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市場調査レポート
商品コード
1690062

欧州の電気トラック:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Europe Electric Truck - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 136 Pages
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2~3営業日
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欧州の電気トラック:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の電気トラック市場規模は2025年に17億6,000万米ドルと推計され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは57.13%で、2030年には168億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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COVID-19パンデミックは、地域全体の政府によって課された貿易と旅行の制限により、電気トラック市場の成長を妨げました。しかし、電気トラックの販売は2020年前半に顕著に減少し、後半に大きく回復しました。

中期的には、電気トラックは、大トルク、騒音公害、低メンテナンスコストなどの顕著な利点により、ディーゼルトラックよりも好ましい選択肢になると予想されます。

しかし、規制が緩和されるにつれて、eコマース・プロバイダーやロジスティクス・プロバイダーは、電気トラックへの需要を増加させ、収益の伸びを目の当たりにしました。現在の状況はさらに、注目すべき環境目標をきっかけに、欧州地域全体で代替燃料トラック、特に商業用バッテリー電気トラックの開発によって牽引されると予想されます。例えば、スイスはディーゼルトラックの運行に対する道路税を通じて燃料電池電気トラックの成長を奨励しており、スイスの大規模小売協会にとって代替燃料はより魅力的なものとなっています。

主なハイライト

  • 欧州委員会は2021年10月に「代替燃料インフラ施設」を立ち上げました。この15億米ドルの資金は、急速充電や水素補給ステーションなどのゼロエミッション・インフラの構築を支援するものです。この基金により、欧州各国は2025年までに100万カ所、2030年までに350万カ所の充電ステーションを設置するという目標達成に近づきます。
  • ドイツ政府はまた、商業車両がディーゼル車を買い換えたり、改良したりするのを奨励するために、66億米ドルを追加で拠出することを約束しました。この資金は、N1(米国のクラス2に相当)、N2(米国のクラス3~6に相当)、N3(米国のクラス7~8に相当)のゼロ・エミッション車の購入と、N2およびN3車のゼロ・エミッション駆動への転換を対象としています。このプログラムには、新車両に電力を供給するために必要なゼロ・エミッション・インフラを拡大するための資金も含まれています。今後、ベルギー、デンマーク、フランス、スペインなどの国々がドイツに追随することが予想されます。

ICエンジンを搭載した車両の使用に関する厳しい排ガス規制の制定や、商用電気自動車(特にトラック)の普及率向上に焦点を当てた政府のインセンティブや補助金の増加が、予測期間中の市場を牽引すると予想されます。自動運転技術、軽量部品、素材の開発は、市場の企業に新たな機会を提供します。

これらに加え、主要市場開拓企業による研究開発への投資の増加や、自律走行トラック/自動運転トラック全体の注目すべき発展も、将来的に欧州電気トラック市場全体を前進させると予想されるその他の要因です。

電気トラックの欧州市場動向

勢いを増すバッテリー電気トラック

環境問題への関心が高まる中、政府や環境機関は厳しい排出規制や法律を制定しており、予測期間中に電気ドライブトレインや燃費の良いディーゼルエンジンの製造コストが上昇する可能性があります。

さらに、電気トラックの普及に拍車をかけることに焦点を当てた政府の革新的な立法政策は、予測期間中、市場の需要を促進すると予想されます。例えば、2022年2月、EU加盟国は、すべてのEU加盟国がゼロ・エミッション・トラックに大きなインセンティブを与える新しい道路料金システムを2023年まで実施しなければならないとする新しい法律を採択しました。

  • 2023年5月までに、ゼロ・エミッション・トラック、すなわちバッテリー電気自動車や水素自動車を運行する運送業者は、距離に応じた道路通行料を少なくとも50%割り引かなければならないです。加盟国は、化石燃料を使用するトラックに対してCO2ベースの追加料金を課すことを選択することも、両方の措置を実施することもできます。道路通行料はトラック1台あたり年間2万5,000ユーロの負担となるため、ゼロ・エミッション車への切り替えは輸送コストを大幅に削減できる可能性があります。
  • 新法はまた、2026年からトラックの大気汚染料金を適用するよう各国に求めています。2024年からは、トラックに対する時間制の新たな道路使用料は、距離制の通行料よりも公平性に欠けるため、限られた状況に限定される可能性があります。2024年4月以降も主要高速道路に時間制料金を適用する場合は、トラックのCO2排出量に応じて料金を変えなければならないです。コンセッション契約を結んでいる有料道路を持つ国は、CO2排出量と大気汚染に基づく課金の両方を免除することができるが、それは契約が更新されるか、大幅に改正されるまでの間だけです。

グリーン輸送は世界中で急速に拡大しており、そのため貨物輸送会社も既存の車両を電気推進ベースの車両に転換しています。電気トラックの需要が伸びているため、自動車メーカーはより多くの電気トラックの発売を計画しています。例えば

  • 2022年6月、スウェーデンのスカニアは"次のレベルのバッテリー電気トラック(BEV)"を発表しました。RまたはSの寝台キャブを備えた新型Eトラックの充電能力は最大375kWで、これは1時間の充電で航続距離が約270~300km伸びることを意味し、スカニア45 RまたはSの出力レベルは410kW(約560馬力相当)です。

さらに、eコマースやロジスティクス活動の拡大に伴い、これらの分野で事業を展開する複数の企業が、全国的な商品輸送をトラック運送業界に広く依存しています。配送速度の向上に対する需要は、アマゾンなどの巨大なオンライン競合企業や、eコマース・サプライチェーンの一部としてトラックとドライバーを利用する小売業者によって煽られています。例えば、

  • 2021年、欧州のeコマースは13%増の7,180億ユーロとなりました。成長率は2020年に比べて若干上昇したもの、安定しています。e-commerce Europe and euro commerce report 2022によると、西欧はB2C eコマースにおいて圧倒的に強い地域であり、2021年の総売上高の63%を占めています。2位は南欧で総売上高のわずか16%、3位と4位は中欧と北欧(それぞれ10%と9%)、最下位は東欧(2%)です。

前述の要因に基づき、新型電気トラックの一貫した発売、電気トラック製造への投資の増加、および世界中の政府のEV支援政策が、予測期間中、バッテリー電気トラック市場を牽引すると思われます。

予測期間中に著しい成長率を示す英国

英国は予測期間中、電気トラックの総販売台数の中で大きなシェアを占めると予想されます。英国は電気モビリティのためのインフラ開発に多額の投資を行っています。同国は、架空電線が電力を供給するハイブリッド電気トラック用の新しい電気高速道路を開設しました。同国は電気モビリティの奨励に絶えず注力しており、その政策は電気トラックを同国に押し込むことを意図しており、同市場の需要を促進すると予想されます。

同国の公害法は絶えず変化しており、ディーゼルエンジン搭載のトラックは将来的に全廃される可能性があります。ディーゼル・トラックは電気自動車に置き換えられ、建設用電気自動車産業が活用されることになると思われます。

さらに英国政府は、電気バン・トラック補助金制度を2025年までさらに2年間延長しました。新しい重量クラスは4月から補助金の対象となります。同政府によると、この補助金は、2030年に内燃エンジンが廃止されるのを前に、企業の車両転換を支援し、「一歩先んじる」ためのものだといいます。2012年の制度開始以来、プラグイン・バン・トラック補助金は英国で2万6,000台以上の電気バンとトラックの購入を支援してきました。

  • 2021年末までに、政府はすでに電気自動車に対する補助率を引き下げました。大型バンと小型電気トラックも2022年4月1日から変更の対象となりました。電気トラックの下限重量要件は3.5トンから4.25トンに引き上げられるが、上限は12トンのままです。これらの自動車には、1台あたり最大16,000ポンドまで、購入価格の20%が補助されます。さらに、16,000ポンドまでの小型電気トラックに対する補助金の基準も3.5トンから4.25トンに引き上げられます。重量4.25トンまでの電気トラックには、5,000ポンドの補助金が支給されます。

eコマース分野の拡大に伴い、国内では物流・配送業者の需要が高まっています。市場シェアを商業化するため、これらの企業は今後数年間で、より多くの電気商用車を自社車両に配備する計画を設計し始めました。例えば

  • 2022年5月、ボルボ・トラックとドイツポストDHLグループは、ゼロ・エミッション車への移行を促進するために協力することで合意しました。DHLは、44台の新型電気ボルボトラックを欧州路線に配備することで、大型電気自動車へのシフトを加速させる計画です。計画されている発注には、ボルボFEおよびボルボFL電気トラック40台が含まれ、都市部での荷物配送に活用されます。DHLは、英国での4台のボルボFMエレクトリックトラックを皮切りに、地域輸送にボルボトラックを採用することを選択しました。
  • 2021年12月、テスコはウェールズにある同社の配送センター向けに、英国初の完全電気式HGVの商業利用を開始する計画を発表しました。この車両は1回の充電で約100マイル走行可能で、これら2台の37トントラックはカーディフにある鉄道貨物ターミナルからマゴールにある同社のハブまで商品を輸送します。

したがって、上記のような同国における電気トラックに関連する事例や開発に伴い、英国の電気トラック市場は市場全体で大きなシェアを獲得することが予想されます。

欧州の電気トラック産業概要

欧州の電気トラック市場は、Daimler、Scania、MAN、Renault Trucks、Volvo Trucksなどの主要企業によって特徴付けられています。市場は競争が激しく、大手企業と地元企業がより大きな市場シェアを獲得しようと競い合っています。各社は市場での地位を強化するため、合併、買収、合弁事業、提携契約を結んでいます。例えば

2022年5月、ボルボ・トラックとブッヒャー・ミュニシパルは下水道清掃車の電動化で提携しました。ブッヒャー・ミュニシパルは、2023年末までに最大80台の完全電動式下水道清掃車を欧州の地域社会に提供することを目指しています。2023年末までに、ブッヒャー・ミュニシパルは、下水道清掃車の生産台数の50%にあたる最大80台の下水道清掃車がボルボのゼロ・エミッション・トラックになると見込んでいます。

2022年3月、ルノー・トラックはジオディスとの新プロジェクト、オキシジェン16トンEトラックの立ち上げを発表しました。ルノー・トラックは、顧客の電気自動車への移行を支援する重要なサービスを含むE-Techポートフォリオを発表しました。地域輸送向けのRenault Trucks T E-Techと建設業向けのRenault Trucks C E-Techは2023年に発売されます。

ボルタ・トラックは2021年6月、ボルタ・ゼロ(Volta Zero)の最初の走行用プロトタイプシャーシを公開しました。Volta Zeroは、効率と航続距離を向上させる革新的なe-Axleを採用した欧州初の商用車となります。その後、顧客仕様車の本格生産が2022年末に開始される予定です。

2021年6月、プロトンモーター燃料電池GmbHは英国企業「エレクトラ・コマーシャル・ビークルズ社」と、英国とアイルランドにおけるゼロ・エミッション燃料電池トラック市場開拓のための「覚書」(MoU)を締結しました。この覚書に基づき、エレクトラ社はシステム・インテグレーターとして、プロトンモーター燃料電池の燃料電池システムを同社の既存の電気トラック・ポートフォリオに統合します。

このように、同地域における上記の事例と開発に基づき、市場企業は欧州電気トラック市場の大半の市場シェアを獲得するための新たな機会を模索しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 推進力タイプ別
    • プラグインハイブリッド
    • 燃料電池電気
    • バッテリー電気
  • トラックタイプ別
    • 小型トラック
    • 中型トラック
    • 大型トラック
  • 用途別
    • 物流
    • 自治体
    • その他の用途
  • 国別
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • オランダ
    • スペイン
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • AB Volvo
    • Volta Trucks
    • Daimler Trucks(Mercedes Benz Group AG)
    • DAF Trucks NV(PACCAR Inc.)
    • E-Trucks Europe BE
    • Renault Trucks
    • Tesla Motors Inc.
    • Einride AB
    • Tevva Motors Limited
    • BYD Co. Ltd
    • Scania AG
    • MAN SE(Volkaswagen AG)
    • IVECO SpA
    • E-Force One AG

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69699

The Europe Electric Truck Market size is estimated at USD 1.76 billion in 2025, and is expected to reach USD 16.86 billion by 2030, at a CAGR of 57.13% during the forecast period (2025-2030).

Europe Electric Truck - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic hindered the growth of the electric truck market due to trade and travel restrictions imposed by governments across the region. However, the sales of electric trucks decreased notably in the first half of 2020 and recovered significantly in the latter half.

Over the medium-term, electric trucks are expected to become the preferred choice over diesel trucks owing to their remarkable advantages such as gobs of torque, noise pollution, lower maintenance cost, and others.

However, as restrictions eased, e-commerce and logistic providers witnessed revenue growth, increasing demand for electric trucks. The current situation is further expected to be driven by the development of alternative-fueled trucks, specifically commercial battery-electric trucks, across the European region, in the wake of its notable environmental targets. For instance, Switzerland is encouraging fuel cell electric truck growth through its road tax on diesel truck operations, making alternative fuels more attractive for large Swiss retail associations.

Key Highlights

  • The European Commission launched the 'Alternative Fuels Infrastructure Facility' in October 2021. The USD 1.5 billion funds support building zero-emission infrastructure such as fast charging and hydrogen refueling stations. The fund brings European countries closer to reaching their goal of 1 million recharging stations by 2025 and 3.5 million by 2030.
  • The German government also pledged an additional USD 6.6 billion to incentivize commercial fleets to replace or upfit their diesel vehicles. The funding covers the purchase of N1 (similar to US class 2), N2 (similar to US class 3-6), and N3 (similar to US class 7-8) zero-emissions vehicles, as well as the conversion to zero-emission drives in N2 and N3 vehicles. The program also includes funding for expanding the zero-emission infrastructure required to power the new vehicles. Countries such as Belgium, Denmark, France, and Spain are expected to follow Germany's example in the future.

Enactment of stringent emission norms on the use of IC engine-powered vehicles and rising government incentives and subsidies focusing on improving the penetration rate of commercial electric vehicles, especially trucks, are expected to drive the market during the forecast period. Development of self-driving technology, lightweight components, and materials to offer new opportunities for players in the market.

Besides these, increasing investments in research and development efforts by key market players and notable developments across autonomous trucks/self-driving trucks are other factors expected to drive the overall Europe electric truck market forward in the future.

Electric Trucks Europe Market Trends

Battery Electric Truck Gaining Momentum

With the growing environmental concerns, governments and environmental agencies are enacting stringent emission norms and laws that may increase the manufacturing cost of electric drivetrains and fuel-efficient diesel engines during the forecast period.

Further, innovative government legislative policies focusing on spurring the penetration of electric trucks are expected to propel demand in the market during the forecast period. For instance, in February 2022, EU member states adopted new legislation which states that all EU member states have until 2023 to implement a new road toll system that gives big incentives for zero-emissions trucks.

  • By May 2023, haulers operating zero-emissions trucks, i.e., battery electric or hydrogen, must be given at least 50% discounts on distance-based road tolls. Member states could opt to levy extra CO2-based charges on fossil fuel lorries instead or implement both measures. With road tolls costing haulers up to EUR 25,000 per truck annually, switching to zero-emissions vehicles may cut their overheads considerably.
  • The new law also requires countries to apply truck air pollution charges from 2026. From 2024, new time-based road charges for trucks, less fair than distance-based tolling, may be restricted to limited circumstances. If time-based charges remain on major highways after April 2024, they must be varied according to the truck's CO2 emissions. Countries with toll roads under concession contracts may exempt these tolls from both CO2- and air pollution-based charging, but only until these contracts are renewed or substantially amended.

