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市場調査レポート
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1557295

強化食品の世界市場-2024年から2029年までの予測

Global Fortified Foods Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 162 Pages
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強化食品の世界市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年08月20日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 162 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

強化食品市場は、2024年には約1,569億1,800万米ドルと推定され、2029年にはCAGR 7.15%で2,216億5,800万米ドルに成長すると予測されています。

食品強化とは、余分な栄養素やビタミンを添加した食品のことです。こうした食品は、身体の栄養能力を高め、複数の健康上のその他の特典を提供することを目的としています。食品強化は、人口の栄養状態を高めるのに役立つ効果的なソリューションです。また、世界各国の政府によって広く採用されています。

特に低開発国や新興国における子供の栄養不良の世界の蔓延が、栄養強化食品の市場成長を押し上げると推定されます。身体に追加の栄養素とビタミンを提供する強化食品は、一般に栄養不良の影響を受けている子供たちの健康を増進するため、政府や複数の保健機関によって推奨されています。

同様に、強化食品は世界の高齢化人口、特に65歳以上の高齢者にも複数のメリットを提供します。65歳以上の世界人口の増加は、強化食品市場をさらに前進させると推定されます。

強化食品市場の促進要因:

  • 世界の小児人口における栄養不良の有病率の増加

世界の強化食品市場の需要を押し上げると推定される主要な促進要因の1つは、子供人口の栄養失調の蔓延です。栄養失調は、体内の栄養やビタミンの欠乏や不均衡が観察される状態です。複数の治療薬を用いて治療し、ビタミンや栄養価の高い食品の消費を増やすことができます。

世界飢餓指数(Global Hunger Index)は2023年版の報告書の中で、栄養不足の世界人口は2023年に7億3,500万人に増加すると述べています。さらに、世界保健機関(WHO)は、2023年の「子どもの栄養不良に関する共同推計(JME)」の中で、2022年には世界全体で推定1億4,810万人の5歳未満の子どもが発育不全に陥っていると述べています。一方、このうち約4,500万人が衰弱し、約3,700万人が体重過多でした。

国連人道問題調整事務所(UN OCHA)傘下のリリーフウェブ(ReliefWeb)は、2023年12月の報告書で、アフリカでは約2億8,200万人(同地域の総人口の約20%)が栄養不足に苦しんでいると述べた。この人口はCOVID-19の発生以来、ほぼ5,700万人増加しました。同機関はさらに、2022年には5歳未満の子供の約30%が発育阻害に苦しんでいると述べています。

  • 高齢者にとっての強化食品の利点。

強化食品は、世界中の高齢者人口に複数のメリットを提供します。通常の食事では摂取しきれない必要な栄養素を体に供給することができます。65歳以上の人口の増加が市場をさらに押し上げると推定されます。

人体が老化するにつれて、栄養素を吸収する能力が低下し、高齢者の栄養失調の可能性やリスクが高まる。栄養強化食品は身体に不可欠な栄養を提供するため、栄養失調に対抗して体重を増やすのにさらに役立ちます。

世界では65歳以上の総人口が増え続けています。世界銀行はそのデータの中で、65歳以上の総人口は2021年に約7億5,800万人と記録され、2022年には約7億7,900万人と大幅に増加したと述べています。同機関はさらに、2023年にはこの人口が約8億500万人になると述べています。また、2023年には、カナダの65歳以上人口は783万7,000人、米国とドイツの65歳以上人口はそれぞれ589万4,000人と1,921万7,000人であったとしています。

強化食品市場の地理的展望

  • アジア太平洋地域が強化食品市場で大きなシェアを占めると予測されます。

アジア太平洋地域は、世界の強化食品市場でより大きなシェアを獲得すると推定されます。同地域は最も急速に市場開拓が進んでいる地域のひとつであり、同業界の企業にとって最大市場シェアを獲得する大きなチャンスとなります。同様に、高齢者人口の増加と栄養不良の蔓延も、この地域の強化食品市場を押し上げると推定されます。

インド、バングラデシュ、インドネシア、タイなど、この地域のさまざまな新興諸国では、若年層の栄養不良の発生率が依然として高いです。インド政府の女性・児童開発省は2023年12月に発表したプレスリリースの中で、同国では栄養不良の指標が着実に改善しているもの、依然として栄養不良の事例が複数あると述べています。同省が6歳未満の子ども約74,400万人(7,440万人)を対象に実施した国民健康家庭調査では、約37.5%が発育阻害、約17.23%が低体重でした。

強化食品市場主要企業が提供する製品

  • BASFグループは多国籍企業であり、農業、自動車、塗料、建設、栄養など様々な業界に製品とサービスを提供しています。食品強化市場において、同社は専門知識、アプリケーション、パートナーシップを提供しています。同社は、油脂強化、砂糖強化、牛乳強化、小麦粉強化、米飯強化、調味料・調味料を提供しています。
  • NESTLE社は、特に飲食品業界で幅広い製品を提供する多国籍企業です。同社の製品カタログには、乳製品、食品、栄養、飲食品のカテゴリーに属する製品が掲載されています。同社はまた、微量栄養素を追加配合した栄養強化食品も提供しています。食品強化市場では、Lactogrow、Nangrow、Caregrow、Gerberなどを提供しています。

強化食品市場の主な発展:

  • 2024年2月、植物由来製品のメーカーであるPLANTSTRONG社は、新しい植物由来乳製品を世界市場で発売することを目指すと発表しました。この乳製品には、B12、D3、カルシウムなど複数の必須栄養素が強化されています。

強化食品市場は以下のようにセグメント化され、分析されている:

方法別

  • バイオ強化
  • 微生物強化
  • 家庭用強化

微量栄養素別

  • ビタミン
  • ヨウ素
  • カルシウム
  • 亜鉛
  • その他

流通チャネル別

  • スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
  • コンビエンスストア
  • 小売店
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 台湾
  • タイ
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 強化食品の世界市場:方法別

  • イントロダクション
  • バイオ強化
  • 微生物強化
  • 家の強化

第6章 強化食品の世界市場:微量栄養素別

  • イントロダクション
  • ビタミン
  • ヨウ素
  • カルシウム
  • 亜鉛
  • その他

第7章 強化食品の世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • スーパーマーケットとハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • 小売業者
  • その他

第8章 強化食品の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 方法別
    • 微量栄養素
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 方法別
    • 微量栄養素
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 方法別
    • 微量栄養素
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 方法別
    • 微量栄養素
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 方法別
    • 微量栄養素
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • BASF
  • Nestle
  • Danone
  • Kellogg Company
  • Cargill, Inc.
  • Tata Group
  • Koninklijke DSM NV
  • General Mills, Inc.
  • Bunge Limited
  • Vista Fortifoods Pvt. Ltd.
  • Oliria Foods & Beverages Limited
  • Qoot Food Limited
  • Prinova Group LLC.
目次
Product Code: KSI061611184

The global fortified foods market is estimated to be around US$156.918 billion in 2024 and is anticipated to grow to US$221.658 billion by 2029 at a CAGR of 7.15%.

Food fortification refers to foods that have extra nutrients and vitamins added. These foods aim to boost the body's nutritional capability and provide multiple additional health benefits. Food fortification is an effective solution that helps boost the nutritional status of the population. It is also widely adopted by governments worldwide.

The global prevalence of malnutrition among children, especially in underdeveloped and developing nations, is estimated to boost the market growth of fortified foods. Fortified foods, which offer additional nutrients and vitamins to the body, are generally recommended by governments and multiple health organizations to boost the health of malnutrition-affected children.

Similarly, fortified food offers multiple benefits for the global aging population, specifically those over 65. The increasing global population of people over 65 is estimated to further propel the global fortified foods market forward.

Global Fortified Foods Market Drivers:

  • Increasing prevalence of malnutrition among the global children population.

One of the major driving factors, which is estimated to boost the market demand for the global fortified food market, is the prevalence of malnutrition among the children's population. Malnutrition is a condition in which the body observes deficiencies or imbalances of nutrition and vitamins in the person's body. It can be treated using multiple therapeutic medications and increase the consumption of vitamin and nutritional-rich food products.

The Global Hunger Index, in its 2023 report, stated that the global population of undernourished people increased to 735 million in 2023. Furthermore, the World Health Organization, in its Joint Child Malnutrition Estimates (JME) of 2023, stated that globally, in 2022, an estimated 148.1 million children under the age of 5 were stunted. Meanwhile, about 45 million of these children were wasted, and about 37 million were overweight.

The ReliefWeb, a part of the United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (UN OCHA), stated in its December 2023 report that in Africa, about 282 million people, about 20% of the total population of the region, are suffering from undernourishment. This population increased by almost 57 million since the occurrence of COVID-19. The agency further stated that about 30% of children below the age of 5 years suffer from stunting in 2022

  • Benefits of fortified food for the older population.

Fortified foods offer multiple benefits to the aging population worldwide. They provide the body with the required nutrients, which it can not attain through regular meal consumption. The growing population above the age of 65 is estimated to push the market further forward.

As the human body ages, its ability to absorb nutrients depletes, increasing the chances or risk of malnutrition in the older population. Fortified foods offer the body essential nutrition, which can further help counteract malnutrition and help the body gain weight.

The globe has witnessed a constant growth in its total population above the age of 65. The World Bank, in its data, stated that the total population over 65 years was recorded at about 758 million in 2021, which grew significantly to about 779 million in 2022. The organization further stated that in 2023, this population was recorded at about 805 million. The organization also states that in 2023, the total population above 65 years in Canada was about 7.837 million, and in the USA and Germany, were recorded at 58.904 and 19.217 million, respectively, in 2023.

Global Fortified Foods Market Geographical Outlook

  • Asia Pacific is anticipated to hold a significant share of the Global Fortified Foods Market.

The Asia Pacific region is estimated to attain a greater global fortified food market share. As it is among the fastest developing regions, it offers a vast opportunity for the industry's companies to attract maximum market share. Similarly, the growing older population and prevalence of malnutrition are also estimated to boost the region's fortified foods market.

Various developing countries in the region, like India, Bangladesh, Indonesia, and Thailand, among others, still have a higher incidence of malnutrition among their younger populations. The Ministry of Women and Child Development of the Indian Government, in its press release in December 2023, stated that although the nation witnessed a steady improvement in the indicators for malnutrition, it still has multiple cases of malnutrition. The National Health Family Survey conducted by the ministry on about 7.44 crore (74.4 million) children under the age of 6 years found that about 37.5% were stunted, and about 17.23% were underweight.

The Global Fortified Foods Market Products Offered by Key Companies:

  • BASF Group is a multinational corporation that offers products and services to multiple industries, including agriculture, automotive, coating, construction, and nutrition. In the food fortification market, the company offers its expertise, applications, and partnerships. The company offers oil fortification, sugar fortification, milk fortification, flour fortification, rice fortification, and seasoning and condiments.
  • NESTLE is a multinational company that offers a wide range of products, especially in the food and beverage industry. The company's product catalog includes products in the dairy, foods, nutrition, and beverages categories. The company also offers fortified popular food products that contain additional micronutrients. In the food fortification market, the company offers Lactogrow, Nangrow, Caregrow, and Gerber, among others.

The Global Fortified Foods Market Key Developments:

  • In February 2024, PLANTSTRONG, a manufacturer of plant-based products, announced that it aims to launch its new plant-based dairy in the global market. The dairy is fortified with multiple essential nutrients, including B12, D3, and calcium.

The Global Fortified Foods Market is segmented and analyzed as:

By Method

  • Bio-fortification
  • Microbial- Enhanced
  • Home Fortification

By Micronutrient

  • Iron
  • Vitamin
  • Iodine
  • Calcium
  • Zinc
  • Others

By Distribution Channel

  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Retailers
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL FORTIFIED FOODS MARKET BY METHOD

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Bio-fortification
  • 5.3. Microbial- Enhanced
  • 5.4. Home Fortification

6. GLOBAL FORTIFIED FOODS MARKET BY MICRONUTRIENTS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Iron
  • 6.3. Vitamin
  • 6.4. Iodine
  • 6.5. Calcium
  • 6.6. Zinc
  • 6.7. Others

7. GLOBAL FORTIFIED FOODS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Supermarkets and Hypermarkets
  • 7.3. Convenience Stores
  • 7.4. Retailers
  • 7.5. Others

8. GLOBAL FORTIFIED FOODS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.1. North America
    • 8.1.1. By Method
    • 8.1.2. By Micronutrient
    • 8.1.3. By Distribution Channel
    • 8.1.4. By Country
      • 8.1.4.1. United States
      • 8.1.4.2. Canada
      • 8.1.4.3. Mexico
  • 8.2. South America
    • 8.2.1. By Method
    • 8.2.2. By Micronutrient
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. Brazil
      • 8.2.4.2. Argentina
      • 8.2.4.3. Others
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. By Method
    • 8.3.2. By Micronutrient
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. United Kingdom
      • 8.3.4.2. Germany
      • 8.3.4.3. France
      • 8.3.4.4. Italy
      • 8.3.4.5. Spain
      • 8.3.4.6. Others
  • 8.4. Middle East and Africa
    • 8.4.1. By Method
    • 8.4.2. By Micronutrient
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Saudi Arabia
      • 8.4.4.2. Israel
      • 8.4.4.3. Others
  • 8.5. Asia Pacific
    • 8.5.1. By Method
    • 8.5.2. By Micronutrient
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Japan
      • 8.5.4.2. China
      • 8.5.4.3. India
      • 8.5.4.4. Indonesia
      • 8.5.4.5. Taiwan
      • 8.5.4.6. Thailand
      • 8.5.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. BASF
  • 10.2. Nestle
  • 10.3. Danone
  • 10.4. Kellogg Company
  • 10.5. Cargill, Inc.
  • 10.6. Tata Group
  • 10.7. Koninklijke DSM NV
  • 10.8. General Mills, Inc.
  • 10.9. Bunge Limited
  • 10.10. Vista Fortifoods Pvt. Ltd.
  • 10.11. Oliria Foods & Beverages Limited
  • 10.12. Qoot Food Limited
  • 10.13. Prinova Group LLC.