaseVRxの販売を認可しました。ノースカロライナ州、サウスカロライナ州、ジョージア州の各拠点にサービスを提供する医療システム全体のチームメンバーも、自然言語処理を使用した現実のような環境に身を浸し、職場での難しい議論を練習し、最終的には無意識の偏見に対処します。-脅威的な環境。
  • したがって、規制当局による製品承認の増加により、予測期間中にこの地域の市場の成長が促進されると予想されます。確立されたヘルスケア業界とヘルスケア現場全体でのITサービスの早期導入も市場を牽引すると予測されています。

ヘルスケアにおける仮想現実(VR)業界の概要

ヘルスケアにおける仮想現実(VR)市場は競争が激しく、いくつかの主要企業で構成されています。とりわけ、Koninklijke Philips NV、Samsung Electronics、HTC Corporation、Sony Corporation、Siemens Healthineersなどの企業が大きな市場シェアを保持しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ヘルスケアにおける技術の進歩とデジタル化
    • 患者治療における仮想現実の応用の増加
    • ヘルスケア費の増加
  • 市場抑制要因
    • コンピュータの仕様や利用可能な解像度などの技術的な欠点
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(規模別の市場価値)

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 用途別
    • 疼痛管理
    • 教育と訓練
    • 手術
    • 患者ケア管理
    • リハビリテーションと治療の施術
    • その他の用途
  • 最終用途別
    • 病院と診療所
    • 研究機関および製薬会社
    • その他の最終用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Koninklijke Philips NV
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • EON Reality
    • CAE Healthcare
    • Oculus Rift
    • Medical Realities Ltd
    • XRHealth USA Inc.
    • Amelia Virtual Care
    • HTC Corporation
    • Sony Corporation
    • GE Healthcare
    • Intuitive Surgical
    • Siemens Healthineers

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 93222

The Virtual Reality in Healthcare Market size is estimated at USD 4.05 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.5 billion by 2029, growing at a CAGR of 27.26% during the forecast period (2024-2029).

Virtual Reality in Healthcare - Market

Key Highlights

  • During the COVID-19 pandemic, the need for virtual reality technologies in the healthcare business increased. The use of virtual reality in healthcare allowed medical personnel to better comprehend and study the impact of the new strain. Medical practitioners were aided by technology, which provided real-time radiographic insights into the disease's impact on a patient's body. For instance, as per the study published in August 2020 by Elsevier Public Health Emergency Collection, VR technology develops a platform to reduce the face-to-face interaction of doctors with infected COVID-19 patients. Through live video streaming, it helps to improve surveillance systems in the ongoing situation.
  • The market is expected to see a surge even after the pandemic due to increased usage of technology in the healthcare market. Thus, COVID-19 has had a significant impact on the growth of the studied market throughout the pandemic phase and even after the pandemic.
  • Technological advancements and digitalization in healthcare, increasing application of virtual reality in patient treatment, and rising healthcare expenditure and medical training are some of the fundamental factors anticipated to boost the growth and adoption of augmented reality (AR) technologies in the healthcare industry. These technologies have wide applications in healthcare, including surgeries, diagnostics, rehabilitation, training, and education.
  • Virtual reality is being used by healthcare practitioners to increase patient treatment capacity. Professionals can quickly identify, diagnose, teach and treat health conditions. For instance, in October 2021, the US FDA approved a new method of treating children with amblyopia (lazy eye) that replaces eye patches and blurring eye drops with a VR headset.
  • According to an article published in May 2022 by Smithsonian Magazine, medical professionals are embracing technology to help patients deal with post-traumatic stress disorder (PTSD), anxiety disorders, and more. Thus, the increasing applications in the treatment of patients are expected to increase the demand for virtual reality in healthcare during the forecast period.
  • Furthermore, initiatives taken by the governments of various nations to promote digital health are also contributing to the growth of the market. For instance, in September 2021, Indian Prime Minister Narendra Modi rolled out the Pradhan Mantri Digital Health Mission. It is aimed at digitalizing healthcare practices across the nation, creating a country-wide digital health ecosystem that will enable patients to store, access, and consent to share health records.
  • The increasing launches and investments by manufacturers to meet the growing demand for innovative products are expected to drive market growth. For instance, in March 2021, AppliedVR raised a total of USD 35 million in Series A funding that will be used to continue the development of software for an immersive headset to help patients with chronic pain. Such initiatives are expected to boost the growth of the market over the forecast period.
  • However, technical shortcomings, such as computer specifications and the available resolution, are restraining the market's growth.

Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Trends

Pain Management Segment is Expected to Grow at a High Pace Over the Forecast Period

  • Virtual reality (VR) has been used to manage pain and distress associated with a wide variety of known painful medical procedures. In clinical settings and experimental studies, participants immersed in VR experienced reduced pain levels and general distress/unpleasantness and reported a desire to use VR again during painful medical procedures. VR acts as a nonpharmacologic form of analgesia by exerting an array of emotional affective, emotion-based cognitive, and attentional processes on the body's intricate pain modulation system.
  • The study published in the Journal of Medical Internet Research in September 2021 found that virtual reality can be a useful, scalable, and appealing alternative to existing pain management approaches. Thus, the increasing research and development for virtual reality in pain management are expected to boost the market's growth over the forecast period.
  • Moreover, in November of 2021, the US FDA authorized the marketing of a prescription home-use VR device to help reduce chronic low back pain. As per an article published in April 2022 by Harward Medical School, Harvard-affiliated Spaulding Rehabilitation Hospital has been studying VR for a few years to see if the approach has the potential to manage any type of chronic pain. Such instances are expected to boost the growth of the market over the forecast period.

North America is Expected to Continue Dominating the Market

  • North America, being a developed region, is currently dominating the virtual reality in the healthcare market. It is expected to hold a significant market share for a few more years. The major factors responsible for the region's largest market share are the well-established healthcare industry and the early adoption of IT services across healthcare settings.
  • The United States holds the majority of the market in the North American region. This is due to the higher adoption of digital healthcare in the country, along with the high concentration of key market players and increased government funding for healthcare services and infrastructure.
  • As per the report published by the US HHS in February 2022, HHS awarded around USD 55 million to increase virtual healthcare access and quality through community healthcare centers. The funding will help the health centers adopt the latest innovations and technologies to expand facilities for primary care for underserved communities.
  • In February 2022, XRHealth raised USD 10 million in funding to expand virtual healthcare treatment in the Metaverse. The funding was backed by HTC, Bridges Israel impact investment fund, AARP, and crowdfunding on StartEngine.com and existing investors. Such factors are anticipated to propel the market's growth in the United States over the forecast period.
  • Moreover, in November 2021, the US FDA authorized the marketing of EaseVRx, a prescription-use immersive VR system that uses cognitive behavioral therapy and other behavioral methods to help with pain reduction in patients 18 years of age and older with diagnosed chronic lower back pain. Team members across the health system, which serves locations in North Carolina, South Carolina, and Georgia, will also immerse themselves in a lifelike environment that uses natural language processing to practice difficult workplace discussions - and ultimately address unconscious bias - in a supportive, non-threatening environment.
  • Thus, the increasing product approval by the regulatory authorities is expected to boost the growth of the market in the region over the forecast period. A well-established healthcare industry and the early adoption of IT services across healthcare settings are also projected to drive the market.

Virtual Reality (VR) in Healthcare Industry Overview

The virtual reality in helathcare market is competitive and consists of several major players. Companies like Koninklijke Philips NV, Samsung Electronics Co. Ltd, HTC Corporation, Sony Corporation, and Siemens Healthineers, among others, hold a substantial market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Technological Advancements and Digitalization in Healthcare
    • 4.2.2 Increasing Application of Virtual Reality in Patient Treatment
    • 4.2.3 Rising Healthcare Expenditure
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Technical Shortcomings, such as Computer Specifications and the Available Resolution
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Value By Size - USD million)

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Hardware
    • 5.1.2 Software
    • 5.1.3 Services
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Pain Management
    • 5.2.2 Education and Training
    • 5.2.3 Surgery
    • 5.2.4 Patient Care Management
    • 5.2.5 Rehabilitation and Therapy Procedures
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 By End Use
    • 5.3.1 Hospitals and Clinics
    • 5.3.2 Research Organizations and Pharma Companies
    • 5.3.3 Other End Uses
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Koninklijke Philips NV
    • 6.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.3 EON Reality
    • 6.1.4 CAE Healthcare
    • 6.1.5 Oculus Rift
    • 6.1.6 Medical Realities Ltd
    • 6.1.7 XRHealth USA Inc.
    • 6.1.8 Amelia Virtual Care
    • 6.1.9 HTC Corporation
    • 6.1.10 Sony Corporation
    • 6.1.11 GE Healthcare
    • 6.1.12 Intuitive Surgical
    • 6.1.13 Siemens Healthineers

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS