![]() |
市場調査レポート
商品コード
1637042
アーケードゲームの世界市場:コンポーネント・収益モデル・コンポーネント・ジャンル・対象ユーザー年齢層 (子供・ティーン世代・成人・中高年・シニア)・地域別の予測 (~2032年)Global Arcade Game Market Research Report Information By Component, By Revenue Model, Component, Genre, Target User Age Group, (Children, Teenagers, Adults, Middle-Aged Adults, Seniors ), and Region Forecast till 2032 |
||||||
|
アーケードゲームの世界市場:コンポーネント・収益モデル・コンポーネント・ジャンル・対象ユーザー年齢層 (子供・ティーン世代・成人・中高年・シニア)・地域別の予測 (~2032年) |
出版日: 2024年12月23日
発行: Market Research Future
ページ情報: 英文 241 Pages
納期: 即納可能
![]() |
世界のアーケードゲームの市場規模は、2023年の506億9,800万米ドル、2024年の525億6,680万米ドルから、予測期間中は3.9%のCAGRで推移し、2032年には712億3,660万米ドルの規模に成長すると予測されています。
エンターテインメントやレジャー活動に対する消費者支出の増加、インタラクティブで没入感のあるエンターテインメント体験への欲求の高まり、商業ゲーム施設の増加が市場拡大の原動力となっています。
アーケードゲームにおけるARとVRの利用拡大も業界の大きな動向となっています。VRはゲームにおいて急速に人気を獲得し、他のデジタル分野にも拡大しつつあり、没入型の仮想体験を提供しています。VRは極めて没入感の高い体験を提供することで、アーケードゲームを一変させました。プレイヤーは仮想世界を探検し、以前は想像もできなかったような方法で周囲の環境と相互作用できるようになっています。VRベースのアーケードゲームは、VR 360 Dinosaur Attack Car Arcade Game 3D ShooterやセガのVR Agentなどのタイトルで人気が高まっています。2022年3月に開催されたAEIコンベンションでは、アーケードにおけるVR技術と運用成功のためのテクニックに焦点が当てられました。これらの開発により、VRベースのアーケードゲームの普及が進み、予測期間中にユーザー体験が向上すると予測されています。
地域別インサイト
予測期間を通じて、アジア太平洋地域が優位を占めると予想されます。アジアは他の地域に比べて比較的参入しやすいため、ゲーム事業者にとって以前から望ましい市場となっています。さらに、欧米を拠点とする観客、スポンサー、組織がこの産業に投資するケースが増えています。
北米では、体験型エンターテインメントへの関心の高まりが、アーケードゲーム分野を後押ししています。アーケードでは、没入型技術、ソーシャルゲーム体験、テーマ別のアトラクションを駆使して、さまざまな観客を惹きつけています。この傾向は、インタラクティブでソーシャルなエンターテインメントへの欲求を表しており、この地域のアーケードゲーム事業を後押ししています。市場拡大の原動力となっているのは、同地域の手頃な価格と堅実な経済基盤の拡大、そして最先端技術の利用です。
当レポートでは、世界のアーケードゲームの市場を調査し、市場の定義と概要、市場成長への各種影響因子の分析、市場規模の推移・予測、各種区分・地域/主要国別の内訳、競合環境、主要企業のプロファイルなどをまとめています。
Global Arcade Game Market Research Report Information By Component (Video Games, Pinball Games, Redemption Games, Skill Games, Electro-Mechanical Games, Interactive Games, Sports Games, Simulation Games, Merchandiser Games, Others), By Revenue Model (Pay-to-Play, Subscription-Based, In-App Purchases, Advertising), Component (Gaming Machine, Gaming Software, Accessories & Peripherals, Maintenance & Support Service), Genre (Action, Adventure, Fighting, Racing, Sports, Strategy, Simulation), Target User Age Group, (Children (under 12), Teenagers (13-19), Adults (20-35), Middle-Aged Adults (36-50), Seniors (Above 50), and Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East & Africa, and South America) Forecast till 2032
The arcade game market was estimated at USD 50,698.0 million in 2023. The Arcade Game market is expected to increase from USD 52,566.8 million in 2024 to USD 71,236.6 million by 2032, with a compound yearly growth rate (CAGR) of 3.9% over the forecast period (2023-2032). Rising consumer expenditure on entertainment and leisure activities, increased desire for interactive and immersive entertainment experiences, and an increasing number of commercial gaming facilities are driving market expansion.
The growing use of AR and VR in arcade games is a big industry trend. VR has quickly gained popularity in gaming and is extending into other digital arenas, providing immersive virtual experiences. VR has transformed arcade gaming by offering extremely immersive experiences. Players can now explore virtual worlds and interact with their surroundings in ways that were previously unimaginable. VR-based arcade games have grown in popularity, with titles such as VR 360 Dinosaur Attack Car Arcade Game 3D Shooter and Sega's VR Agent. The AEI convention in March 2022 focused on VR technologies in arcades and techniques for operational success. These developments are projected to increase the adoption of VR-based arcade games, hence improving user experiences over the forecast period.
Market Segment insights
The Arcade Game market is classified into the following types: video games, pinball games, redemption games, skill games, electro-mechanical games, interactive games, sports games, simulation games, merchandise games, and others.
The market has been divided into four segments based on the revenue model: pay-to-play, subscription-based, in-app purchases, and advertising.
The market is divided into four segments based on component: upright arcade cabinets, gaming software, accessories and peripherals, and maintenance and support services.
The Arcade Game market is divided into six genres: action, adventure, fighting, racing, sports, strategy, and simulation.
The Arcade Game Market is segmented by target user age group: children (under 12), teenagers (13-19), adults (20-35), middle-aged adults (36-50), and seniors (over 50).
Regional insights
The analysis divides the market into five regions: North America, Europe, Asia-Pacific, the Middle East and Africa, and South America. Throughout the projected period, the Asia-Pacific arcade game market is expected to dominate. Asia has long been a desired market for the gaming business since it is relatively easy to enter compared to other regions. Furthermore, an increasing number of western-based spectators, sponsors, and organizations are investing in this industry.
In North America, the arcade gaming sector is being boosted by a renewed interest in experiential entertainment. Arcades use immersive technologies, social gaming experiences, and themed attractions to attract a varied audience. This tendency represents a desire for interactive, social entertainment, which helps to boost the region's arcade game business. The market's expansion is driven by the region's increasing affordability and solid economic backbone, as well as the use of cutting-edge technologies.
Europe is likely to experience significant growth in the future due to increased smartphone use and monetization. Even though the arcade gaming market is being hurt by the increasing usage of smartphones and tablets for gaming, an arcade machine still has a target audience in the region, and gaming spending has only increased.
The South American region has experienced tremendous growth because of several arcade games offering redemption choices for prizes or tickets, which widen the arcade's appeal and attract families and casual visitors. This improves the gaming experience by boosting excitement and providing concrete rewards.
ICE Games, Capcom Co., Ltd., Sega Sammy Holdings Inc., Raw Thrills, Bandai Namco Holdings, Andamiro Co. Ltd., Arcade1Up, D-BOX Technologies, Bay Tek Entertainment, and Dream Arcades are some of the key companies in the arcade game business.