デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1532937

クラウドゲーミング市場:2024年~2029年の予測

Cloud Gaming Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 135 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
クラウドゲーミング市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年07月03日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

クラウドゲーミング市場は、2024年の22億3,300万米ドルから、2029年には186億6,400万米ドルに達すると推定され、CAGRは52.91%の見通しです。

クラウドゲーミングでは、ゲームの管理、処理、ホスティングにハードウェアを使用するリモートサーバーでビデオゲームをプレイします。ゲームはクラウドプラットフォームに保存されるため、ゲーマーは物理的なコピーやアップデート、バックアップを必要とせず、ゲームをプレイするための全体的なコストを削減できます。

クラウドゲーミングアプリケーションの需要を大きく牽引しているのは、5G契約とスマートフォンの普及、そしてクラウドエコシステムの拡大であり、市場の成長を後押ししています。さらに、アクセス時間の短縮とゲーム購入コストの低下が、クラウドゲーミングの需要をさらに促進しています。

さらに、ソーシャルメディアの台頭やオンラインゲーム動向の活況により、無料で遊べるオンラインゲームへのシフトが進み、予測期間中の市場成長に影響を与えています。

クラウドゲーミング市場の促進要因:

  • スマートフォンの普及がクラウドゲーミング市場の成長を牽引

ゲーム分野では、タブレットやスマートフォンなどのさまざまなプラットフォームで、高速なネットワーク接続を利用して高品質のビデオゲームをユーザーに提供することが重視されるようになり、クラウド環境が普及しつつあります。これにより、通常のゲーム機が不要になります。AR/VRのような技術の進歩も、クラウドゲーミングプラットフォームにより広い範囲を提供しています。Mobile Video Industry Councilの世論調査によると、モバイル事業者は、2022年末までにクラウドゲーミングが5Gデータトラフィックの25~50%を生み出すと予測しています。

5Gと無制限データプランの出現も、クラウドゲーミングの世界の成功を後押しする重要な要因になると予想されます。エリクソンによると、アジア太平洋地域だけでも、5Gモバイルの契約数は2025年までに約15億4,500万件に達すると推定されています。

  • クラウドインフラの拡大が市場拡大を後押し

クラウドインフラの普及により、ストレージ、複数のコンピューティング、通信リソースが、コスト効率が高く、信頼性が高く、メンテナンスが容易な方法で提供されるようになった。ゲーム分野は、高速インターネットを使用する単一のネットワークを通じて複数のゲームサービスを提供することで、拡大するクラウド環境を最適化することを目指しています。日本、中国、米国といった主要国では、ユーザーがお気に入りのビデオゲームをストリーミング&ダウンロードできるクラウドゲーミングプラットフォームに投資しています。

  • オンラインゲーム動向の高まりが市場成長を後押し

ゲーム文化は劇的な変化を遂げており、ユーザーはより柔軟で便利な、時間を節約できる選択肢を求めています。この有利なセクターは、ゲーム産業全体にとってより広い範囲を占めています。技術の進歩、高速インターネットアクセス、スマートフォンの普及に伴い、オンラインゲームの普及率も上昇すると予想されます。米国ゲーミング協会によると、2023年のオンラインゲーミングの売上高は165億5,000万米ドルで、米国におけるゲーミング売上高全体の24.9%を占めています。

クラウドゲーミング市場抑制要因:

  • オンラインゲームに対する政府の厳しい規制が市場成長の妨げになる可能性

クラウドゲーミングはプレーヤーに幅広いゲーム領域を提供しているが、地域市場に参入している企業や海外投資を計画している企業は、管理当局が定めた一定の規則を遵守しなければならないです。例えば、European Gaming &Betting AssociationはEUの最高規制機関であり、267のオンライン・ギャンブル・ライセンスを保有しており、それぞれに遵守すべき要件があります。

クラウドゲーミング市場の地理的展望

  • アジア太平洋地域が市場で大きなシェアを占める

地域別では、アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占めると推定されるが、これは地域の主要国である中国、日本、韓国、インドでゲーム分野の成長が加速していることに起因します。Red Apple Technologiesの「Global Gaming Industry 2023」レポートによると、中国はゲーム産業のリーダーであり、評価額は501億8,000万米ドルです。この成長ポテンシャルを最大限に活用するため、大手企業はアジア市場への投資や戦略的提携を進めています。

日本もまた、中国、米国に次いで、ゲーム市場における世界の主要プレーヤーのひとつです。技術適応の着実な成長に伴い、コナミ、ソニー、任天堂、その他の企業を含む多くの大手ゲーム会社が積極的に新発売に参加しています。例えば2024年2月、コナミは日本のゲームパブリッシャーが2023年に提携を結んだBlack Nut Gamingプラットフォームで「Super Crazy Rhythm Castle」を発売しました。

その他の主要経済圏、すなわちゲームプラットフォームの主要なエンドユーザーである若年層の割合が高い南米やインドでは、ゲーム産業における技術革新が進んでいます。デジタル化の進展に伴い、こうした国々でも市場はプラス成長を示すとみられます。

クラウドゲーミング市場の主な発展

  • 2024年4月:Viは欧州のクラウドゲーミング企業と共同で、モバイルクラウドゲーミングサービス「Cloud Play」をインドで開始。AndroidとiOS向けに"Try and Buy "モードで提供されます。アドベンチャー、アーケード、スポーツ&レーシング、ストラテジー、アクションなど様々なジャンルのAAAプレミアムゲームを提供します。
  • 2024年3月:Google CloudはSequenceと協業し、後者のWeb-3技術をGood Cloudを通じてゲーム開発者に提供。これにより、あらゆるプラットフォームでWeb-3強化ゲームの開発、拡張、ローンチが可能になります。
  • 2024年2月:Blacknut クラウドゲーミングはWyplayと提携し、Wyplayの有料テレビ事業者に世界なクラウドゲーミングソリューションを提供します。Wyplay社の汎用性の高い技術は様々なデバイスを統合し、視聴者に包括的なプラットフォームを提供します。
  • 2023年3月:Microsoftは、クラウドゲーミングプロバイダーであるBoosteroid社と10年間の協業を行い、同社の人気ゲーム「Call of Duty」シリーズを含むXbox PCゲームをBoosteroid社のクラウドゲーミングプラットフォームに導入。
  • 2023年2月:NVIDIA CorporationとMicrosoftは、全世界で2,500万人以上の会員を有するエヌビディアのクラウドゲーミングサービス「GeForce NOW」に、エヌビディアのXbox PCゲームを提供する10年間のパートナーシップ契約を締結。この提携により、ゲーマーはGeForce NOWを通じてXbox PCゲームをPC、スマートフォン、Chromebook、その他のデバイスでストリーミングできるようになります。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 クラウドゲーミング市場:プラットフォーム別

  • イントロダクション
  • スマートフォン
  • PC
  • その他

第6章 クラウドゲーミング市場:サービスタイプ別

  • イントロダクション
  • ビデオストリーミング
  • ファイルストリーミング

第7章 クラウドゲーミング市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • 台湾
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • NVIDIA Corporation
  • G-cluster Global Corporation
  • Meta Platforms, Inc.
  • Sony Corporation
  • Amazon Web Services, Inc
  • Ubisoft Entertainment SA
  • Google
  • OVH Groupe SAS
  • Paperspace Co.
  • Microsoft Corporation
目次
Product Code: KSI061610344

The cloud gaming market is estimated to reach US$18.664 billion in 2029, with a CAGR of 52.91%, from US$2.233 billion in 2024.

Cloud gaming involves playing video games on a remote server that uses hardware for managing, processing, and hosting the game. A gamer does not require any physical copies, updates, or backup as the game is stored on a cloud platform, reducing the overall cost of playing the game.

Booming 5G subscriptions and smartphone penetration, followed by a growing cloud ecosystem, are majorly driving the demand for cloud gaming applications, thereby propelling the market growth. Moreover, the reduction in access time and the declining cost of purchasing games are further fuelling the demand for cloud gaming.

Additionally, rising social media and booming online gaming trends have created a shift towards free-to-play online games, affecting the market's growth during the forecast period.

Cloud Gaming Market Drivers:

  • Smartphone adoption will drive the cloud gaming market growth.

The cloud environment is gaining traction in the gaming sector, fueled by the growing emphasis on providing high-quality video games to users across various platforms, such as tablets and smartphones, with fast network connectivity. This would prevent the requirement for regular gaming consoles. Technological advancements such as AR/VR have also provided a wider scope for cloud gaming platforms. A poll by the Mobile Video Industry Council suggested that mobile operators forecasted cloud gaming to generate 25-50% off 5G data traffic by the end of 2022.

The emergence of 5G and unlimited data plans are also expected to be critical factors in aiding the success of cloud gaming worldwide since most gamers today prefer playing games on their mobile phones. According to Ericsson, 5G mobile subscriptions in the Asia-Pacific region alone are estimated to reach around 1,545 million by 2025.

  • Growing cloud infrastructure propels market expansion.

The growing prevalence of cloud infrastructure has provided storage, several computing, and communication resources in a cost-effective, reliable, and low-maintenance manner. The gaming sector aims to optimize the growing cloud environment by providing multiple gaming services through a single network that uses high-speed internet. Major economies, namely Japan, China, and the USA are investing in cloud gaming platforms that will allow users to stream & download their favourite video games.

  • The growing online gaming trend propels the market growth.

The gaming culture is witnessing a drastic change, with users demanding more flexible, convenient, and time-saving options, owing to which the preference for online gaming is witnessing significant growth. The lucrative sector holds a wider scope for the overall gaming industry. With growing technological advancement, high-speed internet access, and smartphone penetration, the prevalence of online gaming is also expected to increase. According to the American Gaming Association, in 2023, online gaming generated US$16.55 billion in revenue, which accounted for 24.9% of the total gaming revenue generated in the USA.

Cloud Gaming Market Restraints:

  • Stringent government regulations on online gaming can hinder market growth.

Cloud gaming offers a wider gaming spectrum for players; however, companies in the regional market and planning to invest overseas must comply with certain rules laid by the governing authorities. For instance, the European Gaming & Betting Association is the highest regulatory body in the EU that possesses 267 online gambling licenses with each having its compliance requirements.

Cloud Gaming Market Geographical Outlook

  • Asia Pacific will account for a significant share of the market.

Geography-wise, the Asia Pacific region is estimated to constitute a significant market share, which is attributable to bolstering growth in the gaming sector in major regional nations namely China, Japan, South Korea, and India. According to the Red Apple Technologies "Global Gaming Industry 2023" report, China is the leader in the gaming industry, having a valuation of US$50.18 billion. To optimize this growing potential, major companies are investing in the Asian market and forming strategic collaborations.

Japan is also among the world's key players in the gaming market after China and the US. With the steady growth of technological adaption, many leading gaming companies, including Konami, Sony, Nintendo, and others, have actively participated in new launches. For instance, in February 2024, Konami launched "Super Crazy Rhythm Castle" on the Black Nut Gaming platform, with which the Japanese gaming publisher formed a partnership in 2023.

Other major economies, namely South America and India, which harbor a high percentage of younger people who are major end-users of gaming platforms, are experiencing technological innovations in their gaming industry. With the ongoing digitization trend, the market is also set to show positive growth in such nations.

Cloud Gaming Market Key Developments

  • April 2024: Vi, in collaboration with a European cloud gaming company, launched its mobile cloud gaming service "Cloud Play" in India. It will be available for Android and iOS in a "Try and buy" mode. It will provide AAA premium games across various genres, including adventure, arcade, sports & racing, strategy, and action.
  • March 2024: Google Cloud formed a collaboration with Sequence that involved providing the latter's Web-3 technology to game developers via Good Cloud. This will help them develop, scale, and launch Web-3-enhanced games on any platform.
  • February 2024: Blacknut Cloud Gaming teamed up with Wyplay to provide global cloud gaming solutions to the latter's Pay TV operators. Wyplay's versatile technology integrates a variety of devices and offers an inclusive platform to its viewers.
  • March 2023: Microsoft formed a 10-year collaboration with cloud gaming provider Boosteroid, which involved bringing the former's Xbox PC games, inclusive of its popular "Call of Duty" series, to the latter's cloud gaming platform.
  • February 2023: NVIDIA Corporation and Microsoft formed a 10-year partnership agreement that will bring the latter's Xbox PC games to the former's "GeForce NOW" cloud gaming service, which has more than 25 million members globally. Through the collaboration, gamers will be able to stream Xbox PC games via GeForce NOW through their PCs, smartphones, Chromebooks, and other devices.

The Cloud Gaming market is segmented and analyzed as follows:

By Platform

  • Smartphones
  • PCs
  • Others

By Service Type

  • Video Streaming
  • File Streaming

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. CLOUD GAMING MARKET BY PLATFORM

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Smartphones
  • 5.3. PCs
  • 5.4. Others

6. CLOUD GAMING MARKET BY SERVICE TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Video Streaming
  • 6.3. File Streaming

7. CLOUD GAMING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Italy
    • 7.4.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Taiwan
    • 7.6.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. NVIDIA Corporation
  • 9.2. G-cluster Global Corporation
  • 9.3. Meta Platforms, Inc.
  • 9.4. Sony Corporation
  • 9.5. Amazon Web Services, Inc
  • 9.6. Ubisoft Entertainment SA
  • 9.7. Google
  • 9.8. OVH Groupe SAS
  • 9.9. Paperspace Co.
  • 9.10. Microsoft Corporation