デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627713

調味料ソースの世界市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Condiment Sauce Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 139 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
調味料ソースの世界市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

調味料ソース市場はCAGR 4.77%で成長し、2025年の1,513億2,700万米ドルから2030年には1,910億5,600万米ドルに達すると推定されます。

調味料ソース市場は今後数年で大きく成長すると予想されます。市場は徐々に普及しており、調味料ソースの需要はかなりあります。これらのソースは食品産業において様々な用途に使用されます。市場で入手可能ないくつかのバリエーションとオプションにより、調味料ソースは食卓に並ぶあらゆるタイプの料理に適しています。様々なスパイス、調味料、ハーブ、着色料で味付けされ、利用可能です。需要の急増に伴い、ソース類は科学分野でも大きな注目を集めています。大手企業は様々な研究機関と協力し、新しいタイプの調味料ソースを革新・開発しています。消費者の嗜好は絶え間なく変化しており、企業はそのニーズに対応し、満足させるためにポートフォリオを拡大しています。ソースの風味を高め、改良し、多様化するために、さまざまな実験が行われています。ライフスタイルの変化に伴い、調味料スペースは今後数年間で大きく急増し続けると思われます。

調味料ソース市場促進要因

  • 加工食品に対する世界の需要の高まり

予測期間中に調味料ソース市場の成長を促進する主な要因は、小売および加工食品製品に対する世界の需要の増加です。世界の小売市場における加工食品製品の需要は、人口の増加と小売食品の容易な入手が主な要因となって、過去数年間で大きな伸びを示しました。米国農務省はその世界・レポートの中で、インドでは小売食品産業は7億1,900万米ドルを記録し、食品加工産業の総売上は2023年に4,000億米ドルを記録すると述べています。同様に、米国では、食品小売業界の総売上高は約2億7,900万米ドル、食品加工業界の総売上高は2023年に1,680億米ドルを記録しました。

調味料ソース市場の地理的展望:

  • アジア太平洋が調味料ソース市場の主要シェアを占めると予測されます。

調味料ソース市場におけるアジア太平洋は、予測期間中に大きく成長すると予測されます。アジア太平洋は、人口と個人の可処分所得が急速に増加しており、世界的に最も急速に開発が進んでいる地域の一つです。同地域の人口増加に伴い、小売および加工食品製品に対する需要も大幅に増加すると予想されます。インド、中国、日本、韓国などの国々は観光の主要目的地であり、ソースやディップにおける国際的な風味の需要を押し上げています。同様に、ホテルやレストランの成長も、推定期間中にアジア太平洋地域における調味料ソースの需要を促進すると予想されています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 世界の調味料ソース市場:種類別

  • イントロダクション
  • 醤油
  • マスタードソース
  • バーベキューソース
  • チリソース
  • その他

第6章 世界の調味料ソース市場:形状別

  • イントロダクション
  • 液体
  • クリーム
  • 半固形

第7章 世界の調味料ソース市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • 百貨店
    • その他

第8章 世界の調味料ソース市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 種類別
    • 形状別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 種類別
    • 形状別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 種類別
    • 形状別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 種類別
    • 形状別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 種類別
    • 形状別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Bull's Eye (The Kraft Heinz Comapny)
  • Veeba (VRB Consumer Products Private Limited)
  • Tapatio Hot Sauce
  • Nestle S.A
  • TABASCO (Mcllhenny Company)
  • P.F. Chang's China Bistro, Inc.
  • Dr. Oetkar (Oetker Group)
  • Modern Food Products
  • Bechef
  • KELIFF'S
  • Britannia Mills
  • Giraffe Foods (Symrise AG)
  • Signature Sauces
  • Develey Senf & Feinkost GmbH (Develey Group)
  • Delmar Foods
目次
Product Code: KSI061613938

The global condiment sauce market is estimated to grow at a CAGR of 4.77%, attaining US$191.056 billion by 2030, from US$151.327 billion in 2025.

The condiment sauce market is expected to grow significantly in the coming years. The market is gradually becoming popular, and there is substantial demand for condiment sauces. These sauces are used for various purposes in the food industry. With several variations and options available in the market, condiment sauces are suited to every type of food available on a table. They are flavored and available with various spices, seasonings, herbs, and coloring. With their surging demand, sauces are getting a lot of traction in the scientific field. Major corporations have collaborated with various scientific institutions to innovate and develop novel types of condiment sauces. Consumer preferences vary continuously, and companies are expanding their portfolio to accommodate and satisfy their needs. Various experiments are being done to enhance, improve, and diversify the sauce's flavor. With the changing lifestyle, condiment spaces will continue to surge significantly in the coming years.

Global condiment sauce market drivers

  • Growing global demand for processed foods

A major factor propelling the global condiment sauce market growth during the forecasted timeline is the increasing global demand for retail and processed foods products. The demand for processed foods products in the global retail market has witnessed significant growth in the past few years, majorly due to the increasing population and easy availability of retail food products. In its global report, the US Department of Agriculture stated that in India, the retail food industry was recorded at US$719 million, with the total sales of the food processing industry recorded at US$400 billion in 2023. Similarly, in the UK, the total retail food industry was valued at about US$279 million, with the value of the food processing industry in the nation recorded at US$168 billion in 2023.

Global Condiment Sauce Market Geographical Outlook:

  • Asia Pacific is forecasted to hold a major share of the condiment sauce market.

The Asia Pacific region in the global condiment sauce market is expected to grow significantly during the forecasted timeline. Asia Pacific is among the fastest developing regions globally, with a rapidly increasing population and disposable income of individuals. With the region's increasing population, the demand for retail and processed foods products is also expected to increase significantly. Countries like India, China, Japan, and South Korea, among others, are the leading destinations for tourism, pushing the demand for international flavors in sauces and dips. Similarly, the growth in hotels and restaurants is also expected to propel the demand for condiment sauce in the Asia Pacific region during the estimated period.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Condiment Sauce Market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Soy Sauce
  • Mustard Sauce
  • Barbecue Sauce
  • Chili Sauce
  • Others

By Form

  • Liquid
  • Cream
  • Semisolid

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline
  • Hypermarket/Supermarket
  • Departmental Stores
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific Region
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL CONDIMENT SAUCE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Soy Sauce
  • 5.3. Mustard Sauce
  • 5.4. Barbecue Sauce
  • 5.5. Chili Sauce
  • 5.6. Others

6. GLOBAL CONDIMENT SAUCE MARKET BY FORM

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Liquid
  • 6.3. Cream
  • 6.4. Semisolid

7. GLOBAL CONDIMENT SAUCE MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline
    • 7.3.1. Hypermarket/Supermarket
    • 7.3.2. Departmental Stores
    • 7.3.3. Others

8. GLOBAL CONDIMENT SAUCE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Form
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Form
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Form
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. Spain
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. France
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Form
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. UAE
      • 8.5.4.2. Saudi Arabia
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Form
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Bull's Eye (The Kraft Heinz Comapny)
  • 10.2. Veeba (VRB Consumer Products Private Limited)
  • 10.3. Tapatio Hot Sauce
  • 10.4. Nestle S.A
  • 10.5. TABASCO (Mcllhenny Company)
  • 10.6. P.F. Chang's China Bistro, Inc.
  • 10.7. Dr. Oetkar (Oetker Group)
  • 10.8. Modern Food Products
  • 10.9. Bechef
  • 10.10. KELIFF'S
  • 10.11. Britannia Mills
  • 10.12. Giraffe Foods (Symrise AG)
  • 10.13. Signature Sauces
  • 10.14. Develey Senf & Feinkost GmbH (Develey Group)
  • 10.15. Delmar Foods