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市場調査レポート
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1438124

HMD(ヘッドマウントディスプレイ)市場の2030年までの予測:製品タイプ別、タイプ別、技術別、コンポーネント別、コネクティビティ別、アプリケーション別、地域別の世界分析

Head Mounted Display (HMD) Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Head Mounted and Eyewear), Type, Technology, Component, Connectivity, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

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HMD(ヘッドマウントディスプレイ)市場の2030年までの予測:製品タイプ別、タイプ別、技術別、コンポーネント別、コネクティビティ別、アプリケーション別、地域別の世界分析
出版日: 2024年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、HMD(ヘッドマウントディスプレイ)の世界市場は2023年に57億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは30.8%で成長し、2030年には375億米ドルに達すると予測されています。

HMDは、ディスプレイユニットと光学系を組み合わせたウェアラブルデバイスで、ユーザーに仮想環境を提供します。一般的にバーチャルリアリティ(VR)や拡張現実(AR)アプリケーションで使用されるHMDは、デジタルコンテンツをユーザーの目の前に直接提示することで、没入感のある視覚体験を提供します。これらのデバイスはコンピュータに接続することも、ワイヤレスで操作することも可能で、よりリアルなインタラクションを実現するために頭の動きを追跡するセンサーを備えています。

高まる技術の進歩

ディスプレイ解像度、センサー技術、光学系の継続的な改善により、HMDが提供する没入体験はさらに向上しています。この進歩は、ゲーム、ヘルスケア、企業など、さまざまな分野での採用拡大に拍車をかけています。HMDが拡張現実、ジェスチャーコントロール、AIなどの最先端機能を統合するにつれて、HMDはより多機能になり、消費者にとって魅力的なものになります。さらに、5Gコネクティビティの進化はシームレスなデータ伝送に貢献し、高度なアプリケーションへの道を開くことで市場を牽引しています。

高い製造コスト

製造コストの上昇は高価な最終製品につながり、消費者の普及を制限し、市場成長の妨げとなります。コストの壁は、価格に敏感な市場で特に顕著であり、より幅広い層の利用を制限しています。さらに、高い製造コストは、技術や機能強化の進歩を妨げ、HMD分野の技術革新のペースを遅らせる可能性があります。

ゲームとエンターテインメントアプリケーションの増加

ゲーム業界では、より没入感のある体験が求められており、HMDはバーチャルリアリティゲームのプレイに欠かせないものとなっています。HMDの需要の急増は、ゲームにとどまらず、映画やエンターテインメントにおけるバーチャル体験にも及んでいます。この動向は技術革新を促し、ディスプレイ技術や機能の強化につながります。メーカーは、解像度の向上、広い視野、高度なトラッキング機能を備えたHMDを開発することで対応しています。その結果、HMD市場は大幅な成長を遂げています。

技術的課題

遅延、ディスプレイ解像度の制限、トラッキングの不正確さといった問題は、HMDのシームレスなパフォーマンスを妨げ、ユーザーエクスペリエンスに影響を与えます。このような課題により、機能が最適化されず、業界全体におけるHMDの普及が制限される可能性があります。技術的なハードルに対処するには多額の研究開発投資が必要であり、技術革新のペースが遅くなる可能性があります。また、こうした課題の持続は、消費者の信頼に影響を与え、潜在的な購買意欲を減退させ、市場の拡大を制限する可能性があります。

COVID-19の影響

サプライチェーンの混乱、工場の閉鎖、消費支出の減少により、生産の遅れや不足が生じました。リモートワークやバーチャルコミュニケーションが急増し、バーチャル会議や没入体験のためのHMDの需要が高まりました。パンデミックはHMD分野の技術革新を加速させ、世界がパンデミック後の情勢をナビゲートする中で、強化された遠隔コラボレーションとバーチャルソリューションの必要性が強調され、HMD市場は成長の態勢を整えています。

予測期間中、ヘッドマウントセグメントが最大になる見込み

ヘッドマウントセグメントは、ヘッドセットのように装着するコンパクトなデバイスで、没入感のある仮想現実や拡張現実との出会いを提供するため、有利な成長が見込まれます。ユーザーの目に直接投影されるビジュアルインターフェースにより、HMDはエンターテインメント、ゲーム、プロフェッショナルアプリケーションを一変させます。その効果は大きく、ユーザーを魅惑的でインタラクティブな環境に引き込みます。ゲーム体験の向上から、リアルなトレーニングシミュレーションの実現まで、HMDはデジタルコンテンツの捉え方とインタラクションのあり方を再定義し、さまざまな分野で前例のないレベルのエンゲージメントとイノベーションの道を開きます。

予測期間中、統合型HMD分野が最も高いCAGRが見込まれる

統合型HMDは、ハードウェアとソフトウェアの機能をシームレスに組み合わせることで、ユーザーとのインタラクションを強化します。この相乗効果によりパフォーマンスが最適化され、ユーザーはより直感的でリアルな仮想環境との出会いを実現できます。統合型HMDの統一されたデザインは、かさばりを抑え、快適性を高め、よりユーザーフレンドリーにします。統合はユーザー体験を合理化するだけでなく、ゲームや教育からヘルスケアまで、多様なアプリケーションへの道を開きます。

最大のシェアを占める地域:

アジア太平洋地域は、中国、日本、インドなどの国々でARおよびVR技術が広く採用されていることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されています。この地域の人口の多さと拡大、ゲームやエンターテインメントへの関心の高まり、費用対効果が高く軽量なHMDの入手可能性などが、この成長の要因となっています。さらに、ゲーム、エンターテインメント、教育、小売などにおけるHMDの消費者向けアプリケーション開拓が進んでいることも、市場拡大に拍車をかけています。

CAGRが最も高い地域:

北米は予測期間中CAGRが最も高いと予測されます。これは、コネクティビティと携帯性の向上に対する消費者ニーズの高まりが主な成長促進要因になると予測されるためです。また、北米では軍事・防衛分野がヘッドマウントディスプレイの主要エンドユーザーの1つです。北米諸国は、パンデミック(世界的大流行)時に各国政府から課される制限のため、日常業務において非常に多くの課題に直面しています。

無料のカスタマイズ提供:

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 技術分析
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のHMD市場:製品タイプ別

  • ヘッドマウント
  • メガネ

第6章 世界のHMD市場:タイプ別

  • 一体型
  • スライドオン
  • ディスクリート

第7章 世界のHMD市場:技術別

  • 仮想現実(VR)
  • 拡張現実(AR)
  • 複合現実(MR)

第8章 世界のHMD市場:コンポーネント別

  • ディスプレイ
  • レンズ
  • センサー
  • コントローラー
  • カメラ
  • プロセッサーとメモリー
  • ケースとコネクター
  • その他

第9章 世界のHMD市場:コネクティビティ別

  • 無線
  • 有線

第10章 世界のHMD市場:アプリケーション別

  • 商業
  • コンシューマー
  • ヘルスケア
  • エンジニアリング・設計
  • 航空宇宙・防衛
  • 教育
  • その他

第11章 世界のHMD市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイル

  • Sony
  • ByteDance
  • DPVR
  • Dynabook Americas
  • Everysight
  • Google LLC
  • HTC
  • Lynx
  • Magic Leap, Inc.
  • Meta
  • Microsoft
  • Nimo Planet
  • Oculus VR
  • Optinvent
  • Panasonic
  • Samsung
  • Sieko Epson Corporation
  • Thales
  • Ultraleap
  • Vuzix
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Product Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Head Mounted (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Eyewear (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Integrated HMD (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Slide-on HMD (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Discrete HMD (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Technology (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Virtual Reality (VR) (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Augmented Reality (AR) (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Mixed Reality (MR) (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Component (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Displays (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Lenses (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Sensors (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Controllers (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Cameras (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Processors & Memory (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Cases & Connectors (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Other Components (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Connectivity (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Wireless (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Wired (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Commercial (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Consumer (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Healthcare (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Engineering & Design (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Aerospace & Defence (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Education (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Head Mounted Display (HMD) Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC25093

According to Stratistics MRC, the Global Head Mounted Display (HMD) Market is accounted for $5.7 billion in 2023 and is expected to reach $37.5 billion by 2030 growing at a CAGR of 30.8% during the forecast period. A Head Mounted Display (HMD) is a wearable device that combines a display unit with optics to create a virtual environment for the user. Typically used in virtual reality (VR) and augmented reality (AR) applications, HMDs provide immersive visual experiences by presenting digital content directly in front of the user's eyes. These devices can be tethered to a computer or operate wirelessly, featuring sensors to track head movements for a more realistic interaction.

Market Dynamics:

Driver:

Growing technological advancements

Continuous improvements in display resolutions, sensor technologies, and optics enhance the immersive experiences offered by HMDs. This progress fuels increased adoption across diverse sectors, including gaming, healthcare, and enterprise. As HMDs integrate cutting-edge features like augmented reality, gesture controls, and AI, they become more versatile and appealing to consumers. Additionally, advancements in 5G connectivity contribute to seamless data transmission; opening avenues for sophisticated applications drive the market.

Restraint:

High manufacturing costs

Elevated production expenses result in expensive end-products, limiting widespread consumer adoption and hindering market growth. The cost barrier is particularly pronounced in price-sensitive markets, restricting accessibility for a broader demographic. Additionally, high manufacturing costs can impede advancements in technology and feature enhancements, slowing down the pace of innovation within the HMD sector.

Opportunity:

Rise in gaming and entertainment applications

As the gaming industry demands increasingly immersive experiences, HMDs become pivotal for virtual reality game play. The surge in demand for HMDs extends beyond gaming, encompassing virtual experiences in movies and entertainment. This trend propels innovation, leading to enhanced display technologies and features. Manufacturers respond by developing HMDs with improved resolutions, wider fields of view, and advanced tracking capabilities. Consequently, the HMD market experiences substantial growth.

Threat:

Technical challenges

Issues such as latency, display resolution limitations, and tracking inaccuracies hinder the seamless performance of HMDs, impacting user experience. These challenges can result in suboptimal functionality, limiting the widespread adoption of HMDs across industries. Addressing technical hurdles requires significant research and development investments, potentially slowing down the pace of innovation. The persistence of these challenges may also affect consumer confidence and deter potential buyers, restricting the market's expansion

Covid-19 Impact

Supply chain disruptions, factory closures, and reduced consumer spending led to production delays and shortages. With remote work and virtual communication surging, there was an increased demand for HMDs for virtual meetings and immersive experiences. The pandemic accelerated innovation in the HMD sector emphasizing the need for enhanced remote collaboration and virtual solutions as the world navigates the post-pandemic landscape, the HMD market is poised for growth

The head mounted segment is expected to be the largest during the forecast period

The head mounted segment is estimated to have a lucrative growth, because these compact devices, worn like a headset, offer immersive virtual and augmented reality encounters. With a visual interface directly projected onto the user's eyes, HMDs transform entertainment, gaming, and professional applications. The effect is profound, engaging users in a captivating, interactive environment. From enhancing gaming escapades to enabling realistic training simulations, HMDs redefine how we perceive and interact with digital content, opening avenues for unprecedented levels of engagement and innovation in diverse fields.

The integrated HMD segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The integrated HMD segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period; integrated HMDs enhance user interaction by seamlessly combining hardware and software functionalities. This synergy optimizes performance, offering users a more intuitive and realistic encounter with virtual environments. The unified design of integrated HMDs reduces bulkiness and enhances comfort, making them more user-friendly. The integration not only streamlines the user experience but also opens avenues for diverse applications, from gaming and education to healthcare and beyond.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the widespread adoption of AR and VR technologies in countries like China, Japan, and India. The region's large and expanding population, rising interest in gaming and entertainment, and the availability of cost-effective and lightweight HMDs are all contributing to this growth. Additionally, the ongoing development of consumer applications for HMDs in gaming, entertainment, education, and retail is fueling market expansion.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to increasing consumer demand for enhanced connectivity and portability is expected to be the primary growth driver. In addition, the Military and defense sectors are one of the major end users of the head mounted display devices in North America. North American countries have faced so many challenges in their day-to-day operations due to the restrictions imposed by respective governments during pandemic.

Key players in the market

Some of the key players in the Head Mounted Display (HMD) Market include Sony, ByteDance, DPVR, Dynabook Americas, Everysight, Google LLC, HTC, Lynx, Magic Leap, Inc., Meta , Microsoft, Nimo Planet, Oculus VR, Optinvent, Panasonic , Samsung, Sieko Epson Corporatio, Thales, Ultraleap and Vuzix

Key Developments:

In January 2024, Sony Corporation has reached an agreement with World Athletics for sponsorship of their World Athletics Series events from 2024 to 2026. Based on this sponsorship, Sony will support all World Athletics Series events from the World Athletics Indoor Championships Glasgow 24, which will start on March 1st of this year.

In January 2024, Sony Corporation announced development of an immersive spatial content creation system, which includes an XR head-mounted display equipped with high-quality 4K OLED Microdisplays*2.

In January 2024, TikTok owner ByteDance looks to expand in US, Canada and Australia amid rising competition and political headwinds. ByteDance is also transferring existing employees from other regions to some of the new locations.

Product Types Covered:

  • Head Mounted
  • Eyewear

Types Covered:

  • Integrated HMD
  • Slide-on HMD
  • Discrete HMD

Technologies Covered:

  • Virtual Reality (VR)
  • Augmented Reality (AR)
  • Mixed Reality (MR)

Components Covered:

  • Displays
  • Lenses
  • Sensors
  • Controllers
  • Cameras
  • Processors & Memory
  • Cases & Connectors
  • Other Components

Connectivities Covered:

  • Wireless
  • Wired

Applications Covered:

  • Commercial
  • Consumer
  • Healthcare
  • Enterprise
  • Engineering & Design
  • Aerospace & Defence
  • Education
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Technology Analysis
  • 3.8 Application Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Head Mounted
  • 5.3 Eyewear

6 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Integrated HMD
  • 6.3 Slide-on HMD
  • 6.4 Discrete HMD

7 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Technology

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Virtual Reality (VR)
  • 7.3 Augmented Reality (AR)
  • 7.4 Mixed Reality (MR)

8 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Component

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Displays
  • 8.3 Lenses
  • 8.4 Sensors
  • 8.5 Controllers
  • 8.6 Cameras
  • 8.7 Processors & Memory
  • 8.8 Cases & Connectors
  • 8.9 Other Components

9 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Connectivity

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Wireless
  • 9.3 Wired

10 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Commercial
  • 10.3 Consumer
  • 10.4 Healthcare
  • 10.5 Engineering & Design
  • 10.6 Aerospace & Defence
  • 10.7 Education
  • 10.8 Other Applications

11 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Sony
  • 13.2 ByteDance
  • 13.3 DPVR
  • 13.4 Dynabook Americas
  • 13.5 Everysight
  • 13.6 Google LLC
  • 13.7 HTC
  • 13.8 Lynx
  • 13.9 Magic Leap, Inc.
  • 13.10 Meta
  • 13.11 Microsoft
  • 13.12 Nimo Planet
  • 13.13 Oculus VR
  • 13.14 Optinvent
  • 13.15 Panasonic
  • 13.16 Samsung
  • 13.17 Sieko Epson Corporation
  • 13.18 Thales
  • 13.19 Ultraleap
  • 13.20 Vuzix