Green transportation is swiftly growing around the world, owing to which the goods transportation companies are also converting their existing fleet into electric propulsion-based vehicles. As the demand for electric trucks is growing, vehicle manufacturers are planning to launch more electric trucks. For instance,

  • In June 2022, Swedish Company Scania introduced the "next level of battery-electric trucks (BEV)." With R or S sleeper cabs, the charging capability of the new e-trucks could be up to 375 kW, which means that an hour of charging will add some 270 to 300 km of range, and the power output level for a Scania 45 R or S is 410 kW (equivalent to some 560 hp).

Furthermore, in the wake of growing e-commerce and logistic activities, several companies operating across these sectors are widely depending on the trucking industry to transport goods across the nation. The demand for increases in shipping speed is fueled by huge online competitors, such as Amazon and other retailers that use their trucks and drivers as part of their e-commerce supply chain. For instance,

  • In 2021, European e-commerce increased by 13 % to EUR 718 billion. The growth rate has remained stable, though it has risen slightly compared to 2020. According to the e-commerce Europe and euro commerce report 2022, Western Europe is, by far, the strongest region in B2C e-commerce turnover, holding 63% of the total turnover for 2021. Southern Europe follows in second place with just 16% of total turnover, Central Europe and Northern Europe come in third and fourth (10% and 9% respectively), and Eastern Europe (2%) in last place.

Based on the aforementioned factors, consistent launches of new electric trucks, growing investment in electric truck manufacturing, and the government's EV-supporting policies around the world are likely to drive the battery-electric truck market over the forecast period.

United Kingdom to Exhibit a Significant Growth Rate During the Forecast Period

The United Kingdom is expected to account for a significant share of the total sales of electric trucks during the forecast period. The United Kingdom is investing heavily in infrastructure development for electric mobility. It opened a new electric highway for hybrid electric trucks that overhead electric lines will power. It is constantly focusing on encouraging electric mobility and its policies are intended to push electric trucks into the country, expected to drive demand in the market.

Country's pollution laws are constantly changing, and diesel-powered trucks may be phased out entirely in the future. They would be replaced by electric counterparts, taking advantage of the electric construction vehicle industry.

Additionally, the British government has extended its electric van and truck subsidy scheme for another two years until 2025. New weight classes will be eligible for the subsidy beginning in April. According to the government, the subsidy is designed to help businesses convert their fleets in time and be "one step ahead" of the combustion engine's demise in 2030. Since the scheme's inception in 2012, plug-in van and truck grants have aided in the purchase of over 26,000 electric vans and trucks in the United Kingdom.

  • By the end of 2021, the government had already cut the subsidy rates for electric vehicles. The large vans and small electric trucks were also subject to changes from April 1, 2022. The lower weight requirement for electric trucks rises from 3.5 to 4.25 tones, while the highest limit remains at 12 tones. These automobiles will be subsidized by 20% of the purchase price, up to a maximum of £16,000 per vehicle. Furthermore, the grant threshold for small electric trucks up to 16,000 pounds would be lifted from 3.5 tons to 4.25 tons. Electric trucks weighing up to 4.25 tons will be eligible for a £5,000 subsidy.

With the growing e-commerce sector, the demand from Logistics and delivery companies in the country has increased. To commercialize the market share, these companies started designing plans to deploy more electric commercial vehicles in their fleet in the coming years. For instance,

  • In May 2022, Volvo Trucks and Deutsche Post DHL Group have agreed to collaborate to expedite the transition to zero-emission vehicles. DHL plans to accelerate its shift to big electric vehicles by deploying 44 new electric Volvo trucks on European routes. The planned order includes 40 Volvo FE and Volvo FL electric trucks, which will be utilized for package deliveries in urban areas. Electric trucks for longer routes are also included in the scope, and DHL has opted to start employing Volvo trucks for regional haulage, beginning with four Volvo FM Electric trucks in the United Kingdom.
  • In December 2021, Tesco announced its plans to launch the first fully-electric HGVs used commercially in Britain to serve its distribution center in Wales. The vehicles can travel about 100 miles on a single charge, and these two 37-tonne trucks will transport goods from a rail freight terminal in Cardiff to the company's hub in Magor.

Therefore, in line with the abovementioned instances and developments associated with electric trucks in the country, the UK electric truck market is expected to capture a significant share in the overall market.

Electric Trucks Europe Industry Overview

The European electric truck market is characterized by major players, such as Daimler, Scania, MAN, Renault Trucks, Volvo Trucks, etc. The market is highly competitive, as major and local players compete to gain a larger market share. Companies are entering into mergers, acquisitions, joint ventures, and collaboration agreements to strengthen their position in the market. For instance,

In May 2022, Volvo Trucks and Bucher Municipal joined in electrifying sewer cleaner trucks. Bucher Municipal aims to provide up to 80 fully electric sewer cleaner vehicles to European communities by the end of 2023. By the end of 2023, Bucher Municipal anticipates that up to 80 sewer trucks, or 50% of their cleaning vehicle production, maybe Volvo zero-emission trucks.

In March 2022, Renault Trucks announced the launch of a new project with Geodis, the Oxygen 16-ton e-truck. Renault Trucks announced its E-Tech portfolio, which includes some critical services that may assist customers in their transition to electric vehicles. The Renault Trucks T E-Tech for regional transport and the Renault Trucks C E-Tech for the construction industry will be available in 2023.

In June 2021, Volta Trucks revealed the first running prototype chassis of the Volta Zero - the world's first purpose-built full electric 16-tonne commercial vehicle designed specifically for inner-city logistics. The Volta Zero will be Europe's first commercial vehicle to use an innovative e-Axle for increased efficiency and vehicle range. Full-scale production of customer-specification vehicles will then follow at the end of 2022.

In June 2021, Proton Motor Fuel Cell GmbH signed a "Memorandum of Understanding" (MoU) with UK company "Electra Commercial Vehicles Limited" to develop the zero-emission fuel cell truck market in the UK and Ireland. Under the MoU, Electra will act as a system integrator to integrate Proton Motor Fuel Cell's fuel cell systems into their existing electric truck portfolio.

Thus, based on the abovementioned instances and developments in the region, market players anticipated exploring new opportunities to capture the majority market share in the Europe electric truck market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Million)

  • 5.1 By Propulsion Type
    • 5.1.1 Plug-In Hybrid
    • 5.1.2 Fuel Cell Electric
    • 5.1.3 Battery-Electric
  • 5.2 By Truck Type
    • 5.2.1 Light Truck
    • 5.2.2 Medium-Duty Truck
    • 5.2.3 Heavy-Duty Truck
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Logistics
    • 5.3.2 Municipal
    • 5.3.3 Other Applications
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Germany
    • 5.4.2 United Kingdom
    • 5.4.3 France
    • 5.4.4 Italy
    • 5.4.5 Netherland
    • 5.4.6 Spain
    • 5.4.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 AB Volvo
    • 6.2.2 Volta Trucks
    • 6.2.3 Daimler Trucks (Mercedes Benz Group AG )
    • 6.2.4 DAF Trucks NV (PACCAR Inc.)
    • 6.2.5 E-Trucks Europe BE
    • 6.2.6 Renault Trucks
    • 6.2.7 Tesla Motors Inc.
    • 6.2.8 Einride AB
    • 6.2.9 Tevva Motors Limited
    • 6.2.10 BYD Co. Ltd
    • 6.2.11 Scania AG
    • 6.2.12 MAN SE (Volkaswagen AG)
    • 6.2.13 IVECO SpA
    • 6.2.14 E-Force One AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS