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市場調査レポート
商品コード
1749592
電気トラックの世界市場:タイプ別、後続距離別、推進力別、積載量別、自動化レベル別、バッテリータイプ別、バッテリー容量別、エンドユーザー別、地域別 - 2032年までの予測Electric Truck Market by Propulsion (BEV, PHEV, FCEV), Type (Light-duty Trucks, Medium-duty Trucks, Heavy-duty Trucks), Range, Battery Type, Battery Capacity, Level of Automation, End User, Payload Capacity, and Region - Global Forecast to 2032 |
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カスタマイズ可能
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電気トラックの世界市場:タイプ別、後続距離別、推進力別、積載量別、自動化レベル別、バッテリータイプ別、バッテリー容量別、エンドユーザー別、地域別 - 2032年までの予測 |
出版日: 2025年06月09日
発行: MarketsandMarkets
ページ情報: 英文 301 Pages
納期: 即納可能
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電気トラックの市場規模は29.5%のCAGRで拡大し、2025年の52億4,720万米ドルから2032年には321億3,340万米ドルに達すると予測されています。
調査範囲 | |
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調査対象年 | 2021年~2032年 |
基準年 | 2024年 |
予測期間 | 2025年~2032年 |
検討単位 | 数量(台) |
セグメント | タイプ別、後続距離別、推進力別、積載量別、自動化レベル別、バッテリータイプ別、バッテリー容量別、エンドユーザー別、地域別 |
対象地域 | アジア太平洋、北米、欧州、中東・アフリカ |
中型電気トラックの採用は、厳しい排ガス規制と都市・地域配送における運用上の利点を背景に、強い勢いを増しています。世界中の都市は、大気汚染と闘うために、特に中型トラックがラストワンマイルの配送やロジスティクスに多用される密集した都市部において、車両の排出ガス規制を強化しています。一般的にクラス4とクラス6の間に分類されるこのカテゴリーの電気トラックは、特に政府がディーゼル・エンジン車両をターゲットとした低排出ガス・ゾーンや渋滞料金を導入する中で、これらの規制目標に合致するゼロ・エミッション・ソリューションを提供します。さらに、中型電気トラックは騒音レベルの低減という利点があり、大都市圏では特に貴重な、住民に迷惑をかけないオフピークや夜間の配送を可能にします。E-TransitやF-650のEVモデルを持つフォードや、6DやT5シリーズを持つBYDのような企業は、都市部の貨物、郵便配達、フィールド・サービスのユースケースに合わせた中型電気トラックを発表しています。これらのトラックは通常、1回の充電で150~200マイル走行可能で、毎日の都市部での運行には十分であり、燃料費とメンテナンス費用の削減により総所有コストを削減します。フリートオペレーターは、これらの車両を持続可能な代替手段や、ルート効率、コンプライアンス、企業のESG目標を強化する戦略的資産と見なすようになってきています。
航続距離200マイル超の電気トラックは、フリートオペレーターが地域および長距離ロジスティクスのために長距離ソリューションを求めるようになっていることから、予測期間中に最も速い成長を示すと予想されます。この需要は、特に長距離と限られた充電休止時間が重要な考慮事項である貨物輸送路において、従来のディーゼル・トラックの運転上の柔軟性に匹敵するか、それを上回る必要性によって推進されています。高エネルギー密度のリチウムイオン・バッテリーや新興のソリッド・ステート・バッテリーなどのバッテリー技術の向上により、電気トラックは1回の充電で200マイル以上の航続距離を達成できるようになっています。テスラ・セミ(航続距離は最大500マイルと報告されている)、フレートライナーeカスケーディア(航続距離は最大230マイル)、ボルボのVNRエレクトリック(航続距離は最大275マイル)といったモデルは、航続距離延長能力へのシフトを示しています。これらの車両は、都市間輸送、飲食品配送、ミドルマイル配送に採用されつつあり、充電の中断が少ないことは、生産性の向上と総所有コストの削減につながります。
このセグメントの急成長は、主要交通網全体にわたる大容量充電インフラへの大規模投資によってさらに支えられています。米国、カナダ、欧州の官民イニシアティブは、長距離電気トラック輸送をより現実的なものにするため、貨物輸送路に沿ったメガワット充電システム(MCS)の配備を加速させています。ペプシコ、シュナイダー、DHLのような大手物流業者は、すでに200マイル以上の長距離電気トラックを試験的に運行中です。長距離輸送に対するより厳しい炭素規制は、より高性能のゼロ・エミッション車に対する連邦政府および州レベルの奨励策と相まって、車両移行に有利な条件を作り出しています。航続距離への不安が軽減され続け、バッテリー価格が低下するにつれて、航続距離の延長された電気トラックは、ロジスティクスを損なうことなく業務の脱炭素化を目指すフリートにとって戦略的資産となりつつあります。このため、200マイル以上のセグメントは、電気トラック市場の中で最も魅力的で、最も急速に成長しています。
米国は予測期間中、北米の電気トラック市場をリードすると予測されます。この成長は主に連邦規制、州レベルの義務化、電動化インフラへの多額の投資によってもたらされます。環境保護庁(EPA)と運輸省(DOT)は、中型・大型車に対する厳しい排出量目標を展開し、電動代替車へのシフトを加速させています。一方、カリフォルニア、ニューヨーク、ワシントンの各州は、先進クリーントラック(ACT)規則を制定し、2024年から販売される商用トラックのゼロエミッション比率を高めることを義務付けています。同様に、インフレ削減法(IRA)は、電気トラック1台につき最高4万米ドルの税額控除を含む、商用EV導入へのインセンティブを提供し、フリート事業者がディーゼルから電気に移行するための費用対効果の高い道筋を作り出しています。これを受けて、Tesla、Ford、Rivian、Freightlinerなどの大手企業は、都市配送、地域輸送、フィールドサービス用途の急増する需要に対応するため、電気トラックの生産規模を拡大しています。米国市場はまた、急速に拡大する充電インフラと、大手物流・小売企業による電動フリート展開への参加拡大からも恩恵を受けています。Amazon、Walmart、FedExは配送業務の電動化に取り組んでおり、すでに数千台の電気トラックが使用中または発注中です。TeslaのSemi、FreightlinerのeCascadia、FordのF-150 Lightningは、長距離輸送、大型輸送、小型輸送の各セグメントで採用を推進している主要モデルです。
当レポートでは、世界の電気トラック市場について調査し、タイプ別、後続距離別、推進力別、積載量別、自動化レベル別、バッテリータイプ別、バッテリー容量別、エンドユーザー別、地域別動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどをまとめています。
The electric truck market is projected to grow at a CAGR of 29.5%, reaching USD 32,133.4 million by 2032 from USD 5,247.2 million in 2025.
Scope of the Report | |
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Years Considered for the Study | 2021-2032 |
Base Year | 2024 |
Forecast Period | 2025-2032 |
Units Considered | Volume (Units) |
Segments | Propulsion, Type, Battery Type, Battery Capacity, Level of Automation, End User, and Payload Capacity |
Regions covered | Asia Pacific, North America, Europe, and Middle East & Africa |
The adoption of medium-duty electric trucks is gaining strong momentum, subject to stringent emission regulations and their operational benefits for urban and regional delivery. Cities worldwide are enforcing stricter limits on vehicle emissions to combat air pollution, particularly in dense urban areas where medium-duty trucks are heavily utilized for last-mile delivery and logistics. Electric trucks in this category, typically classified between Class 4 and Class 6, provide a zero-emission solution that aligns with these regulatory goals, especially as governments implement low-emission zones and congestion charges targeting diesel-powered fleets. Moreover, medium-duty electric trucks benefit from reduced noise levels, allowing for off-peak and nighttime deliveries without disturbing residents, which is particularly valuable in metropolitan areas. Companies like Ford, with its E-Transit and F-650 EV models, and BYD, with its 6D and T5 series, have introduced medium-duty electric trucks tailored for urban freight, postal delivery, and field service use cases. These trucks typically range from 150 to 200 miles per charge, which is sufficient for daily urban operations, and they reduce the total cost of ownership through lower fuel and maintenance costs. Fleet operators are increasingly viewing these vehicles as sustainable alternatives and strategic assets that enhance route efficiency, compliance, and corporate ESG goals.
"The above 200 miles segment is anticipated to exhibit the fastest growth during the forecast period."
Electric trucks with a range above 200 miles are expected to exhibit the fastest growth during the forecast period as fleet operators increasingly seek long-range solutions for regional and long-haul logistics. This demand is driven by the need to match or exceed the operational flexibility of traditional diesel trucks, particularly in freight corridors where longer distances and limited charging downtime are critical considerations. Improvements in battery technology, such as high-energy-density lithium-ion and emerging solid-state batteries, are enabling electric trucks to achieve ranges above 200 miles on a single charge. Models like the Tesla Semi (with a reported range of up to 500 miles), the Freightliner eCascadia (with up to 230 miles), and Volvo's VNR Electric (with up to 275 miles) illustrate the shift toward extended-range capabilities. These vehicles are increasingly being adopted for intercity transportation, food & beverage distribution, and middle-mile delivery, where fewer charging interruptions translate to higher productivity and lower total cost of ownership.
The rapid growth in this segment is further supported by significant investment in high-capacity charging infrastructure across major transportation networks. Public-private initiatives in the US, Canada, and Europe are accelerating the deployment of megawatt charging systems (MCS) along freight corridors, making long-range electric trucking more viable. Leading logistics providers such as PepsiCo, Schneider, and DHL are already piloting or operating long-range electric trucks for daily routes above 200 miles. Stricter carbon regulations for long-haul transport, combined with federal and state-level incentives for higher-performance zero-emission vehicles, are also creating favorable conditions for fleet transitions. As range anxiety continues to diminish and battery prices decline, electric trucks with extended range are becoming a strategic asset for fleets aiming to decarbonize operations without compromising logistical reach. This makes the above 200-mile segment the most attractive and fastest-growing within the electric truck market landscape.
"The US is projected to be the largest market for electric trucks in North America during the forecast period."
The US is expected to lead the North American electric truck market during the forecast period. This growth is primarily driven by federal regulations, state-level mandates, and substantial investments in electrification infrastructure. The Environmental Protection Agency (EPA) and Department of Transportation (DOT) have rolled out strict emissions targets for medium- and heavy-duty vehicles, accelerating the shift toward electric alternatives. Meanwhile, states like California, New York, and Washington have enacted the Advanced Clean Trucks (ACT) rule, mandating that an increasing percentage of commercial trucks sold must be zero-emission starting in 2024. Similarly, the Inflation Reduction Act (IRA) provides incentives for commercial EV adoption, including up to USD 40,000 in tax credits per electric truck, creating a cost-effective pathway for fleet operators to transition from diesel to electric. In response, major players such as Tesla, Ford, Rivian, and Freightliner are scaling electric truck production to meet surging demand across urban delivery, regional haulage, and field service applications. The US market is also benefiting from rapidly expanding charging infrastructure and growing participation by large logistics and retail companies in electric fleet deployment. Amazon, Walmart, and FedEx have committed to electrifying their delivery operations, with thousands of electric trucks already in use or on order. Tesla's Semi, Freightliner's eCascadia, and Ford's F-150 Lightning are key models driving adoption in long-haul, heavy-duty, and light-duty segments.
In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market.
The electric truck market is dominated by players such as BYD (China), AB Volvo (Sweden), Ford Motor Company (US), Daimler Truck AG (Germany), and Dongfeng Motor Corporation (China), among others.
Research Coverage
The report segments the electric truck market and forecasts its size by volume based on propulsion (BEV, PHEV, FCEV), type (light-duty trucks, medium-duty trucks, heavy-duty trucks), battery type (Lithium-Nickel-Manganese-Cobalt Oxide, Lithium-Iron-Phosphate, others), end user (last-mile delivery, long-haul transportation, distribution services, refuse services, field services), range (up to 200 miles, above 200 miles), payload capacity (up to 10,000 lbs, 10,001-26,000 lbs, above 26,000 lbs), level of automation (semi-autonomous, autonomous), battery capacity (<50 kWh, 50-250 kWh, above 250 kWh), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and Middle East & Africa). The study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and market strategies.
The report will help the market leaders/new entrants with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall electric truck market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.