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市場調査レポート
商品コード
1627599
コーントルティーヤの世界市場:予測(2025年~2030年)Global Corn Tortilla Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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コーントルティーヤの世界市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年11月25日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のコーントルティーヤ市場はCAGR5.14%で成長し、2025年の221億800万米ドルから、2030年には283億9,900万米ドルの市場規模に達すると予測されます。
トルティーヤは一般に小麦とトウモロコシから作られる薄くて円形の平たいパンであり、アメリカやメキシコで広く食べられています。伝統的には、乾燥した穀粒入りの小麦またはトウモロコシからできています。現在、コーントルティーヤはトウモロコシを石灰ベースの溶液で煮たものや、生地を使ってパンケーキ状にし、オーブンで焼いたものから作られています。トルティーヤはメキシコ料理や南西部料理で広く親しまれているため、アメリカ、メキシコ、フランス、スペイン、ドイツで巨大な市場を持っています。
小麦粉のトルティーヤは、平均的な一人前の大きさに基づくと、鉄分やその他のビタミンを含む低脂肪食品で、115キロカロリーです。コーントルティーヤもまた、カルシウム、カリウム、食物繊維を含む低脂肪・減塩食品で、カロリーは60キロカロリーです。それゆえ、消費者の健康意識の高まりが市場の成長を高めています。例えば、トルティーヤはメキシコ原産ですが、米国の消費者はベーグル、イングリッシュマフィン、ピタパンなどのエスニックブレッドよりもトルティーヤを好むほど、その人気は高まっています。
世界のトルティーヤ市場は、小麦とトウモロコシのトルティーヤの生産と供給で構成されています。生産と供給とともに、この市場はトルティーヤをトルティーヤチップス、トスターダ、タコシェル、冷凍トルティーヤのような他の加工形態に加工することも行っています。
コーントルティーヤ市場の促進要因
トルティーヤはメキシコ料理とラテンアメリカ料理の基本的な部分です。メキシコ料理の人気は世界的に高まっています。例えば、トルティーヤを使った料理はここ数十年でドイツでも人気が出てきました。トルティーヤ産業協会によると、米国では2000年に約850億枚のトルティーヤが消費されました。アメリカではトルティーヤチップスという形で加工されたトルティーヤが広く消費されています。
したがって、世界のメキシコ料理の人気の高まりも、レストランでのトルティーヤラップやトルティーヤチップス、タコスなどの需要を高め、世界のトルティーヤ市場の急成長につながっています。
コーントルティーヤ市場の地理的展望
地域別に見ると、世界市場はアジア太平洋、北米、南米、欧州、中東・アフリカに区分されます。北米はトルティーヤの最大市場株主であり、トルティーヤ市場でも最も急成長する市場です。
世界のトルティーヤ市場における北米のこの成長は、米国とメキシコにおけるトルティーヤの巨大な消費基盤にあります。トルティーヤ産業協会の報告書によると、アメリカではトルティーヤは自国のパンよりも好まれています。アメリカ人は850億枚以上のトルティーヤを消費しています。Kemin tortillaによれば、世界のトルティーヤ売上の70%は南北アメリカで行われています。トルティーヤは現在、伝統的なパンの代用品として提供され、ホットドッグ、ラザニア、ピタ、サンドイッチなど、アメリカの主流食の多くのレシピに使用されています。
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業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The Global Corn Tortilla Market is expected to grow at a CAGR of 5.14 %, reaching a market size of US$28.399 billion in 2030 from US$22.108 billion in 2025.
Tortilla is a thin, circular flatbread generally made from wheat and corn and popularly eaten in America and Mexico. Traditionally, it is made up of wheat or corn with dried kernel. Presently, corn tortillas are made from corn cooked in a lime-based solution or by using a dough, forming a pancake, and baking it in the oven. Tortilla has widespread popularity in Mexicana and southwestern cuisine; thus, it has a huge market in America, Mexico, France, Spain, and Germany.
Based on an average serving size, a flour tortilla is a low-fat food containing iron and other vitamins, with 115 calories. A corn tortilla is also a low-fat, low-sodium food that contains calcium, potassium, and fiber and has 60 calories. Hence, the growing health awareness among consumers is increasing its market growth. For instance, Tortilla, while native to Mexico, its popularity has grown to the extent that U.S. consumers prefer tortillas above all their ethnic breads, such as bagels, English muffins, and pita bread, as per the Tortilla Industry Association.
The global tortilla market consists of producing and supplying wheat and corn tortillas. Along with its production and supply, this market also consists of processing tortillas into tortilla chips, tostadas, taco shells, and other processed forms like frozen tortillas.
Global corn tortilla market drivers
Tortilla has been a fundamental part of Mexican and Latin American cuisine. The popularity of Mexican cuisine is rising worldwide. For example, dishes made of tortillas have become popular in Germany in the last few decades. According to the Tortilla Industry Association, the United States of America consumed around 85 billion tortillas in 2000. Processed tortillas in the form of tortilla chips are widely consumed in the USA.
Hence, the increasing popularity of Mexican foods worldwide has also raised the demand for tortilla wraps in restaurants or tortilla chips, tacos, etc., leading to a surge in growth for the global tortilla market.
Global corn tortilla market geographical outlook
Region-wise, the global market is segmented into Asia-Pacific, North America, South America, Europe, Middle East and Africa. North America is the largest market shareholder of tortillas; it would be the fastest-growing market for tortillas, too.
This growth in North America in the global tortilla market is a huge consumer base for tortillas in the United States of America and Mexico. According to a report by the Tortilla Industry Association, tortillas are preferred in the USA more than their native breads. Americans consume more than 85 billion tortillas. 70% of global tortilla sales took place on the American continent, as per Kemin tortilla. Tortillas are now served as substitutes for traditional bread and are used in many recipes, such as hot dogs, lasagna, pitas, sandwiches, etc., in the American mainstream diet.
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