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市場調査レポート
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1429209

通信サービス保証:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Telecom Service Assurance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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通信サービス保証:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

通信サービス保証市場規模は2024年に80億5,000万米ドルと推計され、2029年には132億1,000万米ドルに達し、市場推計・予測期間(2024-2029年)のCAGRは10.41%で成長すると予測されています。

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通信サービス保証(TSA)とは、通信サービス・プロバイダー(CSP)が、ネットワークを通じて消費者に提供するサービスが、最適な加入者体験のために必要なサービス品質レベルを満たしていることを保証するために、ポリシーやプロセスを適用することです。

主なハイライト

  • より高いサービス品質を求める消費者ニーズの高まりにより、CSPによる通信サービス保証ソリューションの利用が加速すると予想されます。世界の携帯電話加入者数の大幅な増加や、モバイルネットワークの高速化への要求から、様々なCSPによる通信サービス保証ソリューションの利用が増加すると予想されます。
  • さらに、このような複雑で高度な技術の開拓と、先進国における競争の激化が、世界のTSA市場の拡大に影響を及ぼすと予想されます。世界の技術革新の大半は新興国市場が提供すると予想されます。
  • 通信インフラと高速インターネットを支援するため、通信サービス保証(TSA)業界における政府の取り組みと支援政策の増加が、市場拡大の原動力となっています。特に中国やインドのような新興国市場では、政府が民間市場参入企業と協力し、通信サービス保証(TSA)事業の拡大を後押しするために多大な努力を払っています。
  • さらに、新興国ではインフラが整備されていないため、事業の立ち上げコストがかさみ、市場拡大の妨げになる可能性があります。
  • COVID-19の大流行は、(多くの国々で戸締まりにより)一日中自宅に閉じこもることになったため、個人が自宅で仕事をしたり、仲間とバーチャルに交流したり、仕事と楽しみの両方でオンライン・サービスを利用せざるを得なくなったため、無線インターネットの需要を高めました。オンライン・トラフィックは、市場拡大の重要な要素として増加しました。

通信サービス保証市場の動向

プロフェッショナルサービスが大きなシェアを占める

  • 通信サービス保証ソリューションの効果的な展開のために、計画やコンサルティング、運用・保守、システム統合などのサービスが専門サービス分野に含まれます。また、専門家によるサービスは、通信サービスの改善を通じて、ソフトウェアが組織の目標を完全にサポートすることを保証します。
  • また、プロフェッショナルサービス分野は、予測期間中に最も急速に増加すると予想されています。CSPは世界の顧客数の増加により新しいサービスを開発しているが、これらのサービスはシステムの現在のセットアップで動作しなければならないです。その結果、システム・インテグレーション・サービスのニーズが高まり、プロフェッショナル・サービス部門の繁栄につながります。
  • 技術や通信の進歩により、消費者の期待は高まっています。5G(さらに最近ではLTE)やその他の次世代通信技術の採用により、消費者の嗜好はよりデジタルな生活へと変化しています。
  • スマートデバイスの普及に伴い、ネットワークサービス分野も変化しています。CSPにとって革新的なサービスを提供するチャンスが増える一方で、克服すべき障害も増えています。顧客は帯域幅を大量に使用するアプリケーションと高品質のネットワーク体験を要求しており、CSPはその要求に応えるための支援を必要としています。また、非効率を招き、顧客体験やブランド価値に悪影響を及ぼしかねない技術的・運用的サイロが存在するマルチベンダーの管理も必要です。
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急成長を遂げる北米

  • 米国の通信業界は成熟しており、通信機器数の増加に伴い、大幅な成長が見込まれています。OEMの技術進歩や、より新しく高機能な携帯電話に対する消費者の関心により、携帯電話の契約数はここ数年で劇的に増加しています。
  • また、この分野の大手携帯電話サービス・プロバイダーは、消費者のサービス需要に応えようとしています。通信サービス保証ソリューションはこのような状況で、顧客満足度とサービスの質を向上させるために利用されています。北米TSA市場は、このような要因によって牽引されると予想されます。
  • 同地域の通信事業者は、今後急増する5Gサービスの需要に対応するため、ネットワーク・インフラの近代化を進めています。新たなネットワーキング・インフラを開発するには、サービス保証を慎重に検討する必要があるのは確かです。IoTは膨大な量のデータを生成し、IoTの利用が増加するにつれて、データサービスの需要も増加します。
  • LTE-A(Long-term evolution-advanced)は広く利用可能な無線ネットワークです。多くの通信事業者がLTE-Aサービスを提供しているため、プロバイダーは解約率の上昇を防ぐために顧客を把握する必要があり、これが予測期間中のTSA市場の成長につながります。
  • この地域のTSA産業は、5Gの実装により大幅な後押しを享受し、より良い体験を求める消費者の需要が高まると思われます。
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通信サービス保証産業の概要

通信サービス保証市場は、多くの企業が複数の地域に分散しているため断片化しています。Tata Telecommunication Services、IBM、Cisco、Accentureなどが注目すべき参加企業です。

2023年3月、Nokia Corporationは、Airtel AfricaがSaaSデリバリーモデルのiSIMを採用し、5GとIoTベースのオンデマンドサービスを顧客に提供することで、同事業者のデジタル化への取り組みをサポートすると発表しました。Nokiaの通信SaaS、統合SaaS SIM(iSIM)セキュアコネクト技術は、eSIMおよびiSIM対応デバイスの通信サービスプロバイダ(CSP)と企業を可能にし、消費者向けデバイスとマシン・ツー・マシンのサブスクリプションを安全に処理します。

2022年9月、Ciscoは子会社であるWebex Indiaが政府から通信ライセンスを取得し、エンタープライズグレードの国内および国際通信接続を提供できるようになったと発表しました。Webexは通信ライセンスを取得した初のOTT(Over-The-Top)企業となりました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • サービス品質に対する需要の高まり
    • 携帯電話加入者数の大幅な増加
    • 高度な最適化とコスト削減に対するニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • データプライバシーに関する懸念
    • 新興国におけるインフラ不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • ホスティング
  • サービス別
    • プロフェッショナル
    • マネージド
  • システム別
    • プローブシステム
    • ネットワーク管理
    • ワークフォース管理
    • 故障管理
    • 品質モニタリング
    • その他のシステムタイプ
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Nokia Corporation
    • Broadcom Inc.(CA Technologies Inc.)
    • Cisco Systems, Inc.
    • Tata Consultancy Services Limited
    • Accenture PLC
    • IBM Corporation
    • JDS Corporation
    • NEC Corporation
    • Hewlett-Packard Company
    • Ericsson Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48306

The Telecom Service Assurance Market size is estimated at USD 8.05 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.21 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.41% during the forecast period (2024-2029).

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Telecom service assurance (TSA) is the application of policies and processes by a Communications Service Provider (CSP) to ensure that the services offered over networks to consumers meet the required service quality level for an optimal subscriber experience.

Key Highlights

  • The rise in consumer demand for higher service quality is anticipated to accelerate CSPs' use of TSA solutions. The use of TSA solutions by various CSPs is expected to increase since there is an enormous increase in mobile cellular subscriptions worldwide and a requirement for faster mobile network speeds, which results from consumers' growing demand for better and more sophisticated quality.
  • In addition, the development of such complex and advanced technologies and increased competition in developed nations are expected to affect the expansion of the worldwide TSA market. It is anticipated that developed markets will provide the majority of global innovations.
  • The government's increasing initiatives and supportive policies in the telecom service assurance (TSA) industry to support communication infrastructure and high-speed internet drive market expansion. Governments, particularly those in developing nations like China and India, have made a significant effort to work with the participants in the private market to encourage the expansion of the telecom service assurance (TSA) business.
  • Moreover, the lack of infrastructure in emerging economies may allow businesses to incur high startup costs, which may impede the market's expansion.
  • The COVID-19 pandemic raised the demand for wireless internet since individuals were compelled to work from home, interact virtually with their peers, and use online services for both work and enjoyment because they were confined to their homes all day (due to lockdowns in many nations). Online traffic increased as a significant element in the market's expansion.

Telecom Service Assurance Market Trends

Professional Services to Account for a Significant Share

  • For the effective deployment of the telecom service assurance solution, services like planning and consulting, operations and maintenance, and system integration are included in the professional services sector. The expert service also ensures that the software fully supports the organizational objectives through improved communication services.
  • Also, the professional services sector is anticipated to increase the fastest during the projection period. CSPs are developing new services due to the increasing number of customers worldwide, but these services must work with the system's current setup. As a result, this increases the need for system integration services, which in turn helps the professional services sector thrive.
  • Consumer expectations have increased as a result of technological and communication advancements. The adoption of 5G (and, more recently, LTE) and other next-generation communication technologies are shifting consumer preferences towards a more digital way of life.
  • The network service sector has changed as smart devices become more widely used. While there are more chances for CSPs to provide innovative services, there are also more obstacles to overcome. With customers demanding bandwidth-intensive applications and high-quality network experiences, CSPs need help to stay up. Another requirement is managing multi-vendor settings with technological and operational silos that could result in inefficiencies and have a detrimental influence on customer experience and brand value.
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North America to Execute the Fastest Growth Rate

  • The United States telecom industry is mature, and significant growth rates are anticipated as the number of telecom devices rises. Mobile cellular subscriptions have increased dramatically over the past few years due to OEM technology advancements and consumer interest in newer, more advanced phones.
  • Also, the major cellular service providers in this area are attempting to meet consumer service demand. TSA solutions are used in situations like this to improve client satisfaction and the caliber of services. The North American TSA Market is anticipated to be driven by this factor.
  • Telecom providers in the area are modernizing their networking infrastructure to meet the escalating demand for 5G services in the future. Developing a new networking infrastructure will certainly require careful consideration of service assurance. IoT generates enormous amounts of data, and as IoT usage rises, so will the demand for data services.
  • Long-term evolution-advanced (LTE-A) is a widely available wireless network. Since many operators offer the LTE-A service, the providers must keep track of their customers to prevent any increase in the churn rate, which will help the TSA market grow over the forecast period.
  • The region's TSA industry will enjoy a substantial boost due to the implementation of 5G, which will enhance consumer demand for an improved experience.
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Telecom Service Assurance Industry Overview

The telecom service assurance market is fragmented because many players are dispersed throughout several areas. Tata Telecommunication Services, IBM, Cisco, and Accenture are a few notable participants.

In March 2023, Nokia Corporation announced Airtel Africa chose the iSIM in SaaS delivery model to support the operator's digitalization efforts, offering its customers 5G and IoT-based on-demand services, while Nokia's telecom SaaS, integrated SaaS SIM (iSIM) Secure Connect technology enables communication service providers (CSPs) and businesses for eSIM- and iSIM-enabled devices, to safely handle consumer device and machine-to-machine subscriptions.

In September 2022, Cisco announced that the subsidiary Webex India received a telecom license from the government, enabling it to provide enterprise-grade national and international telecom connectivity. Webex has become the first Over-The-Top (OTT) player to get a telecom license.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Service Quality
    • 5.1.2 Significant Increase in the Number of Cellular Subscribers
    • 5.1.3 Rising Need for High Optimization and Increased Cost Savings
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Data Privacy Concerns
    • 5.2.2 Lack of Infrastructure in Emerging Economies

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-Premise
    • 6.1.2 Hosted
  • 6.2 By Service
    • 6.2.1 Professional
    • 6.2.2 Managed
  • 6.3 By System
    • 6.3.1 Probe System
    • 6.3.2 Network Management
    • 6.3.3 Workforce Management
    • 6.3.4 Fault Management
    • 6.3.5 Quality Monitoring
    • 6.3.6 Other System Types
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Nokia Corporation
    • 7.1.2 Broadcom Inc. (CA Technologies Inc.)
    • 7.1.3 Cisco Systems, Inc.
    • 7.1.4 Tata Consultancy Services Limited
    • 7.1.5 Accenture PLC
    • 7.1.6 IBM Corporation
    • 7.1.7 JDS Corporation
    • 7.1.8 NEC Corporation
    • 7.1.9 Hewlett-Packard Company
    • 7.1.10 Ericsson Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS