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市場調査レポート
商品コード
1640578

欧州のスマートウォッチ市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Smart Watches - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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欧州のスマートウォッチ市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のスマートウォッチ市場規模は2025年に67億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは10.84%で、2030年には113億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • スマートウォッチは、ハンズフリーで操作でき、いつでもどこでもデータにアクセスできることから人気を集めています。これとは別に、生体認証機能、GPSと地図機能、独立系スマートフォン機能は、人々の可処分所得の増加に沿ったスマートウォッチのいくつかのユニークな特徴であり、これが欧州諸国の市場を牽引すると予想されます。
  • 欧州諸国ではコネクテッドカーが増加しており、スマートウェアラブルを介して使用される機能も増えています。ゴールドマン・サックスによると、ビークル・トゥ・エブリシング(VtoX)技術の世界市場のプロジェクト規模は、2030年までに147億7,300万米ドルに達すると予想されています。
  • さらに、自動車関連参入企業の大半は、ユーザーの健康データを活用し、より良い運転体験を生み出すために、市場のスマートウォッチベンダーとも提携しています。例えば、Garminはドイツの自動車会社DaimlerAGと不可欠な協力関係を結び、Fit & Healthyプロジェクトの成果としてMercedes-Benzにウェアラブル技術を導入しました。
  • また、ARM HoldingやBoschなどの部品サプライヤーは、フィットネス・ウェルネスセグメントでの多目的性能に対する顧客の高まるニーズに応えるため、プロセッサやチップセットなどを積極的に導入しています。
  • 例えば、南オーストラリア州のスマートウォッチ会社Spacetalkは、昨年10月に欧州初の小売業者との契約を締結しました。同社は、英国での力強い成長に牽引され、昨年度第1四半期に400万米ドルの収益を発表しました。5歳から12歳の子どもを対象としたAdventurerスマートフォンウォッチは、親が携帯電話の複雑さや潜在的な落とし穴に悩まされることなく、子どもと連絡を取り合えるように設計されています。
  • さらに、フィンランドの通信・デジタルサービス企業Elisaとの欧州における初の提携により、今後数ヶ月のうちにさらに多くの小売企業が提携を結ぶことが予想されます。
  • さらに、COVID-19の大流行は、多くのベンダーがスマートウォッチの助けを借りてウイルスの蔓延を抑制するソリューションを立ち上げることを促しました。例えば、ドイツ当局は、COVID-19の蔓延をモニタリングし、新型コロナウイルスのパンデミックを食い止めるための対策が機能しているかどうかを分析するために、ヘルステックスタートアップのThryveと提携してスマートウォッチアプリを発表しました。Corona-Datenspende(コロナデータ提供)アプリは、スマートウォッチやフィットネストラッカーを装着したボランティアから、脈拍、体温、睡眠などのバイタルサインを収集し、インフルエンザのような病気の症状があるかどうかを分析することを可能にしました。

欧州のスマートウォッチ市場動向

欧州諸国におけるコネクテッドウェアラブルの採用拡大が調査対象市場を牽引する見込み

  • ゼブラ Technologiesが実施した調査によると、わずか5年後には製造現場の半数以上がウェアラブルデジタル技術を使用するようになるといいます。また、この調査では、接触した製造業者の64%が「完全なコネクテッド」を期待しているのに対し、現在は43%にとどまっています。
  • さらに、5Gは欧州のデジタルインフラの将来にとって不可欠なものとなると考えられます。欧州諸国では5Gの導入が進んでおり、接続性と速度が向上するため、スマートウォッチの売上が伸びると予想されています。
  • プライベートLTEと5Gネットワークは、さまざまなアプリケーションや利用シナリオをサポートしながら、保証された接続性とプライバシーを確保することができます。小規模なプライベートLTEと5G対応ネットワークは、産業用IoT環境にも導入され始めており、そこではLTEと5Gが接続性に関する厳しい信頼性、可用性、低遅延の要件を満たすことができます。
  • 5Gの台頭により、スマートウォッチはもはや物理的なストレージを大幅に内蔵する必要がなくなり、先進的機能の追加センサに使用できるようになる可能性があります。より高速な接続、低遅延、効果的な瞬時トランスミッションにより、ユーザーはスマートフォンやウェアラブルデバイスに物理ストレージを搭載する必要がなくなり、すべてのアプリやファイルをクラウド上に保存できるようになります。
  • 市場の多くのベンダーは、デジタル化された世界でより良い顧客体験を提供するために、スマートウォッチの接続性を高めるためにIoTに投資しています。例えば、高級スマートウォッチメーカーのWithingsは昨年、様々な機能と特徴を備えた最新のハイブリッドスマートウォッチScanWatch Horizonをリリースしました。Withings ScanWatch Horizonは現在、ドイツ、英国、フランスで販売されている、

英国が大きな市場シェアを占める見込み

  • 世界保健機関(WHO)は、世界の60歳以上の高齢者が2050年までに20億人に増加すると予測しています。他の多くの国と同様、英国の年齢構成も高齢化へとシフトしています。2050年までに、英国では4人に1人が65歳以上になると予測されています。
  • 高齢化により、慢性疾患、転倒、障害、その他の健康上の悪影響のリスクが高まっています。成人や高齢者は、好ましくない健康状態の検出や管理に関する困難のいくつかに対処するために、ウェアラブルスマートデバイスを採用しています。
  • 国家統計局(英国)によると、英国には欧州最大級のフィットネス市場があり、総売上は約53億ユーロ(56億4,000万米ドル)です。2012年以降、英国のフィットネス施設数は一貫して増加しています。スポーツ・シンクタンクによると、英国の会員総数は1,000万人の大台を突破し、産業の規模は50億英ポンド(61億6,000万米ドル)を超えています。
  • さらに、人口問題ラボが今年発表したところによると、多くの欧州諸国は、世界で最も高齢者の割合が高い国のひとつに数えられています。そのため、この地域は市場成長のための環境が整っています。
  • 国家統計局(英国)によると、2020~2050年までの英国における高齢者の居住人口予測は徐々に増加しています。このため、国内の高齢者数は全体的に増加すると予想されています。60歳以上のすべての年齢層が増加し、中でも80歳以上の高齢者が最も多くなると推定されています。

欧州のスマートウォッチ産業概要

欧州のスマートウォッチ市場は、TAG Heuer SA、Apple Inc.、Fitbit Inc.、Garmin Ltd.、Samsung Electronicsのような重要な参入企業が存在し、セグメント化されています。同市場の参入企業は、製品提供を強化し、サステイナブル競争上の優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。

  • 2023年12月、ヘルス技術企業のZepp Healthが所有する世界のスマートウェアラブルブランドAmazfitは、Amazfit Balanceの4つのスペシャルエディションカラーを発表しました。自然界の調和からインスパイアされた名前とともに、これらの特別なライフスタイルスマートウォッチは、100%環境に優しい材料で作られた包装に入っており、購入金額から2米ドルがZepp Healthによって寄付され、One Tree Planted(誰でも簡単に植林による環境支援を行うことを使命とする非営利団体)が主催する欧州の都市林業プロジェクトに役立てられます。
  • 2023年11月、世界で最も革新的なマリンエレクトロニクスメーカーとして知られるGarminは、マリンライフに最適化された次世代高性能スマートウォッチQuatix 7 Proを発表しました。水上での生活に特化し、毎日のフィットネス、ウェルネス、利便性のためのウェアラブル技術を満載したこの製品は、高級で傷のつきにくいサファイアレンズを備えた美しい1.3インチAMOLEDディスプレイを搭載しています。スマートウォッチモードで最大16日間のバッテリー寿命1があるため、より長く探検することができます。また、強度を変更できる内蔵LEDフラッシュライトとストロボモードで、日没後の冒険を広げます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響
  • 市場促進要因
    • 欧州諸国における高齢化と慢性疾患リスクの増加
    • 欧州諸国におけるコネクテッドウェアラブルの普及拡大
  • 市場抑制要因
    • ウェアラブルデバイスの複雑化と機能の制限、セキュリティリスクの増大

第5章 市場セグメンテーション

  • OS別
    • Watch OS
    • Android/Wear OS
    • その他のOS
  • ディスプレイタイプ別
    • AMOLED
    • PMOLED
    • TFT LCD
  • 用途別
    • パーソナルアシスタント
    • 医療
    • スポーツ
    • その他
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • スペイン
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • TAG Heuer SA
    • Apple Inc.
    • Fitbit Inc.
    • Garmin Ltd
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Polar Electro OY
    • Google LLC
    • Fossil Group Inc.
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Sony Corporation
    • Xiaomi Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 55160

The Europe Smart Watches Market size is estimated at USD 6.77 billion in 2025, and is expected to reach USD 11.33 billion by 2030, at a CAGR of 10.84% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Smartwatch is becoming popular for providing hands-free control and access to data anywhere at any time. Apart from this, biometric functionality, GPS and mapping capability, and independent smartphone functionality are a few unique features of the smartwatch in line with the increasing disposable income of the people, which is expected to drive the market in European countries.
  • With the growing number of connected cars in European countries, the number of features to be used via smart wearables is also increasing. According to Goldman Sachs, the project size of the global market for vehicle-to-everything (V to X) technologies is expected to reach USD 14,773 million by 2030.
  • In addition, most of the automotive players are also teaming up with the smartwatch vendors in the market to utilize the user's health data and create a better driving experience. For instance, Garmin signed an integral collaboration with German automobile company Daimler AG to bring wearable technology into Mercedes-Benz vehicles as the outcome of their Fit & Healthy project.
  • Also, the component suppliers, such as ARM Holding and Bosch, have been actively introducing processors and chipsets, among others, to cater to the customers' ever-increasing needs for multipurpose performance features across the fitness and wellness segment.
  • For instance, South Australian smartwatch company Spacetalk signed a deal with its first European retailer in October last year. The company announced USD 4 million in revenue for the first quarter of the last financial year, driven by strong growth in the United Kingdom. Its Adventurer smartphone watch, aimed at children aged five to 12, is designed to help parents stay in touch with their kids without the complexities and potential pitfalls of mobile phones.
  • Moreover, the inaugural European partnership with Elisa, Finland's telecommunications and digital services company, is expected to lead to more retailers coming on board in the coming months.
  • Moreover, the COVID-19 pandemic encouraged many vendors to launch solutions to curb the spread of the virus with the help of smartwatches. For instance, the German authority launched a smartwatch app in partnership with health tech startup Thryve to help monitor the spread of COVID-19 and analyze whether measures to contain the novel coronavirus pandemic were working. The Corona-Datenspende (Corona Data Donation) app enabled the gathering of vital signs from volunteers wearing smartwatches or fitness trackers - including pulse, temperature, and sleep - to analyze whether they were symptomatic of the flu-like illness.

Europe Smart Watches Market Trends

Growing Adoption of Connected Wearables in European Countries is Expected to Drive the Studied Market

  • The study conducted by Zebra Technologies shows that more than half of all manufacturing settings would be using wearable digital technology in just five years. Also, the study found that this year, 64 percent of the manufacturers it contacted expect to be 'fully connected' compared to just 43 percent today.
  • In addition, 5G will be integral to the future of Europe's digital infrastructure. The ongoing deployment of 5G in European countries is expected to drive smartwatch sales because of better connectivity and speed.
  • Private LTE and 5G networks can ensure guaranteed connectivity and privacy while supporting various applications and usage scenarios. Small-scale private LTE and 5G-ready networks are also beginning to be deployed in industrial IoT settings - where LTE and 5G can fulfill the stringent reliability, availability, and low latency requirements for connectivity.
  • With the rise of 5G, a smartwatch may no longer need substantial physical storage to be built into them and can be used for additional sensors for advanced functionality. With faster connections, lower latency, and effective instantaneous transmissions, users could store all their apps and files on the cloud rather than requiring their smartphone or wearable device to include physical storage.
  • Many vendors in the market are investing in IoT to increase the connectivity of their smartwatches to offer a better customer experience in the digitalized world. For instance, last year, Luxury smartwatch maker Withings released the ScanWatch Horizon, its latest hybrid smartwatch with various features and functionalities. The Withings ScanWatch Horizon is now on sale in Germany, the UK, and France,

United Kingdom is Expected to Hold Significant Market Share

  • The World Health Organization anticipates that the global elderly population 60 or older will grow to 2 billion by 2050 (World Health Organization (WHO). Like many other countries, the UK's age structure is shifting toward older ages. By 2050, it is projected that one in four people in the UK will be aged 65 years and over.
  • The aging population has increased risks for chronic conditions, falls, disabilities, and other adverse health outcomes. Adults and older people have adopted wearable smart devices to address some of the difficulties related to detecting and managing unfavorable health conditions.
  • According to the Office for National Statistics (UK), the United Kingdom contains one of Europe's largest fitness markets, with a total revenue of about EUR 5.3 billion (USD 5.64 billion). Since 2012, there has been a consistent increase in the number of fitness facilities in the UK. According to the Sports Think Tank, the total UK membership has broken the 10 million mark, and the industry is worth more than GBP 5 billion (USD 6.16 billion).
  • Moreover, as per the Population Reference Bureau this year, many European countries were among the countries with the highest percentage of the older population in the world. This allows the region to have a conducive environment for market growth.
  • According to the Office for National Statistics (UK), the resident population forecast of elderly people in the United Kingdom from 2020 to 2050 is increasing gradually. This is expected to be an overall growth in the number of elderly people in the country. It is estimated that all age groups over the age of sixty are expected to increase in number, most substantially, those aged over 80 years.

Europe Smart Watches Industry Overview

The European smartwatch market is fragmented with the presence of significant players like TAG Heuer SA, Apple Inc., Fitbit Inc., Garmin Ltd, and Samsung Electronics Co. Ltd. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • December 2023: Amazfit, a global smart wearables brand owned by Zepp Health, a health technology company, has unveiled four Special Edition colors of the Amazfit Balance. Along with names inspired by the harmony found in the natural world, these exclusive lifestyle smartwatches come in packaging made from 100% environmentally friendly materials, and USD 2 from every purchase will be donated by Zepp Health in support of urban forestry projects in Europe organized by One Tree Planted - a non-profit organization whose mission is to make it simple for anyone to help the environment by planting trees.
  • November 2023: Garmin, the world's most innovative and recognized marine electronics manufacturer, announced the Quatix 7 Pro - its next-gen high-performance smartwatch optimized for marine life. Purpose-built for life on the water and filled with wearable tech for everyday fitness, wellness, and convenience, it features a stunning 1.3" AMOLED display with a premium, scratch-resistant sapphire lens. Explore longer thanks to a battery life of up to 16 days in smartwatch mode1, and extend adventures after dark with a built-in LED flashlight with variable intensities and strobe modes.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitute Products
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 The Aging Population in European Countries with Increased Risk of Chronic Conditions
    • 4.5.2 Growing Adoption of Connected Wearables in European Countries
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 Growing Complexity of Wearable Devices and Limited Use of Features, Augmented With Security Risks

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Operating System
    • 5.1.1 Watch OS
    • 5.1.2 Android/Wear OS
    • 5.1.3 Other Operating Systems
  • 5.2 By Display Type
    • 5.2.1 AMOLED
    • 5.2.2 PMOLED
    • 5.2.3 TFT LCD
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Personal Assistance
    • 5.3.2 Medical
    • 5.3.3 Sports
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United Kingdom
    • 5.4.2 Germany
    • 5.4.3 Spain
    • 5.4.4 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 TAG Heuer SA
    • 6.1.2 Apple Inc.
    • 6.1.3 Fitbit Inc.
    • 6.1.4 Garmin Ltd
    • 6.1.5 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.6 Polar Electro OY
    • 6.1.7 Google LLC
    • 6.1.8 Fossil Group Inc.
    • 6.1.9 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 6.1.10 Sony Corporation
    • 6.1.11 Xiaomi Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET