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市場調査レポート
商品コード
1640407

中東・アフリカのスマートウォッチ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Middle East and Africa Smartwatch - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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中東・アフリカのスマートウォッチ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東・アフリカのスマートウォッチ市場規模は2025年に18億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは12.17%で、2030年には32億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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都市化の浸透率の上昇に伴い、タイムスケジュールや複数の機能を1つのデバイスに搭載するなど、消費者の要求に応えることができる審美的に魅力的な先進的製品に対する需要が、スマートウォッチの需要を牽引しています。

主要ハイライト

  • さらに、この地域の巨大なミレニアル世代は、定期的な勤務時間の追跡と贅沢な基準のために支出を増やしているため、スマートウォッチを採用しています。
  • 中東・アフリカの接続されたウェアラブルデバイスの数は、今年までに4,600万台に達すると予想されており(シスコ調べ)、同地域のウェアラブル市場は大きな変革の真っ只中にあります。市場は、フィットネスバンドから腕時計のようなスマートウェアラブルへの移行を目の当たりにしています。
  • 南アフリカは、スマートウォッチの次の大きな市場になると予想されています。南アフリカの家庭では、ウェアラブル技術の導入レベルを向上させる必要があります。しかし、この技術が普及し、手頃な価格になるにつれて、普及率は高まると考えられます。Samsung・エンタープライズ・モビリティによると、スマートウォッチやその他のウェアラブル端末は、近い将来、消費者向け端末から価値ある企業向けツールに移行する可能性があるといいます。南アフリカのCIOは、新たな企業技術の波を管理し、安全性を確保する準備を進めています。彼らは予測期間中、ベンダーに大きなビジネス機会を提供すると予想されます。
  • さらに、多くの疾病に苦しむ高齢者が、より精度の高いパーソナルケア・モデルへの在宅ケアのシフトを生み出しています。例えば、中東の人口は急速に高齢化しています。加齢はがんの主要な危険因子の一つであるため、この地域のすべての人々の間でがんの発生率と有病率が増加しています。国連の数字によると、中東・北アフリカ地域の人口は2050年までに4億4,300万人から6億5,400万人に増加すると予測されています。GCCでは、2050年までに60歳以上の人口が1,800万人近くになると予想されており、これは総人口の25%に相当し、現在よりも大幅に増加します。
  • 同地域の高齢化は常時モニタリングを必要とする可能性があるため、予測期間中、健康追跡を目的とした新しいスマートウォッチの需要を牽引します。この地域では、医療目的のスマートウォッチの需要が見られます。数多くの新しい使用事例が人気を集めており、ユーザーはウェアラブルが提供できる健康やフィットネスのメリットをますます実感できるようになっています。
  • 最近、この地域でCOVID-19が発生し、さまざまな重要産業に影響が及んでいます。生産工場の操業停止はエレクトロニクス産業に大きな影響を与えました。しかし、COVID-19後の期間には普及率が高まり、ウェアラブルの売上は改善すると予想されます。

中東・アフリカのスマートウォッチ市場動向

高齢者の健康不安をモニタリングする取り組みの増加

  • 高齢化社会と長期にわたる慢性的な病状は、遠隔患者モニタリングソリューションに対するニーズの高まりとともに、同地域の市場成長にプラスの影響を与えている主要要因のひとつです。病院幹部は、高水準の患者ケアを維持しながら経費を削減しなければならないというプレッシャーに常にさらされています。病院はこのような状況で、より円滑に運営し、患者ケアを促進し、患者の体験を向上させるためにワイヤレス技術を使用しています。
  • 同市場では、主要企業や政府によるさまざまな合併、買収、投資が行われています。これは、ビジネスを改善し、顧客にリーチしてさまざまなアプリケーションの要件を満たす存在感を高めるための重要な戦略の一環です。このようなイニシアチブの高まりは、予測期間を通じて市場が成長・拡大するための絶大な成長機会を生み出すと考えられます。
  • 例えば、今年10月、デジタル変革を加速し、高度で包括的な医療サービスを提供するために、保健予防省(MoHAP)は、デジタル変革、クラウド、サイバーセキュリティにおけるアラブ首長国連邦国内の技術チャンピオンであるInjazatと覚書(MoU)を締結しました。このパートナーシップは、先進的技術とAIのインテグレーションサービスを提供するという同省の戦略的目標に沿って、さまざまなデジタルヘルスソリューションを生み出すことを目的としています。また、このMoUは、アラブ首長国連邦をスマート医療の国際的な一流ハブにするという政府の目標も反映しています。
  • また、サウジアラビアのサービスプロバイダーであるSaudi Telecom Company(STC)は今年9月、HuaweiとのDWDM光ネットワークで初の世界1.2T/チャネル検査を完了したと発表しました。これは、超高速伝送におけるSTCの競争優位性を十分に反映したものであり、STCのライブネットワークにおける1.2T/チャネル伝送能力を確認するものです。テストの光レイヤーはSuper C技術を使用しており、最大1ファイバー容量は48Tに達します。これにより、電子政府、スマート医療、スマート教育など、サウジアラビアで開発されている新しいアプリケーションやサービスの帯域幅が保証され、同国のデジタルトランスフォーメーションが加速されます。
  • 世界銀行によると、中東・北アフリカ地域の65歳以上人口は昨年2,641万8,337人で、前年は2,527万4,050人でした。中東・北アフリカにおける65歳以上人口の増加は、予測期間を通じて市場の成長機会を大きく押し上げると考えられます。

アラブ首長国連邦が主要シェアを占める見込み

  • ファッション性と機能性は、アラブ首長国連邦のスマートウォッチセグメントを牽引する重要な要素の一つです。さらに、Samsung Gulf Electronicsによると、スマートウォッチはもはや単なるスマートウォッチやツールではなく、消費者の日常生活の一部であるファッションとなっています。スタイルと機能性は、アラブ首長国連邦でウェアラブルを推進する重要な側面のひとつです。
  • 消費者は、洗練されたデザイン、トレンディなインターフェース、さまざまなタイプや色のストラップをますます求めるようになっています。スマートウォッチ市場の次の成長の波は、価値を求める消費者の採用や、スマートウォッチがより良い価値提案を提供するようになった今、スマートウォッチを強化しようとする既存のフィットネスバンド所有者の採用から立ち上がると予想されます。
  • 今年6月、Huawei Consumer Business Groupはアラブ首長国連邦で、手首型の心電図・血圧モニタリング・ガジェット「HUAWEI WATCH D」を発表しました。HUAWEI WATCH Dは、どこでも手首型の心電図と血圧のモニタリングを可能にし、消費者の手首に健康モニタリングの利便性をもたらします。HUAWEI WATCH Dはわずか40.9gと軽量。いくつかのワークアウトプログラムと健康管理のための機能を記載しています。また、小型ポンプを採用し、いつでもどこでも信頼性の高い血圧測定が可能です。
  • また、Fitbitは今年9月、Fitbitの健康・ウェルネスツールとGoogleのスマートさを組み合わせた次世代Fitbitウェアラブル、Sense 2、Versa 4、Inspire 3のアラブ首長国連邦での発売を宣言しました。Fitbitは、バッテリーを改善し、よりスリムで快適なデザインを実現し、毎日の充電の必要性を減らした製品を提供することを目指しました。
  • Telecommunications Regulatory Authority(アラブ首長国連邦)によると、アラブ首長国連邦のインターネット契約数は今年初めの時点で約368万件。2020年12月と比較すると、この数字は約70万件の増加です。このようなインターネット契約全体の増加は市場にプラスの影響を与え、予測期間を通じて市場の成長と拡大に大きな成長機会をもたらすと考えられます。

中東・アフリカスマートウォッチ産業概要

中東・アフリカのスマートウォッチ市場はかなり競合が激しいです。様々な国際的ブランドが、この地域で骨格を築くために先進技術を提供する新製品を発表し続けています。しかし、市場シェアの面では、以下のような参入企業があります。AppleとSamsungが大きなシェアを占めており、Huaweiなどの企業がこの地域のAppleとSamsungの市場シェアを揺るがし続けています。

2022年10月、エジプトを拠点とするIoTデバイス・メーカーのCardoOは、Alexandria Angelsが主導し、サウジアラビアのエンジェル投資家であるSofico Investmentsと欧州復興開発銀行が参加したシード投資ラウンドで66万米ドルを調達しました。CardoOは、中東・北アフリカの顧客が最新の安価な民生用電子機器製品やモノのインターネット(IoT)ガジェットにアクセスできるようにすることで、人々の日常生活を向上させるプレミアムで費用対効果の高いスマートデバイスを提供するアラブを代表するブランドとしての地位を確立するつもりです。

2022年9月-HUAWEI Band 7、HUAWEI WATCH GT 3 Proの南アフリカ小売店での発売、HUAWEIオンラインショップは、フィットネスと健康ウェアラブル技術の開発における転換点となります。この2つのスマートウォッチとフィットネスバンドは、ハイエンドの高級時計のデザインと材料の品質を保ち、非常に長いバッテリー寿命を持ち、アクティブで健康的なライフスタイルを送るための新しい方法を学ぶユーザーを支援するさまざまな先進的機能を搭載しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターファイブフォース
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ウェアラブル市場における技術進歩の増加
    • 消費者の健康意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • ウェアラブルデバイスの複雑化と機能の制限、セキュリティリスクの増大

第6章 市場セグメンテーション

  • OS別
    • Watch OS
    • Android/Wear OS
    • その他のOS
  • ディスプレイタイプ別
    • AMOLED
    • PMOLED
    • TFT LCD
  • 用途別(定性分析)
    • パーソナルアシスタンス
    • 医療
    • スポーツ
    • その他
  • 国別
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apple Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Garmin Ltd
    • Fitbit Inc.(Google Inc.)
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Sonly Middle East & Africa(Sony Corporation)
    • Lenovo Group Limited
    • Amazfit(Huami Corporation)
    • LG Electronics Inc.
    • Fossil Group Inc.

第8章 ベンダー市場シェア

第9章 投資分析

第10章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 52590

The Middle East and Africa Smartwatch Market size is estimated at USD 1.82 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.23 billion by 2030, at a CAGR of 12.17% during the forecast period (2025-2030).

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Owing to the rising penetration rates of urbanization, the demand for aesthetically appealing advanced products that can better serve the consumers' requirements, such as time schedules and multiple features in one device, has been driving the demand for smartwatches.

Key Highlights

  • Moreover, the enormous millennial population in the region has been adopting smartwatches due to the increased spending for their regular work hours tracking and luxury standards.
  • With the number of connected wearable devices in the Middle East & Africa expected to reach 46 million by this year (according to Cisco), the region's wearables market is in the midst of a significant transformation. The market is witnessing a transition from fitness bands to smart wearables like watches.
  • South Africa is expected to be the next big market for smartwatches. The adoption level of wearable technology needs to improve in South African households. However, this will likely increase as the technology becomes more widespread and affordable. According to Samsung Enterprise Mobility, smartwatches and other wearables may soon move from consumer devices to valuable enterprise tools. South African CIOs are preparing to manage and secure the wave of new enterprise technologies. They are anticipated to provide massive opportunities for vendors in the forecast period.
  • Moreover, the senior population suffering from numerous diseases is creating a shift in-home care toward a more precision-based personal care model. For instance, the Middle Eastern population is aging rapidly. As aging is one of the primary risk factors for cancer, the incidence and prevalence of that disease are growing among all the people in the region. According to the UN figures, it is predicted that the MENA population will increase from 443 million to 654 million by 2050. It is expected that almost 18 million people over the age of 60 will live in the GCC by 2050, representing 25% of the total population and a significant increase in the current number.
  • The region's aging population may require constant monitoring, thus, driving the demand for new smartwatches for health tracking purposes during the forecast period. The region is witnessing demand for smartwatches for healthcare purposes. Numerous new use cases are gaining traction, and users are increasingly able to see the health and fitness benefits that wearables can provide.
  • The recent outbreak of COVID-19 across the region has affected various significant industries. The shutdowns of production plants have greatly affected the electronics industry. However, sales of wearables are expected to improve with a greater adoption rate in the post-COVID-19 period.

MEA Smartwatch Market Trends

The rise in initiatives for monitoring the health concerns of older people

  • The aging population and long-term chronic medical conditions are among the key factors positively influencing the market's growth in the region, along with the rising need for remote patient monitoring solutions. Hospital executives are under constant pressure to cut expenses while maintaining a high standard of patient care. Hospitals use wireless technologies in this setting to run more smoothly, facilitate patient care, and enhance patient experiences.
  • The market is witnessing various mergers, acquisitions, and investments by key players and the government as part of their crucial strategy to improve business and their presence to reach customers and meet their requirements for various applications. The rise in such initiatives will create immense growth opportunities for the market to grow and expand throughout the forecast period.
  • For instance, in October this year, to accelerate digital transformation and deliver advanced, comprehensive health services, the Ministry of Health and Prevention (MoHAP) signed a Memorandum of Understanding (MoU) with Injazat, the UAE's domestic technology champion in digital transformation, cloud, and cyber security. The partnership aims to create various digital health solutions in line with the Ministry's strategic goals of offering advanced technology and AI integration services. The MoU also reflects the government's goals of elevating the UAE to a premier international hub for smart healthcare.
  • Also, in September this year, Saudi Telecom Company (STC), a service provider in Saudi Arabia, declared that it had completed the First Global 1.2T/channel trial in its DWDM optical network with Huawei. It accomplishment fully reflects STC's competitive advantages in ultra-high-speed transmission and confirms the 1.2T/channel transmission capability on the STC live network. The optical layer in the test uses Super C technology, and the maximum single-fiber capacity can reach 48T. This guarantees bandwidth for new applications and services being developed in Saudi Arabia, including e-government, smart healthcare, and smart education, and speeds up the country's digital transformation.
  • As per World Bank, the total population aged 65 and above in the Middle East & North Africa was 26,418,337 last year, whereas, in the previous year, the overall count was 25,274,050. This rise in the overall count of the population aged 65 and above in the Middle East & North Africa will significantly boost the market growth opportunities throughout the forecast period.

United Arab Emirates is Expected to Hold Major Share

  • Fashion and functionality are among the significant aspects driving the smartwatch segment in the United Arab Emirates. Further, according to Samsung Gulf Electronics, the smartwatch is no longer only a smartwatch or tool; it is now a fashion that is part of consumers' daily life. Style and functionality are among the significant aspects of driving wearables in the United Arab Emirates.
  • Consumers are increasingly looking out for sleek designs, trendy interfaces, and different types and colors of straps. The next wave of growth for the smartwatch market is expected to rise from the adoption by value-seeking consumers and from existing fitness band owners looking to enhance smartwatches now that they provide a better value proposition.
  • In June of the current year, the HUAWEI WATCH D, a wrist-type ECG and blood pressure monitoring gadget, was introduced by Huawei Consumer Business Group in the UAE. HUAWEI WATCH D enables wrist-type ECG and blood pressure monitoring everywhere, bringing the convenience of health monitoring to consumers' wrists. At only 40.9g, HUAWEI WATCH D is lightweight. It offers several workout programs and features for keeping track of health. It also employs a small pump to take a reliable blood pressure reading at any time or location.
  • Also, In September this year, Fitbit declared the launch of the next generation of Fitbit wearables combining Fitbit's health and wellness tools with the smarts of Google - Sense 2, Versa 4, and Inspire 3 in the UAE. Fitbit aimed to deliver products with improved batteries, even slimmer and more comfortable designs, and less daily charging requirements.
  • As per Telecommunications Regulatory Authority (UAE), in the United Arab Emirates, there were approximately 3.68 million internet subscriptions as of earlier this year. Compared to December 2020, this number represents an increase of almost 700 000 subscriptions. This rise in overall internet subscriptions will positively influence the market, bringing enormous growth opportunities for the market to grow and expand throughout the forecast period.

MEA Smartwatch Industry Overview

The Middle East & Africa Smart Watch market is quite competitive. Various international brands keep launching new products, offering advanced technologies to gain a foothold in the region. However, in terms of market share, players such as Apple and Samsung occupy a significant portion, and players such as Huawei continue to disrupt the market share of Apple and Samsung in the region.

In October 2022 - IoT device maker CardoO, based in Egypt, raised $660,000 in a seed investment round led by The Alexandria Angels and included angel investors from Saudi Arabia named Sofico Investments and the European Bank for Reconstruction and Development. By enabling MENA customers to access the newest cheap consumer electronics and Internet of Things (IoT) gadgets, CardoO intends to establish itself as the leading Arab brand that offers people premium and cost-effective smart devices that improve their daily life.

In September 2022 - The release of the HUAWEI Band 7, HUAWEI WATCH GT 3 Pro in South African retail stores, and the HUAWEI online shop marks a turning point in the development of fitness and health wearable technology. The two smartwatches and fitness bands preserve the design and material quality of high-end luxury watches, have an extraordinarily long battery life and include a variety of advanced capabilities to assist users in learning new ways to lead active and healthy lifestyles.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment on the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Technological Advancements in the Wearables Market
    • 5.1.2 Increase in Health Awareness among the Consumers
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growing Complexity of Wearable Devices and Limited Use of Features, Augmented with Security Risks

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Operating Systems
    • 6.1.1 Watch OS
    • 6.1.2 Android/Wear OS
    • 6.1.3 Other Operating Systems
  • 6.2 By Display Type
    • 6.2.1 AMOLED
    • 6.2.2 PMOLED
    • 6.2.3 TFT LCD
  • 6.3 By Application (Qualitative Analysis)
    • 6.3.1 Personal Assistance
    • 6.3.2 Medical
    • 6.3.3 Sports
    • 6.3.4 Other Applications
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United Arab Emirates
    • 6.4.2 Saudi Arabia
    • 6.4.3 South Africa
    • 6.4.4 Rest of Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Apple Inc.
    • 7.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 7.1.3 Garmin Ltd
    • 7.1.4 Fitbit Inc. (Google Inc.)
    • 7.1.5 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 7.1.6 Sonly Middle East & Africa (Sony Corporation)
    • 7.1.7 Lenovo Group Limited
    • 7.1.8 Amazfit (Huami Corporation)
    • 7.1.9 LG Electronics Inc.
    • 7.1.10 Fossil Group Inc.

8 VENDOR MARKET SHARE

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET