表紙:ヘッドマウントディスプレイ市場の2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1390053

ヘッドマウントディスプレイ市場の2023年から2028年までの予測

Head Mounted Display Market Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ヘッドマウントディスプレイ市場の2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年10月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ヘッドマウントディスプレイ市場は、2021年の33億9,225万6,000米ドルからCAGR 16.31%で成長し、2028年には97億6,699万4,000米ドルに達すると予測されています。

ヘッドマウントディスプレイは、眼鏡に装着する投影技術です。このような技術の開発により、顧客はより高い快適性と人間工学の改善を利用できるようになり、ユーザーのVR/AR体験を向上させるために、企業は最先端のHMDシステムを開発しています。

さらに、ウェアラブル技術とスマートグラスの分野における革新的な開発は、ヘッドマウントディスプレイ市場を推進し、それによって市場全体の成長を増大させました。例えば、2020年2月、検索エンジンの最適化と技術に特化したテクノロジービジネスを展開するグーグルは、目の前で動く物体の追加情報を含むヘッドセット「Google Glass AR」のリリースを発表しました。

ゲーム用途でのHMD採用の増加

手頃な価格のHMDデバイスが入手可能になり、より良いゲーム体験の必要性が高まると、ゲーム用途でのヘッドマウントディスプレイの使用が増加します。ヘルメットマウントディスプレイは、ゲームのプレイアビリティを向上させることで、ユーザーエクスペリエンスの改善を促します。その結果、VRゲームのリリース数は時間の経過とともに増加し、ヘッドマウントディスプレイ(HMD)業界を盛り上げる要因となっています。

手頃な価格のHMDは、3Dゲームやその他のレジャーに活用できます。最新のビデオカメラやデジタル一眼レフカメラと様々なビデオグラスを組み合わせることで、最先端のモニターを作ることができます。映画制作者や写真家は、周囲の光を遮断するメガネの機能により、ライブ写真のプレゼンテーションをより鮮明に見ることができます。例えば、ソニーは2021年2月にプレイステーション5プラットフォーム向けの新世代プレイステーションVRを発表しました。このヘッドセットは、より高解像度のスクリーン、新しいヘッドマウントディスプレイ、新しいコントローラー、元のケーブルボックスの代わりに1本のワイヤー、などのアップグレードで利用できるとしています。さらに、これらの進歩はオンライン・ゲーム業界の収益を増加させています。例えば、FICCIによると、インドにおけるオンラインゲームの収益は、2021年の1,010億インドルピーから2022年には1,190億インドルピーに増加しました。

米国は北米地域で最も急成長する国と予想されます。

拡張現実と仮想現実(AR/VR)の採用が増加しており、同国のヘッドマウントディスプレイ市場が拡大しています。さらに、手術や治療のためのヘルスケア分野におけるこれらのディスプレイの需要の増加が、ヘッドマウントディスプレイ市場の成長に優位性をもたらしています。MRIやCTスキャンなどの重要な患者データは、ヘッドマウントディスプレイを通して簡単に見ることができます。

ヘッドマウントディスプレイは防衛や軍事目的にも非常に有用です。多くの企業がこの機能を念頭に置いて製品を発売しています。例えば、2022年10月、Honeywell は、Honeywell 360ディスプレイを発売しました。Honeywell 360ディスプレイは、軍用車両のオペレーター、特に困難で視界の悪い状況での状況認識を向上させるために設計されたヘッドマウントディスプレイです。この先進的なディスプレイ・システムは、自然な視覚を再現し、最小限の遅延で車両周囲の高解像度のリアルタイム・ビューを提供します。ヘッドマウントディスプレイの使用が増加している背景には、米国におけるゲーム産業の増加があります。エンターテインメント・ソフトウェア協会(ESA)によると、ビデオゲームをプレイする人の数は、2020年の2億1,440万人に対し、2021年には2億2,660万人に増加します。米国ではビデオゲームの普及が進んでいるため、ヘッドマウントディスプレイ市場は予測期間中に拡大するとみられます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析

第5章 ヘッドマウントディスプレイ市場:テクノロジー別

  • バーチャルリアリティ
  • 拡張現実

第6章 ヘッドマウントディスプレイ市場:接続性別

  • ヘッドマウント型
  • メガネ

第7章 ヘッドマウントディスプレイ市場:ディスプレイ別

  • スライドオンHMD
  • ディスクリート HMD
  • 統合型HMD

第8章 ヘッドマウントディスプレイ市場:業界別

  • 航空と防衛
  • メディアとエンターテイメント
  • 製造業
  • ヘルスケア
  • 教育
  • その他

第9章 ヘッドマウントディスプレイ市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、契約および提携
  • ベンダー競争力マトリックス

第11章 企業プロファイル

  • Kopin Corporation
  • Vuzix
  • Google Inc.
  • Sony Electronics Inc.
  • Oculus VR(Facebook Technologies, Inc.)
  • HTC Corporation
  • Recon Instruments
  • Seiko Epson Corporation
  • Samsung
  • Microsoft
  • Fujitsu
  • LG Electronics
目次
Product Code: KSI061610023

The head mounted display market is predicted to grow at a CAGR of 16.31% from US$3,392.256 million in 2021 to US$9,766.994 million by 2028.

The head mounted display is a projection technology that is mounted on eyeglasses. Customers can now take advantage of greater comfort and improved ergonomics due to the development of such technology and to enhance the user VR/AR experience companies are developing cutting-edge HMD systems.

Further, innovative developments in the field of wearable technology and smart glasses propelled the head mounted display market, thereby augmenting the overall market growth. For instance, in February 2020, Google, a technology business that focuses on search engine optimization and technology announced the release of Google Glass AR, a headset that includes additional information for any object moving in front of it.

Increasing adoption of HMD in gaming applications

The availability of affordable HMD devices and the need for a better gaming experience will lead to a rise in the use of head-mounted displays in gaming applications. The helmet-mounted display encourages improving user experience by enhancing game playability. As a result, the number of VR game releases has increased over time and is what is causing the head-mounted display (HMD) industry to rise.

Affordable HMDs can be utilized for 3D gaming and other leisure pursuits. By coupling modern video and DSLR cameras to a variety of video glasses, a cutting-edge monitor can be created. Filmmakers and photographers can view presentations of their live photos in enhanced clarity due to the glasses' ability to filter out ambient light. For instance, Sony announced a new generation of PlayStation VR for its PlayStation 5 platform in February 2021. This headset is claimed to be available with upgrades such as a higher-resolution screen, a new head-mounted display, a new controller, a single wire in place of the original cable box, and more. Further, these advancements have increased the revenue for the online gaming industry. For instance, as per the FICCI, the revenue of online gaming in India increased from INR 101 billion in 2021 to INR 119 billion in 2022.

The United States is anticipated to be the fastest-growing country in the North American region

The increasing adoption of augmented reality and virtual reality (AR/VR) is expanding the head mounted display market in the country. Further, the increased demand for these displays in the healthcare sector for surgeries and treatments is providing an edge for head-mounted display market growth. Critical patient data can such as MRI, and CT scans can be easily visible through the head-mounted display.

Head-mounted displays are very useful for defense and military purposes as well. Many companies are launching products keeping this very feature in mind. For instance, in October 2022, Honeywell launched the Honeywell 360 Display a head-mounted display designed to offer improved situational awareness to operators of military vehicles, particularly in challenging and low-visibility conditions. This advanced display system replicates natural vision, providing a high-resolution, real-time view of the vehicle's surroundings with minimal delay. The increasing use of head-mounted displays can be attributed to the increasing gaming industry in the United States. According to the Entertainment Software Association (ESA), the number of people who play video games increased to 226.6 million in 2021 compared to 214.4 million in 2020. The rising penetration of video games in the people of the United States is aiding the head mounted display market to propel in the projected period.

Segmentation:

By Technology

  • Virtual Reality
  • Augmented Reality

By Connectivity

  • Head-Mounted
  • Eyewear

By Display

  • Slide-On HMDs
  • Discrete HMDs
  • Integrated HMDs

By Industry Vertical

  • Aviation and Defense
  • Media and Entertainment
  • Manufacturing
  • Healthcare
  • Education
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
    • 4.3.6. Industry Value Chain Analysis

5. HEAD-MOUNTED DISPLAYS MARKET BY TECHNOLOGY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Virtual Reality
  • 5.3. Augmented Reality

6. HEAD-MOUNTED DISPLAYS MARKET BY CONNECTIVITY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Head-Mounted
  • 6.3. Eyewear

7. HEAD-MOUNTED DISPLAYS MARKET BY DISPLAY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Slide-On HMDs
  • 7.3. Discrete HMDs
  • 7.4. Integrated HMDs

8. HEAD-MOUNTED DISPLAYS MARKET BY INDUSTRY VERTICAL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Aviation and Defense
  • 8.3. Media and Entertainment
  • 8.4. Manufacturing
  • 8.5. Healthcare
  • 8.6. Education
  • 8.7. Others

9. HEAD-MOUNTED DISPLAYS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Israel
    • 9.5.4. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. Japan
    • 9.6.2. China
    • 9.6.3. India
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Taiwan
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Indonesia
    • 9.6.8. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Vendor Competitiveness Matrix

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Kopin Corporation
  • 11.2. Vuzix
  • 11.3. Google Inc.
  • 11.4. Sony Electronics Inc.
  • 11.5. Oculus VR (Facebook Technologies, Inc.)
  • 11.6. HTC Corporation
  • 11.7. Recon Instruments
  • 11.8. Seiko Epson Corporation
  • 11.9. Samsung
  • 11.10. Microsoft
  • 11.11. Fujitsu
  • 11.12. LG Electronics