表紙:パッケージ飲料の世界市場:予測(2023~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1410192

パッケージ飲料の世界市場:予測(2023~2028年)

Packaged Beverage Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 127 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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パッケージ飲料の世界市場:予測(2023~2028年)
出版日: 2023年12月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 127 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のパッケージ飲料の市場規模は、2021年に1兆5,683億8,900万米ドルに達し、予測期間中にCAGR 3.47%で成長し、2028年には1兆9,918億4,500万米ドルに達すると予測されています。

パッケージ飲料市場は、世界の食品・飲料産業の中でもダイナミックで競争の激しい分野です。炭酸飲料、ボトル入り飲料水、エナジードリンク、フルーツジュース、すぐに飲めるお茶やコーヒー、スポーツドリンク、ビールなどのアルコール飲料など、幅広い製品が含まれます。健康志向の高まりに伴う消費者の嗜好の変化など、パッケージ飲料市場の成長を後押しする要因はいくつかあります。消費者の嗜好は、低カロリーやナチュラル製品など、より健康的な飲料オプションへとシフトしています。この動向は、フレーバーウォーター、ハーブティー、ビタミンやミネラルを添加した機能性飲料などの台頭につながっています。

消費者のオンライン商品購入志向の高まり

可処分所得の増加、労働人口の増加、多忙な仕事スケジュール、ライフスタイルの変化により、現代人は店から店へ行くのに費やす時間が少なくなっています。また、手間をかけずに玄関先まで商品を届けることができるため、パッケージ飲料市場は今後数年で成長を遂げると思われます。さらに、eコマース企業の増加は、インドのような新興国市場でも経験することができます。したがって、主な理由は、予測期間中にeコマース包装の市場を成長させると予想されます。米国商務省の推計によると、eコマースの売上高は継続的に増加しています。データによると、オンライン小売売上高は米国小売産業の総購入額の約16%に寄与しています。予測される期間において、これは、米国などの国におけるデジタル化の増加や技術的進歩の浸透の増加と相まって、eコマースプロバイダーからの払い戻しや割引の増加のような要因のために増加すると予想され、予測される期間におけるeコマースパッケージング市場を支援すると予想されます。

アジア太平洋が最も急成長する市場と予測される

各国におけるパッケージ飲料パターンの迅速なシフトは、パッケージ飲料市場の拡大を促進する主な要因の1つです。革新的なパッケージングソリューションの利用が著しく伸びています。

さらに、消費者の多忙なスケジュールや不活発なライフスタイルの結果、RTD(Ready-to-Drink)飲料の消費が増加していることも需要を高めています。さらに、胃食道逆流症(GERD)、潰瘍、胃腸炎など、腸に関連する病気の頻度が高いことが、消費者の健康への関心を高めており、これがパッケージ飲料市場の成長を促進する主な要因であると考えられています。パッケージ飲料市場は、製品の発売、アップグレード、持続可能性、その他の要因によって拡大すると予想されています。例えば、Packamamaは2022年6月、オーストラリア製のエコフラットボトルをオーストラリアで開始しました。ボトルはメルボルンでパッケージ産業のリーダーであるVisy社が現地で入手したリサイクルPETから製造しています。

インドのパッケージ飲料市場は、着実に成長すると予測されています。

インドの食品・飲料部門がパッケージ飲料市場拡大の主な促進要因です。組織小売の拡大、中間層の消費購買力の上昇、輸出はすべてパッケージ飲料市場の拡大に寄与しています。その結果、賞味期限を延ばし、生産効率を維持し、品質を保証するために、均一な包装が求められるようになった。さらに、この地域の飲料分野では、ソースやケチャップのボトル、果肉、ジュース、その他の濃縮物の需要が増加しています。さらに、この地域における飲料需要の高まりは、主に様々な健康飲料、乳製品、ビール、酒類によって後押しされており、これがパッケージ飲料市場の拡大につながっています。さらに、インドのトップ飲料メーカーは、毎年、茶やコーヒーを含む様々な商品を国際市場向けに製造しています。例えば、インド最大の国際的な軟包装材料・ソリューションプロバイダーであるUFlex Limitedは、飲料市場向けに"Asepto Eye"という包装オプションを発表しました。その優れたパッケージングにより、Aseptoの最新製品は無菌パッケージを現代にもたらし、ブランドのイノベーションへのコミットメントを前進させています。

インドの炭酸飲料市場の成長

Indian Brand Equity Foundationによると、インドの炭酸飲料市場は約15億米ドルであるのに対し、ジュース・果汁飲料市場は2億5,000米ドルです。果実飲料のカテゴリーは飲料部門で最も急成長しているカテゴリーの一つで、25%のペースで拡大しています。現在インドでの市場浸透率が低いスポーツドリンクとエナジードリンクには、十分な拡大余地があります。アルコール飲料の売上は着実に伸びています。過去50年間のワイン産業の健全性に関する報告書「The Future of Wine」によると、インドのワイン市場は毎年25%以上のペースで拡大しています。

市場開拓の主な発展

2022年11月、Tetra PakはUniboardと250万米ドル相当の契約を結び、持続可能性への取り組みにおいて重要な一歩を踏み出しました。この契約は、使用済み飲料カートン(UBC)を処理するために特別に設計された最先端の段ボールリサイクル施設の設立に向けたものです。2022年5月、O-I Glass Inc.とCoca-Cola UNITEDの間で注目すべき協力関係が生まれました。両社の共同イニシアチブは、ガラス瓶のリサイクルを中心に、より持続可能な未来という共通のビジョンを具現化するものでした。Coca-Cola UNITEDは、2030年の目標年までに、ボトルにリサイクル原料を50%使用することを目標としており、廃棄物のない世界への確固たるコミットメントを強調しています。この野心的な目標を達成し、新しいガラス瓶を製造するための再生ガラスの収集を強化するため、ボトリング企業はO-I Glass社と戦略的パートナーシップを結びました。このパートナーシップは、環境負荷の低減と循環型経済の推進を約束するものです。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 パッケージ飲料市場の分析:タイプ別

  • イントロダクション
  • アルコール飲料
  • ノンアルコール飲料
  • ジュース
  • 牛乳
  • 炭酸飲料
  • ボトルウォーター

第6章 パッケージ飲料市場の分析:包装タイプ別

  • イントロダクション
  • カートン
  • ボトル
  • その他

第7章 パッケージ飲料市場の分析:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 パッケージ飲料市場の分析:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第10章 企業プロファイル

  • Unilever
  • The Coca Cola Company
  • Nestle
  • Pepsi co Inc.
  • Jones Soda Co.
  • Danone
  • Appalachian Brewing Company
  • GCMMF(Amul)
  • Keurig Dr Pepper Inc.
  • Bacardi Limited
  • Carlsberg Breweries A/S
  • Heineken N.V.
  • Suntory Holding Limited
  • Constellation Brands Inc.
  • Molson Coors Brewing Company
  • United Breweries Ltd.
  • Brown-Forman Corporation
目次
Product Code: KSI061612703

The packaged beverage market is projected to grow at a CAGR of 3.47% during the forecast period from US$1,568.389 billion in 2021, to US$1,991.845 billion by 2028.

The packaged beverage market is a dynamic and highly competitive sector of the global food and beverage industry. It encompasses a wide range of products, including carbonated soft drinks, bottled water, energy drinks, fruit juices, ready-to-drink teas and coffees, sports drinks, and alcoholic beverages like beer. There are several factors which are driving the growth of the packaged beverage market such as the change in consumer preferences followed by an increase in health and wellness. Consumer preferences have shifted towards healthier beverage options, including low-calorie and natural products. This trend has led to the rise of beverages like flavored water, herbal teas, and functional drinks with added vitamins and minerals.

Growing consumer preference towards buying online products

With the increasing disposable income, growing working population, hectic work schedule, and change in lifestyle people nowadays have less time to spend on going from one store to another. Additionally, the option to get their products delivered to the doorsteps without any hassle is aiding the packaged beverage market to grow in the coming years. Further, the increasing boost of e-commerce companies can be experienced in developing countries such as India, as these were untapped markets in the past but are gaining popularity in the market in the coming years. Hence, major reasons are anticipated to grow the market for e-commerce packaging in the projected period. As per the estimates by the U.S. Department of Commerce, e-commerce sales have been increasing continuously. According to the data online retail sales contribute around 16% of the total purchase in the US retail industry. In the projected period, this is expected to increase due to factors like increasing refunds and discounts from the e-commerce providers coupled with increasing digitalization in countries such as the United States and increasing penetration of technological advancements in the country are anticipated to aid the market for e-commerce packaging in the projected period.

Asia Pacific is anticipated to be the fastest-growing market

The quick shifts in beverage packaging patterns across the nation are one of the main drivers fueling the packaged beverage market expansion. The use of innovative packaging solutions has grown significantly.

Moreover, the rising consumption of ready-to-drink (RTD) beverages as a result of consumers' busy schedules and inactive lifestyles has also increased the demand. Additionally, the high frequency of gut-related ailments such as gastroesophageal reflux disease (GERD), ulcers, gastroenteritis, etc. has elevated consumer health concerns, which is thought to be the primary driver driving the packaged beverage market growth. The packaged beverage market is anticipated to expand as a result of product launches, upgrades, sustainability, and other factors. For instance, Packamama started in Australia in June 2022 with eco-flat bottles made in Australia. Bottles are made in Melbourne by packaging industry leader Visy from recycled PET that is obtained locally.

It is projected that the packaged beverage market in India will grow steadily.

The food and beverage sectors in India are the main drivers of the packaged beverage market expansion. The expansion of organized retail, the rise in middle-class consumer buying power, and exports all contribute to the packaged beverage market expansion. As a result, uniform packaging is now required to increase shelf life, maintain production efficiency, and guarantee quality. Moreover, the region's beverage sector is seeing an increase in demand for sauces or bottles of ketchup as well as fruit pulp, juices, and other concentrates. Additionally, the rising demand for drinks in the area has been primarily fueled by a variety of health beverages, milk products, beer, and liquors, which has led to the packaged beverage market expansion. Additionally, the top beverage producers in India manufacture a variety of goods, including tea and coffee, to international markets every year. For instance, UFlex Limited, the largest international flexible packaging materials & solution provider in India, has introduced a packaging option for the beverages market called "Asepto Eye." Due to its superior packaging, Asepto's most recent product brings aseptic packaging into the current age and advances the brand's commitment to innovation.

Growth in the carbonated beverages market in India

As per the Indian Brand Equity Foundation, India's market for carbonated beverages is approximately US$ 1.5 billion, compared to US$ 0.25 billion for the market for juice and juice-based beverages. The fruit-drink category is one of the fastest-growing in the beverage sector, expanding at a pace of 25%. Sports and energy drinks, which currently have a low market penetration in India, have enough room to expand. Alcoholic beverage sales have been steadily increasing. According to "The Future of Wine," a report on the health of the wine industry over the past 50 years, the wine market in India was expanding at a rate of more than 25% annually.

Market Key Developments

  • In November 2022, Tetra Pak inked a substantial contract worth $2.5 million with Uniboard, marking a significant step in their commitment to sustainability. The agreement is geared towards the establishment of a cutting-edge cardboard recycling facility specifically designed to process used beverage cartons (UBC).
  • In May 2022, a noteworthy collaboration unfolded between O-I Glass Inc. and Coca-Cola UNITED. Their joint initiative centered around the recycling of glass bottles, embodying a shared vision of a more sustainable future. By the target year of 2030, Coca-Cola UNITED aims to incorporate a remarkable 50% recycled material into its bottles, underscoring its steadfast commitment to a waste-free world. To achieve this ambitious goal and bolster its collection of recycled glass for the production of new glass bottles, the bottling company has forged a strategic partnership with O-I Glass. This partnership holds the promise of reducing environmental impact and promoting the circular economy.

Segmentation:

By Type

  • Alcoholic Beverages
  • Non-Alcoholic Beverage
  • Juices
  • Milk
  • Carbonated Soft Drinks
  • Bottled Water

By Packaging Type

  • Cartons
  • Cans
  • Bottles
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • Spain
  • United Kingdom
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • Australia
  • India
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. PACKAGED BEVERAGE MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Alchholic Beverages
  • 5.3. Non-Alcoholic Beverage
  • 5.4. Juices
  • 5.5. Milk
  • 5.6. Carbonated Soft Drinks
  • 5.7. Bottled Water

6. PACKAGED BEVERAGE MARKET ANALYSIS BY PACKAGING TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cartons
  • 6.3. Cans
  • 6.4. Bottles
  • 6.5. Others

7. PACKAGED BEVERAGE MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. PACKAGED BEVERAGE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Packaging Type
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
    • 8.2.4.1. USA
    • 8.2.4.2. Canada
    • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Packaging Type
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
    • 8.3.4.1. Brazil
    • 8.3.4.2. Argentina
    • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Packaging Type
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
    • 8.4.4.1. Germany
    • 8.4.4.2. Spain
    • 8.4.4.3. United Kingdom
    • 8.4.4.4. France
    • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Packaging Type
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
    • 8.5.4.1. Saudi Arabia
    • 8.5.4.2. South Africa
    • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Packaging Type
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
    • 8.6.4.1. China
    • 8.6.4.2. Japan
    • 8.6.4.3. Australia
    • 8.6.4.4. Japan
    • 8.6.4.5. India
    • 8.6.4.6. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Unilever
  • 10.2. The Coca Cola Company
  • 10.3. Nestle
  • 10.4. Pepsi co Inc.
  • 10.5. Jones Soda Co.
  • 10.6. Danone
  • 10.7. Appalachian Brewing Company
  • 10.8. GCMMF (Amul)
  • 10.9. Keurig Dr Pepper Inc.
  • 10.10. Bacardi Limited
  • 10.11. Carlsberg Breweries A/S
  • 10.12. Heineken N.V.
  • 10.13. Suntory Holding Limited
  • 10.14. Constellation Brands Inc.
  • 10.15. Molson Coors Brewing Company
  • 10.16. United Breweries Ltd.
  • 10.17. Brown-Forman Corporation