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市場調査レポート
商品コード
1775472

ヘッドマウントディスプレイ市場:2025年~2030年の予測

Head Mounted Display Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 152 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=151.79円
ヘッドマウントディスプレイ市場:2025年~2030年の予測
出版日: 2025年06月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ヘッドマウントディスプレイ市場は、2025年の66億363万米ドルから2030年には151億2,491万米ドルにCAGR18.03%で成長すると予測されています。

没入型ゲームへの需要の高まり

ゲーム分野は、没入型体験の需要に牽引され、HMD市場の成長を大きく促進しています。2024年、世界のゲーム産業は大きな収益を上げ、MetaのHorizon WorldsのようなVRゲームプラットフォームがソーシャル体験やマルチプレイ体験で人気を集めています。Meta Quest 3やSonyのPlayStation VR2のような手頃な価格の高性能HMDは、4K有機ELディスプレイと精密なコントローラーを提供し、ゲームプレイへの没入感を高めています。2025年までに2億1,600万人のAR/VRゲーマーが登場すると予測されており、HMDの普及を促進する上でこの分野が果たす役割がさらに強調されています。

拡大するVR/ARアプリケーション

HMDは多様な業界で採用が進んでいます。ヘルスケアでは、MicrosoftのHoloLens 2のようなAR HMDは、外科医が手術中に3D解剖学モデルを重ね合わせることを可能にし、精度を向上させます。2024年には、ARヘッドセットは複雑な手術のためのリアルタイムのデータ可視化を容易にし、VR HMDは仮想シミュレーションを通じて医療トレーニングをサポートしました。教育現場では、VRを利用したバーチャルな現場見学が役立っており、Boeingのような産業界では、リモートメンテナンスやトレーニングにARが利用され、効率が向上しています。HMDの多用途性は、企業や消費者向けアプリケーションでの採用を後押ししています。

技術の進歩

マイクロLED、OLED、導波路光学などのディスプレイ技術の革新により、HMDの視覚品質とコンパクト性が向上しています。2024年には、Xreal Airのようなデバイスが導波路ディスプレイを利用して、従来のサングラスに似た軽量のARメガネを実現しました。視線追跡センサーと空間マッピングセンサーは、視線ベースのコントロールなどの直感的なインタラクションを可能にし、ユーザーのエンゲージメントを高めます。5G、AI、IoTの統合はパフォーマンスをさらに向上させ、5Gの低遅延により、手頃な価格のスタンドアロンデバイスでクラウドベースのレンダリングが可能になります。

持続可能性への注力

持続可能性が注目を集めており、メーカーは環境に優しい素材やエネルギー効率の高いコンポーネントを模索しています。2024年には、HMDのエコロジカルフットプリントを削減するため、リサイクル可能なプラスチックや低消費電力ディスプレイの実験が開始され、世界の環境目標に沿ったものとなっています。

市場抑制要因

高コスト

Apple'のVision Pro(2024年)のようなハイエンドのHMDは依然として高価で、主流への普及を制限しています。Meta Quest 3のような手ごろな価格帯の製品もありますが、機能面で妥協していることが多く、市場拡大の課題となっています。

健康と快適性の問題

HMDを長時間使用すると、眼精疲労、頭痛、乗り物酔いを引き起こす可能性があります。調整可能なストラップやバランスの取れた重量配分など、人間工学に基づいた改良が施されているものの、ゲームやプロの現場での長時間の使用は依然として課題となっています。

プライバシーとデータセキュリティ

リアルタイムの環境データを収集するAR HMDは、プライバシーに関する懸念を引き起こします。2024年には、EUのような地域における規制の監視により、メーカーのコンプライアンスコストが増加し、消費者の信頼を損なう可能性があります。

市場セグメンテーション分析

技術別

VR分野は、没入型ゲームやトレーニングアプリケーションに牽引され、優位を占めています。SonyのPlayStation VR2やMeta Quest 3など、4K有機ELディスプレイと空間オーディオを搭載したデバイスが市場を牽引しています。5Gとクラウドレンダリングは、外部ハードウェアへの依存を減らすことでアクセシビリティを高めます。

製品タイプ別

Meta Quest 3などのスタンドアロン型HMDは、ワイヤレスでオールインワン設計のため、ゲーム、旅行、企業での使用に適した携帯性を提供し、市場を席巻しています。これらのデバイスはプロセッサとセンサを統合しており、外付けのPCやコンソールを必要としません。

ディスプレイタイプ別

AppleのVision Proのような一体型HMDは、自己完結型のデザインと、4KマイクロOLEDディスプレイやジェスチャーコントロールのような高度な機能により、急速に拡大しています。バーチャルミーティングや3Dデザインなど、コンシューマー向けとプロフェッショナル向けの両方に対応しています。

業界別

ヘルスケア分野は急成長している分野であり、AR HMDはリアルタイムの手術データの可視化を可能にし、VRは医療トレーニングをサポートします。2024年には、HMDは遠隔診察や遠隔医療を促進し、専門家の指導へのアクセスを改善します。

地理的洞察

北米が市場をリードしており、米国の高度な技術インフラとゲームやヘルスケアでの高い導入率がその要因となっています。2024年には、MicrosoftやMetaのような企業に支えられ、この地域が大きなシェアを占めました。アジア太平洋は、中国のゲーム市場(2023年に427億米ドル)と日本および韓国の政府投資が原動力となり、急成長している地域です。

競合考察

Meta、Sony、Microsoft、Appleなどの主要企業は、先進光学とAI統合を通じてイノベーションを推進しています。2024年、SonyはSiemensと提携し、産業トレーニング用のVRベースのHMDを開発し、AppleのVision Proは空間コンピューティングを導入しました。戦略的な提携と研究開発投資が市場の優位性を維持しています。

本レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:洞察力を戦略的意思決定に活用し、ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発見します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2024年までの実績データ・2025年から2030年までの予測データ
  • 成長機会、課題、サプライチェーン展望、規制枠組み、動向分析
  • 競合の市況、戦略、市場シェア分析
  • 各国を含むセグメントと地域の収益成長と予測評価
  • 企業プロファイル(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的提言

第4章 技術展望

第5章 ヘッドマウントディスプレイ市場:ディスプレイタイプ別

  • イントロダクション
  • スライドオンHMD
  • 個別HMD
  • 統合型HMD

第6章 ヘッドマウントディスプレイ市場:技術別

  • イントロダクション
  • バーチャルリアリティ
  • 拡張現実

第7章 ヘッドマウントディスプレイ市場:接続性別

  • イントロダクション
  • 有線
  • 無線

第8章 ヘッドマウントディスプレイ市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 航空宇宙・防衛
  • メディア・エンターテインメント
  • 製造業
  • ヘルスケア
  • 教育
  • その他

第9章 ヘッドマウントディスプレイ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • インドネシア
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Sony Corporation
  • Meta
  • HTC Corporation
  • Seiko Epson Corporation
  • Samsung
  • Microsoft Corporation
  • Fujitsu Limited
  • Apple Inc.
  • Elbit Systems Ltd.
  • JVCKENWOOD Corporation
  • Bertec Corporation

第12章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061610023

The head-mounted display market is predicted to grow at a CAGR of 18.03% from US$6,603.630 million in 2025 to US$15,124.910 million by 2030.

Growing Demand for Immersive Gaming

The gaming sector significantly fuels HMD market growth, driven by the demand for immersive experiences. In 2024, the global gaming industry generated substantial revenue, with VR gaming platforms like Meta's Horizon Worlds gaining traction for social and multiplayer experiences. Affordable, high-performance HMDs, such as Meta Quest 3 and Sony's PlayStation VR2, offer 4K OLED displays and precise controllers, enhancing gameplay immersion. The projected 216 million AR/VR gamers by 2025 further underscores the sector's role in driving HMD adoption.

Expanding VR/AR Applications

HMDs are increasingly adopted across diverse industries. In healthcare, AR HMDs like Microsoft's HoloLens 2 enable surgeons to overlay 3D anatomical models during procedures, improving precision. In 2024, AR headsets facilitated real-time data visualization for complex surgeries, while VR HMDs supported medical training through virtual simulations. Education benefits from VR-enabled virtual field trips, and industries like Boeing use AR for remote maintenance and training, enhancing efficiency. The versatility of HMDs drives their adoption in enterprise and consumer applications.

Technological Advancements

Innovations in display technologies, such as micro-LED, OLED, and waveguide optics, have improved HMD visual quality and compactness. In 2024, devices like Xreal Air utilized waveguide displays for lightweight AR glasses, resembling traditional sunglasses. Eye-tracking and spatial mapping sensors enable intuitive interactions, such as gaze-based controls, enhancing user engagement. The integration of 5G, AI, and IoT further enhances performance, with 5G's low latency enabling cloud-based rendering for affordable, standalone devices.

Sustainability Focus

Sustainability is gaining traction, with manufacturers exploring eco-friendly materials and energy-efficient components. In 2024, companies began experimenting with recyclable plastics and low-power displays to reduce HMDs' ecological footprint, aligning with global environmental goals.

Market Restraints

High Costs

High-end HMDs, such as Apple's Vision Pro (2024), remain expensive, limiting mainstream adoption. While affordable options like Meta Quest 3 exist, they often compromise on features, posing challenges for market expansion.

Health and Comfort Issues

Prolonged HMD use can cause eye strain, headaches, and motion sickness, particularly in VR applications with high latency. Despite ergonomic improvements, such as adjustable straps and balanced weight distribution, extended use in gaming or professional settings remains a challenge.

Privacy and Data Security

AR HMDs collecting real-time environmental data raise privacy concerns. In 2024, regulatory scrutiny in regions like the EU increased compliance costs for manufacturers, potentially undermining consumer trust.

Market Segmentation Analysis

By Technology

The VR segment dominates, driven by immersive gaming and training applications. Devices like Sony's PlayStation VR2 and Meta Quest 3, with 4K OLED displays and spatial audio, lead the market. 5G and cloud rendering enhance accessibility by reducing reliance on external hardware.

By Product Type

Standalone HMDs, such as Meta Quest 3, dominate due to their wireless, all-in-one design, offering portability for gaming, travel, and enterprise use. These devices integrate processors and sensors, eliminating the need for external PCs or consoles.

By Display Type

Integrated HMDs, like Apple's Vision Pro, are expanding rapidly due to their self-contained design and advanced features like 4K micro-OLED displays and gesture controls. They cater to both consumer and professional applications, such as virtual meetings and 3D design.

By Industry Vertical

The healthcare sector is a fast-growing segment, with AR HMDs enabling real-time surgical data visualization and VR supporting medical training. In 2024, HMDs facilitated remote consultations and telemedicine, improving access to expert guidance.

Geographical Insights

North America leads the market, driven by the U.S.'s advanced technological infrastructure and high adoption in gaming and healthcare. In 2024, the region accounted for a significant share, supported by companies like Microsoft and Meta. Asia-Pacific is the fastest-growing region, fueled by China's gaming market (USD 42.7 billion in 2023) and government investments in Japan and South Korea.

Competitive Insights

Key players, including Meta, Sony, Microsoft, and Apple, drive innovation through advanced optics and AI integration. In 2024, Sony partnered with Siemens to develop a VR-based HMD for industrial training, while Apple's Vision Pro introduced spatial computing. Strategic collaborations and R&D investments maintain their market dominance.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others.

Head Mounted Display Market Segmentation:

By Display Type

  • Slide-On HMDs
  • Discrete HMDs
  • Integrated HMDs

By Technology

  • Virtual Reality
  • Augmented Reality

By Connectivity

  • Wired
  • Wireless

By End-user

  • Aerospace and Defense
  • Media and Entertainment
  • Manufacturing
  • Healthcare
  • Education
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. HEAD MOUNTED DISPLAY MARKET BY DISPLAY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Slide-On HMDs
  • 5.3. Discrete HMDs
  • 5.4. Integrated HMDs

6. HEAD MOUNTED DISPLAY MARKET BY TECHNOLOGY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Virtual Reality
  • 6.3. Augmented Reality

7. HEAD MOUNTED DISPLAY MARKET BY CONNECTIVITY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Wired
  • 7.3. Wireless

8. HEAD MOUNTED DISPLAY MARKET BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Aerospace & Defense
  • 8.3. Media & Entertainment
  • 8.4. Manufacturing
  • 8.5. Healthcare
  • 8.6. Education
  • 8.7. Others

9. HEAD MOUNTED DISPLAY MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Germany
    • 9.4.2. France
    • 9.4.3. United Kingdom
    • 9.4.4. Spain
    • 9.4.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Indonesia
    • 9.6.6. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Sony Corporation
  • 11.2. Meta
  • 11.3. HTC Corporation
  • 11.4. Seiko Epson Corporation
  • 11.5. Samsung
  • 11.6. Microsoft Corporation
  • 11.7. Fujitsu Limited
  • 11.8. Apple Inc.
  • 11.9. Elbit Systems Ltd.
  • 11.10. JVCKENWOOD Corporation
  • 11.11. Bertec Corporation

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key benefits for the stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations