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市場調査レポート
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1435904

コグニティブオペレーション:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Cognitive Operations - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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コグニティブオペレーション:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コグニティブオペレーション市場規模は、2024年に175億9,000万米ドルと推定され、2029年までに375億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024~2029年)中に16.38%のCAGRで成長します。

コグニティブオペレーション- マーケット

主なハイライト

  • 組織は、そのスケーラビリティ、低コスト、導入の容易さのため、重要なビジネスアプリをクラウドに移行しています。予測分析スキルは、クラウドベースのテクノロジーを使用して、さまざまな企業アプリケーションに迅速に統合できます。これらの利点により、クラウドベースのコグニティブオペレーションソリューションの需要が高まる可能性があります。
  • テクノロジーが次のレベルに到達すると、ロボティックプロセスオートメーション(RPA)がコグニティブオペレーションと統合されます。コグニティブ RPAは、自然言語処理(NLP)、光学式文字認識(OCR)、および機械学習を使用して大量のデータを理解できるため、生産性、スケーラビリティ、および効率の向上を実現するために利用されます。コグニティブプロセスをRPAと統合すると、チャットボットは企業データを使用し、従来のエンタープライズシステムを操作することで、顧客や従業員からの複雑なリアルタイムのリクエストをより適切に管理できるようになります。
  • COVID-19感染症の流行は、地域社会や企業の生活に大きな変化をもたらしました。顧客の購買行動と需要の変化により、企業は競争力を維持するために自動化されたプロセスを採用するようになりました。eコマース業界でコグニティブコンピューティングを使用することにより、企業はブランドの好み、オンラインでの購入頻度、店内でのナビゲーションパターンなど、購入者の買い物行動を監視できます。同様に、業界に基づいてコグニティブソリューションをカスタマイズし、企業の拡大と収益創出を支援できます。
  • コグニティブオペレーションへの初期投資は高額です。これらのシステム用のソフトウェアを作成するには長い時間がかかり、熟練した開発チームが必要です。システムには、特定のジョブや手順を理解するために、大規模なデータセットを使用した広範で詳細なトレーニングが必要です。これらの要因により、企業はこれらのコグニティブオペレーションを採用することに簡単に納得せず、そのため市場の成長は遅れています。

コグニティブオペレーションの市場動向

大きく成長するIT・通信分野

  • コグニティブサービスは、通信バックオフィスを専門のカスタマーケアチームに変えるのに役立ちます。さらに、電気通信部門は、カスタマーケアボットによる自然言語の解釈とテキスト翻訳を自動化することで、重要な業務運営を改善できます。コグニティブネットワークオペレーションセンターと呼ばれることが多いインテリジェントネットワークオペレーションでは、人工知能(AI)、機械学習(ML)、および高度な分析を使用して、自己修復、自己最適化、および自律的なトランスポートネットワークをサポートします。
  • ITおよび通信業界では、コグニティブオペレーションソリューションを活用して、ユーザーネットワークが作成する大量のデータから貴重な洞察を抽出します。これにより、顧客エクスペリエンスが向上します。コグニティブサービスを使用すると、自然言語を理解してテキストを翻訳することで支援ロボットを自動化し、電気通信部門がその重要なビジネス機能をより適切に実行できるようになります。
  • 会話型AIのトップ企業の1つであるJio Haptikは、Microsoft Azure Cognitive Servicesを活用して、既存のヒンディー語会話型AIモデルの精度と効率を強化しています。この業界をリードするAI翻訳テクノロジーは、ヒンディー語、英語、さらにはヒングリ語でのエンドツーエンドの対話を可能にし、ユーザーがJio Mobilityのインテリジェント仮想アシスタントとチャットできるようにする重要なコンポーネントです。
  • サイバー攻撃の増加と、知識のあるサイバーセキュリティ人材の不足により、企業はデータ量の増加によるサイバーリスクと戦うためにコグニティブコンピューティングのような最新の技術を必要としています。認知アルゴリズムは、虚偽の情報や欺瞞的なデータを発見する技術的手段を提供することで、サイバー攻撃の防止に役立ちます。したがって、顧客は操作に対して脆弱になりません。
  • フォーブスは、年間のデータ生成がこれまで以上に急速に増加していると主張しています。 2025年までに、すべての人が毎秒 3.2 GBの情報を生成するようになります。世界中の総データ量は、わずか1年で64兆GBに達します。コグニティブオペレーションを導入した後、組織にはビジネス上の意思決定をより迅速かつ正確に行うための適切な知識が組み込まれます。

アジア太平洋は大幅な成長が見込まれる

  • アジア太平洋は、シンガポール、オーストラリア、中国、インドなどの国々でテクノロジーへの支出が増加しているため、データガバナンスが最も急速に成長している地域になると予測されています。中小規模の組織(SME)は、手頃な価格のデータ管理およびガバナンスのソリューションとサービスを必要としています。これは、この地域のコグニティブオペレーション市場のニーズを促進します。
  • この地域はスマート製造とデジタル化への投資をさらに進めており、コグニティブオペレーションの必要性が高まっています。コグニティブマニュファクチャリングの助けを借りて、企業は、設計から製造、保証サービスに至るまで、製品開発のすべての段階にわたって、品質に常に重点を置くことができます。
  • IBM Institute for Business Valueの調査によると、フォーチュン500企業は、在庫の置き間違いや、間違ったSKUとチャネルミックスの製造により、収益の2%から5%を失う可能性があります。企業は、規範的およびコグニティブなデジタルツインを開発する際に、サプライチェーンの生産性を10%~15%向上させ、付加価値のない作業を50%~60%削減し、混乱への対応時間を数日から数時間または分に短縮することができます。能力。

コグニティブオペレーション業界の概要

コグニティブオペレーション市場では一部のプレーヤーのみが自社の製品を活用しているため、適度な競合が存在します。ただし、調査期間中には大きな成長の可能性があります。これらのコグニティブオペレーションプロバイダーは、AIテクノロジーが統合された改良された製品をリリースし、その結果、非構造化データを使用する複雑なビジネスプロセスのコスト削減、顧客満足度の向上、精度の向上が実現します。ビジネスがデジタルテクノロジーに移行するにつれ、その拡張範囲はさらに広がります。この分野でサービスを提供している大手企業には、Micro Focus International Plc、Broadcom Corporation、IBM Corporation、VMware, Incなどが含まれます。

  • 2023年 3月- インシュアテックのスタートアップであるi3systemsは、Microsoft Azureと提携して、重要なBFSIプロセスに業界をリードするドキュメントおよびデータインテリジェンスの精度を提供しました。 Microsoft Azure Cognitive Visionを活用したi3systemsのドメイン固有 AIモデルは、医療保険会社と生命保険会社を支援しています。 i3systemのユーザーは、顧客のNPSが大幅に向上し、処理時間とコストが70%削減されたことに気づきました。
  • 2022年 10月-Tata Consultancy Servicesは、コグニティブビジネスオペレーションソリューションであるTCS Cognixを開始しました。これは、ビジネスプロセス管理、ITアプリケーションまたはソフトウェア、データセンター、サーバーを1つの製品に組み合わせた、AI主導の事前構築済みヒューマンマシンコラボレーションスイートです。 CFO向けのCOGNIZキャッシュフローコマンドセンターは、会社が受け取る金額に関するデータと、支払いトラブルが含まれる顧客の予測を提供します。
  • 2022年 8月-Operaizeは製造業界のSAP PartnerEdgeプログラムに参加し、クラウドでのAIベースの生産計画とスケジューリングのイノベーションを加速します。 Operaizeは、AIベースの生産計画およびスケジューリングソリューションであるCognitive Operationsを、SAP ERP Central Component(SAP ECC)およびSAP S/4HANA内の生産計画コンポーネントと統合します。このソリューションは、人工知能を使用して速度と精度を達成しながら、同時に複雑さを管理することで顧客価値を推進します。これは、顧客がオペレーショナルエクセレンスを新たな高みに引き上げるのに役立ちます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • クラウドベースのコグニティブ IT運用ソリューションの選択に向けた注目の高まり
    • 複雑なIT環境を監視する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • コグニティブオペレーション機能と現在のシステムの統合
    • スキルと専門知識の不足
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19症が業界に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 構成別
    • ソリューション
    • サービス
  • 導入モード別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 企業規模別
    • 大企業
    • 中小企業
  • 用途別
    • IT運用分析
    • アプリケーションのパフォーマンス管理
    • ネットワーク分析
    • セキュリティ分析
    • インフラストラクチャ管理
    • その他の用途
  • 業種別
    • BFSI
    • ヘルスケアとライフサイエンス
    • IT&テレコム
    • 小売とeコマース
    • その他の業界
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Broadcom Inc.
    • IBM Corporation
    • VMware, Inc.
    • Micro Focus International Plc
    • Splunk Inc.
    • HCL Technologies Limited
    • BMC Software, Inc.
    • New Relic, Inc.
    • CloudFabrix Software Inc.
    • Servicenow Inc.
    • Loom Systems Inc.
    • Dynatrace LLC
    • Interlink Software Services Ltd
    • DEVO Technology Inc.
    • Correlata Solutions Inc
    • ScienceLogic Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70783

The Cognitive Operations Market size is estimated at USD 17.59 billion in 2024, and is expected to reach USD 37.56 billion by 2029, growing at a CAGR of 16.38% during the forecast period (2024-2029).

Cognitive Operations - Market

Key Highlights

  • Organizations are moving their essential business apps to the cloud because of its scalability, lower cost, and ease of deployment. Predictive analytics skills can be swiftly integrated into a variety of corporate applications with the use of cloud-based technologies. These advantages likely increase demand for cloud-based cognitive operations solutions.
  • As the technology reaches the next level, Robotic Process Automation (RPA) integrates with Cognitive Operations. Cognitive RPA is utilized to produce higher productivity, scalability, and enhanced efficiency since it can use Natural Language Processing (NLP), Optical Character Recognition (OCR), and Machine Learning to make sense of masses of data. Integrating cognitive processes with RPA helps Chatbots better manage complicated, real-time requests from customers and employees by using company data and navigating legacy enterprise systems.
  • The Covid-19 outbreak brought a significant transformation in the lives of communities and businesses. Customer shopping behavior and demand changes urged companies to adopt automated processes to remain competitive. By using Cognitive Computing in the e-commerce industry, companies can monitor the shopping behavior of the buyers, like their brand preference, online purchase frequency, navigation pattern in the store, and so on. Similarly, based on the industry, cognitive solutions can be customized and help businesses expand and generate revenue.
  • The initial investment in cognitive operations is high. It takes a long time and requires skilled development teams to create the software for these systems. The systems need extensive, in-depth training with large data sets to understand specific jobs and procedures. Due to these factors, the companies are not easily convinced to adopt these cognitive operations, and thus, there is slow growth in the market.

Cognitive Operations Market Trends

IT and Telecommunication Segment to Grow Significantly

  • Cognitive services help to transform the telecom back offices into an expert customer care team. Further, the telecommunications sector can improve its essential business operations by automating customer care bots' interpretation of natural language and text translation. Intelligent network operations, often called a cognitive network operations center, use artificial intelligence (AI), machine learning (ML), and advanced analytics to support self-healing, self-optimized, and autonomous transport networks.
  • The IT and telecom vertical leverages cognitive operations solutions to extract valuable insights from the massive amounts of data user networks create. It thereby improves customer experience. Cognitive services enable the telecoms sector to perform its essential business functions better by automating assisting robots by understanding natural language and translating text.
  • One of the top conversational AI firms, Jio Haptik, is enhancing the accuracy and efficiency of its existing Hindi conversational AI models by leveraging Microsoft Azure Cognitive Services. This industry-leading AI translation technology enables end-to-end dialogues in Hindi, English, and even Hinglish and is a crucial component allowing users to chat with the Intelligent Virtual Assistants at Jio Mobility.
  • Due to the rise in cyberattacks, and the shortage of knowledgeable cybersecurity personnel, companies need contemporary techniques like cognitive computing to battle these cyber risks due to the growth in data volume. Cognitive algorithms will help prevent cyberattacks by offering a technical means of spotting false information and deceptive data. Hence customers will be less vulnerable to manipulation.
  • Forbes claims that annual data production is increasing more quickly than ever. Every person will generate 3.2 GB of information every second by 2025. The total data worldwide will reach 64 trillion GB in just one year. The organization will include proper knowledge to make business decisions more quickly and accurately after adopting cognitive operations.

Asia-Pacific is Expected to Witness Significant Growth

  • Asia-Pacific is projected to be the fastest-growing data governance region because of the rising spending on technology in countries like Singapore, Australia, China, and India. Small and medium-sized organizations (SMEs) need affordable data management and governance solutions and services. It drives the region's cognitive operations market need.
  • The region is further investing in smart manufacturing and digitization, driving the need for cognitive operations. With the help of cognitive manufacturing, businesses can maintain a laser-like focus on quality across all stages of a product's development, from design to production and warranty service.
  • According to research from the IBM Institute for Business Value, Fortune 500 businesses can lose between 2% and 5% of revenue due to misplacing inventory or manufacturing the wrong SKU and channel mix. Companies can increase supply chain productivity by 10% to 15%, decrease non-value-added work by 50% to 60%, and reduce their response time to disruptions from days to hours or minutes as they develop their digital twin, prescriptive and cognitive capabilities.

Cognitive Operations Industry Overview

Since only some players leverage their offerings in Cognitive Operations Market, there is moderate competition. However, there is vast potential for growth during the studied period. These Cognitive Operation providers release improved products with AI technology integrated, resulting in cost savings, more client satisfaction, and improved accuracy in complex business processes using unstructured data. As businesses shift to digital technologies, they include a wider scope of expansion. Some significant companies offering their services in this sector include Micro Focus International Plc, Broadcom Corporation, IBM Corporation, and VMware, Inc., among others.

  • March 2023- i3systems, an insurtech startup, partnered with Microsoft Azure to provide industry-leading document and data intelligence accuracy for critical BFSI processes. i3systems' domain-specific AI models backed by Microsoft Azure Cognitive Vision are helping health and life insurance companies. Users of i3systems noticed a considerable improvement in customer NPS and a 70% reduction in processing time and cost.
  • October 2022- Tata Consultancy Services launched TCS Cognix, the cognitive business operation solution. It is an AI-driven, pre-built human-machine collaboration suite that combines business process management, IT applications or software, data centers, and servers into a single offering. COGNIZ cash flow command center for CFO will provide data on how much money their firm will receive and a forecast of which customers they include payment troubles with.
  • August 2022- Operaize joins the SAP PartnerEdge program in the manufacturing industry to accelerate innovation for AI-based production planning and scheduling in the cloud. Operaize integrates its AI-based production planning and scheduling solution Cognitive Operations with the production planning component within SAP ERP Central Component (SAP ECC) and SAP S/4HANA. The solution drives customer value using artificial intelligence to achieve speed and accuracy while managing complexity at the same time. It helps customers to take their operational excellence to new heights.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Focus Toward Selection of Cloud-Based Cognitive IT Operations Solutions
    • 4.2.2 Rising Demand for Monitoring the Complex IT Environment
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Integration of Cognitive Operations Capabilities With the Present Systems
    • 4.3.2 Dearth of Skills and Expertise
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of Impact of Covid-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Solutions
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Deployment Mode
    • 5.2.1 Cloud
    • 5.2.2 On-Premises
  • 5.3 By Enterprise Size
    • 5.3.1 Large Enterprises
    • 5.3.2 Small and Medium-Sized Enterprises
  • 5.4 By Application**
    • 5.4.1 IT Operations Analytics
    • 5.4.2 Application Performance Management
    • 5.4.3 Network Analytics
    • 5.4.4 Security Analytics
    • 5.4.5 Infrastructure Management
    • 5.4.6 Other Applications
  • 5.5 By Industry Vertical
    • 5.5.1 BFSI
    • 5.5.2 Healthcare & Life Sciences
    • 5.5.3 IT & Telecom
    • 5.5.4 Retail & E-commerce
    • 5.5.5 Other Industry Verticals
  • 5.6 Geography
    • 5.6.1 North America
    • 5.6.2 Europe
    • 5.6.3 Asia-Pacific
    • 5.6.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles*
    • 6.1.1 Broadcom Inc.
    • 6.1.2 IBM Corporation
    • 6.1.3 VMware, Inc.
    • 6.1.4 Micro Focus International Plc
    • 6.1.5 Splunk Inc.
    • 6.1.6 HCL Technologies Limited
    • 6.1.7 BMC Software, Inc.
    • 6.1.8 New Relic, Inc.
    • 6.1.9 CloudFabrix Software Inc.
    • 6.1.10 Servicenow Inc.
    • 6.1.11 Loom Systems Inc.
    • 6.1.12 Dynatrace LLC
    • 6.1.13 Interlink Software Services Ltd
    • 6.1.14 DEVO Technology Inc.
    • 6.1.15 Correlata Solutions Inc
    • 6.1.16 ScienceLogic Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS