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市場調査レポート
商品コード
1637905

北米のスマートウォッチ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Smart Watch - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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北米のスマートウォッチ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のスマートウォッチの市場規模は2025年に540億5,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは16.61%で、2030年には1,165億4,000万米ドルに達すると予測されます。

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スマートウォッチは、腕時計の形をしたウェアラブル・コンピュータです。最新のスマートウォッチは、日常的な使用のためにローカルタッチスクリーンインターフェースを提供し、関連するスマートフォンアプリが管理と遠隔測定を行う。

主なハイライト

  • 都市に住む人の増加や、新しい機能(タイムスケジュールや複数の機能が1つのデバイスに搭載されたものなど)を備えた審美的に優れたハイテク製品への需要の高まりなど、この地域のいくつかの消費者要因や人口動態が、米国でスマートウォッチの人気を高めています。
  • また、米国のような国々ではミレニアル世代が毎日ハイテク・スマートウォッチを使用していることや、アップル、アマゾン、フィットビット、グーグルなどの大手スマートウォッチ企業が参入していることも、研究対象市場の成長を後押ししています。
  • IoT技術を取り入れることで、スマートウォッチは様々なデバイスやアプリとして機能するようになり、他のコネクテッドデバイスとの接続性が向上します。さらに、従来の機能とスマートウォッチの機能を組み合わせたハイブリッドスマートウォッチの受け入れが拡大しており、スマートウォッチ市場参入企業に新たなビジネスチャンスをもたらす可能性があります。ハイブリッド・スマートウォッチは、通常のスマートウォッチと同じ機能の多くを備えているが、充電やタッチ操作はできないです。
  • 市場の拡大は、消費者がスマートウォッチの利点を知らないことが制約となっています。市場の成長は、高額な初期投資、デバイスの複雑さ、技術的課題によって制約されています。

COVID-19の流行はウェアラブル市場の供給に影響を与えました。しかし、アップルを含む多くのメーカーがECGのような機能を時計内に統合したため、健康・医療用語におけるスマートウォッチの使用は劇的に増加しました。今後の予測では、これにより市場シェアが拡大するとみられます。

北米のスマートウォッチ市場動向

消費者の健康意識の高まりが調査対象市場を牽引する見込み

個人の健康とフィットネスに対する消費者の関心の高まりとスマートフォンの普及拡大が、調査対象市場の成長を促進する主な要因です。また、追跡、アラート、接続などのハイテク機能を搭載しているため、近年人々はスマートウォッチへの関心が高まっています。

  • ウェアラブル技術の最も有用な要素は、健康を監視し、健康問題に対する意識を高めることです。運動愛好家に必要な健康指標を提供することで顧客に利益をもたらすだけでなく、患者にも自分の状態に関する情報を提供します。スマートウォッチの新規ユーザーは急速に増加しており、その中には高齢者も含まれています。これは、アップルやFitbitのようなウェアラブルメーカーが健康モニタリング機能を追加したためで、高齢者にアピールし、リアルタイムで健康に関する情報を提供しています。
  • 様々な理由で、患者は薬を飲み忘れることが多いです。薬を飲む時間を患者に知らせたり、患者がいつウェアラブルを着用したかを把握したりすることは有用です。これらの動向は、消費者の健康意識をサポートするため、スマートウォッチ業界を推進すると予想されます。
  • さらに、スマートウォッチ技術は、日常業務に電子機器を取り入れる傾向をもたらし、移り変わるライフスタイルにフィットし、身体に装着することもできます。スマートウォッチは、Fitbit、Huami、Fossil、Samsung、Appleなどの企業が発表したリストバンドで、活動量計としての役割も果たしています。フィットネスの動向と、これらのスマートウォッチが提供する多くの機能のため、これらのリストバンドは非常に人気があります。
  • アップルは今年、Apple Watchのエクストリーム・スポーツ・バージョンを発売すると発表しました。

大きな成長を遂げるパーソナルアシスタンス

  • パーソナル・アシスタンスは、消費者に好まれる重要なアプリケーションの1つです。スマートウォッチは常に消費者と接触しており、様々なパーソナルアシスタンス・アラートとアクティビティに使用されています。例えば、現在の市場シナリオのほとんどのスマートウォッチは、カレンダーのイベントやフィットネスの目標などに基づいた通知を可能にし、ユーザーがスマートウォッチを介してリマインダーを設定することを可能にします。
  • ミレニアル世代がスマートウォッチを採用し、通常の労働時間に対する支出が増加していることも、このセグメントの重要な促進要因となっています。
  • さらに、通知の配信、通話の発信、見やすい通知の提供といったパーソナルアシスタント機能のためのスマートウォッチの進歩や、スマートウォッチデバイスに統合されたGoogleアシスタントを特徴とする強化されたウェアOSが、新興国における市場需要を促進しています。
  • 革新的な機能を含む、ほとんどのスマートウォッチデバイス向けのクラウドベースのバーチャルパーソナルアシスタントサービスの拡大は、接続された環境全体でリアルタイム機能を推進すると予想されます。スマートウォッチに医療用ハードウェアを統合するオペレーティングシステムのさらなる開発とAIベースの行動分析が、パーソナルアシスタンス技術の革新を後押しすると予想されます。

したがって、これらのデバイスの人気は、スマートウォッチが提供する通知、アラーム、音楽コントロール、自動睡眠、その他の機能を含む幅広いモニタリング機能にかかっています。ベンダーは、複数のバリエーションを発売する際、これらの要素に合わせすぎています。

北米のスマートウォッチ産業概要

北米のスマートウォッチ市場は断片化されているため、各社は優位に立つために製品の革新と開発、そして現地プレイヤーの数を頼りにしています。そのため、市場では激しい競争が繰り広げられています。アップル社、フィットビット社、サムスン電子などが主要企業です。

2022年6月、アップルはwatchOS 9を発表しました。これはウェアラブルOSをアップデートし、最新機能とより優れたユーザーインターフェースを備えたものです。Apple Watchユーザーが選択できるウォッチフェイスが追加され、より多くの情報とカスタマイズの機会を提供するリッチなコンプリケーションも追加されました。デザインが一新されたWorkoutアプリケーションは、エリートアスリートのトレーニングに基づいた高度な統計情報、ビュー、トレーニング体験にアクセスできるようになり、ユーザーのワークアウトの向上をサポートします。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ウェアラブル市場における技術進歩の増加
    • 消費者の健康意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • ウェアラブルデバイスの複雑化と機能の制限、セキュリティリスクの増大

第6章 技術スナップショット

第7章 市場セグメンテーション

  • オペレーティングシステム別
    • Watch OS
    • Android/Wear OS
    • その他のOS
  • ディスプレイタイプ別
    • AMOLED
    • PMOLED
    • TFT LCD
  • アプリケーション別
    • パーソナルアシスタント
    • メディカル
    • スポーツ
    • その他のアプリケーション
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apple Inc.
    • Google LLC(FitBit)
    • Garmin Ltd
    • Fossil Group Inc.
    • Huami Co. Ltd(Amazfit)
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Kronoz LLC
    • Sony Corporation
    • Samsung Electronics Co. Ltd

第9章 ベンダーの市場シェア

第10章 投資分析

第11章 市場の将来

目次
Product Code: 48427

The North America Smart Watch Market size is estimated at USD 54.05 billion in 2025, and is expected to reach USD 116.54 billion by 2030, at a CAGR of 16.61% during the forecast period (2025-2030).

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A smartwatch is a wearable computer that takes the shape of a watch. Modern smartwatches offer a local touchscreen interface for daily usage, while an associated smartphone app handles management and telemetry.

Key Highlights

  • Several consumer factors and demographics in the area, such as the growing number of people living in cities and the growing demand for aesthetically pleasing high-tech products with new features (like time schedules and multiple functions in one device), have made smartwatches more popular in the United States.
  • The growth of the studied market has also been helped by the fact that millennials in countries like the U.S. use high-tech smartwatches every day, and by the fact that big smartwatch companies like Apple, Amazon, Fitbit, Google, and many more are in the market.
  • By incorporating IoT technology, smartwatches become more capable of serving as various devices and apps, improving connectivity with other connected devices. In addition, the growing acceptance of hybrid smartwatches, which combine traditional and smartwatch features, may present new business opportunities for smartwatch market participants. A hybrid smartwatch has many of the same features as a regular smartwatch, but it can't be charged or used with touch.
  • The market's expansion is being constrained by consumers' ignorance of the benefits of smartwatches. The market's growth is constrained by expensive initial investments, device complexity, and technological challenges.

The COVID-19 outbreak impacted the wearables market's supply. However, the use of smartwatches in health and medical terminology dramatically increased due to many manufacturers, including Apple, integrating functions like ECGs inside the watches. Future projections indicate that this will increase market share.

North America Smart Watch Market Trends

Increase in Health Awareness among Consumers is Expected to Drive the Studied Market

The population's growing concern for their own personal health and fitness and increased smartphone penetration are the main drivers propelling the growth of the market under study. Also, people have become more interested in smartwatches in recent years because they have high-tech features like tracking, alerts, and connection.

  • The most helpful element of wearable technology has been monitoring health and raising awareness of health issues. It benefits customers by offering the required health indicators to exercise lovers, but it also gives patients information about their condition. New users of smartwatches are rapidly increasing, with older people among them. This is due to the addition of health-monitoring capabilities by wearable manufacturers like Apple and Fitbit, which appeal to older people and keep them informed about their health in real time.
  • For a variety of reasons, patients frequently forget to take their medications. Reminding patients when it's time to take their medicines and keeping track of when they wear wearables can be helpful. These trends are anticipated to propel the smartwatch industry as they support consumer health awareness.
  • Additionally, smartwatch technology has ushered in a trend of incorporating electronics into daily tasks, fits with shifting lifestyles, and may be worn on the body. Smartwatches are wristbands introduced by companies like Fitbit, Huami, Fossil, Samsung, and Apple, among others, and also serve as activity trackers. Because of the fitness trend and the many features that these smartwatches offer, these wristbands have become very popular.
  • However, Apple, in the current year, announced to launch an extreme sports version of the Apple Watch this year, which is expected to have the ability to detect fevers by taking the wearer's body temperature along with a larger battery to accommodate longer workout times.

Personal Assistance to Witness Significant Growth

  • Personal assistance is one of the significant applications preferred by consumers. Smartwatches are always in contact with the consumer and are used for various personal assistance alerts and activities. For instance, most smartwatches in the current market scenario allow notifications based on calendar events, fitness goals, etc. and will enable the user to set reminders via smartwatches.
  • The significant millennial population's adoption of smartwatches and increased spending for their regular work hours are also being tracked.Growing luxury standards are critical driving factors in the segment.
  • Furthermore, advancements in smartwatches for personal assistant features such as delivering notifications, making calls, and providing easy-to-read notifications, as well as the enhanced wear OS featuring the Google Assistant integrated into smartwatch devices, are driving market demand in emerging economies.
  • The expansion of cloud-based virtual personal assistant services for most smartwatch devices, including innovative features, is expected to drive real-time features across a connected environment. Further developments in the operating systems that integrate medical hardware in the smartwatch and AI-based behavioral analytics are expected to boost innovations in personal assistance technologies.

Therefore, the popularity of these devices depends upon a wide range of monitoring capabilities, including notifications, alarms, music control, auto sleep, and other functions that smartwatches offer. Vendors are too aligned on these factors when launching multiple variants.

North America Smart Watch Industry Overview

The North American smartwatch market is fragmented; therefore, companies are banking on product innovation and development to gain an edge, as well as the number of local players. This makes the rivalry intense in the market. Apple Inc., Fitbit Inc., and Samsung Electronics Co. Ltd., among others, are key players.

In June 2022, Apple unveiled watchOS 9, which updates the wearable operating system with the newest features and better user interfaces. There are now additional watch faces available for Apple Watch users to select from, along with richer complications that provide more information and opportunities for customization. The redesigned Workout app helps users improve their workouts by giving them access to advanced stats, views, and training experiences that are based on those of elite athletes.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Technological Advancements in the Wearables Market
    • 5.1.2 Increase in Health Awareness Among the Consumer
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growing Complexity of Wearable Devices and Limited Use of Features, Augmented With Security Risks

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 Operating Systems
    • 7.1.1 Watch OS
    • 7.1.2 Android/Wear OS
    • 7.1.3 Other Operating Systems
  • 7.2 Display Type
    • 7.2.1 AMOLED
    • 7.2.2 PMOLED
    • 7.2.3 TFT LCD
  • 7.3 Application
    • 7.3.1 Personal Assistance
    • 7.3.2 Medical
    • 7.3.3 Sports
    • 7.3.4 Other Applications
  • 7.4 Country
    • 7.4.1 United States
    • 7.4.2 Canada

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Apple Inc.
    • 8.1.2 Google LLC (FitBit)
    • 8.1.3 Garmin Ltd
    • 8.1.4 Fossil Group Inc.
    • 8.1.5 Huami Co. Ltd (Amazfit)
    • 8.1.6 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 8.1.7 Kronoz LLC
    • 8.1.8 Sony Corporation
    • 8.1.9 Samsung Electronics Co. Ltd

9 VENDOR MARKET SHARE

10 INVESTMENT ANALYSIS

11 FUTURE OF THE MARKET