表紙:強化食品市場の2030年までの予測-タイプ、原材料、栄養素、販売チャネル、技術、用途、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1339967

強化食品市場の2030年までの予測-タイプ、原材料、栄養素、販売チャネル、技術、用途、地域別の世界分析

Fortified Food Market Forecasts to 2030-Global Analysis By Type (Basic Food & Processed Food), Raw Material (Wheat, Flour, Salt, Sugar, Rice, Milk, Corn, Oil & Other Raw Materials), Nutrient, Sales Channel, Technology, Application & By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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強化食品市場の2030年までの予測-タイプ、原材料、栄養素、販売チャネル、技術、用途、地域別の世界分析
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界の強化食品市場は2023年に2億1,783万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 8.1%で成長し、2030年には3億7,572万米ドルに達すると予測されています。

強化食品とは、天然には存在しない栄養素を追加した食品のことです。こうした食品は栄養を改善し、健康へのプラス効果を増強することを目的としています。重要な微量元素や各種ビタミンなどの追加的な微量元素は、強化食品を通じて提供されます。くる病やペラグラのような、栄養素の不足によって引き起こされる典型的な病気は、強化食品の摂取によって事実上取り除かれています。栄養強化食品は、栄養不足という世界の問題に対して、スケーラブルで手頃な解決策を提供します。

WHOによれば、世界人口の30%以上にあたる20億人が貧血状態にあり、その原因のほとんどが鉄欠乏です。国連食糧農業機関(FAO)と世界保健機関(WHO)は、特に低開発国における栄養不良の蔓延を最小化する戦略の一つとして、食品強化を挙げています。

市場力学:

促進要因:

  • 健康意識の高まり
  • 消費者の健康意識の高まりと、貧血、壊血病、脚気、ペラグラといった健康障害の原因となるビタミン欠乏症のために、強化食品の需要が増加傾向にあることが確認されました。また、これらの病気は単なる欠乏症ではなく、比較的栄養状態の良い社会に存在する状態であるという研究結果もあります。そのため、ビタミンの食品強化は、国民の栄養不足に取り組む上で効果的であることが証明されました。この点が市場の成長を後押ししています。

阻害要因:

  • 栄養過剰摂取のリスク
  • ほとんどの強化食品は大規模な加工を経ています。こうした食品には大量の塩分、糖分、その他の物質が含まれていることが多いです。加工されていない食品と一緒に強化食品を摂取すると、栄養過多になる可能性があります。栄養強化食品だけを食べ、野菜や果物を避けると、低栄養になるかもしれないです。しかし、ビタミンやミネラルを日常的に摂りすぎると、吐き気や下痢、胃痙攣を引き起こす可能性があります。また、ビタミンAの大量摂取は高齢者の股関節骨折に関係しており、出生異常の原因にもなります。これらの問題は、総体として市場の拡大を制限しています。

機会:

  • 微量栄養素欠乏症の拡大
  • 微量栄養素の欠乏は発展途上国と裕福な国の両方に影響を及ぼしており、栄養不良は依然として世界全人口に影響を及ぼす主要な健康問題のひとつです。毎年、農村部でも都市部でも、地域社会は栄養不足とそれに伴う健康問題を抱えています。消費者のライフスタイルや食習慣の変化により、数多くの栄養疾患が引き起こされており、消費者に健康的なライフスタイルの改善を促す取り組みが活発化しています。疾病の蔓延が増加している結果、市場は拡大しています。

脅威:

  • ライセンシングの問題
  • 強化食品市場の開拓を阻むハードルとしては、ライセンシングに関する問題、食品安全部門による監視の強化、代替食にミネラルやビタミンを大幅に取り入れることによる消費者の健康へのリスクなどがあります。栄養強化された食品は通常、長期間の調製を経ており、砂糖、脂肪、塩分、ビタミンD、その他肥満やビタミンの過剰摂取を含む疾病の原因となる成分を多く含んでいます。この要素がライセンス取得を遅らせ、市場の成長を阻害しています。

COVID-19の影響:

  • COVID-19の流行は食品強化の市場需要に大きな影響を与えています。COVID-19の流行は、顧客に栄養密度の高い健全な食品を食べるよう促すことで市場に利益をもたらしました。人々は、伝染性のコロナ・ウイルスから身を守るために、栄養需要を満たし、免疫力を高めるような栄養価の高い食品を探しています。個人による健康的なライフスタイルの採用により、食品強化市場は例外的な業績を示すと予想されます。
  • 予測期間中、加工食品分野が最大となる見込み
  • 加工食品セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。加工食品のおかげで、人々の食生活には選択肢が増え、多様性が増しています。加工され強化された食品は、過食や体重増加の進行につながる可能性があります。栄養強化された加工食品は、骨を丈夫に保ち、消化を改善し、心臓の問題を回避するために、最適な微量栄養素レベルを維持するのに役立ちます。この市場の拡大は、加工強化食品にビタミン、ミネラル、食物繊維、タンパク質が追加添加されることによって推進されています。
  • 予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのは押出成形セグメントです。
  • エクストルージョン・セグメントは、その多くの利点により、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。エクストルージョン処理中にデンプンがゲル化することで、デンプンの消化率も向上します。食品によっては、押し出し加工によって大量に生産され、毒物の根絶やバクテリアの除去といった栄養因子を変性させるものもあります。さらに、製品の「タンパク質の質と消化率」、外観、風味、食感にも影響を与えます。エクストルージョンを行うことで、希望する形状の商品の製造、抗栄養要素の除去、栄養の消化性と嗜好性の向上など、多くの利点が得られます。

最大のシェアを占める地域:

予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。可処分所得が増加し、人口が急速に都市化しているため、中国やインドなどのアジア太平洋諸国が現在市場の大半を占めています。鉄強化醤油の効率性、有効性、信頼性はすべて、中国で実施された調査で検証されています。アジア太平洋地域の市場における強化食品の需要は、栄養不良の撲滅を目指した支援政策と政策立案者の意識の高まりが主な要因となっています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、北米のCAGRが最も高くなると予測されます。同地域では慢性疾患が増加しているため、消費者の健康意識が高まり、強化食品やその他のより良い代替食品への転換が進んでいます。米国疾病管理予防センターによると、心臓病は米国における主要な死因のひとつであり、毎年約647万7,000人が死亡しています。その結果、世界の心血管疾患やその他の疾病の罹患率の増加により、健康的な食生活の必要性が高まることが予想され、これが予測期間にわたって強化食品市場を牽引しています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • 用途分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の強化食品市場:タイプ別

  • 基礎食品
  • 加工食品

第6章 世界の強化食品市場:原材料別

  • 小麦
  • 穀粉
  • 砂糖
  • 牛乳
  • トウモロコシ
  • その他の原材料

第7章 世界の強化食品市場:栄養素別

  • ビタミン
    • ビタミンA
    • ビタミンC
    • ビタミンD
    • ビタミンB1
    • ビタミンB2
    • ビタミンB3
    • ビタミンB9
    • ビタミンB12
    • ビタミン6
  • ミネラル
    • 亜鉛
    • カルシウム
    • ドコサヘキサエン酸(DHA)
    • ヨウ素
    • セレン
    • その他の鉱物
  • プロバイオティクス
  • 炭水化物
  • 脂肪
  • 脂質
  • タンパク質
  • その他の栄養素

第8章 世界の強化食品市場:販売チャネル別

  • 近隣店舗
  • 近代小売
  • オンライン販売
  • 小売業態

第9章 世界の強化食品市場:テクノロジー別

  • 押出し
  • コーティングとカプセル化
  • 乾燥
    • オーブン乾燥
    • ドラム乾燥
    • 噴霧乾燥
  • その他の技術

第10章 世界の強化食品市場:用途別

  • 基礎食品
    • チーズ
    • バター
    • ヨーグルト
    • その他の基本的な食品
  • 押出成形品
    • パスタ
    • スナック食品
  • 粉末製品
    • 乳児用調製粉乳
    • シリアル
    • 粉末飲料
  • ジュース
  • 付加価値のある食品
  • 調味料

第11章 世界の強化食品市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 会社概要

  • General Mills
  • Nestle S.A.
  • BASF SE
  • Unilever PLC
  • Stern-Wywiol Gruppe GmbH & Co. KG
  • Dean Foods
  • Cargill Incorporated
  • Danone
  • Arla Foods
  • Bunge Limited
  • Corbion NV.
  • Koninklijke DSM NV
  • Gastaldi Hermanos
  • Tata Chemicals Limited
  • Nutritional Holdings(Pty)Limited
  • Dr. Paul Lohmann GmbH KG Chemische Fabrik
  • Wright Enrichment Inc.
  • Buhler AG
  • Sinokrot Global
  • Campbell Soup Company
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Fortified Food Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Fortified Food Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Fortified Food Market Outlook, By Basic Food (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Fortified Food Market Outlook, By Processed Food (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Fortified Food Market Outlook, By Raw Material (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Fortified Food Market Outlook, By Wheat (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Fortified Food Market Outlook, By Flour (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Fortified Food Market Outlook, By Salt (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Fortified Food Market Outlook, By Sugar (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Fortified Food Market Outlook, By Rice (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Fortified Food Market Outlook, By Milk (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Fortified Food Market Outlook, By Corn (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Fortified Food Market Outlook, By Oil (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Fortified Food Market Outlook, By Other Raw Materials (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Fortified Food Market Outlook, By Nutrient (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Fortified Food Market Outlook, By Vitamins (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Fortified Food Market Outlook, By Vitamin A (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Fortified Food Market Outlook, By Vitamin C (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Fortified Food Market Outlook, By Vitamin D (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Fortified Food Market Outlook, By Vitamin B1 (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Fortified Food Market Outlook, By Vitamin B2 (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Fortified Food Market Outlook, By Vitamin B3 (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Fortified Food Market Outlook, By Vitamin B9 (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Fortified Food Market Outlook, By Vitamin B12 (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Fortified Food Market Outlook, By Vitamin 6 (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Fortified Food Market Outlook, By Minerals (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Fortified Food Market Outlook, By Zinc (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Fortified Food Market Outlook, By Calcium (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Fortified Food Market Outlook, By Copper (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Fortified Food Market Outlook, By Iron (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Fortified Food Market Outlook, By Docosahexaenoic Acid (DHA) (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Fortified Food Market Outlook, By Iodine (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Fortified Food Market Outlook, By Selenium (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Fortified Food Market Outlook, By Other Minerals (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Fortified Food Market Outlook, By Probiotics (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Fortified Food Market Outlook, By Carbohydrates (2021-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Fortified Food Market Outlook, By Fats (2021-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Fortified Food Market Outlook, By Lipids (2021-2030) ($MN)
  • Table 39 Global Fortified Food Market Outlook, By Proteins (2021-2030) ($MN)
  • Table 40 Global Fortified Food Market Outlook, By Other Nutrients (2021-2030) ($MN)
  • Table 41 Global Fortified Food Market Outlook, By Sales Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 42 Global Fortified Food Market Outlook, By Neighbourhood Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 43 Global Fortified Food Market Outlook, By Modern Trade (2021-2030) ($MN)
  • Table 44 Global Fortified Food Market Outlook, By Online Sales (2021-2030) ($MN)
  • Table 45 Global Fortified Food Market Outlook, By Retail Format (2021-2030) ($MN)
  • Table 46 Global Fortified Food Market Outlook, By Technology (2021-2030) ($MN)
  • Table 47 Global Fortified Food Market Outlook, By Extrusion (2021-2030) ($MN)
  • Table 48 Global Fortified Food Market Outlook, By Coating & Encapsulation (2021-2030) ($MN)
  • Table 49 Global Fortified Food Market Outlook, By Drying (2021-2030) ($MN)
  • Table 50 Global Fortified Food Market Outlook, By Oven Drying (2021-2030) ($MN)
  • Table 51 Global Fortified Food Market Outlook, By Drum Drying (2021-2030) ($MN)
  • Table 52 Global Fortified Food Market Outlook, By Spray Drying (2021-2030) ($MN)
  • Table 53 Global Fortified Food Market Outlook, By Other Technologies (2021-2030) ($MN)
  • Table 54 Global Fortified Food Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 55 Global Fortified Food Market Outlook, By Basic Food (2021-2030) ($MN)
  • Table 56 Global Fortified Food Market Outlook, By Cheese (2021-2030) ($MN)
  • Table 57 Global Fortified Food Market Outlook, By Butter (2021-2030) ($MN)
  • Table 58 Global Fortified Food Market Outlook, By Yogurt (2021-2030) ($MN)
  • Table 59 Global Fortified Food Market Outlook, By Other Basic Foods (2021-2030) ($MN)
  • Table 60 Global Fortified Food Market Outlook, By Extruded Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 61 Global Fortified Food Market Outlook, By Pasta (2021-2030) ($MN)
  • Table 62 Global Fortified Food Market Outlook, By Snacks Food (2021-2030) ($MN)
  • Table 63 Global Fortified Food Market Outlook, By Powdered Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 64 Global Fortified Food Market Outlook, By Infant Formula (2021-2030) ($MN)
  • Table 65 Global Fortified Food Market Outlook, By Cereals (2021-2030) ($MN)
  • Table 66 Global Fortified Food Market Outlook, By Powdered Beverages (2021-2030) ($MN)
  • Table 67 Global Fortified Food Market Outlook, By Juice (2021-2030) ($MN)
  • Table 68 Global Fortified Food Market Outlook, By Value Added Food (2021-2030) ($MN)
  • Table 69 Global Fortified Food Market Outlook, By Condiments (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23674

According to Stratistics MRC, the Global Fortified Food Market is accounted for $217.83 million in 2023 and is expected to reach $375.72 million by 2030 growing at a CAGR of 8.1% during the forecast period. Fortified Foods are foods that have additional nutrients added to them that are not naturally present. These foods are meant to improve nutrition and augment positive health effects. Additional microelements, such as important trace elements and a variety of vitamins, are provided through fortified meals. Typical diseases that are brought about by lack of nutrients such as rickets and pellagra have been practically removed through the intakes of fortified foods. Fortified foods provide scalable, affordable solutions to the global problem of nutritional deficiencies.

According to the WHO, 2 billion people or over 30% of the world's population is anemic, mostly due to iron deficiency. The Food and Agricultural Organization (FAO) and the World Health Organization (WHO) have identified food fortification as one of the strategies to minimize the prevalence of malnutrition, particularly in underdeveloped countries.

Market Dynamics:

Driver:

  • Rising health consciousness.
  • The demand for fortified foods was witnessed to have an increasing trend owing to the rising health consciousness among the consumers and vitamin deficiencies which can cause health disorders such as anaemia, scurvy, beriberi, and pellagra. Also, studies have mentioned that these are not simply deficiency diseases but conditions present in a relatively well-nourished society. Therefore, food fortification with vitamins was proven effective for tackling the population's nutritional deficiencies. This aspect has been fuelling the market growth.

Restraint:

  • Risk of nutrient overdose.
  • Most fortified foods have undergone extensive processing. They frequently include large amounts of salt, sugar, and other substances. A nutritional overload may occur if fortified meals are consumed alongside unprocessed foods. Low nutrition might result from eating just fortified foods and avoiding fruits and vegetables. However, taking too many vitamins and minerals on a regular basis might result in nausea, diarrhea, and stomach cramps. High doses of vitamin A have also been related to hip fractures in elderly persons and can result in birth abnormalities. These issues collectively are limiting market expansion.

Opportunity:

  • Growing micronutrient deficiency.
  • Micronutrient deficiencies affect both developing and wealthy nations, and malnutrition is still one of the major health issues affecting the whole world's population. Every year, communities in both rural and urban areas have nutritional deficits and concomitant health issues. Numerous nutritional diseases are being caused by changes in consumer lifestyle and eating habits, and there are growing initiatives to encourage consumers to adopt healthy lifestyle modifications. The market is escalating as a result of the increasing illness prevalence.

Threat:

  • Issues with licensing.
  • The hurdles for the development of the fortified food market include issues with licensing, increased oversight from the food safety department, and risks to consumer's health brought on by the significant incorporation of some minerals and vitamins in the diet alternatives. Foods that have been fortified typically have undergone prolonged preparation and include high levels of sugar, fat, salt, Vitamin D, and other ingredients that can contribute to diseases including obesity and cases of vitamin overdose. This element delays the license and therefore impedes the growth of the market.

COVID-19 Impact:

  • The COVID-19 epidemic has had a substantial effect on market demand for food fortification. The epidemic has benefited the market by encouraging customers to eat nutrient-dense and wholesome food. People have been searching for nutritious food options that may meet their nutritional demands and boost their immunity in order to defend themselves against the contagious corona virus. Due to the adoption of a healthy lifestyle by individuals, the market for food fortification is anticipated to exhibit exceptional performance.
  • The processed food segment is expected to be the largest during the forecast period
  • The processed food segment is estimated to have a lucrative growth. People have more options and greater diversity in their diets because of processed foods. Food that has been processed and fortified might lead to overeating and progressive weight gain. Processed foods that have been fortified can aid in maintaining optimal micronutrient levels to preserve strong bones, improve digestion, and avoid cardiac problems. The expansion of this market is being driven by the additional vitamins, minerals, fiber, and proteins added to processed fortified foods.
  • The extrusion segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
  • The extrusion segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its numerous advantages. The gelatinization of the starch during extrusion processing also boosts the starch's digestibility. Some foods may be produced in large quantities via extrusion, denatures the nutritional factors, such as eradicating poisons or eliminating bacteria. Additionally, it impacts the product's "protein quality and digestibility" and its appearance, flavor, and texture. Extrusion provides a number of benefits, including the creation of goods in the desired form, the elimination of anti-nutritional elements, and enhanced nutrient digestibility and palatability.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period. Due to their growing disposable income and rapidly urbanizing populations, Asia-Pacific nations like China and India now hold the majority of the market. The efficiency, effectiveness, and reliability of iron fortified soy sauce have all been examined in research conducted in China. The demand for fortified foods on the markets in the Asia-Pacific area is mostly driven by supportive policies aimed at eradicating malnutrition and increasing awareness among policymakers.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Due to the increasing number of chronic illnesses in this region, consumers are becoming more health conscious and converting to fortified foods and other better diet alternatives. According to the Centers for Disease Control and Prevention, heart disease is one of the leading causes of death in the United States, accounting for about 6,47,000 fatalities each year or one out of every four fatalities. As a result, the need for a healthy diet is expected to increase due to the increased incidence of cardiovascular disease and other diseases globally, which is driving the market for fortified foods over the forecast period.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Fortified Food Market include: General Mills, Nestle S.A., BASF SE, Unilever PLC, Stern-Wywiol Gruppe GmbH & Co. KG, Dean Foods, Cargill Incorporated, Danone, Arla Foods, Bunge Limited, Corbion NV., Koninklijke DSM NV, Gastaldi Hermanos, Tata Chemicals Limited, Nutritional Holdings (Pty) Limited, Dr. Paul Lohmann GmbH KG Chemische Fabrik, Wright Enrichment Inc., Buhler AG, Sinokrot Global and Campbell Soup Company.

Key Developments:

  • In February 2023, Cargill Food Ingredients and Bioindustrials, through its acquired production unit at Nellore in Andhra Pradesh, plans to widen its customer base and distribution network in South India, with a new range of products.
  • In April 2021, BASF manufactures micronutrients for the fortification of staple foods, which meet exceptional requirements in stability and efficacy even under extreme climatic conditions. The fortification process varies from factory to factory and from small batch production to large plants with continuous production.

Types Covered:

  • Basic Food
  • Processed Food

Raw Materials Covered:

  • Wheat
  • Flour
  • Salt
  • Sugar
  • Rice
  • Milk
  • Corn
  • Oil
  • Other Raw Materials

Nutrients Covered:

  • Vitamins
  • Minerals
  • Probiotics
  • Carbohydrates
  • Fats
  • Lipids
  • Proteins
  • Other Nutrients

Sales Channels Covered:

  • Neighbourhood Stores
  • Modern Trade
  • Online Sales
  • Retail Format

Technologies Covered:

  • Extrusion
  • Coating & Encapsulation
  • Drying
  • Other Technologies

Applications Covered:

  • Basic Food
  • Extruded Products
  • Powdered Products
  • Juice
  • Value Added Food
  • Condiments

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Fortified Food Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Basic Food
  • 5.3 Processed Food

6 Global Fortified Food Market, By Raw Material

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Wheat
  • 6.3 Flour
  • 6.4 Salt
  • 6.5 Sugar
  • 6.6 Rice
  • 6.7 Milk
  • 6.8 Corn
  • 6.9 Oil
  • 6.10 Other Raw Materials

7 Global Fortified Food Market, By Nutrient

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Vitamins
    • 7.2.1 Vitamin A
    • 7.2.2 Vitamin C
    • 7.2.3 Vitamin D
    • 7.2.4 Vitamin B1
    • 7.2.5 Vitamin B2
    • 7.2.6 Vitamin B3
    • 7.2.7 Vitamin B9
    • 7.2.8 Vitamin B12
    • 7.2.9 Vitamin 6
  • 7.3 Minerals
    • 7.3.1 Zinc
    • 7.3.2 Calcium
    • 7.3.3 Copper
    • 7.3.4 Iron
    • 7.3.5 Docosahexaenoic Acid (DHA)
    • 7.3.6 Iodine
    • 7.3.7 Selenium
    • 7.3.8 Other Minerals
  • 7.4 Probiotics
  • 7.5 Carbohydrates
  • 7.6 Fats
  • 7.7 Lipids
  • 7.8 Proteins
  • 7.9 Other Nutrients

8 Global Fortified Food Market, By Sales Channel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Neighbourhood Stores
  • 8.3 Modern Trade
  • 8.4 Online Sales
  • 8.5 Retail Format

9 Global Fortified Food Market, By Technology

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Extrusion
  • 9.3 Coating & Encapsulation
  • 9.4 Drying
    • 9.4.1 Oven Drying
    • 9.4.2 Drum Drying
    • 9.4.3 Spray Drying
  • 9.5 Other Technologies

10 Global Fortified Food Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Basic Food
    • 10.2.1 Cheese
    • 10.2.2 Butter
    • 10.2.3 Yogurt
    • 10.2.4 Other Basic Foods
  • 10.3 Extruded Products
    • 10.3.1 Pasta
    • 10.3.2 Snacks Food
  • 10.4 Powdered Products
    • 10.4.1 Infant Formula
    • 10.4.2 Cereals
    • 10.4.3 Powdered Beverages
  • 10.5 Juice
  • 10.6 Value Added Food
  • 10.7 Condiments

11 Global Fortified Food Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 General Mills
  • 13.2 Nestle S.A.
  • 13.3 BASF SE
  • 13.4 Unilever PLC
  • 13.5 Stern-Wywiol Gruppe GmbH & Co. KG
  • 13.6 Dean Foods
  • 13.7 Cargill Incorporated
  • 13.8 Danone
  • 13.9 Arla Foods
  • 13.10 Bunge Limited
  • 13.13 Corbion NV.
  • 13.12 Koninklijke DSM NV
  • 13.13 Gastaldi Hermanos
  • 13.14 Tata Chemicals Limited
  • 13.15 Nutritional Holdings (Pty) Limited
  • 13.16 Dr. Paul Lohmann GmbH KG Chemische Fabrik
  • 13.17 Wright Enrichment Inc.
  • 13.18 Buhler AG
  • 13.19 Sinokrot Global
  • 13.20 Campbell Soup Company