市場調査レポート
商品コード
1190925
食品強化剤市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Food Fortifying Agents Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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食品強化剤市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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食品強化剤の世界市場は、予測期間(2022年~2027年)においてCAGR7.5%を記録すると予測されています。
COVID-19の発生は、消費者の食品選択に対する意識の高まりから、食品強化剤に大きな影響を及ぼしています。持続可能で再生可能な植物由来の栄養への傾倒や、免疫力を高める成分を含む食品や飲料への需要が、これらの製品やその成分へのニーズを後押ししています。Do It Yourself(DIY)の動向は、Corona時代に大きな勢いを見せ、今後数年間も続くと予想されています。急速に変化する市場の情勢を考慮し、企業は従来の市場を超えて拡大するという視点に変わりつつあります。アプリケーションの拡大や新しい製品ポートフォリオの導入に注力するほか、ほとんどの飲食品企業が国内および海外市場の獲得を計画しています。
市場は主に、消費者の健康志向の高まりによって拡大しています。また、政府機関の支援も市場の成長を後押ししています。例えば、食糧農業機関(FAO)と世界保健機関(WHO)は、特に低開発国における広範な栄養不良を軽減するための重要な戦略の1つとして、食品強化の重要性を認識しています。
ビタミン不足による骨粗鬆症やくる病などの疾病の増加、医療費の増大、高齢化社会の進展などにより、ビタミン分野が大きなシェアを占めています。用途別では、ダイエットサプリメントが、その健康上の利点から予測期間中に最も速い成長を遂げると予測されています。ダイエットサプリメントは、高齢化社会の到来とフィットネスへの関心の高まりが主なターゲットとなっています。
消費者の健康意識の高まりと、貧血、壊血病、脚気、ペラグラなどの健康障害を引き起こすビタミン欠乏症のために、強化食品・飲料市場の需要が増加傾向にあることが示されました。また、これらは単なる欠乏症ではなく、比較的栄養状態の良い社会に存在する状態であることが研究で言及されています。そこで、国民の栄養不足に対処するために、ビタミンを含む食品の強化が有効であることが証明されました。しかし、より合理的なアプローチは、食事改善戦略(すなわち、健康教育キャンペーン)に取って代わるのではなく、食品強化をサポートするために使用することです。さらに、ビタミンの配合を変更した新処方製品の頻繁な発売が、市場の成長を促進すると考えられます。例えば、Alpha mind社のビタミン入りコーヒー、Snap Super Candy(ビタミン入りスナック)、ビタミン入り水、ビタミンD強化ミルクなどが挙げられます。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も急速に成長している市場となることが予測されます。アフリカ地域は、市場の成長が比較的少ないです。南アフリカでは、ビスケットに鉄、B-カロチン、ヨウ素を複数回強化することで、学童のこれらすべての栄養素の状態が改善されました。中国やインドなどのアジア太平洋地域の国々は、可処分所得の増加、人口の都市化、カーギル社やFMC社などの重要企業の多くの国での展開により、市場の大部分を占めています。中国では、醤油に鉄分を強化することの有効性、効果、実現可能性を評価する研究が行われています。
The global food fortifying agents market is projected to register a CAGR of 7.5% during the forecast period (2022 - 2027).
The outbreak of COVID-19 has a significant impact on food fortifying agents due to the increased consciousness of consumers in selecting food. This inclination towards sustainable, regenerative, plant-based nutrition and demand for foods and beverages with immunity-boosting ingredients drives the need for these products and their constituents. Do It Yourself (DIY) trend has seen massive momentum during Corona times and is expected to continue in the next few years. Considering the rapidly changing market landscape, companies are changing their perspectives on expanding beyond traditional markets. In addition to focusing on widening applications and introducing new product portfolios, most food and beverage companies plan to capture domestic and international markets.
The market is mainly driven by the increase in the growth of the health consciousness of consumers. The support of government organizations has also fueled the market growth. For instance, the Food and Agricultural Organization (FAO) and the World Health Organization (WHO) have recognized food fortification as one of the critical strategies to reduce widespread malnutrition, particularly in underdeveloped countries.
The vitamin sector accounts for a significant share owing to the rise in diseases such as osteoporosis and rickets due to vitamin deficiency, the increasing healthcare cost, and the growing aging population. On a segmentation front by application, the diet supplements are projected to have the fastest growth during the forecast period due to their health benefits. They are mainly targeted by the increase in the aging population and interest in personal fitness.
The demand for fortified foods and beverages market was witnessed to have an increasing trend owing to the rising health consciousness among the consumers and vitamin deficiencies which can cause health disorders such as anemia, scurvy, beriberi, and pellagra, to name a few. Also, studies have mentioned that these are not simply deficiency diseases but conditions present in a relatively well-nourished society. Therefore, food fortification with vitamins was proven effective for tackling the population's nutritional deficiencies. Still, a more reasonable approach is to use food fortification to support but not replace dietary improvement strategies (i.e., healthy education campaigns). Furthermore, frequent launches of newly formulated products with modified blends of vitamins are likely to fuel the market's growth, such as Alpha mind Vitamin-Infused Coffee, Snap Super Candy (vitamin-infused snacks), vitamin-infused water, and vitamin D fortified milk.
The Asia-Pacific region is predicted to be the fastest-growing market in the forecasted period. The growth of the market is relatively less in the African area. In South Africa, multiple fortifications of biscuits with iron, B-carotene, and iodine improved the status of all these nutrients in school children. Countries of the Asia-Pacific region, such as China and India, have the majority of the market due to their increasing disposable income, urbanized population, and expansion of critical companies like Cargill, Incorporated, and FMC Corporation in many countries. In China, studies have assessed the efficacy, effectiveness, and feasibility of fortifying soy sauce with iron content.
The global market for food fortifying agents is highly competitive, owing to prominent regional and domestic players in different countries. Some of the major players in this market include Cargill Incorporated, Archer Daniels Midland Company, DuPont, BASF SE, and Advanced Organic Materials S.A. are emphasizing the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies along with new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers.