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市場調査レポート
商品コード
1698349

キッズスマートウォッチ市場:2025年~2030年の予測

Kids Smartwatch Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.87円
キッズスマートウォッチ市場:2025年~2030年の予測
出版日: 2025年02月20日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

キッズスマートウォッチ市場は、2025年に42億391万8,000米ドルと評価され、CAGR 6.24%で成長し、2030年には 68億2,291万1,000米ドルの市場規模に達すると予測されています。

技術の進歩とデジタルリテラシーの重要性の高まりが、キッズスマートウォッチ市場の成長を促進しています。さらに、世界の若年層人口の増加が、この市場の拡大をさらに後押ししています。また、イノベーションと新製品の発売、大手企業間の戦略的パートナーシップやコラボレーションも、予測期間中の世界の子供用スマートウォッチ市場を牽引しています。例えば、2024年6月、VerizonはGizmo Watch 3をリリースしました。コンパニオンアプリ「GizmoHub」の助けを借りて、この革新的なガジェットは、若い冒険家が安全かつ安心して冒険に出発できるようにしながら、両親や他の介護者に安心感を与えることを意図しています。

市場動向:

  • eコマースによる需要の高まり:子供用スマートウォッチ市場では、オンライン流通チャネルが重要な促進要因として台頭し、大幅な成長を促しています。自宅で簡単に閲覧・購入できるため、実店舗を訪れる必要がなく、時間の大幅な節約につながります。国際貿易局によると、英国は世界第3位のeコマース市場であり、中国と米国に次いでいます。2021年1月現在、英国の小売市場全体に占めるeコマースの割合は36.3%であり、収益は2025年までに2,856億米ドルに達すると予測されています。
  • 技術と人口動態が牽引する世界市場の成長:世界の子供用スマートウォッチ市場は、急速な技術進歩とデジタルリテラシーの向上に牽引され、予測期間中に大きく拡大する見通しです。また、世界的に子供の人口が多いことも成長の大きな要因となっています。例えば、世界銀行の報告によると、2023年には0~4歳の子どもが米国人口の25%を占め、5~10歳の子どもは39%を占めます。
  • 拡大する北米市場:北米の子供用スマートウォッチ市場は、子供の安全と健康に対する親の関心の高まりに後押しされ、力強い成長を遂げています。リアルタイムのGPSモニタリングやジオフェンシングなど、高度な追跡・通信機能を備えたスマートウォッチの需要が増加しており、親に安心感を与えています。さらに、子供と一日中つながっていたいという願望が、市場成長を促進する大きな要因となっています。
  • 2021年の米国における調査では、12~17歳の青少年の24%がスマートウォッチやフィットネストラッカーを使用しており、51%がこれらのデバイスを健康とフィットネスのモニタリングに活用していることが明らかになりました。Xplora、Garmin、Fitbitのような大手ブランドは、子供向けに調整されたスマートウォッチを提供しており、Appleはファミリープログラムに子供を含めており、同社のスマートウォッチを若いユーザーにも利用しやすくしています。この動向は、多くの大手企業がこの急成長市場に参入していることを示しています。

本レポートで取り上げている主要企業には、Qualcomm、Vtech Kids、Huawei Technologyなどがあります。

本レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策および社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅した詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境において、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高い要因。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の影響、新製品開拓、競合情報

調査範囲

  • 2022年から2024年までの過去データ&2025年から2030年までの予測データ
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制の枠組み、および動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長および予測分析(国を含むセグメントおよび地域)
  • 企業プロファイリング(特に財務情報、および主な開発)。

キッズスマートウォッチ市場は以下のセグメントに分析されています:

製品タイプ別

  • 非スタンダロン
  • スタンドアロン

互換性別

  • IOS
  • Android

アプリケーション別

  • 個人向け
  • 学校向け
  • キッズトレーニング組織

配信チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

地域別

  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 キッズスマートウォッチ市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 非スタンドアロン
  • スタンドアロン

第6章 キッズスマートウォッチ市場:互換性別

  • イントロダクション
  • iOS版
  • アンドロイド版

第7章 キッズスマートウォッチ市場:用途別

  • イントロダクション
  • 個人使用
  • 学校用
  • キッズトレーニング組織

第8章 キッズスマートウォッチ市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第9章 キッズスマートウォッチ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 互換性別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 互換性別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 互換性別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 互換性別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 製品タイプ別
    • 互換性別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Qualcomm
  • Vtech Kids
  • Huawei Technology
  • Omate
  • Xiaomi Corporation
  • Xplora
  • Garmin Ltd.
  • Verizon
  • Pebble
  • Noise
  • boAt
  • FirstCry
  • Gabb

第12章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061612995

The Kids Smartwatch Market, valued at US$4,203.918 million in 2025, is projected to grow at a CAGR of 6.24% reaching a market size of US$6,822.911 million by 2030.

Increasing technological advancements and the growing importance of digital literacy is driving the kids smartwatch market growth. Additionally, the rising global young kid population is further propelling this market's expansion. Innovations and new product launches coupled with strategic partnerships and collaborations among major players are also driving the global kids' smartwatch market during the forecasted period. For instance, in June 2024, Verizon released the Gizmo Watch 3. With the help of the companion app GizmoHub, this innovative gadget is intended to give parents and other caregivers peace of mind while enabling young adventurers to set out on their adventures with safety and assurance.

Market Trends:

  • Rising Demand from E-commerce: Online distribution channels have emerged as a key driver in the kids' smartwatch market, fueling substantial growth. The ease of browsing and purchasing from home eliminates the need for physical store visits, offering significant time savings. According to the International Trade Administration, the UK ranks as the third-largest e-commerce market globally, trailing only China and the U.S. As of January 2021, e-commerce accounted for 36.3% of the total retail market in the UK, with revenues projected to reach $285.60 billion by 2025.
  • Global Market Growth Driven by Technology and Demographics: The global kids' smartwatch market is poised for significant expansion during the forecast period, driven by rapid technological advancements and increasing digital literacy. Another major factor contributing to this growth is the large population of children worldwide. For example, the World Bank reports that in 2023, children aged 0-4 years made up 25% of the U.S. population, while those aged 5-10 accounted for 39%. With such a sizable portion of the global population being children, the demand for kids' smartwatches is expected to rise substantially.
  • North America's Expanding Market: The North American kids' smartwatch market is witnessing robust growth, fueled by growing parental concerns about child safety and health. The demand for smartwatches with advanced tracking and communication features, such as real-time GPS monitoring and geofencing, is on the rise, providing parents with peace of mind. Additionally, the desire to stay connected with children throughout the day is a significant factor driving market growth.
  • A 2021 survey in the U.S. revealed that 24% of youth aged 12-17 use a smartwatch or fitness tracker, with 51% utilizing these devices to monitor their health and fitness. Leading brands like Xplora, Garmin, and Fitbit offer smartwatches tailored for kids, while Apple includes children in its family program, making its smartwatches accessible to younger users. This trend indicates that many major companies are entering this rapidly growing market.

Some of the major players covered in this report include Qualcomm, Vtech Kids, and Huawei Technology, among others.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Kids Smartwatch Market is analyzed into the following segments:

By Product Type

  • Non-Standalone
  • Standalone

By Compatibility

  • IOS
  • Android

By Application

  • Individual Use
  • Schools
  • Kids Training Organization

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Region

  • North America
  • South America
  • Europe
  • Middle East and Africa
  • Asia Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. KIDS SMARTWATCH MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Non-Standalone
  • 5.3. Standalone

6. KIDS SMARTWATCH MARKET BY COMPATIBILITY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. IOS
  • 6.3. Android

7. KIDS SMARTWATCH MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Individual Use
  • 7.3. Schools
  • 7.4. Kids Training Organization

8. KIDS SMARTWATCH MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
  • 8.3. Offline

9. KIDS SMARTWATCH MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Product Type
    • 9.2.2. By Compatibility
    • 9.2.3. By Application
    • 9.2.4. By Distribution Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Product Type
    • 9.3.2. By Compatibility
    • 9.3.3. By Application
    • 9.3.4. By Distribution Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Product Type
    • 9.4.2. By Compatibility
    • 9.4.3. By Application
    • 9.4.4. By Distribution Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. Germany
      • 9.4.5.2. France
      • 9.4.5.3. United Kingdom
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Product Type
    • 9.5.2. By Compatibility
    • 9.5.3. By Application
    • 9.5.4. By Distribution Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. Israel
      • 9.5.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Product Type
    • 9.6.2. By Compatibility
    • 9.6.3. By Application
    • 9.6.4. By Distribution Channel
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
      • 9.6.5.2. India
      • 9.6.5.3. Japan
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Thailand
      • 9.6.5.6. Taiwan
      • 9.6.5.7. Indonesia
      • 9.6.5.8. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Qualcomm
  • 11.2. Vtech Kids
  • 11.3. Huawei Technology
  • 11.4. Omate
  • 11.5. Xiaomi Corporation
  • 11.6. Xplora
  • 11.7. Garmin Ltd.
  • 11.8. Verizon
  • 11.9. Pebble
  • 11.10. Noise
  • 11.11. boAt
  • 11.12. FirstCry
  • 11.13. Gabb

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key benefits for the stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations