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市場調査レポート
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1627599

コーントルティーヤの世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Corn Tortilla Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 124 Pages
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コーントルティーヤの世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年11月25日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のコーントルティーヤ市場はCAGR5.14%で成長し、2025年の221億800万米ドルから、2030年には283億9,900万米ドルの市場規模に達すると予測されます。

トルティーヤは一般に小麦とトウモロコシから作られる薄くて円形の平たいパンであり、アメリカやメキシコで広く食べられています。伝統的には、乾燥した穀粒入りの小麦またはトウモロコシからできています。現在、コーントルティーヤはトウモロコシを石灰ベースの溶液で煮たものや、生地を使ってパンケーキ状にし、オーブンで焼いたものから作られています。トルティーヤはメキシコ料理や南西部料理で広く親しまれているため、アメリカ、メキシコ、フランス、スペイン、ドイツで巨大な市場を持っています。

小麦粉のトルティーヤは、平均的な一人前の大きさに基づくと、鉄分やその他のビタミンを含む低脂肪食品で、115キロカロリーです。コーントルティーヤもまた、カルシウム、カリウム、食物繊維を含む低脂肪・減塩食品で、カロリーは60キロカロリーです。それゆえ、消費者の健康意識の高まりが市場の成長を高めています。例えば、トルティーヤはメキシコ原産ですが、米国の消費者はベーグル、イングリッシュマフィン、ピタパンなどのエスニックブレッドよりもトルティーヤを好むほど、その人気は高まっています。

世界のトルティーヤ市場は、小麦とトウモロコシのトルティーヤの生産と供給で構成されています。生産と供給とともに、この市場はトルティーヤをトルティーヤチップス、トスターダ、タコシェル、冷凍トルティーヤのような他の加工形態に加工することも行っています。

コーントルティーヤ市場の促進要因

  • メキシコ料理の世界的人気がコーントルティーヤの需要を押し上げています。

トルティーヤはメキシコ料理とラテンアメリカ料理の基本的な部分です。メキシコ料理の人気は世界的に高まっています。例えば、トルティーヤを使った料理はここ数十年でドイツでも人気が出てきました。トルティーヤ産業協会によると、米国では2000年に約850億枚のトルティーヤが消費されました。アメリカではトルティーヤチップスという形で加工されたトルティーヤが広く消費されています。

したがって、世界のメキシコ料理の人気の高まりも、レストランでのトルティーヤラップやトルティーヤチップス、タコスなどの需要を高め、世界のトルティーヤ市場の急成長につながっています。

コーントルティーヤ市場の地理的展望

  • 予測期間中、北米がコーントルティーヤの急成長市場となる

地域別に見ると、世界市場はアジア太平洋、北米、南米、欧州、中東・アフリカに区分されます。北米はトルティーヤの最大市場株主であり、トルティーヤ市場でも最も急成長する市場です。

世界のトルティーヤ市場における北米のこの成長は、米国とメキシコにおけるトルティーヤの巨大な消費基盤にあります。トルティーヤ産業協会の報告書によると、アメリカではトルティーヤは自国のパンよりも好まれています。アメリカ人は850億枚以上のトルティーヤを消費しています。Kemin tortillaによれば、世界のトルティーヤ売上の70%は南北アメリカで行われています。トルティーヤは現在、伝統的なパンの代用品として提供され、ホットドッグ、ラザニア、ピタ、サンドイッチなど、アメリカの主流食の多くのレシピに使用されています。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、正しい戦略で市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

コーントルティーヤ市場は以下のセグメントに分析されます:

タイプ別

  • ホワイトコーントルティーヤ
  • イエローコーントルティーヤ

エンドユーザー別

  • 小売業
  • レストラン
  • 加工業
  • その他

流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • タイ
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 コーントルティーヤの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ホワイトコーントルティーヤ
  • イエローコーントルティーヤ

第6章 コーントルティーヤの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第7章 コーントルティーヤの世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 小売業者
  • レストラン
  • 加工産業
  • その他

第8章 コーントルティーヤの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • La Tortilla Factory Inc.
  • Siete Family Foods
  • Catallia Mexican Foods
  • Komali Tortillas GmbH
  • PepsiCo Inc.
  • La Mexicana Inc.
  • Grupo Bimbo SAB de CV
  • The Great Western Tortilla Company
  • MexAmerica Foods Inc.
  • Vegetas
  • Reser's Fine Foods
  • Aranda's Tortilla Company Inc.
  • Adelita's Tortilla Factory
  • Easy Foods Inc.
  • Landes Foods
目次
Product Code: KSI061614190

The Global Corn Tortilla Market is expected to grow at a CAGR of 5.14 %, reaching a market size of US$28.399 billion in 2030 from US$22.108 billion in 2025.

Tortilla is a thin, circular flatbread generally made from wheat and corn and popularly eaten in America and Mexico. Traditionally, it is made up of wheat or corn with dried kernel. Presently, corn tortillas are made from corn cooked in a lime-based solution or by using a dough, forming a pancake, and baking it in the oven. Tortilla has widespread popularity in Mexicana and southwestern cuisine; thus, it has a huge market in America, Mexico, France, Spain, and Germany.

Based on an average serving size, a flour tortilla is a low-fat food containing iron and other vitamins, with 115 calories. A corn tortilla is also a low-fat, low-sodium food that contains calcium, potassium, and fiber and has 60 calories. Hence, the growing health awareness among consumers is increasing its market growth. For instance, Tortilla, while native to Mexico, its popularity has grown to the extent that U.S. consumers prefer tortillas above all their ethnic breads, such as bagels, English muffins, and pita bread, as per the Tortilla Industry Association.

The global tortilla market consists of producing and supplying wheat and corn tortillas. Along with its production and supply, this market also consists of processing tortillas into tortilla chips, tostadas, taco shells, and other processed forms like frozen tortillas.

Global corn tortilla market drivers

  • The global popularity of Mexican cuisine is boosting the demand for corn tortillas

Tortilla has been a fundamental part of Mexican and Latin American cuisine. The popularity of Mexican cuisine is rising worldwide. For example, dishes made of tortillas have become popular in Germany in the last few decades. According to the Tortilla Industry Association, the United States of America consumed around 85 billion tortillas in 2000. Processed tortillas in the form of tortilla chips are widely consumed in the USA.

Hence, the increasing popularity of Mexican foods worldwide has also raised the demand for tortilla wraps in restaurants or tortilla chips, tacos, etc., leading to a surge in growth for the global tortilla market.

Global corn tortilla market geographical outlook

  • North America would be the fastest-growing market for corn tortillas during the forecasted period

Region-wise, the global market is segmented into Asia-Pacific, North America, South America, Europe, Middle East and Africa. North America is the largest market shareholder of tortillas; it would be the fastest-growing market for tortillas, too.

This growth in North America in the global tortilla market is a huge consumer base for tortillas in the United States of America and Mexico. According to a report by the Tortilla Industry Association, tortillas are preferred in the USA more than their native breads. Americans consume more than 85 billion tortillas. 70% of global tortilla sales took place on the American continent, as per Kemin tortilla. Tortillas are now served as substitutes for traditional bread and are used in many recipes, such as hot dogs, lasagna, pitas, sandwiches, etc., in the American mainstream diet.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The global corn tortilla market is analyzed into the following segments:

By Type

  • White Corn Tortilla
  • Yellow Corn Tortilla

By End User

  • Retailer
  • Restaurants
  • Processing Industry
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL CORN TORTILLA MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. White Corn Tortilla
  • 5.3. Yellow Corn Tortilla

6. GLOBAL CORN TORTILLA MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline

7. GLOBAL CORN TORTILLA MARKET BY END USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Retailer
  • 7.3. Restaurants
  • 7.4. Processing Industry
  • 7.5. Others

8. GLOBAL CORN TORTILLA MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. UK
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. Israel
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. La Tortilla Factory Inc.
  • 10.2. Siete Family Foods
  • 10.3. Catallia Mexican Foods
  • 10.4. Komali Tortillas GmbH
  • 10.5. PepsiCo Inc.
  • 10.6. La Mexicana Inc.
  • 10.7. Grupo Bimbo SAB de CV
  • 10.8. The Great Western Tortilla Company
  • 10.9. MexAmerica Foods Inc.
  • 10.10. Vegetas
  • 10.11. Reser's Fine Foods
  • 10.12. Aranda's Tortilla Company Inc.
  • 10.13. Adelita's Tortilla Factory
  • 10.14. Easy Foods Inc.
  • 10.15. Landes Foods