デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1432622

音声分析:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Speech Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
音声分析:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の音声分析の市場規模は、2024年に31億3,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 15.61%で成長し、2029年までに64億7,000万米ドルに達すると予測されています。

音声分析- 市場

音声分析ソリューションは、通話録音を実用的なデータに変換し、そのデータを企業全体にわたる貴重で効果的な洞察に変換できます。これらのソリューションは主に、顧客との幅広いやり取りを処理するために利用されます。世界中の企業は、顧客の要件を理解し、チャーンを包括的に削減するための最先端のソリューションを生成するために、内部で記録されたデータと外部でシンジケートされたデータを組み合わせて音声分析を組み込んでいます。

主なハイライト

  • 音声分析は、企業価値を向上させ、データに基づいた意思決定を促進して個々のエージェントのトレーニング方法を改善する実用的な洞察を提供します。顧客満足度を向上させるには、コンタクトセンターの効率を測定することが重要です。その結果、ユーザーは音声分析を使用して、複数の通話にわたって傾向があったもの、その時点では重大な懸念事項として認識されていなかった問題を発見できます。企業は音声分析ツールを使用して、説明のつかない消費者の行動をよりよく理解し、顧客の意図や満足度についての洞察を得ることができます。
  • COVID-19の流行中、潜在的なエンドユーザー産業は最先端のテクノロジーを活用した音声分析ソリューションを導入し、市場の成長をさらに押し上げました。コールセンターは長年にわたり職場自動化の大きなフロンティアでしたが、パンデミックによりプロセス全体が加速しました。また、AIと機械学習により、企業が会話の中で何が起こっているかを理解するために音声分析を通じて会話を関連するカテゴリに分類する速度が大幅に向上しました。
  • 音声分析ソリューションの重要なコンポーネントの1つは、音声データをテキストに変換することです。テキストは音声よりも共有や検索がはるかに簡単で、法規制への準拠を証明したり、監査を実施したり、訴訟の際の証拠開示プロセスを可能にしたりできます。データは、組織内で簡単に見つけられる形式で、必要とする人なら誰でも利用できます。 2022年 1月、Meta AIは、音声、テキスト、画像への個別のアプリケーションを含む複数のモダリティに適用される高性能自己教師ありアルゴリズムであるdata2vecをリリースしました。コンピュータービジョンと音声に関する産業標準の単一目的アルゴリズムよりも優れたパフォーマンスを発揮することが確認されました。
  • さらに、市場では、企業により良いソリューションを提供するための製品革新やさまざまなパートナーシップに向けたベンダーの取り組みが見られます。たとえば、Cogitoは行動科学と深層学習に基づいたリアルタイム会話分析ツールを開発しました。同社のAIは会話の内容と口調の両方を聞きます。 Cogitoは、模倣、音量、ピッチの変化などを検出して、顧客がどのように感じているか、会社のすべての通話がどのように行われているかをリアルタイムで把握できると主張しています。また、通話を改善し、パフォーマンスを評価するための提案を顧客サービス担当者にリアルタイムで提供します。
  • Cogitoのシステムの最初の大規模なテストの1つは、合計 200人のエージェントの電話を伴う6か月のトライアル中に保険会社Humanaで行われました。これにより、システムの利用により、ネットプロモータースコアが28%向上しました。問題の解決が6%改善され、マネージャーへの問い合わせが減りました。 Cogitoは、自社のシステムによりコールバックが10%削減され、顧客満足度が28%向上したと主張しています。
  • 音声分析ソフトウェアおよびプラットフォームの需要の急速な爆発により、この分野で複数の新興企業が成長しており、その中には10倍近くの成長を記録した数社も含まれています。たとえば、品質監視および音声分析ツールのプロバイダーであるSuccessKPIは、北米での業務のデジタル化の進展と、ラテンアメリカ、欧州、アジア太平洋への拡大により、プラットフォームの需要が200%増加したことを記録しました。この成長により、2022年 1月にBanneker Partnersから3,300万米ドルの投資が行われ、世界中のカスタマーサクセス、製品、パートナー、マーケティング、営業チームの急速な拡大が可能になりました。
  • ただし、調査対象の市場では、音声ベースの通信の導入において課題が発生しています。コンピュータシステムにとって、純粋に技術的なレベルでチャットよりも音声対話を処理することはより困難です。周囲の騒音、異常な発話パターン、さまざまなアクセント、貧弱な発音により、AIが音声をテキストに翻訳することが困難になります。

音声分析市場の動向

電気通信部門が大きな市場シェアを占めると予想される

  • コネクテッドワールドのアイデアのイントロダクションよって生成される膨大な量のデータにより、通信ビジネスでは音声分析の人気が高まっています。当初、録音された通話は手動で評価されました。しかし、通話数が増加するにつれて、適切かつ正確な評価の必要性も増し、音声分析の実装が必要になりました。
  • 通信サービスプロバイダー企業は音声分析テクノロジーを広く使用しています。ビジネス市場が拡大するにつれ、利益率の向上、不正行為の減少、リスクの軽減、サービスの向上、顧客の幸福度の向上などの多くの利点が、より多くの顧客を引き付け、維持するのに役立っています。
  • 組織は主にクラウドベースのコミュニケーション分析を使用しており、これにより価値の高い消費者を特定し、顧客のライフサイクル全体にわたって適切に管理して利益を増やすことができます。このテクノロジーは、顧客に対するリアルタイムの洞察により潜在的な危険を特定するのにも役立ちます。破壊的テクノロジーやWebツールやモバイルツールの普及にもかかわらず、顧客と企業間のカスタマーケアのやりとりのほとんどは電話で行われています。
  • 通信会社のコールセンターの目標は、これらの通話を可能にし、そこから収集できる消費者の動向や行動に関する情報を収集することです。機会を特定するためにデータ処理がますます重要になるにつれ、コンタクトセンターでは、より大量のデータに基づくテクノロジーが使用されます。
  • さまざまな通信会社がすでに音声分析ソリューションを使用しています。たとえば、南米で最も重要な通信プレーヤーであるTelefonica BrasilはComdataのソリューションを最大限に活用しています。同社はIVR(自動音声応答)を使用して1日平均4,000万件の通話を管理しており、そのうち900万件の通話は人間によって処理されています。これらの数は将来的に増加すると予測されていますが、今後数年間で雇用される人間のオペレータの数は減少すると予想されます。したがって、問題は、クライアントエクスペリエンスの品質を向上させながら、経費を削減する方法です。したがって、音声分析ソリューションの実装は重要なビジネスソリューションです。
  • ITUによれば、モバイル契約の総数は2019年に初めて80億を超え、83億件契約に達したと推定されています。 2022年の時点で、世界中の携帯電話契約数は86億件と報告されており、2021年の84億件から増加しています。世界中の5G携帯電話契約数は2027年までに43億件を超えると予想され、北東アジアだけでも17億件以上の契約数が見込まれています。この世界中のモバイル(セルラー)加入者数の合計の増加は、市場の成長を促進し、将来的には十分な機会を生み出すと考えられます。

北米が主要なシェアを握ると予想される

  • 米国の音声分析市場は、デジタルマーケティング支出の増加、政府機関による技術支出の増加、地域における精神疾患患者の治療への注目の高まりなど、さまざまな要因によって牽引されています。さらに、CIAのような機関は、テロリストや外国のスパイ活動の追跡に役立つ可能性のあるアイデアに積極的に資金を提供しています。これにより、シリコンバレーのスタートアップ企業にとっても多くの機会が開かれ、既存の音声分析ソリューションを積極的に設計および革新して、革新的で魅力的なソリューションを構築できます。
  • さらに、米国(米国)の国防部門は、過去10年間にわたり、国の諜報機関や国防軍に非常に高度な監視技術を提供するために、DARPA(国防高等調査計画局)などの研究開発プロジェクトに数十億米ドルを投資してきました。このような投資は、システムを即興で改良し、この分野での音声分析システムを可能にするために行われています。
  • この地域では、コネクテッド TV、PC、タブレット、自動車、ウェアラブルなどの複数のプラットフォームにわたるユーザーによる音声コントロールの使用も増加しています。さらに、この地域の企業は通常、顧客サービスを向上させるためにこれらのソリューションを採用しています。米国最大の保険会社の1つであるメットライフ生命は、主に顧客の感情的なニーズや要件に即興で対応するためにAIシステムを導入しました。このシステムは、同社のスタッフが会話中の顧客の感情を追跡および監視できるようにするために特別に構築されており、それによって顧客サービスのやりとりの質を高めています。
  • 買収により、マーケットプレースでの事業の統合が可能になりました。さらに、臨床グレードの音声分析のリーダーであるAural Analytics, Inc.は、2023年 3月に、米国食品医薬品局(FDA)が同社のSpeech Vitals-ALSテクノロジーを画期的なデバイスに指定したと発表しました。 Speech Vitals-ALSは、神経内科医が診療所と家庭の両方で筋萎縮性側索硬化症(ALS)の成人を監視するのに役立つ音声録音を収集および分析するソフトウェアアプリケーションです。
  • さらに、人工知能を活用した音声および顧客インタラクション分析のプロバイダーであるCallMinerなどの企業は、ゴールドマン・サックスからの「後期成長株式」ラウンドで総額約7,500万米ドルを調達しました。 CallMinerの目的は、インタラクションを翻訳することです。同社の顧客は、音声、電子メール、チャット、またはテキストメッセージで「洞察」や「アクション」を得ることができるため、さまざまなユースケースで即興でビジネスを変えることができます。
  • さらに、CallCabineなどの企業は、COVID-19感染症のパンデミックとそれが顧客とのやり取りに与える影響に関するビジネスクリティカルなインテリジェンスを提供するために、自社のatmos音声分析プラットフォーム内で2つの対象を絞った音声アプリケーションのリリースを優先しました。これらの革新と取引は、さまざまな追加の利点と利点を備えた強化された顧客体験を生み出し、より多くの消費者を引き付けることが期待されており、それが国の市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。

音声分析産業の概要

少数の重要な市場プレーヤーだけが市場シェアの大部分を占めているため、音声分析市場は統合されています。確立されたプレーヤーが音声分析市場での優位性を獲得しようとしていることがわかります。これらの企業は、市場シェアと収益性を高めるために、さまざまな戦略的協力イニシアチブを活用しています。

  • 2023年 2月 - NvidiaとAirtelは、コールセンター業務向けの音声分析ソリューションの発売を発表しました。 Bharti Airtelは、コンタクトセンターへのすべての着信通話の顧客エクスペリエンスを向上させる、人工知能に基づくソリューションを発表しました。 Nvidiaと連携して構築された音声分析システムは、コンピューターのコストを削減しながら、コールセンターの従業員と顧客をより適切に支援できるように設計されています。 Airtelは、Nvidiaの会話型AIツールキット NvidiaNeMoとマルチフレームワーク推論サービスソフトウェア Triton Inference Serverを使用して、この特殊な音声アプリケーションを作成しました。
  • 2022年 6月 - 臨床グレードの音声分析のリーダーであるAural Analytics, Inc.は、Aural AnalyticsのテクノロジーであるSpeech Vitalsを使用したプラットフォームと調査能力をさらに強化するために、デジタルバイオマーカー開発におけるKoneksaとの提携を発表しました。 Aural AnalyticsとKoneksaの最高の研究グレードのテクノロジーは、開発および商業医薬品パイプライン全体にわたって大規模な臨床試験を可能にするために最適化されています。この統合は、音声メトリクスをKoneksaの調査およびデジタルバイオマーカー開発の取り組みに簡単に組み込めるようにすることを目的としています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 技術スナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 顧客維持と顧客満足度向上のための分析活用
    • eコマースプラットフォームの増加
  • 市場抑制要因
    • 高い導入コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開
    • オンプレミス
    • オンデマンド
  • 組織規模
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー
    • BFSI
    • 通信
    • ヘルスケア
    • 小売
    • 政府機関
    • 旅行・ホスピタリティ
    • その他のエンドユーザー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Verint System Inc.
    • Nice Ltd.
    • Avaya Inc.
    • Micro Focus International PLC
    • Genesys Telecommunications Laboratories Inc.
    • Callminer Inc.
    • Raytheon BBN Technologies
    • Calabrio Inc.
    • VoiceBase Inc.(Liveperson Inc.)
    • OpenText Corp

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 51190

The Speech Analytics Market size is estimated at USD 3.13 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.47 billion by 2029, growing at a CAGR of 15.61% during the forecast period (2024-2029).

Speech Analytics - Market

Speech analytics solutions can convert call recordings to actionable data and then translate the data into valuable, effective insights across the enterprise. These solutions are primarily utilized to handle a broad range of customer interactions. Enterprises globally have incorporated speech analytics through a combination of internally recorded data and externally syndicated data to generate a cutting-edge solution to understand customer requirements and comprehensively reduce churn.

Key Highlights

  • Speech analytics provides actionable insights that boost corporate value and motivate data-driven decision-making to improve individual agent training methodologies. To improve customer satisfaction, it is critical to measure contact center efficiency. As a result, using speech analytics, users can uncover issues that may be trending across several calls but were not identified as a major concern at the time. Companies can use speech analytics tools to comprehend unexplained consumer behavior better and gain customer insights into intent and satisfaction level.
  • During the COVID-19 outbreak, the potential end-user industries were adopting cutting-edge technology-enabled speech analytics solutions, further boosting market growth. While call centers have long been a great frontier of workplace automation, the pandemic accelerated the overall process. Also, AI and machine learning have massively upscaled the speed at which companies may segment conversations into relevant categories through speech analytics to understand what's happening in a conversation.
  • One of the critical components of speech analytics solutions is transforming audio data into text. Text is much easier to share and search than audio to prove regulatory compliance, conduct an audit, or enable the discovery process in the event of litigation. The data is available for anyone who needs it in an easily found format within the organization. In January 2022, Meta AI released data2vec, a high-performance self-supervised algorithm that applies to multiple modalities, including separate applications onto speech, text, and images. It was identified to have outperformed industry-standard single-purpose algorithms for computer vision and speech.
  • Moreover, the market is witnessing efforts from vendors toward product innovation and various partnerships to provide businesses with better solutions. For example, Cogito has developed a real-time conversation-analysis tool based on behavioral science and deep learning. The company's AI listens to conversations for both content and tone. Cogito claims that it may detect mimicking, change in volume, pitch, etc., to gain real-time insight into how customers are exactly feeling and how all company calls are going. It also provides real-time suggestions to customer service representatives to improve the call and evaluate performance.
  • One of the first extensive tests of Cogito's system was done at the insurance company Humana during a six-month trial which involved a total of 200 agents' calls, thereby making use of the system resulted in a 28% improvement in net promoter scores, a 6% improvement in resolution of the issues, and fewer callers asking to speak to a manager. Cogito claims that its system reduces callbacks by 10% and increases customer satisfaction by 28%.
  • The rapid explosion of demand for speech-to-analysis software and platforms has heralded the growth of several startups in the field, including a few companies that recorded nearly 10x growth. For instance, SuccessKPI, a quality monitoring and speech analytics tools provider, recorded a 200% increase in demand for their platform due to the growing digitization of operations in North America and their expansion into Latin America, Europe, and Asia-Pacific. The growth invited a USD 33.0 million investment from Banneker Partners in January 2022 to enable the rapid expansion of customer success, product, partner, marketing, and sales teams globally.
  • However, the market studied is witnessing challenges in deploying voice-based communications. It is more challenging for a computer system to deal with voice interactions than chat on a purely technical level. Background noise, unusual speech patterns, different accents, and poor pronunciation make it hard for an AI to translate voices into text.

Speech Analytics Market Trends

Telecommunications Sector is Expected to Occupy Significant Market Share

  • Due to the huge volume of data generated by the introduction of the connected world idea, speech analytics has become increasingly popular in the telecom business. Initially, the recorded calls were assessed manually; however, as the number of calls has increased, so has the necessity for adequate and accurate assessment, resulting in speech analytics implementation.
  • Telecom service provider businesses widely use speech analytics technologies. As the business market expands, many advantages, including higher margins, decreased fraud, reduced risk, improved service, and enhanced customer happiness, are helping attract and keep more clients.
  • Organizations primarily use cloud-based communication analytics, which may identify high-value consumers and manage them appropriately throughout the customer life cycle to increase profits. This technology also assists in identifying potential dangers with real-time insights into customers. Most customer care interactions between customers and businesses are conducted over the phone, despite disruptive technology and the widespread usage of web and mobile tools.
  • The goal of telecommunication firms' call centers is to enable these calls and gather information about consumer trends and behavior that can be gleaned from them. As data processing has become increasingly crucial for spotting opportunities, contact centers use technology based on more significant amounts of data.
  • Various telecommunication companies are already using Speech Analytics solutions like Telefonica Brazil, the most vital telecommunication player in South America, which is taking complete advantage of Comdata's solution. The corporation uses IVR (interactive voice response) to manage an average of 40 million calls daily, with 9 million calls handled by humans. While those numbers are predicted to increase in the future, fewer human operators are anticipated to be employed in the following few years. Consequently, the problem is how to lower expenses while improving the quality of the client experience. Implementing a Speech Analytics solution is thus a crucial business solution.
  • As per ITU, the total number of mobile subscriptions is estimated to have exceeded eight billion for the first time in 2019, reaching 8.3 billion subscriptions. As of 2022, there were a reported 8.6 billion mobile phone subscriptions worldwide, up from 8.4 billion in 2021. The number of 5G mobile subscriptions worldwide is expected to exceed 4.3 billion by 2027, with over 1.7 billion subscriptions expected in North East Asia alone. This rise in the total number of mobile (cellular) subscriptions worldwide will boost market growth and create ample opportunities in the future.

North America is Expected to Hold Major Share

  • The United States' speech analytics market is driven by various factors, such as increased digital marketing spending, increased technological spending by government agencies, and an increasing focus on treating people with mental illness in the region. Moreover, agencies like the CIA actively fund ideas that might help track terrorists and foreign spy activity. This also opens many opportunities for Silicon Valley startups, actively designing and innovating existing speech analytics solutions to build innovative and attractive solutions.
  • Furthermore, the United States (US) defense sector invested billions of dollars in research and development projects like the DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) to provide the nation's intelligence agencies and defense forces with significantly advanced surveillance technologies over the last decade. Such investments are being done to improvise the system and enable the speech analytics system in the sector.
  • The region is also seeing increased usage of voice controls by users across multiple platforms like connected TVs, PCs, tablets, automobiles, and wearables. Moreover, enterprises in the region adopt these solutions usually to increase their customer service. One of the largest insurance organizations in the United States, MetLife, adopted an AI system primarily to improvise responses to its customers' emotional needs and requirements. The system was specifically built to help the company's staff members track and monitor customers' emotions during conversations, thereby fostering the quality of customer service interactions.
  • Acquisitions have allowed for the consolidation of operations in the marketplace. Moreover, in March 2023, Aural Analytics, Inc., a leader in clinical-grade speech analytics, announced that the US Food and Drug Administration (FDA) has designated its Speech Vitals - ALS technology as a Breakthrough Device. Speech Vitals - ALS is a software application that collects and analyzes speech recordings to help neurologists monitor adults with amyotrophic lateral sclerosis (ALS) in both clinic and home settings.
  • Furthermore, players such as CallMiner, a provider of artificial intelligence-enabled speech and customer interaction analytics, have raised a sum of around USD 75 million in a "late-stage, growth equity" round from Goldman Sachs CallMiner aims to translate the interactions that its customers have with their customers, whether they occur over voice, email, chat, or text into "insights" and "actions so they may improvise and change their business across many different use cases.
  • Furthermore, companies such as CallCabine prioritized the release of two targeted speech applications within their atmos voice analytics platform to deliver business-critical intelligence surrounding the COVID-19 pandemic and its impact on customer interactions. These innovations and deals are expected to create an enhanced customer experience with various added benefits and advantages, attracting more consumers, which is anticipated to impact the country's market growth positively.

Speech Analytics Industry Overview

The Speech Analytics Market is consolidated, as only a few significant market players occupy most of the market share. It is seen that well-established players are trying to obtain dominance in the speech analytics market. These companies leverage various strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability.

  • February 2023 - Nvidia and Airtel have announced the launch of a speech analytics solution for call center operations. Bharti Airtel has announced a solution based on artificial intelligence to improve the customer experience for all inbound calls to its contact center. The voice analytics system, which is built in conjunction with Nvidia, is designed to assist call center workers and customers better while lowering computer costs. Airtel used Nvidia's conversational AI toolkit NvidiaNeMo and a multi-framework inference serving software Triton Inference Server to create this specialized voice application.
  • June 2022 - Aural Analytics, Inc., a leader in clinical-grade speech analytics, announced a partnership with Koneksa in digital biomarker development to further strengthen its platform and research capabilities using Aural Analytics' technology, Speech Vitals. The premier research-grade technologies from Aural Analytics and Koneksa are optimized to enable clinical trials at scale throughout development and commercial pharma pipelines. This integration aims to make it simple to incorporate speech metrics into Koneksa research and digital biomarker development initiatives.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Leveraging Analytics For Customer Retention And Offering Greater Customer Satisfaction
    • 5.1.2 Rising Number of E-commerce Platforms
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Implementation Costs

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Deployment
    • 6.1.1 On-Premise
    • 6.1.2 On-Demand
  • 6.2 Size of Organization
    • 6.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 End User
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Telecommunications
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Retail
    • 6.3.5 Government
    • 6.3.6 Travel and Hospitality
    • 6.3.7 Other End Users
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Verint System Inc.
    • 7.1.2 Nice Ltd.
    • 7.1.3 Avaya Inc.
    • 7.1.4 Micro Focus International PLC
    • 7.1.5 Genesys Telecommunications Laboratories Inc.
    • 7.1.6 Callminer Inc.
    • 7.1.7 Raytheon BBN Technologies
    • 7.1.8 Calabrio Inc.
    • 7.1.9 VoiceBase Inc. (Liveperson Inc.)
    • 7.1.10 OpenText Corp

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET