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市場調査レポート
商品コード
1430774

タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 529 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 529 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

タンパク質の市場規模は、2024年に254億9,000万米ドルと推定され、2029年までには324億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは4.93%で成長する見込みです。

Protein-Market

持続可能な代替タンパク源は、主に食品・飲料分野に応用され、市場需要を押し上げている

  • 金額ベースでも数量ベースでも、食品・飲料は2022年においても市場の支配的なエンドユーザー・セグメントであり続けました。需要は主に乳製品と食肉の代替用途が牽引し、消費者は植物性タンパク質が豊富な代替品を求めています。2022年には、食肉と乳製品の代替産業が合わせて数量ベースで31%のシェアを占めました。植物性タンパク質への高い選好性により、消費者の肉離れが進んでおり、これが需要を牽引する大きな要因となっています。2022年5月現在、世界人口の約7,900万人が菜食主義者であり、タンパク質含有量の高い肉・乳製品代替食品を求めています。
  • 食品・飲料分野は、植物性タンパク質タイプの用途が多い動物飼料分野と密接に続いています。植物性タンパク質タイプは、このセグメントで使用される他の全てのタンパク質の中で、量的に98%のシェアを占めています。植物性タンパク質は、より優れたタンパク質消化率、良好なアミノ酸プロファイル、長い保存性など、ミルク代替品やフィッシュミールよりも多くの利点を提供します。このセグメントは、予測期間中に金額ベースで4.58%のCAGRで推移すると予想されています。
  • 成長という点では、パーソナルケアと化粧品分野が他の分野を上回り、清潔で自然なパーソナルケア製品への関心の高まりから、予測期間中に金額ベースでCAGR6.49%を記録すると予想されます。タンパク質は、乳液、ジェル、シャンプー、コンディショナー、クリームなど、さまざまな化粧品に使用されています。コラーゲン、エラスチン、ケラチンなど、体内にもともと存在するタンパク質も、肌や髪の質感を自然に強化する効果が高いことから、人気を集めています。タンパク質成分は皮膚や毛髪への効果が証明されており、パーソナルケアと化粧品分野での需要を押し上げています。

植物由来の肉の摂取に意欲的な人口が多いことが、北米地域のタンパク質消費を牽引している

  • 北米は世界最大のタンパク質消費国であり続けています。同地域のタンパク質市場は、生産統合、絶え間ない製品開拓、米国で記録された高い消費者基盤が主な要因となっています。55%以上の家庭が高タンパク質を求めており、家族のために食品を購入する際には高タンパク質が重要な要素となっています。フレキシタリアン人口の増加も、業界の消費者層を広げています。アメリカ人の約4分の1(23%)が植物性食肉を摂取しており、植物性食肉を摂取していない消費者の37%が植物性食肉に興味を持っています。したがって、これは代替肉に大きな機会を提供し、タンパク質市場を後押しします。
  • アジア太平洋は、消費者がタンパク源の多様化を推進していることを背景に、2022年も第2位の市場を維持しました。これは、消費者の植物ベースへの選好の変化が大きく影響しており、植物性タンパク質の生産に必要な原材料が豊富に供給されているため、メーカーと消費者の双方にとって比較的費用対効果の高い選択肢となっています。アジア太平洋は、予測期間中に5.42%のCAGRで推移すると予測されています。
  • 中東は、健康志向の高まりにより天然で持続可能な原料への需要が急速に高まっているため、最も急成長する市場と予測されます。予測期間中、同地域のCAGRは数量ベースで5.62%を記録すると見られています。これは、消費者の選好が、より健康的で免疫力を高め、加工度の低い、「フリーフロム」食品へと変化しているためです。2020年には、アラブのミレニアル世代の約25%が便利で簡単に入手できる食品を求めるようになります。

世界のタンパク質市場の動向

動物性タンパク質消費の成長が素材セクターの主要企業のビジネス機会を促進する

  • 健康上の利点に関する意識の高まりと、消費者、特にスポーツ選手による栄養補助食品への乳製品タンパク質の採用拡大が、一人当たり消費を促進しています。2021年には、インドが世界で最も牛乳を消費し、約8,300万トン、次いで欧州連合が2,390万トンとなりました。スポーツやその他の活動を定期的に行う消費者の間でフィットネスが流行し、牛乳産業は拡大しました。そのため、乳タンパク質の一次成分であるカゼインは、人間の成長に貴重なアミノ酸源として広く認められており、乳児用調製粉乳、スポーツ、栄養飲料、菓子類など、さまざまな食品の原料として利用されています。
  • ゼラチンのような他の動物性タンパク質原料は、化粧品やニュートラシューティカルコスメティックでより広く使用されています。2020年、ゼラチンの輸入貿易額が最も多い国は米国(1億8,000万米ドル)と日本(7,580万米ドル)です。コラーゲンとゼラチンは、天然の保湿剤や保湿剤としての優れた特質により、化粧品製剤に頻繁に利用されています。その結果、化粧品会社は常に持続可能で効果的な新製品を探し求めており、海洋ゼラチン・ベースの組成物は有力な選択肢となっています。
  • 現在、チーズの一人当たり消費量が最も多いのは北米と欧州で、これは地域選好の変化と都市化の進展により、今後も続くと予想されます。EUにおける2021年の平均チーズ消費量は20.44kgで、米国がそれに続き、1人当たりおよそ17.9kgです。乳タンパク質の需要は、動物性タンパク質の需要が生産量を上回るペースで増加している地域を含め、様々な用途での使用によって牽引されています。

乳原料は動物性タンパク質原料の供給において重要な役割を果たしている

  • 乳清タンパク質とカゼインタンパク質の生産は、チーズの2大製品別であるため、主にチーズ生産工場からの供給によって推進されています。しかし、カゼイン/カゼイネートの場合、国内工場が脱脂粉乳の生産からカゼインの生産に流動性スキムミルクを振り向けるように誘導するには、1ポンド当たり約2.40米ドルの価格が必要となります。2020年現在、世界中で年間2,265万1,606トンのチーズが生産されており、カゼイン、カゼイネート、乳清タンパク質などの乳タンパク質の生産範囲に影響を与えています。米国は世界最大のチーズ生産国で、年間生産量は558万4,857トンです。
  • 米国では、乳原料メーカーが乳タンパク質の生産にますます特化するようになっています。米国におけるこの生産量は2020年に倍増し、ミセルカゼイン濃縮物原料が新たに販売されるようになった。中でもミセルカゼインは、その高タンパク質含量(未変性タンパク質90%)と高レベルの生物学的利用可能なカルシウムにより、調査期間中に市場浸透率が大きく高まった。乳製品ベースのタンパク質に対する需要は、主にタンパク質濃度が高い原料の必要性から伸びています。
  • 豚肉はアミノ酸を含むため、ゼラチンの原料として最も使用されています。フランスでは毎年2,300万頭の豚が生産されています。10万人以上の専門家からなるこの業界は、欧州で2番目に大きな食肉加工産業です。インドは牛と水牛の飼育頭数で世界一の国です。2020年現在、インドの牛と水牛の頭数は3億550万頭で、世界の牛と水牛の33.38%を占めています。余剰肉の生産がゼラチン生産をさらに押し上げています。

タンパク質業界の概要

タンパク質市場は断片化されており、上位5社で23.27%を占めています。この市場の主要企業は、Archer Daniels Midland Company、Fonterra Co-operative Group Limited、International Flavors &Fragrances Inc.、Kerry Group PLC、Royal FrieslandCampina NV(アルファベット順)です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • エンドユーザー市場規模
    • ベビーフードおよび乳児用調製粉乳
    • ベーカリー
    • 飲料
    • 朝食用シリアル
    • 調味料/ソース
    • 菓子類
    • 乳製品および乳製品代替製品
    • 高齢者栄養・医療栄養
    • 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
    • RTE/RTC食品
    • スナック
    • スポーツ/パフォーマンス栄養
    • 動物飼料
    • パーソナルケアと化粧品
  • タンパク質消費動向
    • 動物性
    • 植物性
  • 生産動向
    • 動物
    • 植物
  • 規制の枠組み
    • オーストラリア
    • ブラジル、アルゼンチン
    • カナダ
    • 中国
    • フランス
    • ドイツ
    • インド
    • イタリア
    • 日本
    • 南アフリカ
    • UAEおよびサウジアラビア
    • 英国
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション(市場規模:米ドル、数量、2029年までの予測、成長見通し分析を含む)

  • 由来
    • 動物性
      • タンパク質タイプ別
      • カゼインおよびカゼイネート
      • コラーゲン
      • 卵タンパク質
      • ゼラチン
      • 昆虫タンパク質
      • ミルクタンパク質
      • ホエイタンパク質
      • その他の動物性タンパク質
    • 微生物
      • タンパク質タイプ別
      • 藻類タンパク質
      • マイコタンパク質
    • 植物性
      • タンパク質タイプ別
      • ヘンプ・タンパク質
      • エンドウ豆タンパク質
      • ジャガイモ・タンパク質
      • 米タンパク質
      • 大豆タンパク質
      • 小麦タンパク質
      • その他の植物性タンパク質
  • エンドユーザー
    • 動物飼料
    • 食品・飲料
      • サブエンドユーザー別
      • ベーカリー
      • 飲料
      • 朝食用シリアル
      • 調味料/ソース
      • 菓子類
      • 乳製品・乳製品代替品
      • 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
      • RTE/RTC食品
      • スナック
    • パーソナルケアと化粧品
    • サプリメント
      • サブエンドユーザー別
      • ベビーフードおよび乳児用調製粉乳
      • 高齢者栄養と医療栄養
      • スポーツ/パフォーマンス栄養
  • 地域別
    • アフリカ
      • 由来別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 由来別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • ニュージーランド
      • 韓国
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋
    • 欧州
      • 由来別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • ベルギー
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • 由来別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • イラン
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • 由来別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米
    • 南米
      • 由来別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米地域

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の発展に関する分析を含む)
    • Archer Daniels Midland Company
    • Arla Foods AmbA
    • Bunge Limited
    • Cargill, Incorporated
    • Corbion Biotech, Inc.
    • Darling Ingredients Inc.
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • FUJI OIL HOLDINGS INC.
    • Gelita AG
    • Glanbia PLC
    • Groupe LACTALIS
    • Hilmar Cheese Company Inc.
    • Ingredion Incorporated
    • International Flavors & Fragrances Inc.
    • Kerry Group PLC
    • Roquette Frere
    • Royal FrieslandCampina NV
    • Sudzucker AG
    • Wilmar International Ltd

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界・バリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90237

The Protein Market size is estimated at USD 25.49 billion in 2024, and is expected to reach USD 32.42 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.93% during the forecast period (2024-2029).

Protein - Market

Sustainable alternative protein sources are boosting the market demand with application mostly through food and beverages sector

  • Both in terms of value and volume, food and beverages remained the dominant end-user segment of the market in 2022. The demand was majorly led by dairy and meat alternative applications, with consumers demanding plant-based protein-rich alternatives. In 2022, the meat- and dairy alternatives industries together held a share of 31% by volume. The high preference for plant protein has consumers shifting away from meat, which is a major driving factor for the demand. As of May 2022, about 79 million of the global population was vegan and seeking meat and dairy alternatives with higher protein content.
  • The food and beverage segment was closely followed by the animal feed segment, with many applications of plant protein types. The plant protein type holds a 98% share by volume among all the other proteins used in the segment. It offers numerous advantages over milk substitutes and fish meals, like better protein digestibility, a favorable amino acid profile, and long shelf life. The segment is anticipated to register a CAGR of 4.58% by value during the forecast period.
  • In terms of growth, the personal care and cosmetics segment outpaced other segments and is expected to record a CAGR of 6.49% by value during the forecast period due to increased interest in clean and natural personal care products. Proteins are used in a range of cosmetics products, including emulsions, gels, shampoos, conditioners, and creams. Proteins naturally found in the body, such as collagen, elastin, and keratin, are also gaining popularity considering their higher efficacy in naturally strengthening skin and hair texture. Protein ingredients have proven effects on skin and hair, which is boosting their demand in the personal care and cosmetics segment.

With vast population in the region willing to consume plant-based meats, is driving the consumption of protein in the North American region

  • North America remained the largest consumer of protein across the world. The region's protein market is majorly driven by production consolidation, constant product developments, and a high consumer base recorded in the United States. More than 55% of households look for high protein content, and high protein content is a significant factor when purchasing food for their families, giving immense scope for the growth of the market in the region. The growing flexitarian population is also broadening the industry's consumer base. About one-fourth of Americans (23%) consumed plant-based meat, and 37% of consumers who do not consume plant-based meats are interested in trying them. Thus, this offers a vast opportunity for meat alternatives and boosts the protein market.
  • Asia-Pacific remained the second-largest market in 2022, driven by consumers pushing for diversification of protein sources. This was largely influenced by the changing consumer preferences toward plant-based and had an abundant supply of raw materials required for plant protein production, making it a relatively cost-effective option for both manufacturers and consumers. The Asia-Pacific region is projected to register a value CAGR of 5.42% during the forecast period.
  • The Middle East is projected to be the fastest-growing market, as the demand for natural and sustainable ingredients is rapidly growing due to the rise in health consciousness. Over the forecast period, the region is set to record a CAGR of 5.62% by volume. This is attributed due to shifting consumer preferences toward more health-, immunity-boosting, less processed, and 'free-from' food products. In 2020, approximately 25% of Arab millennials sought convenient and easily accessible food products.

Global Protein Market Trends

Animal protein consumption growth fuels opportunities for key players in the ingredients sector

  • Increased awareness about health benefits and the growing adoption of dairy proteins in dietary supplements by consumers, especially sportspersons, are driving per capita consumption. In 2021, India consumed the most cow milk worldwide, drinking about 83 MMT, followed by the European Union, at 23.9 MMT. The industry expanded as physical fitness became more popular among consumers who regularly played sports or engaged in other forms of physical activities. Therefore, casein, the primary milk protein component, is widely regarded as a valuable source of amino acids for human growth and is utilized as an ingredient in a variety of foods, including infant formula, sports, nutritional beverages, and confectioneries.
  • Other animal protein ingredients, such as gelatin, are more widely used in cosmetics and nutracosmetics. In 2020, the countries with the highest trade value in imports of gelatin were the United States (USD 180 million) and Japan (USD 75.8 million). Collagen and gelatin are frequently utilized in cosmetic formulations due to their excellent qualities as natural humectants and moisturizers. As a result, cosmetic companies are always on the lookout for new, sustainable, and effective products, making marine gelatin-based compositions viable options.
  • The highest per capita consumption of cheese is currently recorded in North America and Europe, which is expected to continue in the coming years due to the changes in local preferences and growing urbanization. The average amount of cheese consumed in the European Union in 2021 was 20.44 kg, followed by the United States, with roughly 17.9 kg of cheese per person. The demand for milk proteins is driven by their use in various applications, including in regions where the demand for animal proteins is increasing faster than production.

Dairy ingredients play a significant role in supplying animal protein raw materials

  • The production of whey and casein protein types is mainly driven by the supply from cheese production plants since they are the two major byproducts of cheese. However, in the case of caseins/caseinates, a price of about USD 2.40 per pound would be necessary to induce domestic plants to divert fluid skim milk from the production of non-fat dry milk to the production of caseins. Worldwide 22,651,606 tonnes of cheese was produced per year as of 2020, thus, impacting the scope for the production of dairy proteins such as casein and caseinates and whey proteins. The United States is the largest cheese producer in the world, at 5,584,857 tonnes of production per year.
  • In the United States, milk ingredient manufacturers have become increasingly specialized in the production of milk proteins. This production in the United States doubled over 2020, and micellar casein concentrate ingredients became newly available. Among all, micellar casein gained significant market penetration in the study period due to its high protein content (90% un-denatured protein) and high levels of bioavailable calcium. The demand for dairy-based proteins is growing primarily due to the need for ingredients with higher protein concentrations.
  • Pork is the most used raw material for producing gelatin because of its amino acid content. France produces 23 million pigs every year. The industry, comprising over 100,000 professionals, is Europe's second-largest meat processing industry. India is the top country in the number of cattle and buffaloes in the world. As of 2020, the number of cattle and buffaloes in India was 305,500 thousand heads which accounts for 33.38% of the world's total cattle and buffaloes. Surplus meat production is further pushing gelatin production

Protein Industry Overview

The Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 23.27%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Fonterra Co-operative Group Limited, International Flavors & Fragrances Inc., Kerry Group PLC and Royal FrieslandCampina NV (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 End User Market Volume
    • 3.1.1 Baby Food and Infant Formula
    • 3.1.2 Bakery
    • 3.1.3 Beverages
    • 3.1.4 Breakfast Cereals
    • 3.1.5 Condiments/Sauces
    • 3.1.6 Confectionery
    • 3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
    • 3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
    • 3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
    • 3.1.10 RTE/RTC Food Products
    • 3.1.11 Snacks
    • 3.1.12 Sport/Performance Nutrition
    • 3.1.13 Animal Feed
    • 3.1.14 Personal Care and Cosmetics
  • 3.2 Protein Consumption Trends
    • 3.2.1 Animal
    • 3.2.2 Plant
  • 3.3 Production Trends
    • 3.3.1 Animal
    • 3.3.2 Plant
  • 3.4 Regulatory Framework
    • 3.4.1 Australia
    • 3.4.2 Brazil and Argentina
    • 3.4.3 Canada
    • 3.4.4 China
    • 3.4.5 France
    • 3.4.6 Germany
    • 3.4.7 India
    • 3.4.8 Italy
    • 3.4.9 Japan
    • 3.4.10 South Africa
    • 3.4.11 UAE and Saudi Arabia
    • 3.4.12 United Kingdom
    • 3.4.13 United States
  • 3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Source
    • 4.1.1 Animal
      • 4.1.1.1 By Protein Type
      • 4.1.1.1.1 Casein and Caseinates
      • 4.1.1.1.2 Collagen
      • 4.1.1.1.3 Egg Protein
      • 4.1.1.1.4 Gelatin
      • 4.1.1.1.5 Insect Protein
      • 4.1.1.1.6 Milk Protein
      • 4.1.1.1.7 Whey Protein
      • 4.1.1.1.8 Other Animal Protein
    • 4.1.2 Microbial
      • 4.1.2.1 By Protein Type
      • 4.1.2.1.1 Algae Protein
      • 4.1.2.1.2 Mycoprotein
    • 4.1.3 Plant
      • 4.1.3.1 By Protein Type
      • 4.1.3.1.1 Hemp Protein
      • 4.1.3.1.2 Pea Protein
      • 4.1.3.1.3 Potato Protein
      • 4.1.3.1.4 Rice Protein
      • 4.1.3.1.5 Soy Protein
      • 4.1.3.1.6 Wheat Protein
      • 4.1.3.1.7 Other Plant Protein
  • 4.2 End User
    • 4.2.1 Animal Feed
    • 4.2.2 Food and Beverages
      • 4.2.2.1 By Sub End User
      • 4.2.2.1.1 Bakery
      • 4.2.2.1.2 Beverages
      • 4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
      • 4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
      • 4.2.2.1.5 Confectionery
      • 4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
      • 4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
      • 4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products
      • 4.2.2.1.9 Snacks
    • 4.2.3 Personal Care and Cosmetics
    • 4.2.4 Supplements
      • 4.2.4.1 By Sub End User
      • 4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
      • 4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
      • 4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
  • 4.3 Region
    • 4.3.1 Africa
      • 4.3.1.1 By Source
      • 4.3.1.2 By End User
      • 4.3.1.3 By Country
      • 4.3.1.3.1 Nigeria
      • 4.3.1.3.2 South Africa
      • 4.3.1.3.3 Rest of Africa
    • 4.3.2 Asia-Pacific
      • 4.3.2.1 By Source
      • 4.3.2.2 By End User
      • 4.3.2.3 By Country
      • 4.3.2.3.1 Australia
      • 4.3.2.3.2 China
      • 4.3.2.3.3 India
      • 4.3.2.3.4 Indonesia
      • 4.3.2.3.5 Japan
      • 4.3.2.3.6 Malaysia
      • 4.3.2.3.7 New Zealand
      • 4.3.2.3.8 South Korea
      • 4.3.2.3.9 Thailand
      • 4.3.2.3.10 Vietnam
      • 4.3.2.3.11 Rest of Asia-Pacific
    • 4.3.3 Europe
      • 4.3.3.1 By Source
      • 4.3.3.2 By End User
      • 4.3.3.3 By Country
      • 4.3.3.3.1 Belgium
      • 4.3.3.3.2 France
      • 4.3.3.3.3 Germany
      • 4.3.3.3.4 Italy
      • 4.3.3.3.5 Netherlands
      • 4.3.3.3.6 Russia
      • 4.3.3.3.7 Spain
      • 4.3.3.3.8 Turkey
      • 4.3.3.3.9 United Kingdom
      • 4.3.3.3.10 Rest of Europe
    • 4.3.4 Middle East
      • 4.3.4.1 By Source
      • 4.3.4.2 By End User
      • 4.3.4.3 By Country
      • 4.3.4.3.1 Iran
      • 4.3.4.3.2 Saudi Arabia
      • 4.3.4.3.3 United Arab Emirates
      • 4.3.4.3.4 Rest of Middle East
    • 4.3.5 North America
      • 4.3.5.1 By Source
      • 4.3.5.2 By End User
      • 4.3.5.3 By Country
      • 4.3.5.3.1 Canada
      • 4.3.5.3.2 Mexico
      • 4.3.5.3.3 United States
      • 4.3.5.3.4 Rest of North America
    • 4.3.6 South America
      • 4.3.6.1 By Source
      • 4.3.6.2 By End User
      • 4.3.6.3 By Country
      • 4.3.6.3.1 Argentina
      • 4.3.6.3.2 Brazil
      • 4.3.6.3.3 Rest of South America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 5.4.1 Archer Daniels Midland Company
    • 5.4.2 Arla Foods AmbA
    • 5.4.3 Bunge Limited
    • 5.4.4 Cargill, Incorporated
    • 5.4.5 Corbion Biotech, Inc.
    • 5.4.6 Darling Ingredients Inc.
    • 5.4.7 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 5.4.8 FUJI OIL HOLDINGS INC.
    • 5.4.9 Gelita AG
    • 5.4.10 Glanbia PLC
    • 5.4.11 Groupe LACTALIS
    • 5.4.12 Hilmar Cheese Company Inc.
    • 5.4.13 Ingredion Incorporated
    • 5.4.14 International Flavors & Fragrances Inc.
    • 5.4.15 Kerry Group PLC
    • 5.4.16 Roquette Frere
    • 5.4.17 Royal FrieslandCampina NV
    • 5.4.18 Sudzucker AG
    • 5.4.19 Wilmar International Ltd

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms