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市場調査レポート
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1438495

乳製品不使用アイスクリーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Non-dairy Ice Cream - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 224 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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乳製品不使用アイスクリーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 224 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

乳製品不使用アイスクリーム市場規模は、2024年に15億8,000万米ドルと推定され、2029年までに29億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に13.45%のCAGRで成長します。

乳製品不使用アイスクリーム- マーケット

スーパーマーケットやオンラインストアでの大幅な売上が、オフトレードチャネルでのセグメントの売上を押し上げている

  • 2020年には、小売食料品(貿易外)を通じて植物ベースのアイスクリームをさらに購入したいという消費者の需要が非常に大きく、15.68%増加しました。乳製品不使用アイスクリームは、2020年と比較して2023年に全体的な成長率50.51%を示しました。これは、近年の持続的な増加を示しており、店舗のあらゆる場所およびオンラインプラットフォーム全体でブランドに素晴らしい機会が与えられることを示しています。
  • しかし、この地域には貿易チャネルの大きな市場はなく、この地域では未開発の段階にあります。消費者は植物由来の乳製品を一定量摂取しており、自宅で食べることを好み、レストランや外食サービス店で食べることはあまりありません。消費者が従来の製品のより良い代替品を見つけようとする中、意識的で健康的なライフスタイル習慣への消費者の嗜好の変化により、多くの業界が影響を受けています。ヴィーガン文化の広がりとソーシャルメディアの影響が鍵となります。 2021年4月時点でビーガンフレンドリーレストランの割合が最も高かったのはインドネシアのウブドで、市内に拠点を置く全レストランの約38%がビーガン料理を提供し、次いでスコットランドのエディンバラ(英国)が約33%となった。
  • オンラインチャネルは、オフトレードセグメントで最も急速に成長する流通チャネルになると予想されています。予測期間中に18.25%のCAGRで推移すると予測されています。買い物客の61.1%が、より多くの食料品をオンラインで購入するようになった主な動機は利便性です。この成長はスマートフォンユーザー数の増加によるもので、2023年には69億2,000万人、つまり世界人口の86.29%に達すると予想されています。

北米と欧州で乳製品不使用アイスクリームの消費が急増し、市場を刺激している

  • 乳製品不使用アイスクリーム市場は、2021年と比較して2022年に17.7%の成長率を記録しました。消費者の健康志向への傾向とビーガンベースの製品への選好の高まりが、世界の乳製品不使用アイスクリーム市場を牽引しています。
  • 北米は乳製品不使用アイスクリーム市場を独占しています。 2022年にはこの地域がシェアの55.3%を占め、乳製品不使用アイスクリームの販売額は2025年には33.5%増加すると予想されています。植物ベースのアイスクリームの人気の高まりは、消費者の急増によるものと考えられます。乳製品を含まないデザートへの関心、そしてビーガンアイスクリームの入手しやすさ、食感、風味の大幅な改善。
  • 欧州は、乳製品不使用アイスクリームの販売において第2位の主要地域です。欧州ではビーガンの数が増加しており、人口の半数以上が自分たちはフレキシタリアンであると考え、肉の消費量を減らすことを望んでいます。 2021年の時点で、この地域の消費者260万人がビーガンであり、人口の3.2%に相当します。同じ年に、約7,500万人の欧州の消費者がビーガン食品を購入しました。その結果、欧州における乳製品不使用アイスクリームの総販売額は、2021年の3億7,810万米ドルから2022年には4億7,902万米ドルに増加しました。
  • アイスクリームパーラーの数が世界的に増加するにつれて、乳製品不使用アイスクリームの需要は予測期間中に増加すると予想されます。 Baskin-Robbins、Dairy Queen、Haagen-Dazs、Wall'sは、世界中で展開している主要な乳製品不使用アイスクリーム販売店です。 Baskin-Robbinsは、世界最大のビーガンアイスクリーム専門店チェーンです。 2022年の時点で、同社は約50か国に7,500店舗以上を展開し、デイリークイーンは米国、カナダ、その他18か国に6,000店舗以上を展開しています。

世界の乳製品不使用アイスクリーム市場動向

健康への影響に対する意識の高まり、乳糖不耐症の増加、植物ベースの食事の採用の増加、消費者の多忙なライフスタイルにより、植物ベースのアイスクリームや非乳製品代替品の需要が高まっています。

  • ビーガニズムやベジタリアンなどの植物ベースの食事は、世界的に動向になりつつあります。 2022年には、回答した18歳から64歳までのドイツの消費者の約3%がビーガン食を実践していました。ブラジル、中国、メキシコ、米国では、回答者の2%~6%がビーガンでした。
  • フレキシタリアン、乳糖不耐症、または厳格なビーガンの人口の増加により、乳製品不使用アイスクリームがアメリカや欧州の消費者の間で人気を集めています。 2022年、米国の乳製品不使用アイスクリーム部門は、2021年と比較して11.98%の成長を記録しました。この成長は、肥満の影響についての意識の高まりに起因しており、これが乳製品不使用アイスクリームの嗜好と消費の増加につながっています。-脂肪または脂肪の少ない食品。この地域では、2020年に肥満率が11.98%増加しました。カナダでは、カナダ成人の肥満率は女性より男性の方が高くなっています(それぞれ28.0%対24.7%)。
  • 世界的に、消費者は栄養の選択についてますます意識を高めています。彼らの多忙なライフスタイルのため、購入の決定は製品の栄養価に依存しており、それが世界中で植物ベースのアイスクリームの需要を押し上げています。消費者、特に牛乳にアレルギーのある消費者は、植物ベースの乳製品を摂取することに熱心です。たとえば、牛乳アレルギーは、幼児によく見られる食物アレルギーの1つです。日本の消費者の多くも乳糖不耐症で、牛乳や乳製品を摂取しません。 2022年の時点で、オーストラリアでは約50人に1人の乳児と幼児に牛乳に対するアレルギーの兆候が見られました。したがって、植物由来の乳製品の需要は徐々に増加しました。乳製品不使用アイスクリームの一人当たりの消費量は、2023年から2024年にかけて世界で13.27%増加しました。

乳製品不使用アイスクリーム業界の概要

乳製品不使用アイスクリーム市場はかなり統合されており、上位5社が80.10%を占めています。この市場の主要企業は、Danone SA、Oatly Group AB、Oregon Ice Cream Company、Unilever PLC、Van Leeuwen Ice Creamです(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートの提供

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 一人当たりの消費量
  • 原材料・商品の製造
    • 乳製品代替品-原料生産
  • 規制の枠組み
    • オーストラリア
    • カナダ
    • ドイツ
    • メキシコ
    • 英国
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション(金額・数量別市場規模、2029年までの予測、および成長見通しの分析を含む)

  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • 専門小売店
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他(ウェアハウスクラブ、ガソリンスタンド等)
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 流通チャネル別
      • オーストラリア
    • 欧州
      • 流通チャネル別
      • ベルギー
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • 流通チャネル別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
    • 北米
      • 流通チャネル別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、中核事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品とサービス、および最近の動向の分析を含む)。
    • Danone SA
    • Nadamoo
    • Oatly Group AB
    • Oregon Ice Cream Company
    • The Brooklyn Creamery
    • Tofutti Brands Inc.
    • Unilever PLC
    • Van Leeuwen Ice Cream
    • WildGood

第7章 CEOへの主戦略的な質問

第8章 付録

目次
Product Code: 67366

The Non-dairy Ice Cream Market size is estimated at USD 1.58 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.97 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.45% during the forecast period (2024-2029).

Non-dairy Ice Cream - Market

Significant sales through supermarkets and online stores are boosting the segment sales through off-trade channel

  • There was a huge demand for consumers to purchase more plant-based ice cream through retail groceries (off-trade) in 2020, with an increase of 15.68%. The non-dairy ice cream showed an overall growth rate of 50.51% in 2023 compared to 2020. This illustrates a sustained increase over recent years and demonstrates the incredible opportunities available for brands in every part of the store and across online platforms.
  • However, the region does not have a considerable market for the on-trade channel and is at an underdeveloped stage in the region. Consumers eat plant-based dairy in a definite amount, and they prefer to eat at home and are less likely to eat from a restaurant or foodservice outlet. Numerous industries are being impacted by the shift in consumer preference toward conscious and healthy lifestyle habits as consumers attempt to find better alternatives for conventional products. The spread of vegan culture and the influence of social media are the key factors. Ubud, Indonesia, had the highest percentage of vegan-friendly restaurants as of April 2021, with approximately 38% of all restaurants based in the city offering vegan cuisine, followed by Edinburgh, Scotland (UK), with around 33%.
  • The online channel is expected to be the fastest-growing distribution channel in the off-trade segment. It is projected to register a CAGR of 18.25% during the forecast period. Convenience is the primary motivation for 61.1% of shoppers who have transitioned to shopping for more groceries online. This growth is due to the increasing number of smartphone users, which is expected to be 6.92 billion in 2023, i.e., 86.29% of the world's population.

Surging non-dairy ice cream consumption in North America and Europe is fueling the market

  • The non-dairy ice cream market experienced a growth rate of 17.7% in 2022 compared to 2021. Consumers' inclination toward health consciousness and increasing preference toward vegan-based products is driving the global non-dairy ice cream market.
  • North America dominates the non-dairy ice cream market. In 2022, the region accounted for 55.3% of the share, and the sales value of non-dairy ice cream is anticipated to grow by 33.5% in 2025. The surge in the popularity of plant-based ice cream can be attributed to burgeoning consumer interest in dairy-free desserts and the significant improvement in vegan ice cream offerings in terms of accessibility, texture, and flavor.
  • Europe is the second leading region for the sales of non-dairy ice cream. In Europe, the number of vegans is growing, and more than half of the population wants to reduce meat consumption, considering themselves flexitarian. As of 2021, 2.6 million consumers in the region were vegans, representing 3.2% of the population. Nearly 75 million European consumers purchased vegan food in the same year. As a result, the total sales value of non-dairy ice cream in Europe increased from USD 378.1 million in 2021 to USD 479.02 million in 2022.
  • As the number of ice cream parlors increases globally, the demand for non-dairy ice cream is anticipated to grow during the forecast period. Baskin-Robbins, Dairy Queen, Haagen-Dazs, and Wall's are some major non-dairy ice cream outlets operating worldwide. Baskin-Robbins is the world's largest chain of vegan ice cream specialty shops. As of 2022, it had more than 7,500 stores located in around 50 countries, while Dairy Queen had more than 6,000 outlets located in the United States, Canada, and 18 other countries.

Global Non-dairy Ice Cream Market Trends

The increasing awareness of health consequences, rise in lactose intolerance, growing adoption of plant-based diets, and busy lifestyles of consumers are driving the demand for plant-based ice cream and non-dairy alternatives

  • A plant-based diet, such as veganism and vegetarianism, is becoming a growing trend globally. In 2022, around 3% of responding German consumers between 18 and 64 followed a vegan diet. In Brazil, China, Mexico, and the United States, between 2% and 6% of respondents were vegan.
  • Non-dairy ice creams are gaining popularity among American and European consumers because of the rise in the population who are flexitarian, lactose-intolerant, or strict vegan. In 2022, the non-dairy ice cream segment of the United States witnessed a growth of 11.98% compared to 2021. The growth is attributed to the rising awareness about the consequences of obesity, which is leading to an increased preference for and consumption of non-fat or less-fat food products. The region observed growth in its obesity by 11.98% in 2020. In Canada, obesity rates in Canadian adults are higher in men than women (28.0% versus 24.7%, respectively).
  • Globally, consumers are becoming increasingly aware of their nutritional choices. Owing to their busy lifestyles, their purchasing decision is dependent on the nutritional value of the product, which is driving the demand for plant-based ice cream worldwide. Consumers, especially those allergic to milk, are keen to consume plant-based milk products. For example, cow milk allergy is one of the common food allergies in young children. Many Japanese consumers are also lactose-intolerant and do not consume milk or milk products. As of 2022, in Australia, around 1 in 50 babies and young children showed signs of an allergy to cow's milk. Thus, the demand for plant-based dairy products increased gradually. The per capita consumption of non-dairy ice cream grew by 13.27% globally during 2023-2024.

Dairy Free Ice Cream Industry Overview

The Non-dairy Ice Cream Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 80.10%. The major players in this market are Danone SA, Oatly Group AB, Oregon Ice Cream Company, Unilever PLC and Van Leeuwen Ice Cream (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Per Capita Consumption
  • 4.2 Raw Material/Commodity Production
    • 4.2.1 Dairy Alternative - Raw Material Production
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Australia
    • 4.3.2 Canada
    • 4.3.3 Germany
    • 4.3.4 Mexico
    • 4.3.5 United Kingdom
    • 4.3.6 United States
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Off-Trade
      • 5.1.1.1 Convenience Stores
      • 5.1.1.2 Online Retail
      • 5.1.1.3 Specialist Retailers
      • 5.1.1.4 Supermarkets and Hypermarkets
      • 5.1.1.5 Others (Warehouse clubs, gas stations, etc.)
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 By Distribution Channel
      • 5.2.1.2 Australia
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 By Distribution Channel
      • 5.2.2.2 Belgium
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Germany
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Netherlands
      • 5.2.2.7 Spain
      • 5.2.2.8 United Kingdom
      • 5.2.2.9 Rest of Europe
    • 5.2.3 Middle East
      • 5.2.3.1 By Distribution Channel
      • 5.2.3.2 Saudi Arabia
      • 5.2.3.3 United Arab Emirates
    • 5.2.4 North America
      • 5.2.4.1 By Distribution Channel
      • 5.2.4.2 Canada
      • 5.2.4.3 Mexico
      • 5.2.4.4 United States

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Danone SA
    • 6.4.2 Nadamoo
    • 6.4.3 Oatly Group AB
    • 6.4.4 Oregon Ice Cream Company
    • 6.4.5 The Brooklyn Creamery
    • 6.4.6 Tofutti Brands Inc.
    • 6.4.7 Unilever PLC
    • 6.4.8 Van Leeuwen Ice Cream
    • 6.4.9 WildGood

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DAIRY AND DAIRY ALTERNATIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms