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市場調査レポート
商品コード
1435953

通信運用管理:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Telecom Operations Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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通信運用管理:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

通信運用管理市場規模は2024年に776億5,000万米ドルと推定され、2029年までに1,097億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.16%のCAGRで成長します。

電気通信運用管理- 市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生により、何百万人もの従業員や学生が自宅待機となったため、通信会社はネットワーク上の帯域幅需要の30%~40%の増加に対応するための運用を適切に準備する必要があります。 FieceTelecomによると、コロナウイルスのパンデミックにより、あらゆる規模の企業がデジタル変革計画を加速させています。すでにデジタルトランスフォーメーションとクラウド戦略の導入に取り組んでいた企業は、パンデミックの最初の数週間でよりよく生き残ることができました。 Verizon Businessの調査結果は、回答者の43%が現在デジタルおよび関連テクノロジーを通じてビジネスを拡大することを計画しているなど、いくつかの点を反映しています。また、30%は製品やサービスをデジタルで提供するための新しい方法をすでに追加しています。

主なハイライト

  • 電気通信業界は、世界のデジタル化の主要な推進力であると同時に、市場環境の大規模な変化を目の当たりにしている業界としても、デジタル変革を積極的に採用している業界の1つとみなされています。
  • 電気通信業界による相互運用性とテクノロジーへの投資は、世界経済を通じた資本の流れと情報のパラダイムシフトを強化するとともに、業界全体に全く新しいビジネスモデルの出現のための基礎を提供しました。帯域幅の需要が急速に高まり、モバイルインターネットユーザーの数が増加する中、通信サービスプロバイダーは高度で革新的なソリューションを提供するために進化しています。
  • また、レガシーネットワークは、5Gネットワークのインフラストラクチャ要件の増大と相まって複雑な環境を生み出し、通信サービスプロバイダー(CSP)にとって困難となっています。したがって、電気通信における技術的に高度な運用支援システムの導入の必要性が高まっています。
  • 低コストのデータおよび音声サービスに対するニーズが高まり続けているため、市場の成長が促進されています。これは、サービスプロバイダーにとって、卸売価格でMNOからネットワークサービスを購入し、MNOよりも低い料金でバンドルサービスとして販売することを奨励しています。
  • ほとんどの企業組織がマルチベンダー、マルチクラウド構成になっているため、ネットワークアーキテクチャの複雑さが増しており、調査対象の市場はさらに拡大しています。さらに、これらの組織は限られたリソースで需要に応え、変更プロセスを合理化することを目指しているため、より柔軟で適応性のあるネットワークアーキテクチャが必要です。
  • さらに、クラウド、マシンツーマシン(M2M)トランザクション、モバイルマネーなどのサービスの増加により、予測期間中に通信運用管理の需要がさらに増大すると予想されます。
  • さらに、企業がモバイル化を進め、従業員のやり取りや使いやすさを向上させるためにBYODなどの新しい概念を採用するにつれ、高速で高品質のネットワークを提供することが不可欠になっています。組織は、業務にBYODを積極的に採用し、それによって予測期間中の市場の成長を促進することを楽しみにしています。

通信運用管理市場動向

クラウドは大幅な成長を遂げると予想される

  • 世界中の通信会社は、新しいサービス、収益機会、エクスペリエンスを推進するために、クラウドを中心とした変革の旅に乗り出しています。通信事業者は、クラウドネイティブでオープンなモジュラーソリューションをフルマネージドの高性能クラウドプラットフォームと組み合わせることで、その取り組みを加速できます。クラウドプロバイダーは、通信会社をサポートするためにいくつかの戦略的な地域に焦点を当てています。これらには、通信会社がビジネスサービスプラットフォームとして5Gを収益化できるよう支援すること、データドリブンエクスペリエンスを通じて顧客とのエンゲージメントを強化できるようにすること、コア通信システム全体での運用効率の向上を支援することなどが含まれます。
  • 2021年 10月、Dell Technologiesは、通信サービスプロバイダー(CSP)がオープンなクラウドネイティブネットワークの展開を加速し、新たな収益機会を創出できるよう、新しい通信ソフトウェア、ソリューション、サービスを導入しました。 Open RAN(ORAN)のような新しいテクノロジーにより、CSPは将来の成長をサポートするネットワークインフラストラクチャを導入するための幅広い選択肢を得ることができます。
  • Googleは、通信サービスプロバイダがAmdocsの市場をリードするポートフォリオをGoogle Cloud上で実行し、新しいデータ分析、サイト信頼性エンジニアリング、5Gエッジソリューションを企業顧客に提供できるようにするために、Amdocsとの提携を発表しました。 Amdocsは、Altice USAが、AmdocsとGoogle Cloudの共同市場開拓イニシアチブの一環として、Google Cloud上でAmdocsのデータおよびインテリジェンスシステムを稼働させたと発表しました。また、Netcrackerとの新たなパートナーシップにより、デジタルBSS/OSSおよびオーケストレーションスタック全体をGoogle Cloudにデプロイします。サービスプロバイダは、ミッションクリティカルなITアプリケーションをオンデマンドで拡張および購入し、無制限のGoogle Cloudリソースにアクセスし、所有コストを削減し、新しいサービスの可用性を加速できるようになりました。
  • 2021年 6月、AT&TはMicrosoftと提携して、5GモバイルコアネットワークをMicrosoft Azureのハイブリッドクラウドに移行しました。 MicrosoftはAT&Tの5Gコアを実行するAT&Tのネットワーククラウドプラットフォーム技術を買収します。この取引には、コンテナ化または仮想化されたネットワークサービスを実行するAT&Tエンジニアリングおよびライフサイクル管理ソフトウェアの購入も含まれます。
  • さらに、ZENIC ONE(UME)システムは初めて人工知能とビッグデータを統合し、ツールやアプリケーションによる管理と制御を追加しました。したがって、システムはデバイスから報告される動作に関する情報をリアルタイムで収集し、AIインテリジェントなビッグデータ分析を組み合わせてネットワークの動作状況を監視し、問題を迅速に特定してサービスを回復することで、O&M効率を大幅に向上させることができます。このような事例は、市場の成長に強力な推進力を与えると予想されます。
  • エリクソンによれば、世界のスマートフォン契約数は2021年に60億を超え、今後数年間でさらに数億件増加すると予想されています。このユーザーの増加は、予測期間にわたって市場の成長を促進します。さらに、デジタル・インディア・イニシアティブなどの取り組みにより、通信運用におけるクラウド・プラットフォームの統合またはクラウド・ベースのモデルが向上し、市場の成長を促進すると予想されます。

北米が大きなシェアを握ると予想される

  • 北米は事業運営ソリューションに対する多額の支出があるため、調査対象の通信運用管理市場で大きなシェアを占めると予想されます。さらに、この地域の電気通信は通信プロバイダー間の激しい競合により高度に発展しており、この地域の電気通信分析市場はさらに拡大すると予想されています。顧客サポートに使用されるITインフラストラクチャとテクノロジーの継続的な進歩、多数の市場ベンダー、日常業務およびヘルプデスクソフトウェアの管理における熟練した技術的専門知識の利用しやすさが、通信運用管理市場の成長地域に貢献しています。
  • 市場にはいくつかの新しいプレーヤーが登場し、市場の成長をさらに推進しています。たとえば、Adani Groupは2022年 7月に携帯電話通信分野への参入を確認し、2022年に展開する予定です。同社は、市場への計画的な拡大の一環として、オーストラリアで3つの新しいワイヤレスサービスプロバイダーをリリースする予定です。同社はこの分野に参入した最初のインド企業の1つとなった。同グループはまた、北米市場に10億米ドルを投資することも提案しています。
  • さらに、消費者行動の変化、モバイルインターネットとスマートフォンの普及、手頃な価格の向上、地域に関連したコンテンツの入手可能性の増加により、eコマース、金融サービス、ビデオ、そしてソーシャルメディア。その結果、北米では通信運用管理の需要が増加傾向にあります。
  • コネクテッドデバイスやモバイルデバイスの大幅な増加により、ネットワークサービスの強化に対する需要が高まっています。北米は常にテクノロジー導入の最前線に位置してきたため、この地域ではコネクテッドデバイスが最大限に導入されました。
  • たとえば、Cisco Systemsによると、北米の1人当たりのデバイスと接続の平均数は、2018年には8.2でしたが、2023年までには13.4に達すると予想されており、これは世界のどの地域の中でも最高です。このような動向は、地域市場の成長の主要な推進力として機能すると予想されます。
  • さらに、IoT、マルチクラウド環境、AIなどの技術の進歩により、ネットワークアーキテクチャの複雑さが増します。 GSMAによると、北米におけるIoT接続の数は、2019年の28億から2025年には54億に達すると予想されています。したがって、これらのテクノロジーの導入により、柔軟で適応性のあるネットワークアーキテクチャに対する需要が高まり、市場の成長を促進しています。地域の。

通信運用管理業界の概要

通信運用管理市場は競争が激しく、細分化されています。これは、IBM Corporation、Oracle Corporation、Telefonaktiebolaget LM Ericsson、Hewlett Packard Enterprise Development LP、Nokia Corporationなどの重要な企業の存在によるものです。著名な企業は、市場シェアを拡大するために提携を締結し、革新的なソリューションを発表しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替製品の脅威
  • COVID-19感染症が市場に与える影響の評価
  • 業界の使用例

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 運用コストと複雑さの増大
  • 市場の課題
    • 効率的なシステムインテグレーターの不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • タイプ別
    • ソフトウェア
      • ネットワーク管理
      • 顧客と製品の管理
      • 収益管理
      • 在庫管理等
    • サービス
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • Oracle Corporation
    • Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • Nokia Corporation
    • Amdocs Inc.
    • Netcracker Technology Corp
    • Cisco Systems Inc.
    • Accenture PLC
    • SAP SE
    • NEC Corporation
    • Comarch SA
    • ZTE Corporation
    • ServiceNow Inc.
    • TATA Consultancy Services Limited

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 71485

The Telecom Operations Management Market size is estimated at USD 77.65 billion in 2024, and is expected to reach USD 109.72 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.16% during the forecast period (2024-2029).

Telecom Operations Management - Market

With the outbreak of COVID-19, telecom companies should be well equipped to handle the operations for meeting the 30% to 40% increase in bandwidth demand on their networks as millions of employees and students became homebound. According to FieceTelecom, the coronavirus pandemic has pushed companies of all sizes to accelerate their digital transformation plans. The companies that had already engaged in the adoption of digital transformation and cloud strategies were better able to sustain in the first few weeks of the pandemic. Verizon Business' survey results echoed some of the points, including 43% of the respondents now planning to expand their businesses through digital and related technologies. Also, 30% have already added new methods for delivering their products and services digitally.

Key Highlights

  • The telecommunications industry is regarded as one of the significant adopters of digital transformation, both as a key driver of worldwide digitization and as an industry witnessing a large-scale change in its market environment.
  • Investment by the telecommunications industry in interoperability and technology has reinforced a paradigm shift in capital flows and information through the global economy while providing the building blocks for the emergence of entirely new business models across industries. With the rapidly growing demand for bandwidth and the increasing number of mobile Internet users, communication service providers are evolving to offer advanced and innovative solutions.
  • Also, legacy networks, combined with the growing infrastructure requirements for 5G networks, have created a complex environment, making it challenging for communication service providers (CSPs). Hence, the need for the adoption of technologically advanced operations support systems in telecommunications is increasing.
  • The continuously growing need for low-cost data and voice services is boosting the market growth. This is encouraging the service providers, who purchase the network services from the MNOs at wholesale rates and sell these as bundled services at lower rates than those of MNOs.
  • The market studied is augmented by the increasing complexity in network architectures, as most enterprise organizations have multi-vendor, multi-cloud configurations. Furthermore, as these organizations aim to meet the demand with limited resources and streamline their change processes, they require more flexible and adaptable network architectures.
  • In addition, the increasing number of services such as cloud, Machine to Machine (M2M) transactions, and mobile money are further expected to augment demand for telecom operations management over the forecast period.
  • Furthermore, with businesses going mobile and adopting new concepts like BYOD to increase employee interaction and ease of use, it has become essential to provide a high speed and quality network. The organizations are looking forward to adopting BYOD aggressively in their operations, thereby fueling the market growth over the forecast period.

Telecom Operations Management Market Trends

Cloud is Expected to Witness Significant Growth

  • Telecom companies worldwide are embarking on transformation journeys centered on the cloud to drive new services, revenue opportunities, and experiences. The telecom operators can accelerate the journey by combining their cloud-native, open and modular solutions with the fully managed, high-performing Cloud platform. Cloud providers are focusing on some strategic regions to support telecommunications companies. These include helping telecommunications companies monetize 5G as a business services platform, empowering them to engage their customers through data-driven experiences better, and assisting them in improving operational efficiencies across core telecom systems.
  • In Oct 2021, Dell Technologies introduced new telecom software, solutions, and services to help communications service providers (CSPs) accelerate their open, cloud-native network deployments and create new revenue opportunities. New technologies like Open RAN (ORAN) give CSPs a broader set of options for deploying network infrastructure to support future growth.
  • Google announced a partnership with Amdocs to enable communications service providers to run Amdocs' market-leading portfolio on Google Cloud and to deliver new data analytics, site reliability engineering, and 5G edge solutions to enterprise customers. Amdocs announced that Altice USA had gone live with Amdocs data and intelligence systems on the Google Cloud as part of the Amdocs and Google Cloud joint go-to-market initiative. Also, a new partnership with Netcracker to deploy its entire Digital BSS/OSS and Orchestration stack on Google Cloud. Service providers can now scale and purchase their mission-critical IT applications on-demand, access unlimited Google Cloud resources, reduce ownership costs, and accelerate new services' availability.
  • In June 2021, AT&T partnered with Microsoft to shift its 5G mobile core network to Microsoft Azure's hybrid cloud. Microsoft is acquiring AT&T's Network Cloud platform technology that runs AT&T's 5G core. The deal also involves buying AT&T engineering and lifecycle management software that runs containerized or virtualized network services.
  • Moreover, the ZENIC ONE (UME) system integrates Artificial Intelligence and Big Data for the first time to add management and control with tools and applications. Therefore, the system can collect the information related to the operation reported by the device in real-time and combine AI intelligent big data analysis to monitor the network operation status, promptly pinpoint problems and recover services, thus significantly improving the O&M efficiency. Such instances are expected to provide a strong impetus for market growth.
  • As per Ericsson, the number of smartphone subscriptions worldwide surpassed six billion in 2021 and is expected to grow further by several hundred million in the next few years. This increase in users will drive market growth over the forecasted period. Additionally, initiatives such as the Digital India initiative are expected to uplift the cloud platform integration or cloud-based model in telecom operation that will drive the market growth.

North America is Expected to Hold Significant Share

  • North America is anticipated to occupy a significant share in the telecom operations management market studied, owing to the region's high expenditure on business operation solutions. Besides, telecommunications in the region is highly developed with intense competition among the communication providers, which is expected further to boost the market for telecom analytics in the region. The continuous advancements in IT infrastructure and technology used for customer support, a significant number of market vendors, and the accessibility of proficient technical expertise in managing the daily operations and helpdesk software contribute toward the telecom operations management market growth region.
  • The market is witnessing several new players, further driving the market growth. For instance, in July 2022, Adani Group confirmed its entry into the cellular telecom space and will do so with a rollout in 2022. The company is expected to release three new wireless service providers in Australia as part of its planned expansion into the market, making it one of the first Indian firms to enter this area. The group has also proposed to invest USD 1 billion in the North American market.
  • Furthermore, the shift in consumer behavior, along with rising mobile internet adoption and smartphone, improved affordability, and the increasing availability of locally relevant content, has led to a boom in mobile services across areas such as e-commerce, financial services, video, and social media. As a result, the demand for telecom operations management has been witnessing an upward trend in North America.
  • Substantial growth in connected and mobile devices is spurring the demand for enhanced network services. Since North America has always remained at the forefront of technology adoption, the region witnessed the maximum adoption of connected devices.
  • For instance, according to Cisco Systems, the average number of devices and connections per capita in North America stood at 8.2 in 2018 and is expected to reach 13.4 by 2023, which is the highest amongst any other region globally. Such trends are expected to act as major drivers for growth in the regional market.
  • Further, deploying technological advancements, such as IoT, multi-cloud environments, or AI, increases network architectures' complexity. According to the GSMA, the number of IoT connections in North America is expected to reach 5.4 billion in 2025, compared to 2.8 billion in 2019. Hence, deploying these technologies is increasing the demand for flexible and adaptable network architectures, thereby fueling the market growth in the region.

Telecom Operations Management Industry Overview

The Telecom Operations Management Market is highly competitive and fragmented. This is due to the presence of significant players such as IBM Corporation, Oracle Corporation, Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Hewlett Packard Enterprise Development LP, Nokia Corporation, etc. The prominent companies are entering into collaborations and are launching innovative solutions to increase their market share.

  • February 2022 - Telecom Egypt and Grid Telecom have signed a strategic MoU for new subsea cable options between Greece and Egypt. The two companies will explore connectivity options between Greece and Egypt, as well as the use of Telecom Egypt's and Grid Telecom's networks and international footprint through interconnectivity to neighboring countries.
  • September 2021 - Vodafone in Oman has signed an agreement with Ericsson to deploy, operate and maintain a new 4G and 5G core and radio access (RAN) greenfield network. Ericsson will supply a complete core network solution based on Ericsson Cloud Core, Cloud VoLTE, and NFVI, as well as an end-to-end transport network solution.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Denition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.4 Industry Use Cases

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Operational Costs and Complexity
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Shortage of Efficient System Integrators

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Software
      • 6.2.1.1 Network Management
      • 6.2.1.2 Customer and Product Management
      • 6.2.1.3 Revenue Management
      • 6.2.1.4 Inventory Management and Others
    • 6.2.2 Services
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • 7.1.5 Nokia Corporation
    • 7.1.6 Amdocs Inc.
    • 7.1.7 Netcracker Technology Corp
    • 7.1.8 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.9 Accenture PLC
    • 7.1.10 SAP SE
    • 7.1.11 NEC Corporation
    • 7.1.12 Comarch SA
    • 7.1.13 ZTE Corporation
    • 7.1.14 ServiceNow Inc.
    • 7.1.15 TATA Consultancy Services Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS