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市場調査レポート
商品コード
1764909
アジア太平洋のトルティーヤ市場の2031年までの予測-地域別分析-供給元、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル別Asia Pacific Tortilla Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Source, Product Type, Category, and Distribution Channel |
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アジア太平洋のトルティーヤ市場の2031年までの予測-地域別分析-供給元、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル別 |
出版日: 2025年04月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のトルティーヤ市場は、2023年に41億7,292万米ドルと評価され、2031年には62億770万米ドルに達すると予測され、2023~2031年のCAGRは5.1%と推定されます。
主要市場参入企業の戦略的取り組みがアジア太平洋のトルティーヤ市場を後押し
トルティーヤメーカーは、市場での地位を向上させ、世界中の顧客からの高まる需要に応えるため、新製品の発売、生産能力の拡大、M&A、提携など、いくつかの戦略的イニシアチブを取っています。例えば、2024年1月、Hain CelestialのブランドであるGarden Veggie Snacksは、Flavor Burst Nacho CheeseとZesty Ranch風味のトルティーヤチップスを発売しました。これらのトルティーヤチップスはグルテンフリーの認定を受けており、ほうれん草、ビート、赤ピーマン、ニンジン、トマトなどの野菜の風味とおいしさを兼ね備えています。消費者の健康志向の高まりは、様々な健康強調表示をしたトルティーヤ製品の需要を押し上げ、メーカーが革新的な風味の製品を発売することに影響を与えています。さらに、2021年3月には、ペプシコのハイブ・アクセラレーター内の企業であるヒロ・ライフが、ケトや炭水化物を意識する消費者を対象に、アーモンド粉ベースのトルティーヤチップスを発売しました。このチップスは脱脂アーモンド粉から作られており、脂肪分を増やすことなく従来型アーモンド粉よりも多くのタンパク質を摂取できます。
このように、製品の発売や拡大戦略などの戦略的開拓がトルティーヤ市場の成長を後押ししています。
アジア太平洋のトルティーヤ市場概要
アジア太平洋のではトルティーヤの人気が高まっています。同市場は、伝統的コーントルティーヤ、ソフトで汎用性の高い小麦トルティーヤ、風味豊かなトルティーヤなど、多様なトルティーヤ製品の選択肢を提供しています。この幅広い選択肢は、消費者の多様な嗜好に応えることを目的としています。アジア太平洋のトルティーヤ市場は、メキシコ料理への関心の高まりと、便利でレディトゥイート食品への需要の高まりにより、大きく成長しています。
アジア太平洋の人口に対する西洋文化の影響の拡大は、同地域のトルティーヤ需要にプラスの影響を与えます。グローバリゼーションが進むにつれ、特に北米のや欧州の伝統料理がアジア太平洋の消費者の間で人気を集めるようになっています。流通チャネルが改善され、スーパーマーケットやハイパーマーケットの存在感が増しているため、トルティーヤはアジア太平洋の消費者が容易に入手できるようになっています。新興のトルティーヤ市場では、アジア太平洋のでの人気の高まりに後押しされ、大手企業によるトルティーヤの導入が見られます。2023年6月、アメリカのChipoysはオーストラリアとニュージーランドの小売市場に本格的なロールトルティーヤチップスを投入し、オリジナル、スパイシーランチ、チリレモン、ファイヤーレッドホットの4種類の味を提供しました。同社は、このスナックは高品質の原料を使用し、歯ごたえを増すためにトルティーヤを巻いたユニークな形態で作られていると主張しています。
アジア太平洋のトルティーヤ市場の収益と2031年までの予測(金額)
アジア太平洋のトルティーヤ市場セグメンテーション
アジア太平洋のトルティーヤ市場は、ソース、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国に分類されます。
供給源に基づき、アジア太平洋のトルティーヤ市場は小麦、トウモロコシ、その他に区分されます。2023年にはトウモロコシセグメントが最大の市場シェアを占めています。
製品タイプ別では、アジア太平洋のトルティーヤ市場はトルティーヤチップス/トスターダチップス、タコシェル、トルティーヤラップ、その他に区分されます。2023年にはトルティーヤチップス/トスターダチップス部門が最大の市場シェアを占めました。トルティーヤチップス/トスターダチップス部門はさらにコーンチップスとその他のチップスにサブセグメンテーションされます。
カテゴリーに基づき、アジア太平洋のトルティーヤ市場はオーガニックと従来型に二分されます。2023年には従来型セグメントがより大きな市場シェアを占めています。
流通チャネルに基づき、アジア太平洋のトルティーヤ市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが2023年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、アジア太平洋のトルティーヤ市場は中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他のアジア太平洋のに区分されます。その他のアジア太平洋のが2023年のアジア太平洋のトルティーヤ市場シェアを独占しました。
GRUMA SAB de CV、PepsiCo Inc、Intersnack Group GmbH & Co KG、Aranda's Tortilla Co Inc、General Mills Inc、Greendot Health Foods Pvt. Ltd、Joy Food Products、Habanero Foods、The Hain Celestial Group Incなどがアジア太平洋のトルティーヤ市場で事業を展開している主要企業です。
The Asia Pacific tortilla market was valued at US$ 4,172.92 million in 2023 and is expected to reach US$ 6,207.70 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 5.1% from 2023 to 2031.
Strategic Initiatives by Key Market Players Boost Asia Pacific Tortilla Market
Tortilla manufacturers are taking several strategic initiatives, including new product launches, production capacity scaleup, mergers and acquisitions, and collaborations, to improve their market position and meet growing demands from customers across the globe. For instance, in January 2024, Garden Veggie Snacks, the brand of Hain Celestial, launched Flavor Burst Nacho Cheese and Zesty Ranch Flavored Tortilla Chips. These tortilla chips are certified as gluten-free and combine the flavor and goodness of vegetables such as spinach, beet, red bell pepper, carrot, and tomato. Growing health consciousness among consumers boosts the demand for such tortilla products with various health claims and influences the manufacturers for product launches with innovative flavors. Further, in March 2021, Hilo Life, a company within PepsiCo's Hive accelerator, launched an almond flour-based tortilla chip targeting keto and carb-conscious consumers. The chips are made from defatted almond flour to provide more protein than traditional almond flour without increasing fat content.
Thus, strategic development initiatives such as product launches and expansion strategies drive the tortilla market growth.
Asia Pacific Tortilla Market Overview
Tortillas are becoming increasingly popular in Asia Pacific. The market provides a diverse options of tortilla products, encompassing traditional corn tortillas, soft and versatile wheat tortillas, and flavorful tortillas. This wide range of options aims to cater to consumers' diverse tastes and preferences. The Asia Pacific tortilla market experiences substantial growth owing to the increasing interest in Mexican cuisines and the upsurging demand for convenient, ready-to-eat food products.
The growing influence of Western culture on Asia Pacific population positively impacts the demand for tortillas in the region. As globalization continues, there is a growing exchange of culinary traditions, particularly those from North America and Europe, gaining popularity among consumers in Asia Pacific. Improved distribution channels and the increasing presence of supermarkets and hypermarkets make tortillas easily accessible to consumers across Asia Pacific. The emerging tortilla market is witnessing the introduction of tortillas by major players, driven by their increasing popularity in Asia Pacific. In June 2023, American brand Chipoys introduced its authentic rolled tortilla chip to the Australian and New Zealand retail market, offering four flavors-original, spicy ranch, chile lemon, and fire red hot. The company claimed that the snack is made with high-quality ingredients in a unique rolled tortilla shape for added crunch.
Asia Pacific Tortilla Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Tortilla Market Segmentation
The Asia Pacific Tortilla Market is categorized into source, product type, category, distribution channel, and country.
Based on source, the Asia Pacific tortilla market is segmented into wheat, corn, and others. The corn segment held the largest market share in 2023.
By product type, the Asia Pacific tortilla market is segmented into tortilla chips/tostada chips taco shells, tortilla wraps, and others. The tortilla chips/tostada chips segment held the largest market share in 2023. The tortilla chips/tostada chips segment is further sub segmented into corn chips and other chips.
Based on category, the Asia Pacific tortilla market is bifurcated into organic and conventional. The conventional segment held a larger market share in 2023.
Based on distribution channel, the Asia Pacific tortilla market is segmented into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2023.
By country, the Asia Pacific tortilla market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific tortilla market share in 2023.
GRUMA SAB de CV; PepsiCo Inc; Intersnack Group GmbH & Co KG; Aranda's Tortilla Co Inc; General Mills Inc; Greendot Health Foods Pvt. Ltd.; Joy Food Products; Habanero Foods; and The Hain Celestial Group Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific tortilla market.