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市場調査レポート
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1644308

コグニティブオペレーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Cognitive Operations - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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コグニティブオペレーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

コグニティブオペレーション市場規模は2025年に204億7,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは16.38%で、2030年には437億1,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 企業は、拡張性、低コスト、導入の容易さから、必要不可欠なビジネスアプリケーションをクラウドに移行しています。予測分析スキルは、クラウドベースのテクノロジーを利用することで、さまざまな企業アプリケーションに迅速に統合できます。このような利点により、クラウドベースのコグニティブオペレーション・ソリューションに対する需要が高まる可能性が高いです。
  • テクノロジーが次のレベルに到達すると、ロボティック・プロセス・オートメーション(RPA)がコグニティブオペレーションと統合されます。コグニティブRPAは、自然言語処理(NLP)、光学式文字認識(OCR)、機械学習を使用して大量のデータを理解することができるため、より高い生産性、スケーラビリティ、効率性の向上に活用されます。コグニティブプロセスをRPAと統合することで、チャットボットは企業データを使用し、レガシーな企業システムをナビゲートすることで、顧客や従業員からの複雑なリアルタイム要求をより適切に管理できるようになります。
  • COVID-19の発生は、地域社会や企業の生活に大きな変化をもたらしました。顧客の買い物行動や需要の変化は、競争力を維持するために自動化されたプロセスを導入するよう企業に促しました。eコマース業界でコグニティブコンピューティングを使用することで、企業は、ブランドの好み、オンラインでの購入頻度、店舗でのナビゲーション・パターンなど、購入者の買い物行動を監視することができます。同様に、業種に応じてコグニティブソリューションをカスタマイズし、ビジネスの拡大と収益創出に役立てることもできます。
  • コグニティブ事業への初期投資は高額です。これらのシステムのソフトウェアを作成するには長い時間がかかり、熟練した開発チームを必要とします。システムは、特定の業務や手順を理解するために、大規模なデータセットによる広範で綿密なトレーニングを必要とします。こうした要因から、企業はコグニティブオペレーションを採用することになかなか納得せず、市場の成長は鈍いです。

コグニティブオペレーションの市場動向

IT・通信セグメントが大きく成長

  • コグニティブサービスは、通信バックオフィスを専門家による顧客ケア・チームに変えるのに役立ちます。さらに、通信部門は、カスタマーケアボットの自然言語解釈やテキスト翻訳を自動化することで、本質的なビジネスオペレーションを改善することができます。コグニティブネットワーク・オペレーション・センターと呼ばれるインテリジェント・ネットワーク・オペレーションは、人工知能(AI)、機械学習(ML)、高度なアナリティクスを使用して、自己修復、自己最適化、自律的なトランスポート・ネットワークをサポートします。
  • IT・通信業界では、コグニティブオペレーション・ソリューションを活用することで、ユーザー・ネットワークが生み出す大量のデータから価値ある洞察を引き出すことができます。それによって顧客体験を向上させる。コグニティブサービスは、自然言語を理解しテキストを翻訳することでロボットを自動アシストすることで、電気通信セクターが本質的なビジネス機能をより良く実行できるようにします。
  • 会話AIトップ企業の1つであるJio Haptikは、Microsoft Azure Cognitive Servicesを活用することで、既存のヒンディー語会話AIモデルの精度と効率を高めています。この業界をリードするAI翻訳技術は、ヒンディー語、英語、さらにはヒングリッシュ語でのエンドツーエンドの対話を可能にし、ユーザーがJio Mobilityのインテリジェント・バーチャルアシスタントとチャットできるようにする重要な要素となっています。
  • サイバー攻撃が増加し、知識のあるサイバーセキュリティ担当者が不足しているため、企業はデータ量の増加により、これらのサイバーリスクと戦うためにコグニティブコンピューティングのような現代的な技術を必要としています。コグニティブアルゴリズムは、偽の情報や欺瞞的なデータを見抜く技術的手段を提供することで、サイバー攻撃を防ぐのに役立ちます。したがって、顧客は操作されにくくなります。
  • フォーブスは、年間データ量はかつてないほど急速に増加していると主張しています。2025年までに、一人当たり毎秒3.2GBの情報が生成されるといいます。世界のデータ総量は、わずか1年で64兆GBに達します。コグニティブオペレーションを採用することで、組織にはビジネス上の意思決定をより迅速かつ正確に行うための適切な知識が含まれるようになります。

アジア太平洋地域が著しい成長を遂げる見込み

  • アジア太平洋地域は、シンガポール、オーストラリア、中国、インドなどの国々でテクノロジーへの支出が増加しているため、データガバナンスが最も急成長している地域になると予測されています。中小企業は、手頃な価格のデータ管理とガバナンスのソリューションとサービスを必要としています。それがこの地域のコグニティブオペレーション市場のニーズを後押ししています。
  • 同地域では、スマート製造とデジタル化への投資がさらに進んでおり、コグニティブオペレーションのニーズを後押ししています。コグニティブマニュファクチャリングの支援により、企業は設計から生産、保証サービスに至るまで、製品開発の全段階にわたって品質にレーザーのように焦点を当てることができます。
  • IBM Institute for Business Valueの調査によると、フォーチュン500の企業は、在庫の置き間違いや間違ったSKUとチャネルミックスの製造により、収益の2%から5%を失う可能性があるといいます。企業は、デジタル・ツイン、プリスクリプティブ、コグニティブ能力を開発することで、サプライチェーンの生産性を10%から15%向上させ、非付加価値作業を50%から60%削減し、混乱への対応時間を数日から数時間、数分に短縮することができます。

コグニティブオペレーション業界の概要

コグニティブオペレーション市場では、一部のプレイヤーのみが自社製品を活用しているため、競合は緩やかです。しかし、調査期間中には大きな成長の可能性があります。これらのコグニティブオペレーション・プロバイダーは、AI技術を統合した改良型製品をリリースし、コスト削減、顧客満足度の向上、非構造化データを使用した複雑なビジネス・プロセスの精度向上を実現しています。ビジネスがデジタル技術にシフトするにつれて、拡大する範囲も広がっています。この分野でサービスを提供している重要な企業には、Micro Focus International Plc、Broadcom Corporation、IBM Corporation、VMware, Inc.などがあります。

  • 2023年3月-保険テックの新興企業であるi3systemsは、Microsoft Azureと提携し、重要なBFSIプロセスに業界をリードするドキュメントとデータインテリジェンスの精度を提供します。Microsoft Azure Cognitive Visionに支えられたi3systemsのドメイン固有のAIモデルは、医療保険会社や生命保険会社を支援しています。i3systemsのユーザーは、顧客NPSの大幅な改善と、処理時間とコストの70%削減に気づきました。
  • 2022年10月-タタ・コンサルタンシー・サービシズは、コグニティブビジネス・オペレーション・ソリューションであるTCS Cognixを発表。これは、ビジネス・プロセス管理、ITアプリケーションまたはソフトウェア、データセンター、サーバーを1つの製品に統合した、AI主導の事前構築済みの人間と機械のコラボレーション・スイートです。CFOのためのCOGNIZキャッシュフローコマンドセンターは、会社がいくらお金を受け取るかのデータと、どの顧客との支払トラブルを含むかの予測を提供します。
  • 2022年8月-Operaizeが製造業のSAP PartnerEdgeプログラムに参加し、クラウドにおけるAIベースの生産計画とスケジューリングのイノベーションを加速します。Operaizeは、AIベースの生産計画・スケジューリングソリューション「Cognitive Operations」を、SAP ERP Central Component(SAP ECC)およびSAP S/4HANA内の生産計画コンポーネントと統合します。このソリューションは、人工知能を使用して顧客価値を高め、スピードと正確性を達成すると同時に、複雑性を管理します。このソリューションにより、顧客はオペレーショナル・エクセレンスを新たな高みへと引き上げることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • クラウドベースのコグニティブIT運用ソリューションの選択への注目の高まり
    • 複雑なIT環境の監視に対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • コグニティブオペレーション機能の現行システムとの統合
    • スキルと専門知識の不足
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス別
  • 展開モード別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 企業規模別
    • 大企業
    • 中小企業
  • 用途別
    • ITオペレーション分析
    • アプリケーション・パフォーマンス管理
    • ネットワーク・アナリティクス
    • セキュリティ分析
    • インフラ管理
    • その他の用途
  • 業界別
    • BFSI
    • ヘルスケア&ライフサイエンス
    • IT &テレコム
    • 小売・eコマース
    • その他業界
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Broadcom Inc.
    • IBM Corporation
    • VMware, Inc.
    • Micro Focus International Plc
    • Splunk Inc.
    • HCL Technologies Limited
    • BMC Software, Inc.
    • New Relic, Inc.
    • CloudFabrix Software Inc.
    • Servicenow Inc.
    • Loom Systems Inc.
    • Dynatrace LLC
    • Interlink Software Services Ltd
    • DEVO Technology Inc.
    • Correlata Solutions Inc
    • ScienceLogic Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70783

The Cognitive Operations Market size is estimated at USD 20.47 billion in 2025, and is expected to reach USD 43.71 billion by 2030, at a CAGR of 16.38% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Organizations are moving their essential business apps to the cloud because of its scalability, lower cost, and ease of deployment. Predictive analytics skills can be swiftly integrated into a variety of corporate applications with the use of cloud-based technologies. These advantages likely increase demand for cloud-based cognitive operations solutions.
  • As the technology reaches the next level, Robotic Process Automation (RPA) integrates with Cognitive Operations. Cognitive RPA is utilized to produce higher productivity, scalability, and enhanced efficiency since it can use Natural Language Processing (NLP), Optical Character Recognition (OCR), and Machine Learning to make sense of masses of data. Integrating cognitive processes with RPA helps Chatbots better manage complicated, real-time requests from customers and employees by using company data and navigating legacy enterprise systems.
  • The Covid-19 outbreak brought a significant transformation in the lives of communities and businesses. Customer shopping behavior and demand changes urged companies to adopt automated processes to remain competitive. By using Cognitive Computing in the e-commerce industry, companies can monitor the shopping behavior of the buyers, like their brand preference, online purchase frequency, navigation pattern in the store, and so on. Similarly, based on the industry, cognitive solutions can be customized and help businesses expand and generate revenue.
  • The initial investment in cognitive operations is high. It takes a long time and requires skilled development teams to create the software for these systems. The systems need extensive, in-depth training with large data sets to understand specific jobs and procedures. Due to these factors, the companies are not easily convinced to adopt these cognitive operations, and thus, there is slow growth in the market.

Cognitive Operations Market Trends

IT and Telecommunication Segment to Grow Significantly

  • Cognitive services help to transform the telecom back offices into an expert customer care team. Further, the telecommunications sector can improve its essential business operations by automating customer care bots' interpretation of natural language and text translation. Intelligent network operations, often called a cognitive network operations center, use artificial intelligence (AI), machine learning (ML), and advanced analytics to support self-healing, self-optimized, and autonomous transport networks.
  • The IT and telecom vertical leverages cognitive operations solutions to extract valuable insights from the massive amounts of data user networks create. It thereby improves customer experience. Cognitive services enable the telecoms sector to perform its essential business functions better by automating assisting robots by understanding natural language and translating text.
  • One of the top conversational AI firms, Jio Haptik, is enhancing the accuracy and efficiency of its existing Hindi conversational AI models by leveraging Microsoft Azure Cognitive Services. This industry-leading AI translation technology enables end-to-end dialogues in Hindi, English, and even Hinglish and is a crucial component allowing users to chat with the Intelligent Virtual Assistants at Jio Mobility.
  • Due to the rise in cyberattacks, and the shortage of knowledgeable cybersecurity personnel, companies need contemporary techniques like cognitive computing to battle these cyber risks due to the growth in data volume. Cognitive algorithms will help prevent cyberattacks by offering a technical means of spotting false information and deceptive data. Hence customers will be less vulnerable to manipulation.
  • Forbes claims that annual data production is increasing more quickly than ever. Every person will generate 3.2 GB of information every second by 2025. The total data worldwide will reach 64 trillion GB in just one year. The organization will include proper knowledge to make business decisions more quickly and accurately after adopting cognitive operations.

Asia-Pacific is Expected to Witness Significant Growth

  • Asia-Pacific is projected to be the fastest-growing data governance region because of the rising spending on technology in countries like Singapore, Australia, China, and India. Small and medium-sized organizations (SMEs) need affordable data management and governance solutions and services. It drives the region's cognitive operations market need.
  • The region is further investing in smart manufacturing and digitization, driving the need for cognitive operations. With the help of cognitive manufacturing, businesses can maintain a laser-like focus on quality across all stages of a product's development, from design to production and warranty service.
  • According to research from the IBM Institute for Business Value, Fortune 500 businesses can lose between 2% and 5% of revenue due to misplacing inventory or manufacturing the wrong SKU and channel mix. Companies can increase supply chain productivity by 10% to 15%, decrease non-value-added work by 50% to 60%, and reduce their response time to disruptions from days to hours or minutes as they develop their digital twin, prescriptive and cognitive capabilities.

Cognitive Operations Industry Overview

Since only some players leverage their offerings in Cognitive Operations Market, there is moderate competition. However, there is vast potential for growth during the studied period. These Cognitive Operation providers release improved products with AI technology integrated, resulting in cost savings, more client satisfaction, and improved accuracy in complex business processes using unstructured data. As businesses shift to digital technologies, they include a wider scope of expansion. Some significant companies offering their services in this sector include Micro Focus International Plc, Broadcom Corporation, IBM Corporation, and VMware, Inc., among others.

  • March 2023- i3systems, an insurtech startup, partnered with Microsoft Azure to provide industry-leading document and data intelligence accuracy for critical BFSI processes. i3systems' domain-specific AI models backed by Microsoft Azure Cognitive Vision are helping health and life insurance companies. Users of i3systems noticed a considerable improvement in customer NPS and a 70% reduction in processing time and cost.
  • October 2022- Tata Consultancy Services launched TCS Cognix, the cognitive business operation solution. It is an AI-driven, pre-built human-machine collaboration suite that combines business process management, IT applications or software, data centers, and servers into a single offering. COGNIZ cash flow command center for CFO will provide data on how much money their firm will receive and a forecast of which customers they include payment troubles with.
  • August 2022- Operaize joins the SAP PartnerEdge program in the manufacturing industry to accelerate innovation for AI-based production planning and scheduling in the cloud. Operaize integrates its AI-based production planning and scheduling solution Cognitive Operations with the production planning component within SAP ERP Central Component (SAP ECC) and SAP S/4HANA. The solution drives customer value using artificial intelligence to achieve speed and accuracy while managing complexity at the same time. It helps customers to take their operational excellence to new heights.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Focus Toward Selection of Cloud-Based Cognitive IT Operations Solutions
    • 4.2.2 Rising Demand for Monitoring the Complex IT Environment
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Integration of Cognitive Operations Capabilities With the Present Systems
    • 4.3.2 Dearth of Skills and Expertise
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of Impact of Covid-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Solutions
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Deployment Mode
    • 5.2.1 Cloud
    • 5.2.2 On-Premises
  • 5.3 By Enterprise Size
    • 5.3.1 Large Enterprises
    • 5.3.2 Small and Medium-Sized Enterprises
  • 5.4 By Application
    • 5.4.1 IT Operations Analytics
    • 5.4.2 Application Performance Management
    • 5.4.3 Network Analytics
    • 5.4.4 Security Analytics
    • 5.4.5 Infrastructure Management
    • 5.4.6 Other Applications
  • 5.5 By Industry Vertical
    • 5.5.1 BFSI
    • 5.5.2 Healthcare & Life Sciences
    • 5.5.3 IT & Telecom
    • 5.5.4 Retail & E-commerce
    • 5.5.5 Other Industry Verticals
  • 5.6 Geography
    • 5.6.1 North America
    • 5.6.2 Europe
    • 5.6.3 Asia-Pacific
    • 5.6.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Broadcom Inc.
    • 6.1.2 IBM Corporation
    • 6.1.3 VMware, Inc.
    • 6.1.4 Micro Focus International Plc
    • 6.1.5 Splunk Inc.
    • 6.1.6 HCL Technologies Limited
    • 6.1.7 BMC Software, Inc.
    • 6.1.8 New Relic, Inc.
    • 6.1.9 CloudFabrix Software Inc.
    • 6.1.10 Servicenow Inc.
    • 6.1.11 Loom Systems Inc.
    • 6.1.12 Dynatrace LLC
    • 6.1.13 Interlink Software Services Ltd
    • 6.1.14 DEVO Technology Inc.
    • 6.1.15 Correlata Solutions Inc
    • 6.1.16 ScienceLogic Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS