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市場調査レポート
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1521025

食品スプレッド市場 - 2024年~2029年までの予測

Food Spread Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 114 Pages
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食品スプレッド市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年06月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

食品スプレッド市場は、予測期間中に複合年間成長率(CAGR)5.75%で成長し、2024年の推定値365億3,200万米ドルから増加し、2029年までには483億2,000万米ドルに達すると予測されます。

食品スプレッド市場は、消費者の選好や業界動向に影響を与える複数の要因によって促進されました。ライフスタイルの変化により、手早く便利な朝食への需要が高まりました。人々の健康志向の高まりは、ナッツ、天然甘味料、種子、全粒穀物などを配合したスプレッドの需要を促進します。菜食主義者や植物ベースの食生活の台頭は、今後数年間で革新的な製品の提供につながると予想されます。さらに、発展途上地域における可処分所得の増加により、消費者はより幅広い種類のスプレッドを探求するようになりました。

さらに、米国のカナダ向け加工食品輸出は2022年の116億5,000万米ドルから、2023年には121億1,000万米ドルに、EU向けは20億9,000万米ドルから、22億1,000万米ドルに増加しました。市場の需要拡大を示しています。

さらに、大手企業による流通チャネルの拡大により、食品スプレッド製品は世界中で広く利用されるようになり、売上にも貢献します。例えば、2023年10月、Voyage Foodsはピーナッツフリーおよびヘーゼルナッツフリースプレッドを全国1,200以上のWalmart店舗で発売しました。同社の小売流通量は400%以上増加し、店舗数は1,600に達し、米国全土の数百万人の消費者を効果的にターゲットにしました。

  • これらの要因に加え、地域特有の影響が食品スプレッド市場を形成し、今後の成長に影響を与えています。

食品スプレッド業界は、消費者の選好や食事パターンの変化、健康とウェルビーイングへの関心の高まりによって急成長しています。そのため、砂糖、脂肪、化学成分を抑えたスプレッドへの需要が高まっています。さらに、植物ベースの食事や菜食主義の人気が、エコロジー意識の高い顧客にアピールする非乳製品代替品の創出を後押ししています。可処分所得水準などの経済的要因は、購買決定や市場力学に影響を与えます。

  • 健康的な食品の選択肢に対する需要の高まりが市場成長を促進すると予想されます。

成人の肥満の増加は深刻な課題です。肥満が進行すると、心疾患、糖尿病、甲状腺疾患などが増加し、健康全般に影響を及ぼします。米国では、成人の41.9%が肥満の影響を受けています。黒人とラテン系の成人の肥満率が最も高く、それぞれ49.9%と45.6%に達します。さらに、肥満の有病率は、都市部や郊外の人に比べ、農村部の人の方が高いです。

そのため、消費者の健康志向はますます高まり、天然甘味料、ナッツ、種子、全粒穀物などの原材料を使ったスプレッドへの需要が高まっています。さらに、砂糖控えめ、オーガニック、ヴィーガンの選択肢が人気を集めています。

この需要に対応するため、Philadelphia(R)ブランドは2023年7月、初の植物性スプレッドの全国展開を発表しました。半数以上の人々が食生活に植物性製品を増やしたいと考えている中、Philadelphiaは植物性クリームチーズのスプレッドカテゴリーをもたらしました。

  • 市場は北米地域で成長すると予測されます。

米国では、食品スプレッド事業は、より良い健康食品と栄養価の高い動向を求める顧客のニーズから大きな影響を受けています。健康と福祉に対する認識と意識の高まりにより、比較的低糖分、脂肪分の少ないスプレッド、人工的な製品の少ない食品への選好が高まっています。さらに、植物ベースの食生活の広範な増加とビーガニズムの高まりは、乳製品以外の代替品のダイナミックで迅速な開発につながった業界の主要なマイルストーンの1つを構成しています。

このため、過去20年間で、米国農務省の主導によるオーガニック研究を支援するための連邦政府の支出は増加しています。有機農業研究・普及イニシアティブへの強制的な資金配分は、2002年の300万米ドルから2023年には5,000万米ドルに増加しました。

さらに、可処分所得や消費者の購買力といった経済的要因も、市場力学に大きな影響を与える可能性があります。例えば、米国の個人所得は2024年2月に665億米ドル(毎月0.3%)上昇しました。個人所得から個人住民税を差し引いた可処分所得(DPI)は503億米ドル(0.2%)増加しました。また、消費支出は1,455億米ドル(0.8%)増加しました。個人の貯蓄額は7,457億米ドルで、その貯蓄率は可処分所得の3.6%でした。個人消費支出(PCE)、利払い、経常移転支出で構成される個人支出は1,499億米ドルの増加を示しました。

全体として、米国の食品スプレッド市場は、健康意識、食生活の選択、経済的関心などさまざまな要因からプラスの影響を受けており、それがこの分野の革新と多様性を促進しています。

米国の主要市場プレーヤーが発売するさまざまな製品は、イノベーションを促進し、顧客の関心を高め、製品ラインアップを拡大することによって、食品スプレッド市場に影響を与えています。こうした製品の発売は、新しい風味、配合、パッケージ・デザインを提供し、同分野の競争力を高めています。

例えば、消費者の半数以上が食生活にもっと植物由来の製品を取り入れたいと考えていることを受けて、2023年6月、Philadelphiaは消費者が楽しめる植物由来のカテゴリーで斬新なクリーミーなスプレッドを提供しました。

さらに2023年6月、世界最大のオートミールミルク会社であるOatly Group ABは、米国で最新製品である美味しい植物性クリームチーズの発売を発表しました。チャイブ&オニオン味とプレーン味の2種類があるOatlyの最新食品は、すべての顧客においしさの法則を打ち破りました。

主要な市場開拓:

  • 2022年3月、B&G Foodsは、伝統的なシナモン・トースト・クランチ(TM)シリアルの味をスプレッドとして楽しめる初の製品、シナモン・トースト・クランチ(TM)クリーミー・シナモン・スプレッドを発売しました。また、同じく2020年3月に導入に成功したスプレッド「シナモン・トースト・クランチ(TM)・シナダスト(TM)・シーズニング・ブレンド」に加え、2021年に導入に成功した新商品「シナモン・トースト・クランチ(TM)・シナダスト(TM)」も全国発売されました。

主要企業

  • Nestleは、栄養価の高い健康ソリューション、食品・飲料に関して市場をリードする企業のひとつです。同社は、人々の生活の質を向上させ、健康的な未来の確保に貢献することを計画しています。
  • J.M. Smucker Companyは、消費財、ペットフード、コーヒーの3つの主要事業部門を運営しています。主力ブランドのSmucker'sはフルーツプレザーブ、ピーナッツバター、シロップ、冷凍クラストレスサンドイッチ、アイスクリームトッピングを製造しています。さらにJ.M. Smucker Company は、スマッカーズ・フルーツスプレッド、Jifピーナツバター、サハレ・スナックミックスなどの様々な食品スプレッドを販売しています。
  • Kraft Heinz Companyは北米第3位、世界第5位の食品・飲料会社で、10億米ドル以上のブランドを8つ保有します。Kraft Heinz Companyは国際的に信頼される美味しい食品メーカーであり、家庭でもレストランでも外出先でも、あらゆる食事に必要な優れた品質、優れた風味、栄養を提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害利害関係者にとっての主要なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 食品スプレッド市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • ジャム
  • ゼリー
  • バター
  • ハニー
  • チョコレートスプレッド

第6章 食品スプレッド市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン
    • スーパーマーケット
    • ハイパーマーケット
    • その他

第7章 食品スプレッド市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • The J.M. Smucker Company
  • The Kraft Heinz Company
  • Conagra Brands
  • Sioux Honey Association Co-op
  • B&G Foods, Inc.
  • Ferrero International
  • The Hershey Company
  • Freedom Nutritional Products Group
  • Nestle
  • Nature Food Company(LT Foods Ltd)
目次
Product Code: KSI061611626

The food spread market is anticipated to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 5.75% over the forecast period to reach US$48.320 billion by 2029, increasing from estimated value of US$36.532 billion in 2024.

The food spread market was driven by multiple factors influencing consumer preferences and industry trends. Changing lifestyles led to a demand for quick and convenient breakfast. The rising level of health consciousness among people will promote the demand for spreads that are equipped with nuts, natural sweeteners, seeds, and whole grains among others. The rise of vegan and plant-based diets is anticipated to lead to innovative product offerings in upcoming years. Additionally, rising disposable income in developing regions allowed consumers to explore a wider variety of spreads.

Furthermore, there was an increase in U.S. Processed Food Products Exports to Canada from USD 11.65 billion in 2022 to USD 12.11 billion in 2023, and to the EU from $2.09 billion to $2.21 billion. Showing growing demand for the market.

Moreover, the expansion of distribution channels by major companies will result in wider availability of food spread products worldwide, contributing to sales as well. For instance- in October 2023, Voyage Foods, launched their Peanut-Free and Hazelnut-Free Spreads in over 1,200 Walmart stores nationwide. The retail distribution of the company increased by over 400%, with reach up to 1600 stores and effectively targeting millions of consumers across the United States.

  • These factors, with other region-specific influences, have been shaping the food spread market and influencing its future growth.

The food spread industry is being surged by changing consumer tastes and dietary patterns, as well as a growing focus on health and wellbeing. This translates into a higher demand for spreads with less sugar, fat, and chemical ingredients. Furthermore, the popularity of plant-based diets and veganism has driven the creation of non-dairy alternatives, which appeal to ecologically aware customers. Economic factors such as disposable income levels impact purchase decisions and market dynamics.

  • The rising demand for healthy food choices is anticipated to propel market growth.

The growing obesity among adults has been a serious challenge. As obesity brews it has an overall health impact with the increase in cases of cardio-diseases, diabetes, thyroid, etc. In the USA, 41.9 percent of adults are affected by obesity. Black and Latino adults exhibit the highest obesity rates, with percentages reaching 49.9 percent and 45.6 percent respectively. Furthermore, the prevalence of obesity rates is registered on a higher side among individuals from rural communities compared to those in urban and suburban areas.

So, consumers are increasingly becoming health-conscious, driving the demand for spreads with ingredients like natural sweeteners, nuts, seeds, and whole grains. Additionally, sugar-reduced, organic, and vegan options are gaining traction.

Keeping with this demand, Philadelphia(R), the brand, announced the nationwide rollout in July, 2023 of its first-ever plant-based spread offering. With more than half of people looking to add more plant-based products to their diets, Philadelphia brought a spreadable plant-based category of cream cheese.

  • The market is projected to grow in the North America region.

In the US, the food spread business is hugely influenced by the customer's need for better healthy foods and nutritious trends. Rising awareness and consciousness for health and well-being have created more preferences for relatively low sugar content, less fatty spreads and fewer artificial products. Moreover, an extensive rise in the consumption of plant-based diets and growing veganism has constituted one of the major milestones in the industry which has led to the dynamic and speedy development of non-dairy alternatives.

Owing to this, over the last two decades, authorized federal expenditures to assist organic research through USDA initiatives have risen. The mandatory funding allocation for the Organic Agriculture Research and Extension Initiative has increased from $3 million in 2002 to $50 million in 2023.

Furthermore, economic factors such as disposable income and consumer purchasing power can have a substantial impact on market dynamics. For instance, personal income in the United States climbed by $66.5 billion (0.3 per cent each month) in February 2024. Disposable personal income (DPI), which is personal income less personal current taxes, grew by $50.3 billion (0.2%). Also, consumer expenditure climbed by $145.5 billion (0.8%). Individuals were able to save a total of $745.7 billion, of which the personal saving rate was 3.6 per cent of disposable personal income. Personal outlays that consist of personal consumption expenditure (PCE), interest payments and current transfer payments showed an increase of $149.9 billion.

Overall, the US food spread market is positively impacted by various factors including health consciousness, dietary choices, and economic concerns, which drive sector innovation and diversity.

Various products launched by key market players in the United States have an influence on the food-spread market by fuelling innovation, increasing customer interest, and extending product offerings. These product launches provide new flavours, formulas, and package designs, encouraging competitiveness in the sector.

For instance, incorporating more than one-half of consumers wanting to have more plant-based products in their diets, on June 2023, Philadelphia offered a novel creamy, spread in the plant-based category that consumers can enjoy.

Furthermore, in June 2023, Oatly Group AB, the biggest oat milk company in the world, announced the launch of its newest product in the United States: a product having delectable plant-based cream cheese. Oatly's latest food invention, available in two flavours, Chive & Onion and the Plain category, breaks the deliciousness code to all customers.

Key Market Developments:

  • In March 2022, B&G Foods introduced Cinnamon Toast Crunch(TM) Creamy Cinnamon Spread, the first product that allows people to enjoy the taste of traditional Cinnamon Toast Crunch(TM) cereal as a spread. The new Cinnamon Toast Crunch(TM) Cinnadust(TM), which was introduced successfully in 2021, was also made available nationally in addition to Cinnamon Toast Crunch(TM) Cinnadust(TM) Seasoning Blend, a spread which had also been introduced successfully in March 2020.

Key Players:

  • Nestle is one of the leading markets when it comes to nourishing health solutions, food, and beverages. The company plans to improve people's quality of life and help ensure a healthy future. Nestle offers a variety of food spreads, including the MAGGI Dip & Spread, which comprises yoghurt and less than 3% fat.
  • The J.M. Smucker Company operates three key business units: consumer goods, pet food, and coffee. Its flagship brand, Smucker's, manufactures fruit preserves, peanut butter, syrups, frozen crustless sandwiches, and ice cream toppings. In addition, the J.M. Smucker Company sells a range of food spreads, such as Smucker's fruit spreads, Jif peanut butter, and Sahale Snack mixes.
  • Kraft Heinz Company is North America's third-largest food and beverage company and the world's fifth-largest, with eight $1 billion-plus brands. The Kraft Heinz Company, an internationally trusted maker of delectable foods, offers excellent quality, great flavour, and nutrition for all meal requirements, whether at home, in restaurants, or on the road.

Segmentation:

By Product Type

  • Jams
  • Jellies
  • Butter
  • Honey
  • Chocolate spread

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline
  • Supermarkets
  • Hypermarkets
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. FOOD SPREAD MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Jams
  • 5.3. Jellies
  • 5.4. Butter
  • 5.5. Honey
  • 5.6. Chocolate spread

6. FOOD SPREAD MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Supermarkets
    • 6.3.2. Hypermarkets
    • 6.3.3. Others

7. FOOD SPREAD MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
      • 7.4.3.2. United Kingdom
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. South Korea
      • 7.6.3.4. India
      • 7.6.3.5. Thailand
      • 7.6.3.6. Indonesia
      • 7.6.3.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. The J.M. Smucker Company
  • 9.2. The Kraft Heinz Company
  • 9.3. Conagra Brands
  • 9.4. Sioux Honey Association Co-op
  • 9.5. B&G Foods, Inc.
  • 9.6. Ferrero International
  • 9.7. The Hershey Company
  • 9.8. Freedom Nutritional Products Group
  • 9.9. Nestle
  • 9.10. Nature Food Company (LT Foods Ltd)