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市場調査レポート
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1660069

ヘッドマウントディスプレイ市場:現状分析と予測(2024-2032年)

Head Mounted Display Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
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即日から翌営業日
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ヘッドマウントディスプレイ市場:現状分析と予測(2024-2032年)
出版日: 2025年01月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
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概要

ヘッドマウントディスプレイ市場は、ゲーム、エンタープライズ、ヘルスケア用途での没入型AR/VR体験に対する需要の高まりにより、予測期間中に24.7%の堅調なCAGRで成長する見込みです。最近、HMD市場における戦略的活動はすさまじいです。2022年3月、Snap Inc.はニューロテック企業NextMindを買収し、ブレイン・コンピューター・インターフェイス機能を通じて拡張現実をテストします。同様の意味で、アップルが2020年に自社のエコシステムのためのAR/VRとは別にスペース社を買収したことは重要だった。さらに、この分野では投資が急増しており、例えばMagic LeapやNrealでは、あらゆる種類の新興企業が軽量ARヘッドセットの開発に先駆的に取り組んでおり、消費者や企業向けのARを約束しています。さらに、VarjoやMindMazeのような新興企業も設立され、最先端技術を活用してエンタープライズグレードのHMDやヘルスケアアプリケーションを市場に投入しています。市場統合は、消費者や企業の高まる需要に対応するため、先進的で安価なデバイスの開発が厳しさを増していることに対応しています。

HMDの急成長市場としては、中国、インド、韓国などが挙げられます。その強力な製造エコシステム、AR/VRイノベーションに対する政府の支援、ゲームや産業トレーニングでの採用が成長を後押ししています。技術に精通した人々が増え、手頃な価格のスマートフォンが普及し、教育や遠隔トレーニングでAR/VRの採用が拡大していることから、インドが我々にとって重要な市場として浮上していることは記録されています。際立っているのは、5Gインフラを含む開発で、非常にシームレスなVR体験を可能にし、技術革新、特にゲームにおけるリーダーシップがあります。これらの国々がAR/VRエコシステムを急速に充実させ、その結果、世界のHMD市場の成長率が今後数年間で高まることが予想されます。

ヘッドマウントディスプレイ市場は技術別に、拡張現実とバーチャルリアリティに区分されます。バーチャルリアリティ分野はヘッドマウントディスプレイ市場において大半のシェアを獲得しており、予測期間中に大幅な成長率を示すと予測されています。バーチャルリアリティ(VR)の成長の主な理由は、ゲーム、エンターテインメント、トレーニング分野での没入体験の需要です。ゲーム業界はVR(仮想現実)のおかげで革命を起こしました。プレイヤーは、Meta Quest、PlayStation VR、HTC Viveのような最高級のヘッドセットを使って、高度にインタラクティブでリアルな環境でプレイするチャンスがあります。しかし、VRはゲーム以外にも活用されている:教育者やヘルスケア専門家も同様に、医学生や専門家が仮想環境で手技を練習できるシミュレーションベースのトレーニングにVRを使用しています。また、企業では、遠隔コラボレーション、製品プロトタイピング、従業員トレーニングにVRが利用され、成長を遂げています。さらに、より高解像度のディスプレイ、より優れたモーション・トラッキング、5Gネットワークでの待ち時間の短縮など、VR技術のさらなる進歩が、ユーザー体験を向上させながらVRの採用を拡大しています。VR分野は、このように消費者向けと企業向けアプリケーションの組み合わせで進歩を続けています。

ヘッドマウントディスプレイ市場は用途別に、コンシューマー、航空宇宙・防衛、ヘルスケア、企業・産業、商業、その他に分けられます。消費者向けセグメントは、予測期間中に大幅な成長率を示すと予想されます。没入感のあるゲームやエンターテインメント体験に対する需要の急増が、HMD市場におけるコンシューマ分野の成長の主な要因となっています。仮想現実(VR)と拡張現実(AR)は、消費者がデジタルコンテンツで遊ぶ方法を変えてきました。フラクタルなグラフィックデザインの没入型環境で、ユーザーは実物そっくりのインタラクティブな世界と対話することができます。人気のデバイスには、Meta Quest、PlayStation VR、HTC Viveなどがあり、その高度な機能、価格、動くコンテンツ・ライブラリーから一般に普及しています。さらに、HMDとストリーミングサービス、フィットネスアプリ、ソーシャルプラットフォームとの連携が進むことで、ターゲット市場はゲームだけでなく、これらの各人口層にも広がっています。ディスプレイ解像度、モーショントラッキング、スタンドアロン機能などのデバイス技術の開発により、これらのデバイスはますます入手しやすく魅力的なものとなり、消費者市場の力強い成長をもたらしています。

ヘッドマウントディスプレイ市場は、コンポーネント別に、ディスプレイ、プロセッサ&メモリ、センサ、レンズ、コントローラ、その他に分類されます。ディスプレイは現在、ヘッドマウントディスプレイ市場の最大セグメントです。OLED、Micro-LED、AMOLEDなどのディスプレイ技術の継続的な進歩が、ヘッドマウントディスプレイ(HMD)市場におけるディスプレイ分野の主な促進要因となっています。これらの技術の組み合わせにより、より高い解像度、より正確な色、より速いリフレッシュレート、より少ない遅延が可能になり、VRやARのケースでの視覚体験を向上させる。これに応じて、超小型、軽量、高輝度、電力効率の高いディスプレイの市場がマイクロディスプレイ技術の革新を必要とし、現在ではコンシューマーおよびエンタープライズグレードのHMDに利用されています。さらに、4Kおよび8K解像度の使用により超リアルなビジュアライゼーションを提供するため、ゲームおよびシミュレーション事業におけるHMDの採用が進んでいることも、ディスプレイ分野の成長に拍車をかけています。ディスプレイ技術の進歩は、より良い視覚性能に対する消費者の要求と、小型化、高解像度化、画面の画質向上のための製造コスト低下の結果として、より緩やかではあるが、もたらされています。

ヘッドマウントディスプレイ業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界の存在に基づいて分析されています。アジア太平洋(APAC)地域では、強固な製造エコシステム、AR/VR技術の採用の高まり、技術革新への投資の活発化により、ヘッドマウントディスプレイ(HMD)に大きな成長が見られます。しかし、こうした変化は中国、日本、韓国、インドといった国々を最前線へと導いています。大規模な生産能力、政府支援のAR/VRイニシアティブ、ゲーム、教育、産業用AR/VRの採用拡大により、中国がリーダーとなっています。ゲーム、ヘルスケア、企業トレーニングにおける没入型体験のニーズは、日本と韓国の先進技術と5Gインフラによって促進されています。先行するインドでは、技術に精通した国民が爆発的に増え、手頃な価格のデバイスが普及し、教育や遠隔トレーニングにおけるAR/VRの利用が増加しており、市場の活性化が続いています。HMDの世界消費量はCAGR13.7%で成長すると予想されており、APACの多様なアプリケーションと技術およびイノベーションへの注力は、世界HMD市場の重要な成長促進要因となっています。

市場に参入している主要企業には、Meta Platforms、Microsoft Corporation、Sony Group Corporation、Magic Leap, Inc.、セイコーエプソン株式会社、サムスン電子株式会社、HTC Corporation、Pico Technology Co.

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のヘッドマウントディスプレイ市場収益 , 2022-2032年

第7章 市場洞察:技術別

  • 拡張現実
  • バーチャルリアリティ

第8章 市場洞察:用途別

  • 消費者
  • 航空宇宙・防衛
  • ヘルスケア
  • 企業・産業
  • 商業
  • その他

第9章 市場洞察:コンポーネント別

  • ディスプレイ
  • プロセッサとメモリ
  • センサー
  • レンズ
  • コントローラ
  • その他

第10章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • スペイン
    • フランス
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • Meta Platforms
    • Company Overview
    • Key Financials
    • SWOT Analysis
    • Product Portfolio
    • Recent Developments
  • Microsoft Corporation
  • Sony Group Corporation
  • Magic Leap, Inc.
  • Seiko Epson Corporation
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • HTC Corporation
  • Pico Technology Co., Ltd.
  • DPVR
  • Vuzix Corporation

