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市場調査レポート
商品コード
1630239

コグニティブサービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Cognitive Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 115 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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コグニティブサービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

コグニティブサービス市場は予測期間中に36.45%のCAGRで推移する見込みです。

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主なハイライト

  • チャットボットやバーチャルアシスタントなどの会話型AIソリューションの需要拡大により、企業は顧客エンゲージメントとサポートを向上させることができます。これらのソリューションは、NLPと機械学習アルゴリズムを使用して、顧客からの問い合わせを理解し、適切な応答を提供します。
  • コグニティブサービス市場は、組織が意思決定の精度を向上させ、複雑なタスクを自動化できるようにする自然言語処理、コンピュータ・ビジョン、音声認識、機械学習アルゴリズムに対する需要の高まりによって牽引されています。
  • さらに、さまざまな業界で自動化のニーズが高まっていることや、機械学習アルゴリズムのトレーニングに利用できるデータが増加していることも背景にあります。組織がプロセスを合理化し、コストを削減し、効率を向上させる方法を模索する中で、自動化の重要性はますます高まっています。自動化を採用する企業への期待は、より高いスピードで価値を得ることにシフトしています。したがって、業界全体で自動化が進む中、コグニティブサービス・プロバイダーは、よりスマートなアプリケーションを構築するために、より多くのAPIを開発するための牽引力となっています。
  • しかし、データのプライバシーとセキュリティに対する継続的な懸念が、市場の成長に課題となっています。組織が意思決定を行うためにAIや機械学習アルゴリズムに依存する傾向が強まる中、これらのアルゴリズムが安全であり、使用するデータが保護されていることを保証する必要性が高まっています。これは、機密情報が頻繁に処理されるヘルスケアや金融などの業界で特に重要です。
  • COVID-19パンデミックの影響は大きく、多くの組織がパンデミックがもたらした変化に対応してデジタルトランスフォーメーションの取り組みを加速させようとしています。このため、組織のタスクの自動化、顧客エンゲージメントの向上、意思決定の強化を支援するコグニティブサービス・ソリューションに対する需要が増加しました。

コグニティブサービス市場の動向

IT・通信セグメントが大きく成長

  • 情報技術(IT)・通信産業は、世界的にコグニティブサービスの成長に大きく貢献しています。これらの業界は、コグニティブサービスの開発、展開、普及に必要なインフラやプラットフォームを提供しています。
  • IT企業は、コグニティブサービスをサポートするさまざまなソフトウェアおよびハードウェア・ソリューションの展開に関与しています。これらの企業は、膨大な量のデータを分析し、意味のある洞察を提供できる高度な人工知能や機械学習アルゴリズムを開発しています。例えば、IBM、マイクロソフト、グーグル、アマゾンなどのIT企業は、コグニティブサービスに多額の投資を行っており、自然言語処理、画像・音声認識、意思決定アルゴリズムのためのクラウドベースのプラットフォームを提供しています。
  • さらに、データ・ストレージ・センターにおけるビッグ・データの量は、その複雑さに加えて急速に増加しており、データ・ストレージの最適化、セキュリティの強化、ビジネス上の意思決定の迅速化に役立つことから、コグニティブサービスの導入につながっています。シスコシステムズによると、この量は2018年に124エクサバイトに達し、2021年には403エクサバイトに達すると推定されています。
  • 多くのIT・通信企業がコグニティブサービスを採用し、顧客エンゲージメントの向上、オペレーションの最適化、ネットワーク・インフラの開発、他社に対する競争力の獲得に取り組んでいます。例えば、2022年10月、エリクソンとオマーンのボーダフォンは、複数の領域にわたる通信会社のネットワーク・インフラ開発を強化するために提携しました。この提携により、エリクソンはAIベースのコグニティブソフトウェア・ソリューションをネットワーク最適化のために提供し、データ主導の意思決定を簡素化し、ボーダフォンのゼロタッチ・オペレーション(ZTO)導入をサポートします。

欧州は大きな成長が見込まれる

  • コグニティブサービスの採用と利用は、地域全体で急速に拡大しています。現在、北米がコグニティブサービスの主要市場シェアを占めています。同地域の成長の背景には、研究開発投資の増加、クラウドベースのサービスの採用、スマートデバイスやIoT対応技術の普及があります。
  • コグニティブサービスにおける北米の優位性は、主に人工知能、機械学習、自然言語処理などの新技術や新興技術の採用が多いことによる。また、この地域にはコグニティブサービスに多額の投資を行っている大手テクノロジー企業が複数あり、市場の革新と成長を促進しています。
  • 例えば、マイクロソフトは2022年5月、人工知能(AI)研究のOpenAI Inc.との長年にわたる関係を拡大し、Azure Cognitive Servicesのサービスを開始しました。このサービスにより、開発者はGPT-3ベースシリーズ、Codexシリーズ、エンベッディングモデルなど、OpenAIのさまざまなAIモデルに限定的にアクセスできるようになります。
  • さらに、この地域には多数の中小企業、新興企業、研究機関が存在するため、コグニティブサービスの革新と実験のための肥沃な土壌が形成されています。

コグニティブサービス産業の概要

コグニティブサービス市場は、マイクロソフト、グーグル、AWSを含む少数の主要企業が市場に存在するため、集中傾向にあります。これらの企業は、さまざまな産業向けのコグニティブサービスを改善し、市場の優位性を維持するための研究開発に高度に投資しています。

2023年1月、Vingroupが支援するAIヘルスケア・ソフトウェア企業VinBrainは、Microsoft Corporationと協業しました。プレスリリースによると、この協業はAIヘルスケアの3つの分野(データ共有、製品間の検証、研究開発)に取り組みます。協業の一環として、ヴィンブレインはAzure Cognitive Services for Computer Visionを利用し、マイクロソフトの最新のコンピュータビジョンモデル「Florence」を含む新しいディープラーニングモデルを検証します。

2022年11月、マイクロソフト株式会社は、コンピュータビジョンAPIを試すために、Vision Studioと呼ばれる開発者向けの新しいユーザーインターフェース(UI)を導入しました。これはマイクロソフトがAzureで提供しているCognitive Servicesの一部です。このAPIは、メディアを処理して情報を返すための高度なアルゴリズムへのアクセスを提供します。AzureのComputer Visionアルゴリズムは、メディア資産をアップロードするか、メディア資産のURLを指定することで、入力やユーザーの選択に基づいて、ビジュアルコンテンツをさまざまに分析できます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場洞察

  • 市場促進要因
    • よりスマートなアプリケーションを構築するためのインテリジェントAPIの採用拡大
    • データ量の増加と複雑化
  • 市場抑制要因
    • 実装に伴う高コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • IT・通信
    • 小売
    • ヘルスケア
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Attivio, Inc.
    • Enterra Solutions LLC
    • Google LLC
    • IBM Corporation
    • Infosys Limited
    • Microsoft Corporation
    • Nokia Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • Tata Consultancy Services Limited
    • Wipro Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 65327

The Cognitive Services Market is expected to register a CAGR of 36.45% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Growth in the demand for conversational AI solutions, such as chatbots and virtual assistants, can help organizations improve customer engagement and support. These solutions use NLP and machine learning algorithms to understand customer inquiries and provide relevant responses.
  • The cognitive services market is driven by the increasing demand for natural language processing, computer vision, speech recognition, and machine learning algorithms that allow organizations to improve the accuracy of decision-making and automate complex tasks.
  • Furthermore, the growing need for automation in various industries and the increasing data availability for training machine learning algorithms. Automation is becoming increasingly important as organizations look for ways to streamline processes, reduce costs, and improve efficiency. The expectations of the companies from adopting automation are shifting towards getting value at a higher speed. Hence, with the increasing automation across industries, cognitive service providers are gaining traction for developing more APIs to build smarter applications.
  • However, the ongoing concern over data privacy and security is challenging market growth. As organizations increasingly rely on AI and machine learning algorithms to make decisions, there is a growing need to ensure that these algorithms are secure and that the data they use is protected. This is particularly important in industries such as healthcare and finance, where sensitive information is frequently processed.
  • The impact of the COVID-19 pandemic was significant, with many organizations looking to accelerate their digital transformation efforts in response to the changes brought on by the pandemic. This led to an increase in demand for cognitive services solutions that helped organizations automate tasks, improve customer engagement, and enhance decision-making.

Cognitive Services Market Trends

IT and Telecommunication Segment to Grow Significantly

  • The information technology (IT) and telecommunications industries significantly contribute to the growth of cognitive services globally. These industries provide the necessary infrastructure and platforms for developing, deploying, and disseminating cognitive services.
  • IT companies are involved in the deployment of various software and hardware solutions that support cognitive services. They are developing advanced artificial intelligence and machine learning algorithms that can analyze vast amounts of data and provide meaningful insights. For example, IT companies like IBM, Microsoft, Google, and Amazon are investing heavily in cognitive services, offering cloud-based platforms for natural language processing, image and speech recognition, and decision-making algorithms.
  • Moreover, the volume of big data in data storage centers is rapidly increasing in addition to its complexity leading to the adoption of cognitive services, as it helps optimize data storage, enhanced security, and accelerate business decision-making. According to Cisco Systems, this volume reached 124 Exabytes in 2018 and is estimated to reach 403 Exabytes by 2021.
  • Many IT and telecommunication companies are adopting cognitive services to improve customer engagement, optimize operations, develop network infrastructure, and gain a competitive edge over others. For instance, in October 2022, Ericsson and Vodafone in Oman partnered to empower the telecom company's network infrastructure development across multiple domains. With this partnership, Ericsson would provide AI-based Cognitive Software solutions for network optimization to simplify data-driven decisions and support Vodafone in implementing zero-touch operations (ZTO).

Europe is Expected to Grow Significantly

  • The adoption and usage of cognitive services are growing rapidly across the region. Currently, North America holds the major market share in cognitive services. The region's growth is attributed to increased investment in research and development, the adoption of cloud-based services, and the growing popularity of smart devices and IoT-enabled technologies.
  • The dominance of North America in cognitive services is primarily due to the high adoption of new and emerging technologies such as artificial intelligence, machine learning, and natural language processing. The region is also home to several major technology companies that are heavily investing in cognitive services, driving innovation and growth in the market.
  • For instance, in May 2022, Microsoft Corporation launched a service for Azure Cognitive Services, expanding its long-running relationship with the artificial intelligence (AI) research outfit OpenAI Inc. The service will enable developers to gain limited access to a range of OpenAI's AI models, including the GPT-3 base series, Codex series, and embedding models.
  • Furthermore, the presence of a large number of small and medium-sized enterprises, startups, and research organizations in the region has created a fertile ground for innovation and experimentation with cognitive services.

Cognitive Services Industry Overview

The cognitive service market is inclined towards concentration with the presence of a few key players in the market, including Microsoft, Google, and AWS. These companies are highly investing in research and developments towards improving cognitive services for varied industries and continuing their market dominance.

In January 2023, AI healthcare software company VinBrain, a company backed by Vingroup, collaborated with Microsoft Corporation. As per the press release, the collaboration would work on three areas of AI healthcare: data sharing, cross-product validation, and R&D. As part of the collaboration, VinBrain would use Azure Cognitive Services for Computer Vision to validate new deep-learning models, including Microsoft's latest computer vision model called Florence.

In November 2022, Microsoft Corporation introduced a new User Interface (UI) for developers called Vision Studio to try its Computer Vision API. It is a part of Microsoft's Cognitive Services offering in Azure. The API provides access to advanced algorithms for processing media and returning information. Azure's Computer Vision algorithms can analyze visual content differently based on inputs and user choices by uploading a media asset or specifying a media asset's URL.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET INSIGHTS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Adoption of Intelligent APIs to Build Smarter Applications
    • 5.1.2 Increase in Data Volume and Complexity
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Cost Incorporated with the Implementation

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 Cloud
    • 6.1.2 On-Premise
  • 6.2 By Enterprise Size
    • 6.2.1 Small and Medium Emterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 IT and Telecommunication
    • 6.3.3 Retail
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Mexico
      • 6.4.4.3 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle-East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amazon Web Services, Inc.
    • 7.1.2 Attivio, Inc.
    • 7.1.3 Enterra Solutions LLC
    • 7.1.4 Google LLC
    • 7.1.5 IBM Corporation
    • 7.1.6 Infosys Limited
    • 7.1.7 Microsoft Corporation
    • 7.1.8 Nokia Corporation
    • 7.1.9 SAS Institute Inc.
    • 7.1.10 Tata Consultancy Services Limited
    • 7.1.11 Wipro Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET