![]() |
市場調査レポート
商品コード
1800118
アニメーションの世界市場:2025年から2030年までの予測Global Animation Market - Forecasts fom 2025 to 2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
アニメーションの世界市場:2025年から2030年までの予測 |
出版日: 2025年08月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
アニメーション市場は、2025年の推定市場規模4,280億8,400万米ドルから、2030年には5,747億200万米ドルへと、CAGR 6.07%で成長すると予測されています。
アニメーション市場には、テレビ、映画、ビデオゲーム、ストリーミングサービス向けのアニメーションコンテンツの制作と配信が含まれます。高品質で視覚的に魅力的なコンテンツに対する需要の急増は、デジタルメディアと高度なアニメーションツールの普及に支えられ、市場の拡大を後押ししています。インターネットの高速化とデバイスの普及に後押しされたデジタルフォーマットへのシフトは、オンデマンドコンテンツ消費を可能にし、エンターテインメント、ゲーム、教育、広告の各分野での採用を促進しています。しかし、海賊版、熟練した専門家の不足、高い制作費などの課題が、成長の妨げになる可能性があります。
促進要因
アニメコンテンツ需要の高まり
子どもから大人まで、さまざまな視聴者層でアニメコンテンツの人気が高まっていることが、主な成長要因です。アニメは実写と比較してコスト効率の高い制作が可能であり、創造的なストーリーテリングとユニークなビジュアルを可能にする一方で、必要なリソースは少なくて済みます。ストリーミングプラットフォームは、さまざまな層に合わせたコンテンツを制作することでこの需要を増幅させ、市場の成長を促進しています。
ゲーム産業の成長
世界のゲーム産業の拡大は、アニメーション市場を大きく押し上げます。ビデオゲームでは、キャラクター、環境、視覚効果に大規模なアニメーションが必要であり、複雑さが増すにつれて、高品質のアニメーションソフトウェアの需要が高まっています。ゲーム開発者は、視覚的な魅力とゲームプレイを強化するために高度なツールを活用し、市場の成長をさらに促進しています。
デジタルメディアの消費
モバイル機器と4Gや5Gのような改良されたネットワーク技術に支えられたデジタルメディアへの移行は、コンテンツ消費を一変させました。マーケティング担当者は、この動向を活用するため、アニメーション広告を含むデジタルメディアへの予算配分を増やしており、革新的なアニメーションソリューションへの需要を促進しています。
The global animation market is expected to grow at a CAGR of 6.07%, from an estimated market size of USD 428.084 billion in 2025 to USD 574.702 billion in 2030.
The animation market encompasses the creation and distribution of animated content for television, film, video games, and streaming services. The surge in demand for high-quality, visually compelling content fuels market expansion, supported by the proliferation of digital media and advanced animation tools. The shift toward digital formats, bolstered by faster internet speeds and widespread device availability, enables on-demand content consumption, driving adoption across entertainment, gaming, education, and advertising sectors. However, challenges such as piracy, a shortage of skilled professionals, and high production costs may hinder growth.
Growth Drivers
Rising Demand for Animated Content
The increasing popularity of animated content across diverse audiences, from children to adults, is a primary growth driver. Animation offers cost-effective production compared to live-action, requiring fewer resources while enabling creative storytelling and unique visuals. Streaming platforms have amplified this demand by producing content tailored to varied demographics, enhancing market growth.
Growth in the Gaming Industry
The global gaming industry's expansion significantly boosts the animation market. Video games require extensive animation for characters, environments, and visual effects, with rising complexity driving demand for high-quality animation software. Game developers leverage advanced tools to enhance visual appeal and gameplay, further fueling market growth.
Digital Media Consumption
The shift to digital media, supported by mobile devices and improved network technologies like 4G and 5G, has transformed content consumption. Marketers increasingly allocate budgets to digital media, including animated advertisements, to capitalize on this trend, driving demand for innovative animation solutions.
Market Segmentation
By Type
The market is segmented into traditional animation, 2D vector-based animation, 3D computer animation, motion graphics, and stop motion. The 3D computer animation segment is poised for robust growth, driven by technological advancements and its widespread use in films, gaming, and advertising. The affordability of advanced hardware has facilitated a shift to graphically intensive 3D processes, while 2D vector-based animation retains a significant share due to its accessibility and ease of use.
By Industry
Key industries include media and entertainment, education, retail, healthcare, and manufacturing. The education sector is a notable growth area, with animation enhancing learning through visual demonstrations, particularly for young students. Media and entertainment dominate due to the gaming industry's growth, while retail leverages animation for innovative marketing. Healthcare uses animation to visualize complex anatomical details, supporting medical education and training.
Geographical Outlook
North America leads the global animation market, driven by major studios like Walt Disney Animation Studios, Pixar, and DreamWorks, which innovate in animation techniques and storytelling. The region's large media and entertainment industry, representing a third of the global market per the International Trade Administration, fuels demand through targeted broadcasting and streaming content. The growing gaming and healthcare sectors further enhance market opportunities. Europe holds a significant share with its established media industry, while Asia Pacific is poised for rapid growth due to expanding TV channels, retail, and healthcare sectors in developing countries.
What do businesses use our reports for?
Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence