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市場調査レポート
商品コード
1764905
北米のトルティーヤ市場の予測 (2031年まで) - 地域別分析 (原料別、製品種類別、カテゴリー別、流通チャネル別)North America Tortilla Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Source, Product Type, Category, and Distribution Channel |
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北米のトルティーヤ市場の予測 (2031年まで) - 地域別分析 (原料別、製品種類別、カテゴリー別、流通チャネル別) |
出版日: 2025年04月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即納可能
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北米のトルティーヤ市場は2023年に208億7,121万米ドルと評価され、2031年には276億7,259万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは3.6%と推定されます。
クリーンラベルとオーガニックの動向が北米トルティーヤ市場を牽引
世界中の消費者は食生活に関心が高いため、トルティーヤなどの加工製品に使用されている製品ラベルや原材料に注意を払っています。オーガニック製品は、その健康上の利点から大きな人気を集めています。遺伝子組み換え作物(GMO)、化学肥料、農薬を使用せずに収穫された原材料を使用して製造されているため、高い価格を支払う用意のある消費者の間で魅力が高まっています。さらに消費者は、合成香料や着色料、その他の食品添加物を使用していない製品を好むようになっています。また、消費者は意識的で全人的な消費を重視し、倫理的に調達された原材料を使った製品を好みます。
製品パッケージに記載された原材料を特定することへの消費者の関心が、クリーン・ラベル製品への傾斜を引き起こしています。着色料、香料、テクスチャライザー、乳化剤など、さまざまな人工食品原料の摂取が健康に悪影響を及ぼすことを認識しつつあるのです。徹底した成分情報が記載されたわかりやすく明確なラベルは、消費者を惹きつけます。クリーン・ラベルの原材料を使用することは、メーカーのマーケティング戦略やブランド戦略にも役立ちます。
このように、ナチュラル、オーガニック、クリーンラベル製品に対する需要の高まりは、予測期間中にトルティーヤ市場に新たな動向をもたらすと予想されます。
北米のトルティーヤ市場の概要
トルティーヤは、ファヒータ、タコス、ケサディーヤ、ブリトー、ラップなど様々な料理に使用できる汎用性の高い食品です。トルティーヤはでんぷん質が多く、脂肪分が少ないため、パンに代わる健康的な選択肢と考えられており、一般的にトウモロコシ粉と小麦粉から作られています。健康志向の顧客は、食生活においてトルティーヤを好むことが多いです。従って、北米における健康志向の顧客の増加がトルティーヤの需要を後押ししています。
米国には、メキシコ人、中南米人、ドミニカ人、プエルトリコ人、キューバ人、その他の先住民族など、ラテンアメリカやスペインに起源を持つヒスパニック/ラティーノ人口が多いです。Latino Policy &Politics Instituteによると、2021年度の米国ラテン系人口は6,250万人に達し、これは米国人口の19%にあたります。トルティーヤは、タコス、ブリトー、チラキレス、バルバッコア、ケサディーヤといったメキシコの伝統的な人気料理の重要な材料であり、ヒスパニック系住民の消費を牽引しています。そのため、ヒスパニック系人口の増加が北米のトルティーヤ市場の成長に影響を与えています。
北米には主要な地元トルティーヤ生産者が存在し、同地域のトルティーヤ市場拡大を後押ししています。2024年3月、Unismack SAの子会社であるSnackCraft LLCは、ミシガン州ケントウッドの施設拡張に2,990万米ドルを投資しました。SnackCraft社は311,000平方フィートの工場に186,000平方フィートを追加し、製造、倉庫、流通スペースを拡張しました。SnackCraft社は、クラッカー、トルティーヤチップス、ペレットスナック、焼き押し出しスナックなど、様々な焼きスナックを提供しています。
北米トルティーヤ市場の収益と2031年までの予測(金額)
北米トルティーヤ市場のセグメンテーション
北米のトルティーヤ市場は、ソース、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国に分類されます。
原料別では、北米のトルティーヤ市場は小麦、トウモロコシ、その他に区分されます。2023年にはトウモロコシセグメントが最大の市場シェアを占めています。
製品種類別では、北米のトルティーヤ市場はトルティーヤチップス/トスターダチップス、タコシェル、トルティーヤ・ラップ、その他に区分されます。2023年にはトルティーヤチップス/トスターダチップス部門が最大の市場シェアを占めました。トルティーヤチップス/トスターダチップス部門はさらにコーンチップスとその他のチップスに細分化されます。
北米のトルティーヤ市場はカテゴリーに基づき、オーガニックと従来型に二分されます。2023年には従来型セグメントがより大きな市場シェアを占めています。
流通チャネルに基づき、北米のトルティーヤ市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが2023年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、北米トルティーヤ市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2023年の北米トルティーヤ市場シェアは米国が独占しました。
GRUMA SAB de CV、PepsiCo Inc、La Tortilla Factory Inc、Aranda's Tortilla Co Inc、Paulig Ltd、Intersnack Group GmbH &Co KG、General Mills Inc、Conagra Brands Inc、Goya Foods Inc、Greendot Health Foods Pvt. Ltd、Fresca Mexican Foods、Mi Rancho、Leighton Foods AS、The Hain Celestial Group Incなどが北米トルティーヤ市場で事業を展開する主要企業です。
The North America tortilla market was valued at US$ 20,871.21 million in 2023 and is expected to reach US$ 27,672.59 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 3.6% from 2023 to 2031.
Surging Clean-Label and Organic Trend Fuel North America Tortilla Market
Consumers across the world pay attention to product labels and ingredients used in processed products such as tortillas, as they are highly concerned about their diet. Organic products are gaining significant popularity owing to their perceived health benefits. They are manufactured using ingredients harvested without genetically modified organisms (GMOs), chemical fertilizers, and pesticides, which increase their appeal among consumers, who are ready to pay higher prices. Moreover, consumers increasingly prefer products free of synthetic flavors, colors, and other food additives. Also, they focus on conscious and holistic consumption and prefer product items made with ethically sourced ingredients.
Consumers' interest in identifying the ingredients on the product packaging has triggered their inclinations toward clean-label products. They are becoming aware of the adverse health impacts associated with consuming various artificial food ingredients, such as colorants, flavors, texturizers, and emulsifiers. An understandable and clear label with thorough ingredient information attracts consumers. Using clean-label ingredients also assists manufacturers in their marketing and branding strategies.
Thus, the rising demand for natural, organic, and clean-label products is expected to introduce new trends into the tortilla market during the forecast period.
North America Tortilla Market Overview
Tortilla is a highly versatile food item that can be used in various dishes such as fajitas, tacos, quesadillas, burritos, and wraps. It is considered a healthier option for bread due to its high starch and lower fat content, and it is typically made from corn flour and wheat flour. Health-conscious customers often prefer tortillas in their diet. Hence, a rise in health-conscious customers in North America propels the demand for tortillas.
The US has significant group of Hispanic/Latino population that are people of Latin American or Spanish origins, including Mexican, Central & South American, Dominican, Puerto Rican, Cuban, and other Indigenous groups. According to the Latino Policy & Politics Institute, in FY2021, the US Latino population reached 62.5 million, which is 19% of the US population. Tortillas are a key ingredient in Mexico's popular traditional dishes such as tacos, burritos, chilaquiles, barbacoa, and quesadillas, which drives its consumption among the Hispanic population. Thus, the rising Hispanic population influences the North American tortilla market growth.
The presence of major local tortilla producers in North America fuels the expansion of the tortilla market in the region. In March 2024, SnackCraft LLC, a subsidiary of Unismack SA, invested US$29.9 million in a facility expansion in Kentwood, Michigan. SnackCraft expanded its manufacturing, warehousing, and distribution space by adding 186,000 square feet to its 311,000-square-feet plant. SnackCraft offers a variety of baked snacks, including crackers, tortilla chips, pellet snacks, and baked extruded snacks.
North America Tortilla Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Tortilla Market Segmentation
The North America tortilla Market is categorized into source, product type, category, distribution channel, and country.
Based on source, the North America tortilla market is segmented into wheat, corn, and others. The corn segment held the largest market share in 2023.
By product type, the North America tortilla market is segmented into tortilla chips/tostada chips
taco shells, tortilla wraps, and others. The tortilla chips/tostada chips segment held the largest market share in 2023. The tortilla chips/tostada chips segment is further sub segmented into corn chips and other chips.
Based on category, the North America tortilla market is bifurcated into organic and conventional. The conventional segment held a larger market share in 2023.
Based on distribution channel, the North America tortilla market is segmented into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2023.
By country, the North America tortilla market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America tortilla market share in 2023.
GRUMA SAB de CV; PepsiCo Inc; La Tortilla Factory Inc; Aranda's Tortilla Co Inc; Paulig Ltd; Intersnack Group GmbH & Co KG; General Mills Inc; Conagra Brands Inc; Goya Foods Inc; Greendot Health Foods Pvt. Ltd.; Fresca Mexican Foods; Mi Rancho; Leighton Foods AS; and The Hain Celestial Group Inc are some of the leading companies operating in the North America tortilla market.