表紙:MVNO事業計画(ファイナンシャルモデリングスプレッドシート付):2021年版
市場調査レポート
商品コード
1028392

MVNO事業計画(ファイナンシャルモデリングスプレッドシート付):2021年版

MVNO Business Plan with Financial Modeling Spreadsheet 2021

出版日: | 発行: Mind Commerce | ページ情報: 英文 132 + Excel Spreadsheet | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=129.43円
MVNO事業計画(ファイナンシャルモデリングスプレッドシート付):2021年版
出版日: 2021年09月20日
発行: Mind Commerce
ページ情報: 英文 132 + Excel Spreadsheet
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

モバイルバーチャルネットワークオペレータ(MVNO)を立ち上げるには、競合他社の脅威や機会を理解した上で、綿密な計画を立てる必要があります。MVNOの種類に応じた競争上の問題、機会、課題を理解することが成功の鍵となります。また、MVNOが成功するためには、ホストである携帯電話企業(MNO)との卸売り交渉が重要です。そのため、MVNO事業計画には、MNOとの契約に関するモデル化と交渉戦略が盛り込まれています。MVNOビジネスプランには、MNOとの契約におけるモデル化と交渉戦略が含まれており、料金体系、コストプラスモデル、メリット・デメリット、導入方法などが記載されています。

また、MVNO事業計画書には、交渉戦略を立てる際に考慮すべき、ホールセールインセンティブの評価、和解プロセス、マクロ・ミクロ環境の側面なども含まれています。また、実際に運用されているMVNOのSLAをモデルにしたサービスレベルアグリーメント(SLA)の例も含まれており、独自のサービスマネジメント要件に合わせてカスタマイズすることができます。

当レポートは、Contendusとして知られるモバイルバーチャルネットワークオペレータ(MVNO)の立ち上げに基づいた事業計画書を紹介しています。市場評価、資金調達、財務分析、市場セグメンテーション、製品差別化など、企業の着手計画のあらゆる側面を網羅しています。また、Go-To-Market計画、流通・補充計画、MVNOの比較なども含まれています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 概要

  • ビジネス
  • 戦略
  • 市場
  • 経営陣
  • 財務
  • 企業の使命
  • MVNO基準
  • 例外

第3章 ビジネス

  • 要件分析
  • サービスの説明
  • 標的市場
  • 初期サービス:主要な収益成長要因
  • 潜在的な将来のサービス:追加の収入源
  • 流通、購入、補充
  • スターターパッケージ
  • ハンドセットとハードウェア
  • LTEシステムとSIMカード
  • ウェブサイトとユーザーインターフェースの戦略
  • LTEの機能強化、5G、および将来のテクノロジー
  • バックオフィスとカスタマーケア
  • モバイルネットワークオペレーターの要件
  • 規制の問題
  • 解約に関する考慮事項

第4章 機会

  • 市場機会
  • 戦略
  • プロビジョニングと管理
  • インフラ
  • マルチIMSIアプローチ
  • マルチネットワークVPN
  • セキュリティと制御
  • 予測

第5章 市場

  • 米国のワイヤレス市場
  • プリペイドサービス市場
  • ホールセールコミュニケーションサービス
  • 重要な交渉要因
  • セットアップコスト分析
  • ターミナルの使用と制御
  • ネットワークの使用と制御

第6章 マーケティング計画

  • 概要
  • マーケティング戦略
  • 初期の市場セグメントと戦略的考慮事項
  • 提携とブランド提携
  • ロイヤルティプログラム
  • 移行戦略

第7章 財務概要

  • 収益の流れとコストに関する考慮事項
  • 収益の伸び
  • 財務予測
  • 資金調達
  • 出口戦略

第8章 拡張機能とアップグレード

  • 選択基準
  • 技術要件
  • その他の要因

第9章 潜在的な市場セグメント

第10章 経営チームとパートナー

  • 経営陣
  • 諮問委員会
  • オペレーショナルパートナー

第11章 競合

  • プリペイドプレーヤー
  • プリペイド市場評価

第12章 MVNO市場の見通し

  • 概要
  • 世界の見通しと予測
  • 欧州のMVNO成長要因
  • 米国のMVNO成長要因
  • 中東のMVNO成長要因
  • アジア太平洋のMVNO成長要因

第13章 MVNOのケーススタディ

第14章 結論

第15章 付録

  • 携帯電話事業者の組織構造
  • MNOとの連絡の開始
  • 戦略開発
目次

Overview:

This is a full business plan based on the launch of an illustrative Mobile Virtual Network Operator (MVNO) known as Contendus. The plan covers all aspects of the company launch plan including market assessment, funding requirements, financial analysis, market segmentation, and product differentiation. Also included is a go-to-market plan, distribution and replenishment plans, comparison of MVNO's and more. The major benefit of this report is to assist in the development of an MVNO launch and to help validate existing plans.

MVNO Business Plan Financial Modeling Spreadsheet

Why build your financial assessment from scratch? This includes an Excel spreadsheet with financial modeling including:

  • P&L
  • COGs
  • CAPEX
  • HR Costs
  • Cash Flow
  • Other Costs
  • Drivers and Revenue
  • Graphs and Summary

This detailed, working Excel spreadsheet provides pro-forma information for a five-year projection based on assumptions for Contendus. The spreadsheet provides both data points for analysis as well as a format for modeling your own parameters for a financial assessment of your MVNO Business plan.

Launching an MVNO involves a lot of careful planning and an understanding of competitive threats and opportunities. Understanding competitive issues, opportunities, and challenges based on the type of MVNO is key to success. A critical aspect to the success of any MVNO is its wholesale negotiations with the host mobile network operator (MNO). Accordingly, the MVNO Business Plan includes Modeling and Negotiation Strategies for Contracting with MNOs. This includes rate structures, cost plus models, pros and cons, how to implement, and more!!

The MVNO Business Plan also includes evaluation of wholesale incentives, reconciliation process, and macro and micro environmental aspects to consider when defining a negotiation strategy. It also includes an example Service Level Agreement (SLA), modeled from real-life operational MVNO SLAs, which can be customized to meet unique service management requirements.

With the purchase of this report at the Multi-user License or greater level, you will have access to one hour with an expert analyst who will help you link key findings in the report to the business issues you're addressing. This will need to be used within three months of purchase.

This report also includes a complimentary Excel file with data from the report for purchasers at the Site License or greater level.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Overview

  • 2.1. The Business
  • 2.2. The Strategy
  • 2.3. The Market
  • 2.4. The Management
  • 2.5. The Financials
  • 2.6. The Company Mission
  • 2.7. MVNO Criteria
  • 2.8. Exceptions

3. The Business

  • 3.1. Requirements Analysis
  • 3.2. Description of Services
  • 3.3. Target Market
  • 3.4. Initial Services: Primary Revenue Drivers
  • 3.5. Potential Future Services: Additional Revenue Sources
  • 3.6. Distribution, Purchasing and Refills
  • 3.7. Starter Package
  • 3.8. Handsets and Hardware
  • 3.9. LTE System and the SIM-card
  • 3.10. Website and User Interface Strategies
  • 3.11. LTE Enhancements, 5G, and Future Technologies
  • 3.12. Back-Office and Customer Care
  • 3.13. Mobile Network Operator Requirements
  • 3.14. Regulatory Issues
  • 3.15. Churn Considerations

4. The Opportunity

  • 4.1. Opportunity
  • 4.2. Strategy
  • 4.3. Provisioning and Management
  • 4.4. Infrastructure
  • 4.5. Multi-IMSI Approach
  • 4.6. Multi-network VPN
  • 4.7. Security and Control
  • 4.8. Forecast

5. The Market

  • 5.1. US Wireless Market
  • 5.2. Prepaid Services Market
  • 5.3. Wholesale Communications Services
  • 5.4. Essential Negotiation Factors
  • 5.5. Setup Cost Analysis
  • 5.6. Terminal Usage and Control
  • 5.7. Network Usage and Control

6. Marketing Plan

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Marketing Strategy
  • 6.3. Initial Market Segments and Strategic Considerations
  • 6.4. Partnering and Co-branding
  • 6.5. Loyalty Program
  • 6.6. Migration Strategy

7. Financial Overview

  • 7.1. Revenue Streams and Cost Considerations
  • 7.2. Revenue Growth
  • 7.3. Financial Projections
  • 7.4. Funding
  • 7.5. Exit Strategy

8. Extensions and Upgrades

  • 8.1. Selection Criteria
  • 8.2. Technical Requirements
  • 8.3. Other Factors

9. Potential Market Segments

10. The Management Team and Partners

  • 10.1. Management
  • 10.2. Board of Advisors
  • 10.3. Operational Partners

11. Competition

  • 11.1. Prepaid Players
  • 11.2. Prepaid Market Assessment

12. MVNO Market Outlook

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Global Outlook and Forecast
  • 12.3. MVNO Drivers in Europe
  • 12.4. MVNO Drivers in the United States
  • 12.5. MVNO Drivers in Middle East
  • 12.6. MVNO Drivers in Asia Pacific

13. MVNO Case Studies

14. Conclusions

15. Appendix

  • 15.1. Cellular Operator Organization Structure
  • 15.2. Initiating Contact with MNOs
  • 15.3. Strategy Development

Figures

  • Figure 1: MVNOs and Virtual Network Enablers
  • Figure 2: MVNO Business Model
  • Figure 3: Advanced LTE-based Applications
  • Figure 4: Value-add Service Applications
  • Figure 5: MVNO Network Planning with MNO
  • Figure 6: MVNO Categorization by Business Model Segmentation
  • Figure 7: MVNO OSS/BSS Planning

Tables

  • Table 1: MVNO Type and Infrastructure Mapping
  • Table 2: MNO vs. MVNO Characteristics
  • Table 3: Customer Churn Analysis
  • Table 4: MVNO Marketing Strategy
  • Table 5: End-User Forecasts
  • Table 6: Pro Forma Income Statement
  • Table 7: SWOT Analysis
  • Table 8: USA vs. Europe Comparative Analysis
  • Table 9: Prepaid Penetration Assessment
  • Table 10: Prepaid services Distribution and Replenishment