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMSE213155

Devices worn on the head, or fit into helmets, offering users an immersive experience in virtual reality (VR), augmented reality (AR), or mixed reality (MR) are included in the Head Mounted Display (HMD) market. Applications range across gaming, healthcare, education, enterprise, military, and entertainment sectors for these devices. The main driver of such a market is the increasing demand for immersive gaming experiences, quick adoption of AR/VR technologies in enterprise-based applications, new display technologies such as OLED and Micro LED, and the growing deployment of 5G networks that facilitate AR/VR experience connectivity. Government initiatives and private sector investments in AR/VR are accelerating the HMD adoption in industrial training, virtual collaboration, remote healthcare , and others.

The Head Mounted Display Market is expected to grow at a robust CAGR of 24.7% during the forecast period, owing to the rising demand for immersive AR/VR experiences across gaming, enterprise, and healthcare applications. Recently, the strategic activities in the HMD market have been tremendous. In March 2022, Snap Inc. bought neurotech company NextMind to put augmented reality to the test via brain-computer interface capabilities. In a similar vein, Apple's acquisition of Spaces in 2020 aside from its AR/VR for its ecosystem was significant. Additionally, the sector is seeing a surge in investments, with all sorts of startups pioneering the development of lightweight AR headsets, in Magic Leap and Nreal for instance, which promise AR for consumers and enterprises. In addition, startups such as Varjo and MindMaze are established, leveraging cutting-edge technologies to bring enterprise-grade HMDs as well as healthcare applications to the market. The market consolidation responds to the growing rigor in developing advanced and inexpensive devices to respond to escalating consumer and enterprise demand.

Among the fastest-growing markets for HMDs are countries such as China, India, and South Korea. Its strong manufacturing ecosystem fueled by its strong manufacturing ecosystem, government support for AR/VR innovation, and adoption in gaming and industrial training drives its growth. It's on record that India is emerging as a key market for us given its blossoming tech-savvy people, affordable smartphone penetration, and growing adoption of AR/VR for education and remote training. The stand out is its development including 5G infrastructure, enabling a very seamless VR experience and the leadership in technology innovation, especially gaming. Due to the rapid enrichment of the AR/VR ecosystems from these countries and their consequent growth rate of the global HMD market in years to come.

Based on Technology, the Head Mounted Display Market is segmented into Augmented Reality and Virtual Reality. The Virtual Reality segment acquired a majority share in the Head Mounted Display Market and is expected to showcase a substantial growth rate during the forecast period. The main reason for the growth of Virtual Reality (VR) is the demand for immersive experiences in the games, entertainment as well as training segments. The gaming industry has had a revolution thanks to VR (virtual reality): players have the chance to play in highly interactive, lifelike environments using top-end headsets like Meta Quest, PlayStation VR, or HTC Vive. However, VR is being used beyond gaming: Educators and healthcare professionals alike are using VR for simulation-based training through which medical students and professionals can practice procedures in a virtual environment. Enterprise also gives growth from the use of VR for remote collaboration, product prototyping, and employee training. Additionally, more advancements in VR technology including higher resolution displays, better motion tracking as well as less latency on 5G networks are broadening the adoption of VR while improving user experience. The VR segment continues to progress with this combination of consumer and enterprise applications.

Based on Application, the Head head-mounted display market is divided into Consumer, Aerospace & Defense, Healthcare, Enterprise & Industry, Commercial, and Others. The Consumer segment is expected to showcase a substantial growth rate during the forecast period. The surge in demand for immersive gaming and entertainment experiences is the main force responsible for the growth of the consumer segment in the Head Mounted Display (HMD) market. Virtual reality (VR) and augmented reality (AR) have changed how consumers play with digital content: immersive environments with fractal graphical designs that allow users to interact with fully lifelike, interactive worlds. Popular devices include Meta Quest, PlayStation VR, and HTC Vive which are commonly popular because of their advanced feature, price, and moving content library. Furthermore, the increasing incorporation of HMDs with streaming services, fitness apps, and social platforms has expanded the target market beyond gaming, as well as demographics across each of these demographic verticals. The development of device technology, including advances in display resolution, motion tracking, and standalone capabilities, has made these devices increasingly attainable and attractive, resulting in strong growth in the consumer market.

Based on Component, the Head Mounted Display market is divided into Display, Processors & Memory, Sensors, Lenses, Controllers, and Others. The display is currently the largest segment in the Head Mounted Display Market. The continuous taking place advancements in display technologies, such as OLED, Micro-LED, and AMOLED are the main drivers behind the display segment in the Head Mounted Display (HMD) market. The combination of these technologies allows for a higher resolution, more accurate colors, a faster refresh rate, and less latency, which improves the visual experience in VR and AR cases. In response, the market for super compact, lightweight, highly bright, and power-efficient displays has necessitated microdisplay technology innovations and they are now utilized in consumer and enterprise-grade HMDs. Moreover, the advancement in HMDs adoption in gaming and simulation businesses for providing ultra-realistic visualizations with the use of 4K and 8K resolutions further adds to the growth of the display segment. Advances in display technologies are coming, albeit more slowly, as a result of consumer demand for better visual performance and falling manufacturing costs to shrink the size, increase the resolution, and improve the image quality of the screen.

For a better understanding of the market adoption of the Head Mounted Display industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S.A., Canada, and Rest of North America), Europe (Germany, United Kingdom, France, Spain, Italy, and Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Significant growth is observed in the Head Mounted Displays (HMD) by the Asia Pacific (APAC) region due to the robust manufacturing ecosystem, rising adoption of AR/VR technologies, and stimulating investments in innovation. However, these changes are leading countries such as China, Japan, South Korea, and India to the forefront. With large-scale production capability, government-supportive AR/VR initiatives, and growing adoption of gaming, education, and industrial AR/VR, China is the leader. The need for immersive experiences in gaming, healthcare, and enterprise training is fuelled through advanced technologies and 5G infrastructure in Japan and South Korea. Ahead, India's explosive tech-savvy public, affordable device penetration, and rising use of AR/VR in education and remote training continue to fuel the market. With global consumption of HMDs expected to grow at a compound annual growth rate of 13.7 percent, APAC's diverse applications along with its focus on technology and innovation make it an important driver of growth in the Global HMD market.

Some of the major players operating in the market include Meta Platforms, Microsoft Corporation, Sony Group Corporation, Magic Leap, Inc., Seiko Epson Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., HTC Corporation, Pico Technology Co., Ltd., DPVR, and Vuzix Corporation.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Head Mounted Display Market
  • 2.2. Research Methodology of the Head Mounted Display Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.Pricing Analysis

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL HEAD MOUNTED DISPLAY MARKET REVENUE (USD MN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY TECHNOLOGY

  • 7.1. Augmented Reality
  • 7.2. Virtual Reality

8.MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Consumer
  • 8.2. Aerospace & Defense
  • 8.3. Healthcare
  • 8.4. Enterprise & Industry
  • 8.5. Commercial
  • 8.6. Others

9.MARKET INSIGHTS BY COMPONENT

  • 9.1. Display
  • 9.2. Processors & Memory
  • 9.3. Sensors
  • 9.4. Lenses
  • 9.5. Controllers
  • 9.6. Others

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. USA
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of NA
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. United Kingdom
    • 10.2.3. Spain
    • 10.2.4. France
    • 10.2.5. Italy
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. India
    • 10.3.3. Japan
    • 10.3.4. South Korea
    • 10.3.5. Rest of APAC
  • 10.4. Rest of World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. Marginal Analysis
  • 11.2. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILED

  • 13.1. Meta Platforms
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. Microsoft Corporation
  • 13.3. Sony Group Corporation
  • 13.4. Magic Leap, Inc.
  • 13.5. Seiko Epson Corporation
  • 13.6. Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 13.7. HTC Corporation
  • 13.8. Pico Technology Co., Ltd.
  • 13.9. DPVR
  • 13.10. Vuzix Corporation

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE