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市場調査レポート
商品コード
1639352

アジア太平洋のスマートウォッチ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

APAC Smart Watch - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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アジア太平洋のスマートウォッチ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋のスマートウォッチ市場規模は2025年に617億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは19.69%で、2030年には1,517億6,000万米ドルに達すると予測されます。

アジア太平洋 Smart Watch-Market-IMG1

コンシューマーエレクトロニクス産業の成長に加え、この地域の新興経済圏でスマートウォッチ市場ベンダーが急増していることが、調査対象市場の成長に寄与しています。

主要ハイライト

  • ハイテクに精通した人口の増加、肥満や糖尿病などの慢性疾患の増加、健康的で健康的なライフスタイルへの意識の高まりとライフスタイルの転換が市場成長を促進しています。
  • 世界保健機関(WHO)の報告によると、インドでは1億3,500万人以上が肥満の影響を受けています。インドにおける肥満の有病率は、農村部と都市部、州によって異なります。都市部の人口や社会経済的地位の高い州では、肥満の有病率が高いことが判明しました。中国では、ここ数十年の急速な経済成長により、ライフスタイル、食生活、運動習慣が大きく変化したため、5億人以上が肥満の影響を受けています。このため、ほとんどの人がフィットネストラッカーやスマートウォッチを導入し、健康とフィットネスレベルをモニターしています。
  • 地域全体の主要ベンダーによる研究部門への継続的な投資は、近年の技術革新に寄与しており、これは、それによって警察署や他の公安組織による公共の安全対策を増強するためのスマートウォッチ市場の需要を推進しています。
  • 同地域の経済は、欧州や北米などの他の地域よりも弱いです。消費者はスマートウォッチへの投資を莫大な初期費用と考え、各種センサやチップなど、これらの時計に統合された部品が高価であるためコストが高くなり、製品全体のコストが上昇します。
  • COVID-19の発生以来、エレクトロニクス産業はサプライチェーンや生産設備に大きな影響を受け、深刻な打撃を受けています。中国と台湾では2月から3月にかけて生産が停止し、世界中のさまざまなOEMに影響を与えました。しかし、ポジティブな面としては、ウイルスの兆候を検知するためにウェアラブルデバイスが採用され、需要が高まることが予想されます。
  • 前年、IITマドラスのインキュベーション新興企業Muse Wearablesは、皮膚温、心拍数、SpO2(血中酸素飽和度)センシング機能を備えた手首型トラッカーを開発しました。

アジア太平洋のスマートウォッチ市場動向

アジア太平洋におけるインターネット普及率の増加が調査対象市場を牽引する見込み

  • アジア諸国の力強い経済成長は、情報統制に関する社会主義イデオロギーの崩壊と相まって、この地域での爆発的なインターネット普及につながっています。
  • 現在のところ、中国のユーザー数は10億3,200万人で、普及率は73%です。中国インターネットネットワーク情報センター(CNNIC)が発表した第49回中国インターネット開発統計報告によると、モバイル通信ネットワークにおけるIPv6トラフィックの割合は35.15%に達しています。
  • これらのデバイスのほとんどが、デジタル決済を容易にするための個による決済アプリケーションを提供するようになったため、これは国内でのスマートウォッチの販売を促進すると予想されます。例えば、AppleのスマートウォッチにはApple Payが搭載されており、ユーザーは手首から直接、迅速かつ安全に決済を行うことができます。
  • さらに、多くの国際ベンダーが金融機関と提携し、アジア諸国でサービスを開始しています。例えば、Apple Payは中華人民共和国(PRC)にApple Payを導入するため、同国唯一の銀行カード発行会社である国営企業、中国銀聯と提携しました。ユーザーはApple Watchに交通カードを追加し、中国本土の公共輸送でApple Payを使ったExpress Transitを利用できます。
  • 例えば、Fitbit Versa 2にはAlexaが内蔵されており、ユーザーはAlexaの助けを借りていくつかの作業を行うことができます。市場のこのようなベンダーを合わせると、その他のオペレーティングシステムセグメントは主要な市場シェアを占め、顧客仕様のニッチ市場に対応しています。

大幅な市場成長を遂げる医療

  • アジア開発銀行によると、アジアの高齢者は今世紀半ばまでに9億2,300万人近くに達すると予測されています。その結果、この地域は今後数十年で、世界で最も高齢化した地域のひとつになる展望です。
  • 糖尿病は、米国に移住したアジア人と太平洋諸島民の間で急速に拡大している健康上の課題であり、アジア系アメリカ人の約20%が罹患しています。糖尿病を患うアジア人の約90~95%が2型糖尿病である(供給源:OECD)。
  • スマートウォッチは近い将来、血糖値、血圧、アルコール、水分補給レベルを測定できるようになると考えられます。この技術革新はRockley Photonicsによるもので、同社はスマートウォッチの筐体に収まる小型の生体センサを発表しました。例えば、Watch Series 7は血圧と心電図をモニターします。
  • さらに、K'Watch GlucoseはCGM(持続グルコースモニター)デバイスで、昼夜を問わずグルコース・レベルを継続的に追跡します。時計をちらっと見るだけで、目立たずに糖レベルをチェックすることができます。グルコースの動向と履歴グラフは、グルコースレベルコントロールの改善に役立ちます。
  • 市場の様々なベンダーが、リアルタイムで他の複数の不規則性を測定し、顧客を多くの検査や検診から救うことができるセンサの開発にも投資しています。例えば、2022年9月、AppleはApple Watch Ultraを発売しました。このシリーズは、体温の変化、心電図、心臓の健康通知、血中酸素、その他の検出を測定できる強力な健康機能を備えています。
  • SamsungはGalaxy Watch Active 2に心電図モニターを導入しました。韓国食品医薬品安全部がこの機能を認可しました。この機能はGalaxy Watch Active 2の先進的センサ技術を利用したもので、ユーザーは心房細動を示す不整脈について心拍を測定・分析することができます。

アジア太平洋のスマートウォッチ産業概要

アジア太平洋のスマートウォッチ市場は、初期投資が高いため集中しています。Apple、Samsung Electronics、Huawei Technologies、Zepp Health、Xiaomi Corporation、Fitbit Incなどの大手企業が独占しています。圧倒的な市場シェアを誇るこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を高めるために、戦略的な共同イニシアティブを活用しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅から中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。

  • 2022年12月-Huaweiは中国市場向けの新しいスマートウォッチの発売を発表しました。スマートウォッチ「Huawei Watch Kids 5X」は、幼児専用に作られた特徴的な外観を持っています。
  • 2022年8月-Zee Newsによると、CounterPoint Researchが発表したレポート "Global Smartwatch Model Tracker "によると、2022年第2四半期、インドのスマートウォッチ市場は年率300%で成長し、Fire-Boltt &Noiseのような地場スマートウォッチメーカーの異常な台頭により中国を抜いて2位になりました。
  • 2022年 9月-AppleがスマートウォッチSeries 8とSE(第2世代)を発売。真新しいSeries 8には、転倒検知、睡眠トラッキング、心拍センサ、心電図、不整脈通知機能が搭載されています。Watch Series 8と同様、Watch SE第2世代にも最新のS8プロセッサがプリインストールされています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ウェアラブル市場における技術進歩の増加
    • 消費者の健康意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • ウェアラブルデバイスの複雑化と機能の制限、セキュリティリスクの増大
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • OS別
    • WatchOS
    • Android/Wear OS
    • その他のOS
  • ディスプレイタイプ別
    • AMOLED
    • PMOLED
    • TFT LCD
  • 用途別
    • パーソナルアシスタント
    • 医療
    • スポーツ
    • その他
  • 国別
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 主要企業プロファイル
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Sony Corporation
    • Huami Corporation
    • Lenovo Group Limited
    • LG Electronics Inc.
    • Apple Inc.
    • Fitbit Inc.
    • Garmin Ltd
    • Fossil Group Inc.
    • Polar Electro OY
    • Xiaomi Corporation

第7章 ベンダー市場シェア

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 48731

The APAC Smart Watch Market size is estimated at USD 61.78 billion in 2025, and is expected to reach USD 151.76 billion by 2030, at a CAGR of 19.69% during the forecast period (2025-2030).

APAC Smart Watch - Market - IMG1

The growing consumer electronics industry, coupled with a rapid rise of smartwatch market vendors across the region's emerging economies, is contributing to the growth of the studied market.

Key Highlights

  • An increasing tech-savvy population, a growing pool of chronic diseases, such as obesity and diabetes, and rising awareness and lifestyle shift toward a healthy and fit lifestyle are driving the market growth.
  • Based on the World Health Organization report, more than 135 million individuals in India are affected by obesity in India as per the Indian Journal of Community Medicine. The prevalence of obesity in India varies from rural to urban and state-wise. Urban populations and states with high socioeconomic status were found to be having higher obesity prevalence. While in China, more than 500 million are affected by obesity because of the country's rapid economic growth in recent decades, leading to significant changes in lifestyle, diet, and exercise habits. Due to this, most people are adopting fitness trackers and smartwatches to monitor health and fitness levels.
  • The ongoing investment in the research department by the major vendors across the region is contributing to innovation in recent years, which is instrumental, thereby driving the demand for the smartwatch market to augment public safety measures by the department of police and other public safety organizations.
  • The region's economy is weaker than other regions, such as Europe and North America. Consumers would consider investing in smartwatches as a huge initial cost, with the costs being higher with the components integrated with these watches, like various sensors, chips, etc., being expensive and thereby increasing the overall cost of the product.
  • Since the outbreak of COVID-19, the electronics industry has been hit severely with a significant influence on its supply chain and production facilities. The production came to stand still in China and Taiwan during February and March, which influenced various OEMs across the globe. However, on the positive side, the demand for wearable devices is expected to rise due to their adoption to detect the signs of the virus.
  • In the previous year, IIT Madras incubated startup, Muse Wearables, developed a wrist-based tracker with skin temperature, heart rate, and SpO2 (blood oxygen saturation) sensing, which could continuously track these body vitals remotely that would help in early diagnosis of COVID-19 symptoms.

APAC Smart Watch Market Trends

Increasing Internet Penetration in the Asia Pacific is Expected to Drive the Studied Market

  • The strong economic growth in Asian countries, coupled with the collapse of socialist ideologies regarding information control, has led to explosive internet penetration in the region.
  • As of the present year, China has 1,032 million users, a 73 % of penetration rate. An increase of 42.96 million compared to the previous year, the total number of domain names in China reached 35.93 million, and the number of IPv6 addresses reached 63,052 blocks/32, a year-on-year increase of 9.4%; the proportion of IPv6 traffic on mobile communication networks has reached 35.15% according to a report published by the China Internet Network Information Center (CNNIC), the 49th Statistical Report on Internet Development in China.
  • This is expected to drive smartwatch sales in the country as most of these devices now offer separate payment applications to ease digital payment. For instance, Apple smartwatches have Apple Pay, which enables users to make payments straight from the wrist quickly and securely.
  • In addition, many international vendors partner with financial institutions to launch their services in Asian countries. For instance, Apple Pay has partnered with China UnionPay, a state-run company that is the country's only bank-card issuer, to bring Apple Pay to the People's Republic of China (PRC). The users can add a transit card to their Apple Watch and use Express Transit with Apple Pay for public transport in mainland China.
  • Fitbit Versa 2, for instance, offers built-in Alexa allowing users to take the help of Alexa with several tasks; this is one of the distinguishing features of the Fitbit offerings. Combined with such vendors in the market, the other operating systems segment holds a major market share and caters to a niche market on customer specifications.

Medical to Witness Significant Market Growth

  • According to Asian Development Bank, Asia's elderly population is projected to reach nearly 923 million by the middle of this century. As a result, the region is on track in the next few decades to become one of the oldest in the world.
  • Diabetes is a rapidly growing health challenge among Asians and Pacific Islanders who have immigrated to the United States, affecting about 20 percent of Asian Americans; about 90 to 95 percent of Asians with diabetes have type 2 diabetes (source: OECD).
  • Smartwatches could soon measure blood sugar, blood pressure, alcohol, and hydration levels. The innovations come from Rockley Photonics, which announced a small biometric sensor to fit within a smartwatch chassis. For instance, Watch Series 7 monitors blood pressure and ECG.
  • Furthermore, K'Watch Glucose is a CGM (Continuous Glucose Monitor) device that will track the glucose level continuously throughout the day and night. It checks the sugar levels discreetly by simply glancing at the watch. The glucose trend and history graphs will help to improve glucose level control.
  • Various vendors in the market are also investing in developing sensors that can measure multiple other irregularities in real time and save a customer from many tests and checkups. For instance, in September 2022, Apple launched Apple Watch Ultra. This series has powerful health features that can measure changes in body temperature, ECG, Heart health notifications, blood oxygen, and other detections.
  • Samsung introduced ECG monitoring for Galaxy Watch Active 2. The South Korean Ministry of Food and Drug Safety has cleared the function. The feature uses advanced sensor technology on the Galaxy Watch Active2, enabling users to measure and analyze their heart rhythm for irregularities indicating Atrial Fibrillation.

APAC Smart Watch Industry Overview

The Asian-Pacific smartwatch market is concentrated due to higher initial investments. Major players like Apple Inc., Samsung Electronics Co. Ltd, Huawei Technologies Co. Ltd, Zepp Health, Xiaomi Corporation, and Fitbit Inc dominate it. With a prominent market share, these significant players focus on expanding their customer base across foreign countries. These companies leverage strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are growing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

  • December 2022 - Huawei announced the launch of a new smartwatch for the Chinese market. The Huawei Watch Kids 5X smartwatch has a distinctive look created exclusively for kids.
  • August 2022- Based on Zee News, in Q2 2022, the Indian smartwatch market grew by 300% yearly, surpassing China for second place owing to the extraordinary rise of local smartwatch manufacturers like Fire-Boltt & Noise, according to CounterPoint Research's published report named "Global Smartwatch Model Tracker."
  • September 2022- Apple launched its smartwatch Series 8 and SE (2nd generation). The brand-new Series 8 wristwatch includes fall detection, sleep tracking, a heart rate sensor, ECG, and notifications for irregular heart rhythms. Like the Watch Series 8, the Watch SE 2nd generation comes pre-installed with the latest S8 processor.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Technological Advancements in the Wearables Market
    • 4.2.2 Increase in Health Awareness among the Consumer
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Growing Complexity of Wearable Devices and Limited Use of Features, Augmented With Security Risks
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Operating Systems
    • 5.1.1 Watch OS
    • 5.1.2 Android/Wear OS
    • 5.1.3 Other Operating Systems
  • 5.2 By Display Type
    • 5.2.1 AMOLED
    • 5.2.2 PMOLED
    • 5.2.3 TFT LCD
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Personal Assistance
    • 5.3.2 Medical
    • 5.3.3 Sports
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 China
    • 5.4.2 Japan
    • 5.4.3 India
    • 5.4.4 South Korea
    • 5.4.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Company Profiles
    • 6.1.1 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.2 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 6.1.3 Sony Corporation
    • 6.1.4 Huami Corporation
    • 6.1.5 Lenovo Group Limited
    • 6.1.6 LG Electronics Inc.
    • 6.1.7 Apple Inc.
    • 6.1.8 Fitbit Inc.
    • 6.1.9 Garmin Ltd
    • 6.1.10 Fossil Group Inc.
    • 6.1.11 Polar Electro OY
    • 6.1.12 Xiaomi Corporation

7 VENDOR MARKET SHARE

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET