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市場調査レポート
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1640587

ラテンアメリカのスマートウォッチ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

LA Smartwatch - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ラテンアメリカのスマートウォッチ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのスマートウォッチ市場は予測期間中に13.4%のCAGRで推移する見込みです。

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主なハイライト

  • ブラジル、アルゼンチン、メキシコなどのラテンアメリカではウェアラブルビジネスが着実に増加しており、現地市場はより洗練されてきています。市場はより構造化されつつあり、スマートウォッチのようなガジェットに関しては、より革新的なデバイスがより大きな割合を占めるようになっています。ラテンアメリカでは、市場統合とメーカーによるエントリーレベルおよびプレミアム家電への投資により、大衆化と平均価格の引き下げが進むと思われます。
  • フィットネストラッカーやヘルスケアモニタリング機能に対する消費者の嗜好の高まりにより、世界の普及の増加が予測されます。高度な医療モニタリング機能を備えたスマートウォッチがメーカー各社から発売されています。これらの機能には、血中酸素測定、カロリーカウンター、水分摂取量などが含まれます。
  • 都市化率の増加がスマートウォッチの需要を押し上げ、時間管理や多数の機能を1つのデバイスに搭載するなど、顧客のニーズをよりよく満たすために、見た目が良く、技術的に洗練された商品を求めるようになっています。さらに、多くのミレニアル世代は、監視コストの上昇と規則正しい労働時間に対する贅沢な期待から、スマートウォッチを着用しています。
  • COVID-19の発生により、多くの個人がより注意深くなり、健康維持をより優先するようになった。そのため、特に身体の健康状態を追跡するための製品の使用増加に大きく貢献し、流行期間を通じて製品の需要を増加させるのに役立った。重要な企業は、COVID-19の大流行を機会として利用し、より高度でハイエンドのスマートウォッチやフィットネスモニターをリリースしました。

ラテンアメリカのスマートウォッチ市場動向

医療とフィットネスが大きな市場シェアを占める

  • メキシコ、ブラジル、アルゼンチンなどの国々は、これらの新興経済国全体でスマートウォッチ・デバイスを提供する企業に潜在的な機会を提供しています。スマートウォッチは、医療機器として徐々に開発されることで、高級ガジェットから病状に対処するためのライフラインへと変遷しています。
  • 時間と資源の両方を節約できるスマートウォッチは、複雑で重要な情報を提供することで医師を助けています。医療専門家は、新薬の影響や手術患者の回復状況の常時監視など、パズルを解く際にこのデータに支えられています。
  • スマートウォッチの価格下落に伴い、フィットネストラッカーなどの代替品の売上は停滞すると予想されます。ベンダーは、スマートウォッチが不可欠な部分である相互接続されたウェアラブル環境を開発し、市場を増強し、幅広いウェアラブル・ポートフォリオでビジネスを補完します。
  • 国連によると、ラテンアメリカでは今世紀半ばまでに65歳以上の人口の割合が4倍になり、2005年の6.3%から2050年には18.5%に増加します。さらに、ラテンアメリカのいくつかの国、特にチリ、ブラジル、メキシコは、米国よりも人口が多い可能性があります。
  • その結果、老人医療に対する需要の大幅な増加が予想されます。糖尿病、睡眠時無呼吸症候群、心血管系の緊張、心血管疾患など、いくつかの疾患に関しては、企業がヘルスケアモニタリング機能を備えたスマートウォッチを導入しており、予測期間中にスマートウォッチの普及を後押しすると予想されます。

ブラジルは大幅な成長が見込まれます。

  • ブラジルはeコマース産業の成長により、スマートエレクトロニクスの採用を後押ししているため、予測期間を通じて大きな成長が見込まれます。2021 eEbit Web shoppers調査によると、2021年上半期のブラジルのeコマースは31%増加しました。世界の大流行がもたらした健康上の制約と顧客の嗜好の変化により、インターネット消費者は2020年に40%以上急増しました。
  • ブラジルでは、糖尿病、心臓病、肥満などの生活習慣病が増加しています。例えば、国際糖尿病連合は、2030年までにブラジルで1,920万人が糖尿病に罹患すると予測しています。このため、健康状態のモニタリング需要が増加し、スマートウォッチなどのウェアラブルデバイスの需要が今後数年間で高まることが予想されます。
  • さらに、同国におけるスマートフォンなどの技術導入の増加やIoT産業の市場開拓が、同地域の市場成長を押し上げると予想されます。GfKの世論調査によると、ブラジルでは2022年1月から5月にかけて、5G技術を利用できるスマートフォンの販売台数が前年同期比で230%増加しました。低価格で利用できるガジェットの増加が、この増加の原因のひとつです。
  • 2022年10月、通信インフラの世界的パイオニアであるアメリカン・タワーと、グルーポ・アルガーの通信・IT子会社であるアルガー・テレコムは、中立的なLoRaWANネットワークを通じてブラジルでモノのインターネット(IoT)を提供するための協力関係を結びました。その目的は、企業がエコシステムとネットワークにアクセスできることで、新技術の創造とIoT企業環境の成長に取り組めるようにすることです。
  • ブラジルの市場拡大は、スポーツ用品を促進するいくつかのプログラムによって支えられています。例えば、フィットネス・ブラジルと国際健康ラケット&スポーツクラブ協会(IHRSA)は、2021年4月に2026年まで有効なイベント協力の可能性に関する契約を締結しました。この提携によって問題が克服され、ブラジルのスポーツ・フィットネス市場はCOVID-19以降、回復を促されました。その結果、ブラジルの事業拡大に好影響を与えると予測されました。

ラテンアメリカのスマートウォッチ産業概要

ラテンアメリカのスマートウォッチ市場は統合されているため、各社は優位に立つために製品革新と製品開発に依存しています。このため、市場での競争も激しくなっています。主要企業は、Apple Inc.、Fitbit Inc.、Samsung Electronics、Fossil Group, Inc.、Huawei Technologies Co.などです。

2022年10月、グーグルはPixel Watchを発表し、正式にスマートウォッチ市場に参入しました。Pixel WatchはWearOS 3.5を搭載し、Samsung Exynos 9110 SoCで駆動します。2GBのSDRAMと32GBのストレージを搭載しています。Bt 5.0、Wi-Fi 802.11 b/g/n 2.4GHz、NFCに対応しています。GPS、GLONASS、BeiDou、Galileoにも対応しています。

2022年9月、Garmin International, Inc.は、終日医療モニタリング、フィットネストラッキング、統合機能を備えた低価格GPSスマートウォッチ「Venu Sq 2」と「Venu Sq 2-Music Edition」を発表しました。

2022年9月、アップルはApple Watch Series 8と革新的なApple Watch SEを発表しました。Apple Watch Series 8は、Apple Watchの有名なデザインを踏襲し、大型の常時点灯Retinaディスプレイと割れにくい堅牢なフロントクリスタルを特徴としています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価
  • 市場促進要因
    • ウェアラブル市場における技術進歩の増加
    • 消費者の健康意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • ウェアラブルデバイスの複雑化と機能の制限、セキュリティリスクの増大

第5章 市場セグメンテーション

  • オペレーティングシステム別
    • ウォッチOS
    • アンドロイド/ウェアラブルOS
    • その他のOS
  • ディスプレイタイプ別
    • AMOLED
    • PMOLED
    • TFT LCD
  • アプリケーション別
    • パーソナルアシスタント
    • メディカル
    • スポーツ
    • その他のアプリケーション
  • 国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apple Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Fossil Group, Inc.
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Fitbit Inc.
    • Garmin Ltd
    • Sony Corporation
    • Lenovo Group Limited
    • LG Electronics Inc.
    • Polar Electro OY

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 55289

The LA Smartwatch Market is expected to register a CAGR of 13.4% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Businesses of wearables are witnessing a steady increase in Latin American regions such as Brazil, Argentina, and Mexico, and the local market is becoming more sophisticated. The market is becoming more structured, with more innovative devices having more significant representation concerning gadgets like smartwatches. With market consolidation and manufacturers investing in entry-level and premium appliances, there will be a move towards massification and reducing the average price in Latin America.
  • A rise in global adoption is projected due to consumers' increasing preference for fitness trackers and healthcare monitoring capabilities. Smartwatches with sophisticated medical monitoring capabilities have been made available by manufacturers. These features include blood oxygen measurement, calorie counters, and water intake.
  • The increasing urbanization rates have driven smartwatch demand and the desire for visually pleasing, technologically sophisticated goods to meet customer needs better, including time regimens and numerous functionalities in one device. Additionally, many millennials have been wearing smartwatches owing to rising monitoring costs and luxury expectations for regular working hours.
  • The COVID-19 outbreak caused a lot of individuals to become more careful and place a greater priority on maintaining their health. Thus, this significantly contributed to increasing the use of the product, particularly for tracking the body's health, which helped increase demand for the products throughout an outbreak. Significant firms utilized the Covid-19 outbreak as an opportunity to release more advanced, high-end smartwatches and fitness monitors which tracked and directed the user depending on their measures.

Latin America Smartwatch Market Trends

Medical and Fitness to Account for a Significant Market Share

  • Countries such as Mexico, Brazil, and Argentina, among others, provide a potential opportunity for companies offering smartwatch devices across these emerging economies. The transition of the smartwatch from a luxury gadget to a lifeline for addressing medical conditions by gradual development into medical equipment.
  • Saving both time and resources, smartwatches are helping doctors by rendering some complex and significant information. Medical professionals are being backed by this data in solving puzzles, like what would be the impact of a new drug, the constant monitoring of the recovery status of an operated patient, and much more.
  • With the decline in prices of smartwatches, sales of substitutes such as fitness trackers are expected to stagnate. Vendors develop an interconnected wearable environment that the smartwatch is an integral part of, which augments the market and complements the business with a broad wearables portfolio.
  • According to the UN, the proportion of people in Latin America who are 65 or older will quadruple by the middle of the century, rising from 6.3 % in 2005 to 18.5% in 2050. Furthermore, several countries in Latin America, notably Chile, Brazil, and Mexico, potentially have a larger populace than the United States.
  • As a result, a significant increase in demand for geriatric care is anticipated. With regard to several diseases, including diabetes, sleep apnea, cardiovascular strain, and cardiovascular illness, companies are introducing smartwatches with healthcare monitoring facilities which are expected to boost the adoption of smartwatches over the forecast period.

Brazil is Expected to Register Significant Growth.

  • Brazil is expected to grow at a significant pace throughout the forecast period due to the growth of the e-commerce industry, which has boosted the adoption of smart electronics. The first half of 2021 had a 31% increase in eCommerce in Brazil, according to the 2021 eEbit Web shoppers study. Due to health constraints brought on by the worldwide pandemic and shifting customer tastes, internet consumers surged by more than 40% in 2020.
  • In Brazil, several lifestyle disorders like diabetes, heart disease, and obesity are rising. For instance, the International Diabetes Federation projects that by 2030, 19.2 million individuals in Brazil will have diabetes. This is expected to increase the demand for monitoring health conditions which in turn will boost the demand for wearable devices such as smartwatches over the coming years.
  • Furthermore, increasing technology adoption, including smartphones, and development in the IoT industry in the country is expected to boost the market growth in the region. According to a GfK poll, sales of smartphones capable of using 5G technology increased by 230% in Brazil during January and May 2022 relative to the same time last year. The growth in the availability of gadgets with lower pricing is one of the causes of this rise.
  • In October 2022, American Tower, a worldwide pioneer in communications infrastructure, and Algar Telecom, Grupo Algar's communications and IT subsidiary, formed a cooperation to provide the internet of things (IoT) in Brazil via the neutral LoRaWAN network. The goal is for businesses to be able to work on the creation of new technologies and the growth of the IoT corporate environment owing to accessibility to the ecosystem and network.
  • The market expansion in Brazil is supported by several programs promoting sports goods. For instance, Fitness Brazil and the International Health, Racquet & Sportsclub Association (IHRSA) inked a contract for event collaboration possibilities in April 2021 that is valid through 2026. With the help of this alliance, problems were overcome, and the Brazilian sports and fitness market was encouraged to rebound after COVID-19. Consequently, it was predicted that that would have a favorable effect on Brazil's business expansion.

Latin America Smartwatch Industry Overview

The Latin American smartwatch market is consolidated, and therefore companies rely on product innovation and product development to gain an advantage. This is also making the rivalry intense in the market. Key players are Apple Inc., Fitbit Inc., Samsung Electronics Co. Ltd, Fossil Group, Inc., and Huawei Technologies Co., among others.

In October 2022, Google officially joined the smartwatch market with the release of the Pixel Watch. The Pixel Watch features WearOS 3.5 and is driven by a Samsung Exynos 9110 SoC. It has 2GB of SDRAM and 32GB of storage. Bt 5.0, Wi-Fi 802.11 b/g/n 2.4GHz, and NFC compatibility are available as connectivity choices. GPS, GLONASS, BeiDou, and Galileo are also supported.

In September 2022, Garmin International, Inc. unveiled the Venu Sq 2 and Venu Sq 2 - Music Edition, two low-cost GPS smartwatches featuring all-day medical monitoring, fitness tracking, and integrated capabilities.

In September 2022, Apple unveiled the Apple Watch Series 8 and the innovative Apple Watch SE. Apple Watch Series 8 retains Apple Watch's famous design, featuring a big, Always-On Retina display and a robust crack-resistant front crystal.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - 'Porter's Five Forces Analysis'
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Increasing Technological Advancements in the Wearables Market
    • 4.5.2 Increase in Health Awareness among the Consumer
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 Growing Complexity of Wearable Devices and Limited Use of Features, augmented With Security Risks

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Operating Systems
    • 5.1.1 Watch OS
    • 5.1.2 Android/Wear OS
    • 5.1.3 Other Operating Systems
  • 5.2 Display Type
    • 5.2.1 AMOLED
    • 5.2.2 PMOLED
    • 5.2.3 TFT LCD
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Personal Assistance
    • 5.3.2 Medical
    • 5.3.3 Sports
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Brazil
    • 5.4.2 Argentina
    • 5.4.3 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Apple Inc.
    • 6.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.3 Fossil Group, Inc.
    • 6.1.4 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 6.1.5 Fitbit Inc.
    • 6.1.6 Garmin Ltd
    • 6.1.7 Sony Corporation
    • 6.1.8 Lenovo Group Limited
    • 6.1.9 LG Electronics Inc.
    • 6.1.10 Polar Electro OY

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET